Varčevanje z gorivom pri vozilih na motorni pogon Varčevanje z gorivom - in s tem seveda z vozi-lom - bi lahko razdelili na: VZDRŽEVANJE VOZILA in NAČIN VOŽNJE (tokrat objavljamo prvi del) VZDRŽEVANJE VOZILA Vsak lastnik vozila - oziroma voznik - je dolžan skrbeti za svoje vozilo po navodilih proizvajalca. Le-ta so kot obvezen dokument priložena vsake-mu vozilu že pri nakupu. Žal, jih vsakdo podrobno niti ne prebere, kaj šele, da bi se dosledno po njih ravnal. 1. Pri motorju je treba po navodilih proizvajalca redno kontrolirati in po potrebi tudi zamenjati vžigalne svečice in platinske kontakte. Izrabljene elektrode na.vžigalnih svečicah ali izrabljeni pla-tinski kontakfti na prekinjevalcu zmanjšujejo moč motorja, s tem se seveda poveča poraba pogonske-ga goriva. 2. Vplinjač je le redkokdaj vzrok prevelike po-rabe goriva. Čim dlje ga pustimo v miru, tem bolje bo. Važno je, da je čist in dobro zatesnjen ter pravilno naravnan prosti tek. Le-ta je namreč tudi pogosto vzrok za prekomerni CO2. 3. Čistilec zrafca - bodisi pri bencinskih ali dizel motorjih - mora biti pravočasno očiščen ali zame-njan. To je odvisno od uporabe vozila (sodobno, prašno, makadamsko vozišče ipd). Pri nezadost-nem dotoku zraka se poruši razmerje goriva in zraka, s tem pade moč motorja in tako se spet poveča poraba goriva. 4. Na porabo goriva vplivajo tudi pnevmatike. Pritisk v njih mora biti v skladu z navodili proizva-jalca. Ta pa je lahko različen za krajše in manj obremenjene vožnje ter daljše po avtocestah in s polno obremenjenim vozjlom. Meritve pritiska se opravijo praviloma na neogrevanih pnevmatikah. Tudi dimenzije in razni profili (letni-zimski) lahko spremenijo porabo goriva. 5. Za racionalno porabo goriva ne smemo poza-biti na pravilno uravnan krmilni mehanizem in seveda na zavore. Poleg lahkega teka vozila, ki ga omogočajo ravno urejene zavore, so tudi ti sklopi - glede na varno vožnjo - najvažnejši na vozilu. 6. Prtljažnik - in tovor na njem - sta izpostavlje-na močnemu zračnemu toku, ki teče med vožnjo ob vozilu. Ob prtljažniku se tok močno skvari, zmanjša se hitrost in raste poraba goriva, tudi vozilo postane bolj nestabilno. Zato naj se prtljaž-nik po uporabi odstrani, saj je ravno zato pritrjen zelo enostavno. 7. Usmerjevalec zraka (deflektor), pritrjen na kabine tovornih avtomobilov, omogoča tudi manj-šo porabo goriva. Z montažo te naprave zvečamo aerodinamičnost vozila. 8. Dodatni žarometi, okraski in drugi obeski tudi vplivajo na večji zračni upor. Tudi dolge antene niso primerne. Proizvajalci avtomobilov so preve-rili zračni upor vozila v vetrovniku in mu dali najprimernejšo obliko. Vse spremembe na vozilu lahko povečajo zračni upor in s tem seveda potroš-njo goriva.