VE^gr 3-2005 Bogatin in Mahavšcek ^ Andrej Stritar Bogatin in Mahavšček (tudi Veliki Bogatin) sta prva vrhova v verigi Spodnjih Bohinjskih gora vzhodno od Vratic oz. Bogatinskega sedla. Piramidasti Mahavšček se dobro vidi z obeh strani, s severa s planote Komne ter z juga visoko nad dolino Tolminke. Menda je bil tu nekje doma Zlatorog, saj naj bi bili njegovi zakladi zakopani v pobočjih Bogatina. V preteklosti so zato tam v resnici iskali zlato. Danes pa so za nas obiskovalce iz doline veliko večje bogastvo prijetni trenutki v nedrjih pristne narave, kot so opisani v članku. Koči: Dom na Komni, 1520 m, dostop od Savice po markirani poti 2.30 ure. Koča pod Bogatinom, 1513 m, pol ure hoje oddaljena od Doma na Komni. Dostopi: Čez Bogatinsko sedlo: S Komne gremo mimo Planine Na Kraju po markirani poti proti Krnu do Bogatinskega sedla, 1803 m. Tu se obrnemo levo in po širokem slemenu v pol ure dosežemo vrh Bogatina. Nadaljujemo v isti smeri navzdol na preval pod vrhom, od tam pa naprej na Mahavšček. Vrhu Bogatina se lahko izognemo po prečni poti na južni strani. Nezahtevna markirana pot, 2 uri. Čez planino Govnjač: S Komne sledimo markirani poti proti Voglu dobre četrt ure navzdol do ostankov planine Govnjač. Tam jo ubere-mo proti jugozahodu po markirani poti proti Mahavščku. Ta nas čez kotanjast svet pripelje na greben vzhodno pod Mahavščkom, od koder imamo do vrha še razgleden sprehod. Nezahtevna markirana pot, 2.30 ure. S planine Dobrenjščice: Do planine Do-brenjščice pridemo iz doline Tolminke po markirani poti ali po nekoliko krajši nemarki-rani varianti bolj desno. S planine imamo proti vrhu dve možnosti, obe neoznačeni in zahtevni, primerni le za dobro izurjene. Prva sledi stari, že precej zaraščeni vojaški poti do glavnega grebena pri Vrhu Škrli vzhodno od Mahavščka (podrobnosti v vodniku Tineta Mi-heliča: Julijske Alpe), druga pa staremu lovskemu prehodu, ki je celo nekoliko zavarovan, bolj levo naravnost proti vrhu Mahavščka (podrobnosti v vodniku Vladimirja Habjana: Manj znane poti slovenskih gora). Zemljevid: Bohinjsko jezero, 1 : 25.000, PZS; Julijske Alpe, vzhodni del, 1 : 50.000, PZS. 39