št. 3. 15. marca 1857. VI. tečaj. Pridiga za V. postno nedeljo. (Nesrečen, kdor zgubi Jezusa.) „ Jezus se je skril in je šel iz tempelj na." Mat. 5, 59. V v o d. Danešnje sv. evangelje nam živo priča, da je Jezus živi Bog. „Kdo zmed vas me bo greha prepričal?" praša Jezus svoje zaklete sovražnike. Radi bi ga obdolžili, pa ne vedo trohice ne, zatoraj molčijo. Tudi pravični pade sedemkrat na dan, in kdor pravi, da je brez greha, sam sebe goljfuje in je lažnik, uči sv. pismo. Kdo je toraj ta, ki tudi svoje nar hujše sovražnike more prašati: „Kdo zmed vas me bo greha prepričal?" Dalej pravi Jezus: „Resnično vam povem: „Ako kdo mojo besedo spolnuje, ne bo smerti vidil vekomaj". Vsi Evini otroci merjemo in gremo gnojit černo zemljo. Kdo mora toraj ta biti, ki obljubiti zamore večno življenje? Le sam Bog je brez vsega greha, le sam Bog nam more obljubiti večno življenje; toraj je Jezus Bog pravi živi Bog, kakor tudi sam očitno uči: „Moj oče je, kteri me časti, od kterega vi pravite, da je vaš Bog." Tukaj Jezus očitno terdi, da je Bog v nebesih njegov Oče, on pa njegov sin. Kar Jezus dalej govori, nam ravno to dopričuje: „Resnično, resnično vam povem, preden je bil Abraham, sem jaz." Očak Abraham je bil že zdavnej umeri; Jezus pa pravi, da je bil, preden je bil Abraham. Te besede jasno kažejo, da je Jezus od vekomaj, toraj pravi Bog. Tudi sami slepi judje so dobro spoznali, da Jezus sam sebe Boga dela. Pa namesti verovati, so svoje serca zaterdili, in taka jeza jih je popadla, da jim je besede zmanjkalo in da niso vedeli kaj početi. Sedaj začnejo kamenja okoli tempeljna pobirati, da bi v njega lučali: „Jezus pa je zginil izmed njih, da ga vidili niso." 7 98 Pa prišla je judom tista britka in strašna ura, ko so ga iskali, pa ga tudi našli niso; Jezus se jim ni prikazal, ko so Rimljani nad nje privihrali, njih veliko sto tavžent pobili in jim mesto in tempelj do kraja razdjali. Spolnilo se je, kar jim je Jezus sam po-pred oznanoval. „Vi me bote iskali, pa me ne bote našli, in bote v svojih grehih umerli." — Kakor terdovratnim judom se godi vsakemu grešniku; tudi pred grešnikom se Jezus skrije, da ga slednjič zgubi. Oh to je velika, to je nar večja nesreča! In ravno od te nesreče hočem jaz danes govoriti. Zatoraj pravim: 1. Grešnik premisli nesrečo, Jezusa zgubiti; 2. grešnik prizadevaj si, Jezusa spet najti! Jezus danes kliče: „Kdor je iz Boga, božjo besedo posluša." Zatoraj zvesto poslušajte! Razlaga. 1. »Grešnik zgubi Jezusa", niso prazne besede; ne recite: Jezus je Bog, Bog pa je povsod, toraj ga grešnik zgubiti ne more. Vendar je le res, da grešnik zgubi Jezusa. Sveto pismo in sveti cerkveni učeniki nas tega jasno učijo. Res da je Bog povsod, da napolnuje celi svet, da vidi vselej in povsod vsakega človeka; pa veliko drugače prebiva v sercu pravičnega kristjana, tukaj prebiva kot ljub prijalel in gost, kot zvest ženin čiste duše. Kajti Jezus sam pravi: »če kdo mene ljubi, bo se moje besede deržal, in moj oče ga bo ljubil, in bova k njemu prišla, in pri njem prebivala", Jan. 14, 23. Dalje praša sv. apostel: »Ali ne veste, da so vaši udje tempel sv. Duha, kateri v vas prebiva", I. Kor. 6, 19. Po tem toraj sam Bog stanuje v sercu