Zgafee trgovske mornarice. Strahotni požar na novi francoski potniški ladji »Atlantique« je še gotovo našim čitateljem v spominu. Pri takih žalostnili ladijskih nesrečah se nehote zamislimo na druge slične pomorske uesreče. V predvajnem _asu je pretresla celi svet vest o potopu tedaj največjega prekooceanskega parnika »Titanic«, ki je zadel ob ledeno goro in je utonilo 2500 potnikov. Ddkar je zadel »Titanic« na podmorski led, ni bilo več slične nesreče, ker pa.rulirajo od tedaj po radi ledenikov opasnih morjih ladje, ki stalno obve^čajo svet o pojavu nd severa proti jugu plavajočega ledu. Plavajoče ledene gore dandanes enostavno razj strelijo. V splošnem pa so tudi danes zgube potniških in tovornih ladij precej številne. Trgovska mornarica na celem svetu je zgubila Ieta 1931 315 ladij s 300.000 tonami (tona = 1000 kg). Precl tremi in več leti, ko ,je bila gospodarska kriza še le v povojih, in je bil pomorski promet živahnejši, so bn Ie zgube ladij bolj občutne. Leta 1926 se je potopilo 653 ladij s 500 tisoč tonami, leta 1929 celo 679 ladij s 610.000 tonami. Višina omenjenih izgub nam bo postala prav jasna, če jo primerjamo z grad- njo novih ladij. Leta 1928 je bilo spuščenih =v morje 869 novih trgovskih ladij s skupno 2,699.239 tonami. Leta 1929 je bilo zgrajenih 1012 novih ladij z 2,793.210 tonami, in leta 1930 novih ladij z 1,017.115 tonami. Leta 1930 je znašala zguba eno tretjino po številu in na tonaži eno sedmino novih zgradb. Leta 1931 je bila zguba po številu nekaj nad polovico in na tonaži približno eno petino v morje na novo sx>uščenih ladij.