SLOVANSKA KNJIŽNICA LJUBLJANA A 5Б6 Veliki teden, kakor ga obhaja mati katolf hka zerkev fpifal K. Ro bi A a, menih benediktinarfkiga réda. —•»♦»»>•»><»<«<»*■... i V ZELOVZU, Vezlini Bog in kralj nebéf cSe ponisha brat nam biti, Nam shivi iu nam vmerje, Nam uebéfa saflusbiti. Njega fveta refhnja kri Naf Qzliißi vfò ljudi. K П % itlljt3 Potozllllili. Navod. 4 Ta sadèu teden fhtiriđefetđanfki'ga polla je velki teden sa tega voljo imenovan, ker je vfigamogozhni in miloftljiv Bog fvojiga ediniga snamnje. JesuГ š’ krisliam pövisdigneii. ®veti léf, na tebi Jesuf vifi! lebe bo /.badilo fleherno JjudRvo; fveta semi ja, v’ kteri krish ti/.bi! tebe bodo obiskovali ljudje od jutra in ve-zhera. O Jesuf, dopolnil fi voljo fvojiga O/.lieta; naj vsame tvojo du-fho v’ fvoje roké! O Jesuf, povsdig-uen lì ti, in zel fvet bolh sa febo vlekel! O Jesuf, ve/Jina ljubesen, ti raspröftifh fvoje roke, de bi vfe ljudi objel, de bi tudi fvoje fovra-slmike fvojimu Ozhetu perdobil: de bi vfe v’ nebelih sjedini!, ker lì sa vfe vmerl! 4Sveta kri in voda! ki Ile tekle is raneniga ferza, vaj bom molil vlaki dan per fveti malhi; fve-to telo, ktero je bilo savolj mene krishano, bom zhaftil v’ fveti hoftji: S’ obedvema fe boni sdrushil per f. obhajili, de ne bo shlalitna kri sap-ftonj prelita, nebefbko telo k’ mojimi» pogublenji martrano! Amen. Trinajfto snamnje. Jesuf je is krislia fnet. iP o tref senile p riz, lui j e, de je bil Jjubzhik bosliji, katerima fo savergli; merknjeno lonze fkasuje, de je bil Itvariiik fveta, kateriga fo krisbali; vftajozlii mertvi osnanujejo, de je bil .Sin boshji, katenga fo martrali; fier-gano sagrilijalo temperala prizlia, de le je prerokovanje dopolnilo. Zha-fiitljiva Maria, ki fi iolko lerpela s’ boslijim jSinam od njegoviga rojftva noter do fmerti, ino sdaj merlviga v’ fvojini narozhji dershifh: proli fvojiga tSina sa mene grefhnika, in sa grefiinike zeliga fveta, de s’ teboj fe bomo enkrat vefelili, kakor sdaj s’ teboj slialujemo. Moj Jesuf, ki lì Nikodemu guado dal, de je tebe praviga Boga Jposnal, in fpofht-Ijivo te is krislia vsel: rasfvetli tud mene, de tvojih dobrot nikolj ne bom posabil, tvejiga odreflienja nikolj nevreden pollai, ino is zhede tvojih ovz nikolj ne bom pahnjen! Amen. .Sii lirnajfto snaimije. Jesnf je v’ grob polosheu. "" Jesuf! neisrezliljive martre iit iesliave U preterpel, in fi sađnizb hotel v’ grob biti poJoslieii; v’ novi grob sa voljo tebe is tkale isfek.an, ne v’ grob tvojih tovarfhov na kri-shu, kteri f<> bili pokopani s’ tolova-jami. Greh ino finert, katera fta s’ pregreho Adama osili v el a, fta sdaj pokopana. tSin bosliji, ki lì sgreva-nimn rasbojniku na krishu grehe od-puftil, in paradifli mu obljubil: odpilili meni grehe, perpeli me popoli Ivojiga terplenia v’ nebel liki raj! Tvoj fveti krisli, in tvoj grob kozli e m pofebno velki teden ohifkavali, IVnje grehe objokovati, odpufhanje letih grehov po tvojimu salinshenji, po profhnjah tvoje matere Marie upati: de i'e bom ferzlmo fmerli in grobu bliskal, in