375SlovenSki čebelar 11/2016 letnik CXviii IZ ZNANOSTI IN PRAKSE Kako prepričamo kupca, da bo kupil naš med? V tem obdobju se čebelarji prizadevno pripravljamo na trženje čebeljih pridelkov in izdelkov, saj sta pred nami dva najpomemb- nejša meseca za prodajo. Da bo ta bolje stekla, moramo vedeti, kaj je tisto, s čimer bomo prepričali kupca. Eden izmed najpomembnejših razlogov za nakup je brez dvoma embalaža! Veči- na ljudi je dokazano vizualni tip kupca, to je takšnega, ki svet po večini zaznava prek slik in podob. Po raziskavah strokovnjakov je v sodobnem hitrem interaktivnem svetu takšnih ljudi kar približno 60 odstotkov. Vsi ti torej kupujejo z očmi in tem je v množici izdelkov gotovo eno poglavitnih vodil za nakup videz – torej embalaža. Slovenski čebelarji imamo na voljo posebno, za kup- ce prepoznavno stekleno embalažo. Na voljo so šti- ri različne velikosti kozarca za med ter steklenica za medeni liker in medeno žganje. Poleg tega številne raziskave tako na področju nakupa živilskih izdelkov kot tudi na področju na- kupa medu kažejo, da sta slovenskemu kupcu naj- pomembnejša poreklo in kakovost. Slovenski čebelarji imamo z vključitvijo v kakovostne sheme Kočevski gozdni med, Kraški med ali Slovenski med edinstveno priložnost, da kupcu ponudimo prav to: kakovosten med znanega porekla. Omenjene she- me namreč že s svojim imenom poudarjajo izvor na- šega medu! Zavedati se moramo, da bo kupec kupil tisti iz- delek, ki mu bo prinesel največje zadovoljstvo. Izkoristimo torej možnosti, ki nam jo ponujata poseb- na embalaža in vključitev v kakovostne sheme! Tanja Magdič*, tanja.magdic@czs.si * Svetovalka JSSČ za ekonomiko Fo to : M B • Predstavite svojo dejavnost kupcem. Čebelarstvo je dejavnost, ki ima bogato zgodovino, tradicijo, znanje, avtohtono kranjsko čebelo, dobro razveja- no mrežo čebelarjev, ki je še kako pomembna za zagotavljanje opraševanja in vzpostavljanja ravno- vesja v naravi, ne nazadnje pa so čebelarji tisti, ki pridobivajo dragocene čebelje pridelke in izdelke … Če boste znali kupcem predstaviti »zgodbo o čebelarstvu«, vam bodo hvaležni, saj radi slišijo zgodbe in si dobre vedno tudi zapomnijo. V če- belarstvu je veliko zanimivih zgodb, zato imejte ve- dno kakšno v zalogi, če bo tudi hudomušna, pa bo še toliko bolj zanimivo. • Ker se bliža čas božično-novoletnih praznikov, po- darite svojim stalnim kupcem kako darilce, bodisi svečko, med v majhni lični embalaži ali kaj druge- ga. Z majhno pozornostjo boste kupcem polepša- li praznike, tako da se bodo z veseljem vračali in postali vaši glasniki v dobrem. Za navdih ali v razmislek vas vabim, da preberete še tole modrost: »Osebno imam najraje jagode s smetano, spoznal pa sem, da imajo ribe iz meni nezna- nih razlogov raje črve. Kadar grem ribarit, zato ne razmišljam o tem, kaj imam rad jaz, ampak kaj imajo rade ribe.« (Dale Carnegie, predavatelj in pisatelj)