Iz nasprofniti taborov. »Domov_na«, podežeisko JNS glasilo, poroča o tožbi javorskega župnika g. Klinca proti »Jutru«, ki je tako poročalo o umoru župnikove kuharice, da se je vzbujal sum, kakor da bi bil g. župnik sam umoril kuharico. G. župnik je moral v obrambo svoje nedolžnosti in časti tožiti »JutrcK, katero je bilo od ljubljanskega sodišča obsojeno na 3000 din denarne globe, 5000 din odškodnine in na plačilo sodnih stroškov. »Domovina« z dne 2. decembra poroča o tej zadevi kot podeželska tovarišica »Jutra« tako, da ne daje niti besedice zadoščenja po kriviei oklevetane- mu duhovniku. Takšno je »Domovinino« krščanstvo. Svojega »krščanskega« duha pa izdaje »Domovina« posebno po svojih povestih, ki jih je objavila in jih objavlja. V navedeni številki zopet priporoča svojo povest, ki jo je v prevodu iz nemščine objUvila pod naslovom »DVa človeka«. Povest je grdo natolcevanje in ponižsvanje katoliškega duhovništva. »Domovina« pa jo še vedno naprej priporoča. V drugih povestih, ki jih je prinesla, odnosno jih objavlja, pa so ji najljubši predmet poleg grehov zoper šesto božjo zapoved opis zločinstev, nasilstev, tatvin in ropov. Kam vodi takšno »vzgojevanje« mladine, nam dovolj jasno pričajo mnogoteri žalostni pojavi v naši ožji domovini. »Kmetski list« — šola surovosti. Besede nareku.ieta človeku razum in srce. Nespe- meten človek govori nespametno, surov elovek pa cdurno in neolikano. Če po tem sodilu, ki je povsem stvarno ter se mora povsod porabiti, presojamo pisavo »Kmetskega lista«, jo moramo oceniti kot visoko šolo surovosti. V številki z dns 1. decembra označuje ta list tiste, ki so v drugem taboru nego JNS kmetijci, s tem-le pridevkom: »duševno bolan — nor -— človek«, »oblizan grešnik, ki laja kakor stekel pes«. Ali ni to sijajen dokaz laži-svobodomiselne in naprednjaške kmetijska olike? In tak list si drzne zatrjevati, da širi v slovenski vasi oliko! Obžalovanja vredni so vsi tisti, ki se dajo voditi od tako neolikanih Ijudi. Največjega pomilovanja pa je vredna mladina, ki takšnim »prosvetiteljem« in »vzgojiteljem« naseda na limanice. Vedno bolj se javljajo in uveljavIjajo pritožbe, da se širi in raste surovost med sodobno slovecsko mladino. Takšne ""•Irrat naide.io pot v stolp- ce JNS »Kmetskega lista« in »Domovine«. Kako pa naj bo podeželska mladina olikana, skromna in vljudna, če čita v JNS listih, da je treba politične nasprotnike obkladati s priimki »duševno bolan, nor človek«, »oblizan grešnik, ki laja kot stekel pes«. Naj kmetski fant drugemu zabrusi v obraz takšne psovke, pa se bo kot odgovor takoj uveljavil kol ali nož. Nesrečen fant bo romal v zapor, laži-svobodomiselni in naprednjaški »prosvetiteljk pa bodo po svojih knjigah, listih in društvih — nekatera so celo privilegirana •— širili naprej svojo »oliko«.