po terplenji krat-kiga sliivlenja vezimo svelizhanje dofegel! Amen. ц-Ч * Zve* na nedela. ÄSvetno nedelo obhajamo k’ fpo-imnu o/hitne jeshe Jesufa v’ Jerusalem, s’ ktero nam je pokasal, de je Medja in lsraelfki kralj, ki fo ga preroki bili osnanovali. Kakor ljubim kraljam, lako Jesufu ljudje vre» naproti. Pojmo tud mi Jesufu naproti s’ molitvo, s’ poftam ino s’ ljubesnjo blishniga; obhajajmo aildohtljivo dan-tlini prašnik, ki ga mati katolfhka cerkev obhaja s’ shegimujem le fa, s’ proželi jo in- s’ fveto Mafho. I. Shegnanje lefa. Kedar mafhnik palmove in oljkine mladike shegnujejo, moli. 3 w figamogozlini, vezli n i Bog, ki fi po poflednimu prihodu v’ Jerusalem fvojiga ediuiga tSina zbatlil : daj nam guado, de s’ palmami in oljkami dobre dela Jesufu pernefemo. Sliegnaj po fvojimu mafliniku te palme, fprizh-be premagane liudobie; sbegnaj te oljke, dokase persadobleniga mira-! Daj nam, ki vfe dobroto per tebi ifbemo, v’ v fili nadlogah na tebe upamo, karkolj je dufhi ino telefi korili no ; obvarvaj naf pred vraslio, de ne bodemo v’ lefu, ampak per tebi in per modrih ljudeh pomoxli il'ka-li : to te profimo po Jesufu Krillufu in f. Duini. Amen. II. Prezefja s’ butarami. Mati katcdfhka zerkev s’ sfrega ani- mi palmami in oljkami odrefheniku Jesufu naproti gre, in leté pifma brati sapovduje: Siedar fe je Gofpod Jesuf Jerusa-lemu bliskal, je dva fvojih uzhenzov podal, in jima rekel: V’ ta lé terg pojta! tamkej bota oflizo najdla per-vesano, in per nje sliebe, ki ga fhe nibzher ni jestlel. Odvesliita in per-pelita mi ga. Zhe vaj kdo vpraliia, lé rezita mu : Gofpodu ga je treba. Uzhenza odvesheta in perpeljeta ga Jesufu ino pokrijeta ga s’ fvojimi plajfhmi, in Jesul' le nanj vfede. Ljudje fo gvante zlies pot rasgrinja-li; nekteri Ib veje od drevef lekali, in na zelto trofdi. Vfe vpije: Ho-sana! hvala mu, ki pride v’ iménu Lofpoda! Posdravleiio nam bodi ozke- 3 * fa Davida kraljetìvo, ki fe blislia ! Zlialì in hvala v’ nebu! tSm Davidov, vintili fe naf! Kedar je Ijudftvo fliflialo, deJe-suf v’Jerusalem pride, vsame palme, gre mu naproti, in fantje vpijejo: Leta je obljublen odrcfhenik Ijmlllva, leta je naflia blagoti! Leta je re-fhenje lsraela! Kako zliaftitljiv on, konuir troni in oblafli naproti gredo ! Neboj le 4Siona h/,hi ! glej tvoj kralj fe blisha, fedcjozh nashebetu oflize, kakor je sapifauo! Posdravleu nam bodi kralj, ftvarnik nebef in senile, ki fi prifhel naf odrefhit ! tSheft dni pred velkouozhjo, kedar je Jesuf, naf h Gofpod, Jerusa-lemfkimu metlu fe blishal, mu grejo fantje naproti, in fukajo palmove mladike, in klizhejo na glafno: Hasana na nebu! hvalen bodi, ki pri- «ïefli v’ obilnoßi vfniileiija! Hosana Ha vifokoAi! Mnoge trume s’ rosliami in palmami gredo Odrefhenikn naproti, in pojejo mogozhnimu premagavzu pre-i'htimanje. Edinoglalho Ijndllvo os-nanuje, de Jesufje ,Sin bosbjij vlili hvalna pefem prot oblakam fe vsdi-guje k’ /.baiti K ri 11 u fa: Ilosana v’ nebelih ! * Sdrushimo fe s’ nebefbkimi an-gelzami, in s’ leraell'kimi otrokami, in