URN_NBN_SI_DOC-H4X8YWJH

UDK 028.5 NEKAJ METODIČNIH NAPOTKOV ZA SKUPINSKE (RAZREDNE) OBLIKE DELA Z OBISKOVALCI ŠOLSKE KNJIŽNICE Marjana Kobe Sestavek skuša z nekaterimi konkretnimi primeri ponazoriti na­ čelna izhodišča za delo v šolski knjižnici, ki jih postavlja in razvija Martina Šircelj v OSNUTKIH STANDARDOV ZA DELO V ŠOLSKIH KNJIŽNICAH (Knjižnica 1971, 48—53.) Pričujoči metodični napotki za delo z razrednimi skupinami so se v ljubljanski Pionirski knjižnici izoblikovali na podlagi večletnega dela s skupinami otrok posameznih starostnih stopenj. To naše pedagoško delo je bilo bodisi interno in izvenšolsko, se pravi, delo z mladimi bralci — člani Pionirske knjižnice, bodisi eksterno in vključeno v ob­ vezni učni proces na šoli, se pravi, sistematično sodelovanje Pionirske knjižnice s posameznimi razredi nekaterih ljubljanskih osemletk. Delo z mladimi bralci v šolski knjižnici naj bi imelo dve izhodišči. Prvo je knjižnična vzgoja, se pravi, vzgoja učenca v samostojnega upo­ rabnika knjižnice z vsemi knjižničnimi pomagali. Drugo izhodišče pa je oblikovanje učenca v bralca, v uporabnika knjige — leposlovne in poučne. Temu vidiku sledijo tudi naši metodični napotki in je zato pričujoči sestavek razdeljen v dve ustrezni poglavji. A Vzgoja in oblikovanje učenca v obiskovalca knjižnice Namen knjižnične vzgoje v šolski knjižnici je postopno sistematično usposabljanje učencev v samostojne uporabnike knjižnic. Za to delo sta v programu knjižnice namenjeni v posameznih razredih dve peda­ goški uri letno (ena v I., ena v II. polletju). 1. razred V I. polletju izpolni knjižničar vse skupinske obiske razreda z Urami pravljic v okolju in vzdušju knjižničnega prostora.

RkJQdWJsaXNoZXIy