Gradbeni vestnik letnik 71 december 2022 313 FOTOREPORTAŽA GRADNJA BRVI ČEZ REKO SOČO V SOLKANU Slika 1. Goriško tromostovje. V ozadju je vidna nova brv čez reko Sočo. Lokacija: ob kajakaškem centru v Solkanu pri Novi Gorici Investitor: Mestna občina Nova Gorica Financer in naročnik investicije: Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje »Območje občin: Comune di Gorizia (I), Mest- na očina Nova Gorica (Slo) in Občina Šempeter-Vrtojba (Slo)« Projektant gradbenih konstrukcij: STOLP Načrtovanja, svetovanje, d. o. o. Izvajalec gradbenih del: Kolektor CPG, d. o. o. Izvajalec jeklene konstrukcije: Petrič, d. o. o. (montaža: Kaskader, d. o. o.) Nadzor: EDIL INŽENIRING Investicijski inženiring, d. o. o. Skupna vrednost investicije: 1,15 mio. EUR brez DDV GRADNJA BRVI ČEZ REKO SOČO V SOLKANU Fotoreportaža Gradbeni vestnik letnik 71 december 2022 314 Most – brv čez reko Sočo je izvedena ob kajakaškem centru v Solkanu pri Novi Gorici in je namenjena pešcem ter kolesarjem. Most nudi povezavo programov desnega brega Soče s kajakaškim centrom. Prav tako predstavlja navezavo Solkana na državno kolesarsko pot Plave–Solkan in naprej proti Italiji. Brv povezuje levi in desni breg reke Soče s prostovisečo jekleno konstrukcijo v enem razponu in širini kolesarske steze. Brv se na levem bregu priključuje na dostopno pot do kajakaškega centra, na desnem bregu pa na predvideno kolesarsko stezo, vsekano v desno brežino. Osna razdalja med krajnima opornikoma znaša 120 m. Jeklena prekladna konstrukcija je preko vešalk, ki so na medsebojni razdalji 6 m, obešena na dve glavni parabolični nosilni jekleni zaprti vrvi premera 72 mm, dolžine 126,664 m in skupne nosilnosti 2 x 900 kN. Vrvi sta priključeni na dva kovinska A-pilona višine 14,5 m, ki stojita na krajnih opornikih. Vsak pilon je z dvema jeklenima zaprtima vrvema sidran v točkovni temelj, ki je z uvrtanimi piloti in trajnimi, prednapetimi geotehničnimi sidri sidran v hribino. Vešalke, na katere je obešena prekladna konstrukcija, so izvedene v obliki jeklenih zaprtih vrvi premera 16 mm. Prekladna konstrukcija je obojestransko zavetrovana s parabolično jekleno zaprto vrvjo premera 52 mm, sidrano v krajna opornika. Prav tako je zavetrovana (točkovno podprta na pribl. ¼ razpona od obeh koncev) s štirimi ravnimi jeklenimi zaprtimi vrvmi, ki so prav tako sidrane v krajna opornika. Prekladna konstrukcija na koncih nalega na ležišča, od katerih je desno vzdolžno pomično. Krajna opornika sta zasnovana kot monolitna armiranobetonska stenasta konstrukcija na pasovnih temeljih na ela- stični podlagi. Krajna opornika sta z uvrtanimi piloti in trajnimi, prednapetimi geotehničnimi sidri prav tako sidrana v hribino. Oporniki, krila in temelji so iz betona trdnostnega razreda C30/37. Betonska konstrukcija je armirana z armaturo kvalitete B500. Slika 2. Zaključena montaža brvi. GRADNJA BRVI ČEZ REKO SOČO V SOLKANU Fotoreportaža Pričetek izvedbe je poleg osnovnih pripravljalnih del najprej zajemalo izvedbo opornikov na obeh straneh reke Soče. Za izvedbo desnega opornika je bilo treba najprej izdelati dostopno pot na strmo rečno brežino čez plazovit teren. Po izdelavi delovnega platoja so se najprej izdelali uvrtani piloti premera 80 cm, in sicer 7 kom na desnem oporniku ter 6 kom na levem oporniku. Reka Soča je hudourniškega značaja, zato je bilo treba skladno s projektno dokumentacijo in zahtevami direkcije za vode izdelati obrežno zaščito do višine visokih voda v obliki kamnite zložbe. Gradbeni vestnik letnik 71 december 2022 315 GRADNJA BRVI ČEZ REKO SOČO V SOLKANU Fotoreportaža Slika 3. Izdelava delovnega platoja na desni brežini reke Soče. Slika 5. Izdelava