pojimo premagavzu fmerti : Hosana po vifhavah! Mnoge trume Ijudftva, ki je bilo «hrano ob velkonozhi, je klizalo: l’ozbefbcn, pozliefben, ki pride v’ Gofpodovim imenu! Hosaua v’nebëAlt! Kedar prozefja nasaj pred zerkovne vrata pride, ftopijo eni pevznv v’ zerkev, duri saprejo, in s’ svumij-njimi premenjavno pojejo. Vrala saperle uzlit'i «It; nam nebula io bile saperle pred Jesufovim ler-plenjem, in fo l'u o«lp«;rlu fkos mozli f. krisha; kakor fe tudi zerkovne odprejo, ker mafbnik s' krisham v’ tretjizli potarkajo na duri. Maflmik h f. krisham trikrat na saperte vrata vdarijo, in klizhejo : Vi knesi odprite vrata ! odprite Ilare vrata, ker on, zhaftitljlv kralj pride!* V’ zerkvi odgovorijo : Kdo je felâ zliaftitljiv kralj? Svimajni pravijo: Gofpod je, ta mogozlinî, obTaft-iiik, ki vr boju premagat Vi kiresi odprite vrata, odprite Ilare vrata, ker zhallitljiv kralj pride ! V’ zerkvi sopet vprafhajo: Kdo je leta zliaftitljiv kralj? Svunajtti odgovor/*: Ta vezlmi, Gofpod nebef in senile, ki je smirej, letâ, je zhaftitljiv kralj, Zerkovne vrata fe odprejo, pre- jetja notri ftopi, in poje : Kedar j,e Gofpod v’ f. metto fliel, to mu Iiebrajfki otrozi naproti fhli, in fo vftajanje meta osnanovali. S’ palmami v’ rokah fo vpili: Hosana po vifhavah! Kedar je Ijudftvo zhutilo, de Je-snf v’ Jerusalem pride, mu je fido naproti, je palme nello in klizalo: Hosana po vifhavah! Sa f, krisbam tedaj moremo priti v’ nebefhko kraljettvo; kakor vß pravizhni, ki fo pred Jesufovim ter- plenjeni vinelli, le po lemu fo mogli v’ nebela, in fu Jesnia hvalili, «le po njemu je premaganje greha in fmerli pririilo. §• M a f li a» S a z h e t i k. ■— ■nn>»Ki<«tn. ^ofpod, ne bodi dalezh od mene! Tvoja pomozh naj luli meni pomagat ! Refhi me is gerla Jevoviga ! re-n.i me revniga od rogov divjih junzov! Moj Bog, moj Bog, poglej v’ aiene! Sakaj fi 1i meneeapuftil? Šakaj fi (i mene sapuit il? Šakaj moje toslibe pomozh ne najdejo? Gofpod, ne beshi od mene! Tvoja pomozli'naj kili me brambat! Re-lld me is tevoviga gerla! refi» me ‘ovniga od rogov divjih junzov! Go- fpod, vfmili Ге naf! Kriftuf, vfmili fe naf! Gofpod, vfmili fe naf! Molitev. Vligamogoxlmi, vexlmi Bog, ki Ir po vxhlovexlienji in krisltanji fvojiga jSiua, uafltiga Odreflienika zlilovefli-kim rodu isgled potrishnefti veleval pofuemat: dodeli miloftljiv, de mi njegovo poterpeshlivoft v’ djanji po-fnemamo, in deleshni poftanemo nje- goviga vilajenja od fmerti. JSkos tifiiga Jesufa Kriftufa fvojiga tSina, ki s’ tebo in fvelim Duham, eni fami Bog sitivi in kraljuje od rekoma do vekoma. Amen. Branje is pifma f. Pavla apoftelna na Filip-jane vr 2. pollavi. Bratje, leto v’ febi pozbutite, kar ludi v’ Jesufii Kriftnfii vidile, kteri, ker je v’ bosliji podobi bil, oi sa l op derslial, Bogu enak biti ; vender fe fam febe ponisbal, io je podobo hlapza na fe vsel; zhlovekam fe enak ftoril, iuo v’ sadersbanji soajdeo bil, kakor zlilovek. tSam febe je pomahal, ino je pokoro bil do fmerli, do fmerti krislia. Salo je tudi Bog ga povifhal, ino je mu dal ime, kte-ro je zbes vfe imena: de v’ Jesufo-vimu imenu fe vfe kolcne perpogne-jo teh, ki fo v’ nebefih, na semli, ino pod semljo, ino vii jesiki fpos-najo, de Gofpod Jesuf Kriftuf je v’ allatti Boga Ozbeta. . Ti me sa defnizo peljafh, tvoj fvet me vodi po temnili potah, ino nie povikfliuje. Israel ma vender Boga sa trofh- tarja : to zliuti, ki je zbiftiga Terza. Skorej bi bile moje noge vpadle; moje Aopinje To derzhale. 