pravičnega kristjana, pa tudi res je, da Bog — nar Svelejši, kteremu je tudi senca greha strašna gnusoba, — da Bog ne stanuje v sercu grešnega človeka: »Zemlja ni tako daleč odločena od nebes kakor Bog od grešnika", priča sv. Duh. Ja odločen je od tebe, nesrečni grešnik, ljubi Jezus, zgubil si ga. Premisli saj enmalo strašno nesrečo, klera te je zadela: Zgubil si Jezusa, ki je pot, resnica in življenje, Jan. 14, 6. Sreče si iščeš o človek in veselja si poželjuješ, veliko je širokih cest, ki te peljejo k sreči, ti ponujajo veselja, — po vseh je vse živo ljudi, ki si iščejo sreče in veselja. Pa kje je pod - 99 - milim solncem človek, ki bi bil povsod srečen, in vselej vesel ? pride nesreča, in te pripravi v veliko škodo, — pride hudoben jezik, in te dene ob čast in poštenje, — pride bolezen, in ti odnese ljubo zdravje, — pride žalost, in ti greni nar slajše veselje, pride smert, in te zavije v černo haljino. Ni tukaj v dolini solz prave, stanovitne sreče; le tam pri Bogu, tam nad zvezdami je doma. Pot pa, ki pelje k Bogu in v svete nebesa, je le Jezus: Jaz sem pot", pravi on, »nihče ne pride k Očetu drugači, kot po meni" Jan. 14, 6. Grešnik! premisli, ali nisi prava reva in sirota. Ako ti ne gre vse po volji, ako te stiskajo križi in težave, ako se ti serce v žalosti topi: zgrešil si pot, zgubil si Jezusa, ki bi te mogel tažiti in razveselovati, ti mogel vselej še pomagati. Grešnik! minljivo je vse posvetno bogastvo in veselje, kratka vsa posvetna čast in sreča: zgrešil si pot, zgubil Jezusa, ki bi ti dal večno srečo in nebeško veselje. Zgubil si Jezusa, ki je tudi resnica. Jezus nam ni le pota prekerčil, ki pelje v nebesa, ni nam le nebeških vrat odperl, on nas je tudi učil, nam je tudi kazal, kako imamo po tem potu hoditi, da srečno dojdemo v nebesa. Grešnik pa zgubi božje resnice Jezusovega nauka, njemu vgasne sveta luč, ktero nam je Jezus prižgal; ni toraj čuda, da grešnik zablodi v strašne tmine in zgubi pravega pota. Kamo so zašli terdovratni judje, kamo vsi posvetni in neverni modrijani? Naukov so skovali, da le na nje pomisliti se koža ježi, in jih izgovarjati jezik stermi; njihove serce se je v posvetno poželenje potopilo, ljubezen božja in do bližnjega je vgasnila, le sebična ljubezen jih je motila, veselje do Boga in božjih reči, misel in veselje do nebes in nebeških reči je iz njegovih sere zginila, le kar je posvetnega, grešnega in živinskega, le to jih še skerbi in veseli, za vse uno so mertvi. Oh strašna nesreča, kdor Jezusa zgubi večno resnico zgubi! — Grešnik! ali se ti ne godi taka? Moliti in v cerkev hoditi te merzi, božjo besedo poslušati ali kako dobro knigo brati ti preseda, sv. zakramente prejemati zanemarjaš, na Boga, smert in sodbo, nebesa in pekel le misliti se bojiš; glej! luč je vgasnila, resnica ti je zibnila, Jezusa si zgubil. Duša tvoja je mertva brez Jezusa, kajti Jezus je tudi življenje. 