Samoupravna interesna skupnost za varstvo pred požarom Občine Ljubljana-šiška ANALIZA RAZVOJNIH MOŽNOSTI V SREDNJEROČNEM OBDOBJU 1981-1985 I. ANALIZA DOSEDANJEGA RAZVOJA V skladu z Zakonom o varstvu pred požarom Ur. list SRS 2/76 se je Samoupravna skupnost za varstvo pred požarom občine Ljubljana-Siška ustanovila dne 14. 7. 1977. Glede na to se podaja globalna ocena od tega da-tuma dalje. Dejansko je zaživela skupnost šele v letu 1978, ker so se od tedaj dalje pričela zbirati finančna sredstva s sprejetjem samoupravnega sporazuma o finan-ciranju najnujnejših nalog za požarno varstvo. Z namenom, da se spodbuja, načrtuje, usklajuje in pospešuje dejavnost požarnega varstva na celotnem ob-močju mesta Ljubljane je bila ustanovljena Zveza samo-upravnih interesnih skupnosti, v katero so vključene vse ljubljanske občine. Do ustanovitve SIS za varstvo pred požarom so bila gasilska društva povezana preko svojih delegatov v občinski gasilski zvezi. Po gasilski liniji je bila ta po-vezava naprej v mestno in republiško gasilsko zvezo. Po politični liniji pa so se društva povezovala s krajevno skupnostjo in družbeno političnimi organizacijami na svojem terenu. Občinska gasilska zveza pa se je pove-zovala z družbeno politično skupnostjo občine. Do izida Zakona o varstvu pred požarom je delo-vala gasilska organizacija kot društvena in so se društva ustanavljala glede na potrebe požarnega varstva posa-meznih območij. Usklajevanje in povezovanje pa je vo-dila Qbčinska gasilska zveza. Društva pa so sprejemala svoj statut v skladu z Zakonom o društvih. Do ustanovitve SIS za varstvo pred požarom se je gasilska dejavnost financirala iz naslednjih virov: — iz proračuna občine, — iz gasilskega sklada (požarne premije zavaroval-nice) in samoprispevka krajanov in sofinanciranja druž-beno-politične skupnosti občine (dinar na dinar) za na-mensko zbrana sredstva ter vloženega dela in darova-nega materiala. Z ustanovitvijo SIS za varstvo pred požarom pa so se bistveno spremenili pogoji financiranja varstva pred požarom. Na podlagi sprejetega programa je bil sprejet samoupravni sporazum za financiranje najnujnejših na-log požarnega varstva z ustrezno prispevno stopnjo. S tem so podani boljši pogoji za financiranje naj-nujnejših nalog oziroma potreb gasilskih enot in po-klicne gasilske brigade. V skladu z 9. členom samoupravnega sporazuma o ustanovitvi SIS za varstvo pred požarom upravlja požarno skupnost skupščina, ki jo sestavljata Zbor upo-rabnikov in Zbor izvajalcev. Zbor uporabnikov sestav-ljajo delegati delovnih ljudi in občanov iz krajevnih skupnosti in delovnih ljudi temeljnih in drugih organi-zacij združenega dela, ter delovnih ljudi, ki delajo s sredstvi v lasti občanov-in ima 36 delegatskih mest. Delegati so delegirani iz komunalnih delegacij KS. Zbor izvajalcev, ki ima tudi 36 delegatskih mest sestavljajo delegati gasilskih društev in po en delegat iz gasilske brigade Ljubljane ia občinskega štaba CZ. Za nemoteno delo med sejami skupščine skrbi Izvrš-ni odbor, ki opravlja naloge v skladu z 28. členom sta-tuta požarne skupnosti. - -. ¦ Za opravljanje nadzora nad izvajanjem politike, ki jo sprejema skupnost skrbi Odbor za samoupravno de-lavsko kontrolo. Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito pripravlja, obravnava ter spremlja programe in priprave za splošni ljudski odpor oziroma Ijudsko obrambo na področju varstva pred požarom, sodeluje pri strokovnem usposabljanju gasilskih enot CZ in njihovem tehničnem usposabljanju ter spremlja in obravnava stanje druž-bene samozaščite na področju varstva pred požarom. Finančni pokazatelji za dosedanji razvoj požarnega varstva so naslednji: — za leto 1978 so prihodki iz prispevne stopnje 0,3%, od bruto osebnega do- hodka znašali 6,388.412,40 dia — prihodki zavarovalne skupnosti od požarnih premij 782.543,40 din — prenešena sredstva iz leta 1977 48.522,45 din Skupaj prihodki 7,219.478,25 din Odhodki v letu 1978 pa so bili naslednji: Redna dejavnost 111.022,10 din SVOBODNA MENJAVA DELA: sofinanciranje — gasilske brigade 2,759.580,00 — Mest. gas. zveze 44.344,20 — Zveze SIS mesta 48.623,55 — Skupnih služb 66.654,60 — Obč. gasilske zveze 2,698.491,85 5,653.694,20 dia Razdelitev v sklade: — poslovni sklad — rezervni sklad — za nabavo gas. vozil SKUPAJ VSI ODHODKI 50.000,00 144.389,55 1,245.372,40 1,454.761,95 din 7,219.478,25 dia Pri tem moramo poudariti, da se pokazatelji nana-šajo na dobo devetih mesecev, ker je bil odlok o finan-ciranju sprejet šele v mesecu aprilu 1978. Potrebno je naglasiti, da sofinanciramo tudi Zvezo SIS za varstvo pred požarom SRS in Zvezo SIS SFRJ iz sredstev zavarovalnih premij po posebnem samouprav-nem sporazumu in ključu, katera sredstva pa odvaja zavarovalnica direktno njim, tako da je v naših pokaza-teljih viden čisti ostanek premij, ki nam je dodeljen za naše potrebe in ga smemo uporabljati le za dobavo teh-nične opreme in za stroške strokovne vzgoje. Finančni pokazatelji za leto 1979 pa so naslednji: .' . •. . din. 1,245.372,40 12,807.609,30 1,212.882,25 306.462,20 Prenešena sredstva iz leta 1978 Prihodki od 0,30 n/ft prisp. stopnje Prihodki zavarovalnih premij Drugi prihodki______________^^^ Skupaj prihodki Odhodki v letu 1979 Redna dejavnost: — nadomestila voljenim in ¦¦ imenovanim funkcionarjem ter pogodbe o delu — materialni stroški 15,572.326,15 113.176,00 85.766,10 198.942,1» SVOBODNA MENJAVA DELA: sofinanciranje — gasilska brigada 5,446.579,80 — Zveza SIS mesta 147.680,40 — Mest. gasilska zveza 64.248,00 — delovna skupnost 141.459,00 — skupna vlaganja 427.707,00 — stan. izgradnje gas. brigade 353.548,80 — Obč. gasilske zveze 6,564.312,00 — gasilskih vozil 1,869.552,40 15,015.087,40 SKUPAJ ODHODKI . - 15,214.029,50 Tu naj omenimo, da je bilo leta 1979 prvo leto nor-malnega financiranja požarnega varstva po določilih za-kona o požarnem varstvu sprejetega 28. 1. 1976. Glede firianciranja Zveze SIS SRS in SFRJ pa je bil uporabljen v letu 1979 isti postopek kot v letu 1978.