URN_NBN_SI_doc-GL9L601F

488 UDK 373.3:73+75 1.01 Izvirni znanstveni članek Prejeto: 8. 10. 2012 Polona Koželj* Od kamenčkov in tablic do digitalnih tehnologij R azvoj uporabe različnih likovnih tehnik pri pouku v slovenskih šolah skozi čas From stones and writing boards to digital technologies The development of the use of various artistic techniques in lessons in Slovene schools over the years Izvleček S 3. avstrijskim šolskim zakonom iz leta 1869 je bil v vse osnovne in meščanske šole slo- venskih dežel uveden nov predmet, in sicer risanje in nauk o geometričnih telesih. Z uved- bo tega predmeta so se pokazale nove potrebe po uporabi širše palete šolskih pripomočkov. Članek predstavlja razvoj uporabe različnih likovnih tehnik za potrebe pouka – od naje- nostavnejših in najdostopnejših do današnje široke izbire pripomočkov, ki otrokom omogo- čajo pestrost likovnega ustvarjanja. Tehnike upodabljanja, ki so bile v določenih obdobjih priporočene oz. predlagane za pouk risanja, so bile odvisne od trenutnega koncepta likov- nega pouka, saj se je ta skozi leta spreminjal od teženj k strogemu geometričnemu izrazu do izvabljanja pristne otrokove izraznosti, ter od materialnih razmer, ki so nemalokrat ome- jevale pestrost izbire šolskih pripomočkov. Uvod Likovne tehnike so sredstvo za likovno izražanje, ki učencem omogoča razvija- nje ustvarjalnosti in inovativnost, sposobnosti opazovanja realnega sveta in njegovega transformiranja v likovni svet ter izpopolnjevanje motoričnih sposobnosti. Likovne * Polona Koželj, prof. likovne umetnosti, bibliotekarka, Slovenski šolski muzej, e-pošta: polona.ssm@gmail.com Abstract The third Austrian school law from 1869 in- troduced into all primary and town schools in Slovenian lands a new subject: drawing and learning about geometric bodies. This meant new requirements for the use of a wider palette of school aids. The article presents the development of various artistic techniques in lessons – from the simplest and most accessible to today’s wide array of tools that enable children to create diverse artis- tic works. The depiction techniques that at certain times were recommended for draw- ing lessons depended on the current concept of teaching art, since this changed through the years from striving towards a strictly geometric expression to inviting children’s creativity, and on the material conditions that often limited the diversity of the selection of school aids.

RkJQdWJsaXNoZXIy