Disciplina se trga z vajeti Promet v Centru }e vse bolj gost, ullce vse bolj zatr-pane s pločevlno, zrak vse bolj onesnažen. O tem se pogovarjamo na dolgo in šlroko, vendar nl čudodel-nlka, ki bl znal rešitl vozel In bol našega mestnega aredlšča. »Za nameček,« kakor Je potožll Gabrijel Leban pomočnlk komandlrja milice Center, »p.a so še voznlkl, od kolesarjev, mopedlstov, motoristov in avto-moblllstov ter tovornjakarjev vse bolj nestrpni In ne-dlsclpllnlranl.« Tako je promet v naši obči-ni kar naprej na udaru. Milič-niki ga skušajo spravljati v red po svojih močeh, a mu ni-so povsem kos. Odlok o uredi-tvi cestnega prometa v Ljub-Ijani zaleže kaj malo, če ga Iju-dje ne upoštevajo. Blago vozi-jo v trgovine, kadar se jim zdi in se ne zmenijo dosti za ure, ki so zato določene. Tako zatr-pavajo pločnike. Nič boljši ni-so težki tovorryaki, ki tudi ra-je parkirajo v samem središču mesta, kakor da bi svoje vozi-lo pustili na zato urejenem parkirišču na Ježici ali vsaj v Tivoliju. Vozniki osebnih av-tomobilov pustijo svoja vozila kjerkoli, Če je le kaka luknja še prosta in tako parkirajo na zelenicah, na pločnikih, na prehodih za pešce. Tudi Ču-faijeva, Cankaijeva, Čopova in Nazoijeva, ki so nameryene le pešcem, niso varne pred »invazijo« avtomobilov. Po drugi strani je krivo tudi pomarykarue parkirišč. Ko načrtovalci načrtujejo vedno nove in nove poslovne in tr-govske zgradbe, ne pomislijo na parkirišča. Vsak pa bi se le rad pripeljal do praga in od tod zagate. Tako imenovani stoječi oziroma mirujoči pro- met povzroča glavobol vsem po vrsti. »Posebno poglavje so voz-niki motornih koles in koles z motoiji,« je poudaril Gabrijel Leban, »med katerimi so veči-na mladoletniki, ki sproščajo svojo mladeniško energijo s konjskimi močmi. Mjslim, da je pomanjkljiva vzgoja. Starši kupujejo motorna kolesa ali kolesa z motoiji za nagrado svojim otrokom, pri tem pa ne pomislijo, kako se bodo ti ~ otroci vozili, ali poznajo pro-metne predpise, ali so opravili potrebni izpit.« Tako nemalokrat vidiroo mladoletnike, ki divjajo po mestnih ulicah in jim pri tem ni mar ne svojega ne tujega življerya. No, na srečo, ne gre kriviti vse po vrsti, saj je takšna le manjšina. Poleg tega pa tudi motoristi pogosto niso sami krivi, ko pride do nesreče. Vozniki osebnih avtomobilov in tovonyakov pogosto ne upoštevajo motoristov in mo-pedistov in jim križajo pred-nostne poti. Enako je s kole-saiji. Pri tem je treba napisati,. da so kolesaiji bo]j disciplini-rani od motoristov. Tako ugo-tavljajo na milici Center. »Na srečo letos še nismo imeli smrtnega primera kole-saija ali voznika motornega oziroma kolesa z motoijem. Nesreče pa se vrste tako re-koč vsak dan,« je naštel Ga-brijel Leban in ponovno opo-zoril, naj bomo previdnejši pri vožryi skozi mesto. Najbojj smo ogroženi na na-slednjih cestah: na Kardeljevi in Titovi do Bavarskega dvo-ra, na Gosposvetski, Mikloši-čevi, Moše Pijadejevi, Čufar-jevi, Igriški, Gregorčičevi in okrog avtobusne postaje. Ogroženi smo zlasti zato, ker vozniki postajajo vse bojj nestrpni in nedisciplinirani. To pa je tudi najhujša bitka, ki ne prinaša zmag, če ljudje niso za to. A.Admič