7* - 100 — „Brez mene, pravi Jezus, ne morete nič storiti", nič ne, kar bi bilo večnega življenja, večnega plačila v nebesih vredno. Godi se duši, kakor mladiki, ktera je od terte odrezana: „Kakor mladika ne more roditi sadu sama od sebe, ako ne ostane na terti, tako tudi vi ne, ako v meni ne ostanete", Jan. 15, 4. Le Jezus nam je posvečujočo gnado božjo na sv. križu pridobil, nam jo pri ssv. zakramentih deli in ž njo pri nas ostane, dokler smertno ne grešimo. Smertni greh pa spodi Jezusa iz našega serca, Jezus pa vzeme seboj posvečujočo gnado in dušno življenje v Bogu, in uboga duša je mertva. Spoznaj iz tega, kliče sv. Avguštin, o grešnik, spoznaj nesrečo, Jezusa zgubiti. Ravno tisto minuto, ko je Jezus tvojo dušo zapustil, je zginilo od nje tudi njeno pravo življenje. Mertvo je truplo, iz kterega je duša šla; ravno tako mertva je tudi duša, ktero je Jezus zapustil." Strašna je telesna smert, pa še veliko strašnejša je dušna smert. Umeri je grešnik in bil je v pekel pokopan! Grešnik! premisli grozno nesrečo Jezusa zgubiti, zgrešil si pravi pot v nebesa, zgubil sveto resnico in zapravil svoje dušno življenje. O morje, morje daj grešniku britkih solz oplakovati te strašne nesreče! Ti pa usmiljeni Oče nebeški! daj grešniku pomoči popraviti spet to strašno nesrečo! Ja grešnik! velika je tvoja nesreča, velika, da večje biti ne more; pa ne obupaj še večja je božja milost in dobrota, spet zamoreš Jezusa najti. 2. Grešnik! le prizadevaj si Jezusa najti. Pa koliko je grešnikov, ki ne občutijo nesreče, da so Jezusa zgubili; godi se, kar je že sv. Ciprijan milo objokoval: „Ako ti smert pobere tvojega ljubega prijalla, zdihuješ, jokaš, se ne daš potažiti, ako pa ti greh tvojo dušo umori, ne zdihneš, ne pade solza od očesa, li je malo mar." Molikovavcu Mihu so bili moliki ali bogovi ukradeni, ktere si je sam naredil. To zvedeti, skoči po koncu, vpije in nori in derči za tatom. Srečno je vjel lega človeka. Praševal je ga ta, zakaj tako hitro teče, zakaj vpye, zakaj se tako peha? »Kako, mu je odgovoril, ti si mi moje bogove, nar večje bogastvo moje hiše ukradel, in me prašaš, zakaj tečem, zakaj vpijem, zakaj se peham?" Kristjan! ajdovski Miha si je toliko trudil, najti svoje krive bogove, ti pa si zgubil Jezusa, pravega živega Boga, 101 — in te nič ne mara, nič ne skerbi! Pa nak! Nočem vam tako terdo govoriti; kajti zaupam, da ni med nami takih terdovratnih in zarujovelih grešnikov, ki bi si ne prizadevali, Jezusa spet najti. Ravno sedaj je prijetni čas, ravno sedaj so dnevi izveli-čanja. Sv. kat. cerkev nam zapoveduje, saj enkrat v letu se svojih grehov spovedati in ob velikonočnem času presveto rešnje telo sprejeti. In ravno pri zakramentu sv. pokore najde grešnik spel Jezusa, kterega je poprej zgubil; in ravno pri božjej mizi prejeme Jezusovo meso in kerv, zadobi spet posvečujočo gnado božjo in dušno življenje, ne živi več on sam, temuč Jezus živi v njem. Zatoraj ljubi moj kristjan, ki si grešil in zgubil Jezusa, prizadevaj si, presveta zakramenta spodobno in vredno sprejeti. Izprašuj na tanjko svojo vest, poslušaj kaj ti očita in česa toži; preišči, v ktere grešne priložnosti ali slabe tovaršije si zahajal, da si grešil; premišljuj, kako se je godilo, da si svoje dolžnosti zanemarjal, veliko hudega doprinašal, veliko opuščal; prestakni vse kotiče svojega serca, da poznaš vse rane svoje uboge duše. Potem jih pa vse , vse zgrevanega serca obžaluj in objokuj, in terdno obljubi svojemu nebeškemu Očetu, njegovo voljo odslej spolnovati. Tako