IZ DELOVNIH KOLEKTIVOV Izvoz tovarne gospodinjske opreme IGO, je če ga primer-jamo z lanskim letom, naravnost rekorden. Letos so v prvem pol-letju izvozili štirikrat več kot v enakem obdobju lani, do konca leta pa bodo izvozili desetkrat več kot lani. Pogoj za takšen uspeh je izpolnitev zastavljenega plana. Takšen izreden izvozni uspeh je možen iz dveh razlogov: lani je IGO izvažal malo— komaj dvaj-setino celotnega prihodka, med-tem ko so se letos odločili za radi-kalno preusmeritev v izvoz. Drugi vzrok pa je, da so dobili — ne da bi pričakovali — velik posel v Sovjetski zvezi, ki jih veže za naslednjih pet let. Sovjetski part-ner bi želel naročiti celo več, pa v IGO že to naročilo komajda zmo-rejo. Delež izvoza bo zato v tej tovarni. ki bo ustvarila 410 mili-jonov din celotnega prihodka, znašal kar30%, to je 120milijo-nov. Ne glede na posel s Sovjet-sko zvezo, se bodo morali v IGO potruditi in do konca leta izpol-niti obveznosti tudi do stalnih in odličnih partnerjev. ki so tudi dobri plačniki, kot sta Irak in Al-žirija. izvažali pa bodo tudi v Li-bijo, Angolo in Kongo. IGO bi lahko izvažal tudi na zahod. ven-dar tega preprosto ne zmore zato, ker ima zapolnjene vse zmoglji- vosti. Tudi v Velani se ubadajo s pro-blemi, kako realizirati za«tavQeni plan proizvodnje zaves, saj bolj ko se bliža konec leta, težji je po-ložaj glede redne preskrbe s suro-vinami. V proizvodnji ne teče vse gladko. saj je ob pomanjkanju su-rovin čedalje \ei zastojev. Manjši dotok zaves iz proizvodnje bodo nadomestiK g popnivljanjem v požaru poškodovanih zaves. ven-dar bodo te slab.še kvalitete in zato tudi cenejše, kar bo pome-nilo izpad več odstotkov dohod-ka. Na območju Železniškega go-spodarstva Ljubljana so v prvih šestih mesecih letošnjega leta z^-beležili zmanjšanje tranzitnega prometa glede na enako obdobje lani. Tranzit je manjši za 11 %. Na to zmanjšanje so vplivale predvsem transportne omejitve v ZTP Zagreb, ŽTO Beograd, ita-lijanskih železnic in še nekaterih drugih železniških uprav. Bi-stveno je na to vplival tudi izp3d v prevozu starega železa iz Češko-slovaške, Madžarske in Bolgari-je, .pa še manjša blagovna me-njava med Poljsko in Italijo ter Madžarsko in Italijo. C. P.