levega krajnega opornika in izvedba zasipa s komprimacijo kamnitega materiala. Slika 6. Montaža jeklenih nosilcev za kasnejšo montažo no- silnih vrvi pilona in nastavki smeri za trajna geotehnična sid- ra na desnem sidrnem bloku. Slika 7. Zasip levega sidrnega bloka. Vidni so nastavki za trajna geološka sidra in vpetje nosilne zaprte jeklene vrvi za levi pilon. Slika 4. Izdelava obrežne zaščite pred vplivom visokih vod na desni brežini. Nadaljevanje gradbenih del je predstavljala izdelava krajnih armiranobetonskih opornikov. Delo je zajemalo izdelavo opaža, polaganje armature ter vgradnjo betonske mešanice. Notranji prostor v oporniku se je izvedel z zasipom ustreznega kamnitega materiala z utrjevanjem po plasteh. Na opornike so se v betonsko konstrukcijo vgradili tudi vsi kovinski nosilci za kasnejšo mon- tažo jeklenih zaprtih vrvi. Montaža nosilcev vrvi je potekala z milimetrsko natančnostjo s pomočjo geodetske zakoličbe. Gradbeni vestnik letnik 71 december 2022 316 Slika 8. Vrtanje in vgrajevanje trajnih geotehničnih sider na desnem sidrnem bloku. Slika 10. Sestavljeni desni pilon z montiranim ležiščem pred montažo na sidrišče. Slika 9. Obrežna zaščita, desni krajni opornik in sidrni blok. Po končanem betoniranju in zasipu krilnih zidov sta se izvedla vrtanje in vgradnja trajnih geotehničnih prednapetih sider. Na vsakem oporniku je izdelanih 11 sider nosilnosti nad 500 kN in dolžine med 20 in 30 m. Sočasno z izvedbo gradbenih del na lokaciji brvi se je v družbi Petrič, d. o. o., izdelovala kovinska konstrukcija. V ta namen je bilo treba skupaj s projektantom izdelati delavniške načrte za vsak kovinski element posebej. Po izdelavi so bili elementi odpeljani v pocinkovalnico na vroče cinkanje in nato na lokacijo brvi. Največjo težavo je predstavljal prevoz pilonov zaradi velike dolžine in oteženega dostopa do obeh opornikov. GRADNJA BRVI ČEZ REKO SOČO V SOLKANU Fotoreportaža Gradbeni vestnik letnik 71 december 2022 317 GRADNJA BRVI ČEZ REKO SOČO V SOLKANU Fotoreportaža Za potrebe montaže kovinske konstrukcije brvi in pilonov je bilo treba predhodno izdelati tovorno žičnico. Montažo konstrukcije na terenu je opravila družba KASKADER, d. o. o. V času montaže kovinske konstrukcije je bilo treba prilagoditi tudi plovni režim na reki Soči. Slika 11. Montirani pilon na sidrišču pred betoniranjem leži- šča v krilni zid opornika. Prikazana je začasna podkonstruk- cija za milimetrsko natančnost naleganja pilona na ležišče. Slika 13. Montaža pohodnih segmentov brvi z nameščeno začasno varovalno ograjo in leseno pohodno ploskvijo. Slika 12. Montaža desnega pilona s pomočjo avtodvigala. Gradbeni vestnik letnik 71 december 2022 318 Pohodne podnice brvi so izdelane v obliki sklede z izbočenim dnom in od- prtino za izcejanje kondenčne vode. Po zaključku montažnih del se je skladnost loka mostu s projektiranimi karakteristi- kami dosegla z regulacijo napenjalnih vijakov na nosilnih jeklenicah pilona in zavetrovalnih jeklenic. Po končanih vseh gradbenih in montaž- nih delih na mostni konstrukciji je bilo treba urediti še brežine ob opornikih zaradi preprečevanja izpiranja. Z novo brvjo je goriški turistični in rekreacijski prostor pridobil nov potencial. Slika 14. Spajanje posameznih segmentov pohodne konstrukcije in pritrjevanje zavetrovalnih vrvi. Slika 15. Montaža pohodnih podnic brvi in sočasna odstrani- tev začasne varnostne ograje in lesenega poda. Slika 16. Vzorčni primer pohodne podnice s polnitvijo iz lom- ljenega granita in EPDM-gume. Slika 17. Zaključena montaža brvi in izvedena regulacija loka. Avtor: Roman Leiler, Kolektor CPG, d. o. o. GRADNJA BRVI ČEZ REKO SOČO V SOLKANU Fotoreportaža