se pripravljaj na svojo velikonočno spoved; in ko pride tista srečna ura, ko stopiš v spovednico, oh bodi zgrevan in ponižen, bodi resničen in od-kritoserčen; poslušaj, kaj ti duhovni oče povedo, kaj ti svetujejo, česa te svarijo; bodi pripravljen po njih volji in nauku lepo se ravnati. Zaupaj in veseli se, tvoji grehi, da bi jih bilo kot peska pri morju in listja na drevju, tvoji grehi so ti odpuščeni, in našel si Jezusa, ki je pot, resnica in življenje. Prišel bo Jezus k tebi v podobi belega kruha in bo prebival v tvojem očiščenem sercu! In srečen, stokrat srečen, kdor spet najde milega Jezusa! — „Kaj imate vi bogati, poprašuje sv. Avguštin, ako Jezusa nimate? nič; kaj vam manjka vi revni, ako Jezusa imate? nič." — Pa ni še dosti, da si našel Jezusa Kristusa v sv. zakramentu, treba je tudi dobro gledati, da ga ne zgubiš več. V visoki pesmi se pripoveduje od neke duhovne neveste. Našla je svojega ljubljenega ženina in vesela je klicala: „Našla sem tega, kterega moja duša ljubi; jaz ga deržim, in ga nočem spustiti", cant. 3, 4. * 102 Ravno tako še ni zadosti, da grešnik spet najde Jezusa; treba je še, da ga ne spusti več! Dvoje je obljubila nevesta: ženina ne spustiti več, timveč ga deržati. Dvoje imaš tudi ti storiti blaženi človek, ki si spet našel ženina svoje duše, Jezusa Kristusa. Vari se vsega, kar bi moglo Jezusa spoditi, to je: vari se greha in vsega, kar te v greh zapeljati more. Le prevdari, kako se je godilo, da si pred spovedjo grešil in Jezusa zgubil. Morebiti si molitvo in božjo službo zanemarjal; morebiti svojih staršev in predpostavljenih nisi poslušal; morebiti v hudobne tovaršije in malovredne hiše zahajal; morebiti si se prebogato oblačil in previsoko nosil; morebiti si sam sebe previsoko štimal, druge pa zaničeval, zatoraj te je vsaka žal besedica že hudo vščenila; morebiti nisi berzdal svojega jezika ali svojih oči, — to so bili uzroki, da si grešil in Jezusa zgubil; po sveti spovedi vari se vsega tega; izdihni iz celega serca: Proč iz moje glave vse grešne misli, proč iz mojega serca vse grešno poželenje, proč vsi nesramni pogledi, proč vse nespodobne besede, proč vse posvetno veselje, proč vsa ničemurna in posvetna čast, proč vse to, slovo in lahko noč vsemu, kar me je poprej v greh zapeljalo. „Našel sem tega, kterega moja duša ljubi, in ga nočem spustiti!" Nevesta pa je še pristavila: Jaz ga hočem deržati! Ni še zadosti, da le samo ne grešiš in ga ne siliš, da bi te zapustil in zginil iz tvojega serca, — siliti moraš Jezusa, da pri tebi ostane. In veš, kaj imaš storiti, da Jezus vselej pri tebi ostane? Vari se zvesto vsakega greha in vsake grešne priložnosti, zraven si pa močno prizadevaj, obilno lepih čednost in dobrih del dopri-našati, to so žlahno dišeče lilije v tvojem sercu, in on se med lilijami pase, pravi dalej duhovna nevesta v visoki pesmi. Zatoraj spominjaj se rad in pogostoma svojih svetih obljub, ktere si storil pri sv. spovedi in pri sv. obhajilu; opravljaj pobožno svoje vsakdanje molitve; hodi rad k sv. maši in poslušaj zvesto božjo besedo; prebiraj rad pobožnih in keršanskih knig; poslušaj pokorno besede svojih staršev in predpostavljenih; premaguj sam sebe in ne pripuščaj si vsega, česar meso in serce poželjuje; opravljaj vesel svoje opravila in spolnuj natanjčno svoje dolžnosti; bodi ponižnega in krotkega serca in prenašaj voljno, ako se ti včasih tudi kaka krivica godi; bodi poterpežljiv v svojih težavah in nadlogah in nosi ponižno svoj križ za Jezusom, ki ga je za te nosil 103 — na goro Kalvarijo: in ako kej premoreš, usmiluj se ubogih in dajaj rad ubogajme, ker se te je tudi Jezus usmilil in zastonj ti daroval večno življenje. Tako se obnašaj po sveti spovedi, in Jezus bode pri tebi ostal. Sklep. Ljubi poslušavci moji! Vsak dan v sv. Očenašu žebramo: „Reši nas hudega!" Slišali ste danes, kaj je to hudo; greh je naj večje, je edino pravo hudo; kajti greh stori, da človek zgubi Jezusa, ki nam je pot, resnica in življenje. „Kako je mogoče, praša sv. Avguštin, kako je mogoče, da temu, kteri je brez Boga, diši jed, da ga veseli igra, da mu dopade vesela tovaršija; kako more mirno živeti, kako mirno spati?" Poslušajte to grešniki, in glejte, da se znebite greha in spet najdete Jezusa. Strašna in velika nesreča je, Jezusa zgubiti, poznam nesrečo, ktera je še strašnejša in še večja: Si nič ne prizadevati, zgubljenega Jezusa najti! In ravno sedaj je prijetni čas; še 14 dni in sveti postni čas je spet pri kraju. Oh ne zamudite tega svetega časa; gorje vsem, nad kterimi se dopolnijo Jezusove besede: »Iskali me bote, pa me ne bote našli; in kder sem jaz, vi ne morete priti!" Jan. 7, 31. Prejemite spodobno in vredno presv. zakramente in Jezus bo spet prišel v vaše zgre-vane in očiščene serca. In kadar Jezusa imate, ne spustite ga, deržite ga; varite se vsega greha in vsega, kar vas v stari greh zapeljati zamore, in delajte dobrega, kolikor premorete. Oh srečen, stokrat srečen, kdor ta sveti postni čas najde ljubega Jezusa in ga potem ne zgubi več: „Z Jezusom biti je sveti raj!" Amen. Kratek ogovor za cvetno nedeljo. (Pri blagoslovljenju prajtelnov.) V vod. Kar se danes v cerkvi godi, nas opominja tega , kar se je več kot pred 18 sto leti v Jeruzalemu godilo. Iz Belanije pod oljsko goro pride Jezus na jutro danešnjega dnu do Betfage, kraja že prav blizo Jeruzalema. Ljudi se je vse okoli Jezusa - 104 — terlo. Od vseh krajev mu hitijo naproti. Vsi so veselega serca, in ne vedo, kaj bi počeli, kako bi Jezusa bolj počastili. Svoje oblačila mu na pot pogrinjajo, da bi lepše jezdil, lepo cveteče vejice očesnujejo in mu jih na pot steljejo; čudne oljkne česulce si jemljejo, in jih z Jezusom v rokah neso; vse od malega do velikega na ves glas kliče: „Bodi pozdravljen, obljubljeni Mesija, sin kralja Davida. Slava tebi, ki prideš v imenu Gospodovem; čast in hvala po višavah \u Te lepe prigodbe nas opominja že ime da-nešnje nedele, nas opominja vse to, kar se po cerkvah godi. Sv. kat. cerkev danes blagoslovljuje prajtelne, zelene cveteče vejice, ki pominjajo oljkine ali palmove vejice, ki so jih danes judje Jezusu stiljali. Vidim pred seboj veliko lepo zelenih in cvetečih vejic; prinesli ste jih, da jih v imenu sv. cerkve blagoslovim. Le poterpite, da vam prej povem: »Kaj nas učijo blagoslovljeni prajtelni?" Razlaga. Blagoslovljeni prajteljni nas učijo: 1. kako strašna reč daje greh. Ko je bil Adam v paradižu svoj greh doprinesel, je Bog zavoljo tega preklel celo stvarjenje: »Prekleta bodi, je rekel, zemlja zavoljo tebe", I. Mojz. 3, 17. Zatoraj se vse, kar v cerkvi vidite, vse blagoslovlja, to se pravi: Sv. cerkev prosi Boga, da bi to ali uno reč rešil prekletstva, da bi jo za ljubo in dopadljivo imel, in da bi vsem, kteri se nje poslužijo, bilo k časni in večni sreči. Kolikorkrat toraj prajtelne zagledate, smislite se, kako strašen daje greh; zavoljo njega je bila prekleta zemlja in vsaka reč, ki raste po njej. Vari se toraj skerbno vsakega greha, ki je tako strašen, vari se, da ne bodeš tudi ti od Boga preklet. Bavno te dni lahko spoznaš in občutiš, kako drago in težko te je Jezus odkupil; glej sveti križ, na kterem Jezus razpet visi; _ na sv. križem te je Jezus greha in prekletstva greha rešil; vari se ga! — Prajtelni nas pa še učijo: 2. da bi imeli obilno dobrih del doprinašati. Palmove in oljkne drevesa niso samo lepe, temuč tudi rodovitne drevesa, nosijo obilno nar žlahnišega sadja; palme nosijo - 105 sladke dateljne, oljke pa dajejo nar čistejšega olja. V pervi molitvi, ki se opravlja pri blagoslovljenju prajtelnov, prosi sv. cerkev, da bi usmiljeni Oče vsem vernim dal gnade in pomoči, obilno doprinašati dobrih del, da tako prav bogati Jezusu naproti pojdejo. Ja ljubi moji! človek je drevo na božjem vertu; blagor človeku, kdor nosi obilno dobrega sadja; gorje pa, ako smo podobni suhemu, nerodovitnemu drevesu; godilo nam se bo, kakor se je godilo figovemu drevesu: vertnar nas bo posekal in v ogenj vergel! Kolikorkrat prajtelne pogledate, naj vas dregnejo v oči in vam glasno vpijejo: Človek! delaj dobrega, dokler je dan, pride noč, kder nihče ne bo mogel delati več; in kdor obilno seje, bo tudi obilno žel! — Prajtelni nas dalje učijo: 3. zvesto in terdno zaupati na Boga. Duhovnik pri blagoslovljenju takole molijo: „Blagoslovi, o Bog! lete palmove vejice, ktere tvoji služabniki vernega serca sprejemejo; blagoslovi jih, da prebivavci vseh krajev, kamor se te vejice poneso, tvoj božji blagoslov občutijo in v vseh potrebah in silah božje pomoči dosežejo." Tako prosi sv. cerkev; in kaj mislite, ali je Bog mar ne bode uslišal? On, ki je obljubil, slišati prošnje, kder dva ali tri se bodo zbrali in v njegovem imenu prosili, On ne bode uslišal svoje cerkve, svoje čiste neveste, ktero si je pridobil na svetem križu. Kar cerkev blagrova, tudi Bog v nebesih blagrova. To se je pri sv. škofu Urhu očitno pokazalo. Vidili so ljudje neko nebeško roko, ki je zraven svetega škofa darove na sv. oltarju blagrovala. Ravno to se vselej, ako ravno nevidno vselej ponavlja, kolikorkrat od Boga posvečeni mašnik kako reč blagrova. Kolikorkrat toraj prajtelne zagledate, naj se vnema v vašem sercu zaupanje v Boga. Oni so zastava božjega blagra in božje pomoči vsem ljudem, ki jih sprejmejo vernega in zaupljivega serca; kamor se spodobno in Bogu dopadljivo nesejo ali hranijo, povsod gre božji žegen za njimi. Zatoraj le poslužujte se teh blagoslovljenih vejic, kedar vam kaka nevarnost ali nesreča grozi; pa ne opuščajte zraven tudi ponižno in pobožno moliti, terdno zaupati in — pošteno, prav keršansko živeti; kajti le pravi, pobožni kristjan je vreden božje milosti in božjega blagra! — Prajtelni nas slednič opominjajo: 4. Jezusa Kristusa hvaliti in častiti. 106 — Sv. cerkev pravi, da te palmove vejice pomenjajo slavno zmago Jezusa Kristusa, ki je premagal hudiča, smert in pekel; oljkine vejice pa pomenjajo tiste skrivne gnade in pomoči, ki jih dobivljamo pri sv. zakramentih. Ja ljubi moji! hudič nas je premagal, zapadli smo smerti in peklu; Jezus pa je zmagal hudiča, nas je rešil večne smerti in pogubljenja. Vseh teh gnad in dobrot se vdeležujemo pri sv. zakramentih, zraven pa dobivljamo še posebne pomoči skušnjave premagovati, greha se varovati in zvesto Bogu služiti. Sv. zakramenti so tisti skrivni studenci, po kterih se v naše serca preceja iz Jezusovih ran tisto prežlahno olje, ktero nam te potrebne božje milosti in pomoči deli. Judje niso prav poznali Jezusa, in vendar so ga danes tako slavili in častili, kraljeve hvale in časti mu skazovali. Ali mar kristjani ne bomo Jezusa očitno hvalili in častili, kterega poznamo, od kterega vemo, da nas je rešil hudičeve sužnosti in večne smerti. Zatoraj kolikor-krat zagledate prajteljne, hitro pomislite, ali Jezusa v resnici hvalite in častite? Sram vas bodi, ako bi vas judje prekosili. Spoznavljajte Jezusa pred vsemi ljudmi, dajajte mu božje časti in hvale in spolnujte zvesto njegovo sv. voljo! Sklep. Glejte mala in malovredna reč je prajtelj, ki ga danes v rokah nosite. Zhranite ga lepo in v časti ga imejte, kajti lepih resnic opominja. Opominja vas greha se varovati; kajti strašen je greh, zavoljo greha je bila vsa zemlja prekleta; — obilno dobrih del doprinašati; terdo in zvesto na Boga zaupati; — Jezusa hvaliti in častiti. Jaz cerkveni služabnik bom vaše prajteljne v imenu svete cerkve blagroval, in zaupam, da bo usmiljeni Oče nebeški moje prošnje uslišal in svoj božji blagoslov na prajteljne izlil. Vi pa skerbite, da božji blagoslov tudi dalej pri vas ostane! Amen. _ 107 — Pridiga za veliki petek. (Zakaj Jezus ni šel z križa? Govoril L. F.) f „Ako si božji Sin, stopi z križa." Mat. 27, 40, V v o d. „Danes, ko glas Gospodov zaslišite, svojih sere ne zaterdujte", kliče kralj David v starem testamentu. S temi besedami kličem in prosim tudi jaz vas, da svojih sere ne uter-dujte, danes jih ne uterdujte, ko vam božji Sin z križa govori. — Poglejmo za Jezusom, idimo za njim ^rzadeli so mu težki križ na kervave rane, in on gre slednji pot svojega terpljenja, na Kalva-rijo gre, kjer bode umeri grozovitne smerti, on bode umeri,-da bi mi živeli. Gre za njim velika truma sovražnikov, ker se njegovega terpljenja še niso nagledali;-idimo tudi mi za njim,-pa preljubi moji! pa ne idimo za njim kot njegovi sovražniki, nikar tako, temuč idimo za njim kot njegovi prijatli, kot njegovi učenci. On sam je rekel: „Kdor hoče moj učenec biti, naj zadene svoj križ nase, in hodi za menoj", Mat. 16, 24r—Ze dvanajsta ura, ko pripeljejo Jezusa na mesto Golgata, kjer so hu-dodelnike ob glavo devali.— Lesen križ že na tleh leži.- Rabeljni Jezusa slačijo, na zemljo ga veržejo,-ga raztegnejo na križ, da mu žile in kosti pokajo; roke in noge mu prevertajo, popadejo tri žreblje in mu jih zabijejo skoz roke in noge; sedaj potegnejo križ na viš in Jezus visi na križu!>