4Sim she sazliel greflmike savidovati, ker Tim vidil blasnivz.e frezhne. Moj Bog, moj Bog, osiraj le na mene! Sakaj fi me sapuAil? Sakaj moje toshbe pomozhi ne dofesliejo? Moj Bog! jes klizliem po dnevi, ilio ti mi ne odgovorifh; klizliem po nozlii, ino liizh ne tolashi moje je-zbanje! Ti pak nar 4Svetejfhi kraljnjefh med Israelfkimi hvalnimi peTmaini! Tebi fo naflii o/.baki upali, tebi fo upali; ino ti fi jim pomagal. K’ tebi fo sdihovali, ino fo nefhli otetje; na tebe To upali, in liifo bili oframoteni. Jes firn pa zlierv, ne zblovek: ljudi poiiueh, ljudftva sauizhovanje. Ki me vidijo, Ге mi pofmebiijejo, le pa/.hijo s’ shnabli, migajo s’«lavo. Naj tosili Goljiodu ! oh ìiaj nm pomaga, on naj ga oline; šakaj njega Ijnbi/.li je! Leló vidijo, in s’ vereljem lo vidijo na meni. Moje obleke delijo med feboj, in sa mojo luknjo vadlajo. HcI Iiì me is levoviga gob/,a ! refi» me revesha od rog divjih junzov ! Ki fe Gofpoda bojéle, hvaleshno mu pojte. Zel Jakobov rod naj ga voU/,liafti ! Uvalite Gofpoda sarodu: nebela osHanujejo njega pravico! Pribodna rodovina perpovduje 01 rok am, kako je on pravizhen; kaj velkiga je fiorii. T er p 1 e n j e Jesufa Kriftufa, iiafhiga Gofpoda, po’ vlih fhtiriii Evangeliltah. -------- Mtedar fe je perblislml prašnik oprefnih kruhov, ki fe imenuje Ve-likauozh, je Jesuf fvojim uzheuzain rekel: Veite, de bo zhes dva dni Velikauozh, ino tSin zhlovekov bo isdan, de bo krishan? Tedaj fo fe sbrali vifbi duhovni, pifarji in Ilare j-fhi ljudllva na dvoru viflliga duhovnika, ki je mu bilo imé Kajfafh, in, fo fvet dershali, kako bi Jesufa svi-jafhko vjeli in vmorili; pak fo le ljudllva bali, in fo rekli: Nikar ob prašniku, de fe kaki hrup med ljudmi ne vsdigne! Tedaj je fhel dva- najftih eden, s’ iinénam Jndesh Ш-karjot, k’ vil'liim duhovnik am, de hi ga isdal, ino je jim djal: Kaj zhete mi dati, in liozhem ga vam »«dati? Ino kedar fo to flifliali, lo fe ohvefeJili, ino mu pervoKli dati tridefet frebernikov. Ino je jim obljubil, ino je pcrloshnoft ifkal, debi ga fkrivfbi isdal bres ljuđftva. Pervi dan oprefnili krnliov, ob kterimu fe je moglo velikouozbno jagnje sftklati, fo uzlienzi k’ Jesulii dopili ino djali : Kje hozrhefh, de ti perpravimo velikonozhno jagnje je-Ш? Ino je fvoja dva iizheuza Petra bi Janesa poflal, ino je jima rekel: Pojta v’ metto, ino vaju bo zhlovek h'ezhal, ki nefe verzh vode; pojta Sa njim v’ hifbo, v’ ktero pojde, ino re/.ita bifhnimu ozhetu: Uzhenik ti pove: Moj zhaf je bliso; per tebi hozbeni velikouozh prasnovati s’ fvojnii uzlienzi. Kje je tedaj obed-niza, v’ k (eri bom s’ fvojnii uzlienzi velikonozlmo jagnje jedel ? Ino bo vama pokušal veliko- vezlierjaliflie liapravleuo; tam nam perpravita. In uzlieuza /la fjil» tedaj v’ meßo, ilio tla naflda, kakor je jima povedal, ino Ila velikonozlmo jagnje perpra-vila. Ino svezlier je Jesuf prifbel, ino je k’ misi fedel s’ dvanajftmi, ino je jim rekel: Is Terza firn slielil to velikonozlmo jagnje s’ vami jefti, prej ko bom terpel'. Sakaj povem vam, de ne bom naprej, vezli od njega jedel, dokler ne bo pouovleno v’ boslijim kraljeilvi. Ino ko lo jedli, je Jesuf vsel kruli, je salivalil, ga pofvetil in raslomil, in ga je dal tvojim uzlienzam in je rekel: Vsemite ino jejte; to je moje telo, ki bo sa vaf v’ fmert dano. To fiorite k’ mojim fponiinu! Rav- *io lako je ludi kelih vsel po večerji, in je salivalil, gaje njim dal, 1,1 je rekel. Pile is njega vii; šakaj to je moja kri noviga sakona, ki bo sa vaf ino sa njih veliko prelila k’ odpufhenji grehov. To fiorile, kolikorkrat bole pili, k’ mojim Ipominu! Ino vfi fo is njega pili. Ino •Tesof je v’ duhu shaloval, je sapri- zlial ino rekel: Glejte mojiga isda-jav/.a roka je s’ menoj per misi. Hefnwbno, refni/.hno vam povem, ^den is med vaf bo me isdal. Tedaj fe uzhenzi med feboj sgledovali, M,o nifo prav vedeli, od kleriga &<>Vori. tuo fillio shaloftni fo jeli vfaki po-febej rezki: Gofpod, ali Hm jes?On Je pak odgovoril ino je djal : Eden J's med vaf dvanajftih, ki Foko s’ me-*l0j v’ fkledi omaka, me bo isdal. 4 Г)0 tSin /.liloveka gre ref tje, kakor je od njega pifano; pa joh zhloveku, po klerimu bo jSiu zhlovekov isdan ! Boljflii bi mu bilo, de bi (iili zlilo-vek nikolj ne bil rojen. Na (o je Judasli odgovoril, ki ga je isdal, iu je rekel: Ali firn jes, liabi? Jesnf mu je djal: Ti ja rezi) e Ih. Ino užiten-7.i fo sazbeli med febo prafliati, kle-ri bi med njimi bil, ki bi lo imel fioriti? llil je pak eden med njegov-mi uzhenzi flonezh na Jesulovih per-fah, ki ga je Jesnf ljubil. Njemu je JSimon Peter mignil, de bi barai, kdo je, od kteriga govori. Ino kateri je fluiiil na Jesufovih perfah, je djal: Gofjiod, kteri je? Jesuf je odgovoril: Tifti je, ki mu bornome' zheuiga kruba podal. Ino kedar je kruli omozlul, ga jo Judasiiu II likar jotu dal. Ino po tem grisbleji je hudizh v’ njega fbel. Ino Jesuf mu j« rekel: Kar ftorifh, flori fkorej! Nobeden pa per misi fedexliih ni ^edel, y.liemu mu je to rekel. Šakaj menili io, de sato, ker je Judash molimo imel, de bi Jesuf mu bil reseli Kupi, '/.belar je nam k’ prašniku potreba; alj, de bi vbogim kej dal. Kedar je she ta grishlej bil vsel, je sdaj/.i odfhel. Bila je pak liozh. Ino ko je bil odfhel, je Jesuf rekel: tSedaj je ‘Sin zhloveka ofvetlen, ino Bog je ofvetleir v’ njemu. A ko je Bog o IV e tl en v’ njemu, tako ga bo Bog uh je ref volen, alj mefo je flabo. Äpet je drugizh fhel, je molil in je rekel: O/.he moj, ali ui mogozlie, de bi kelih od mene fliel, temuzli, de ga pijem ? pa sgodi fc tvoja volja ! On le je fpet vernel, in je nje ty'jo/.lie nalilel'; šakaj njili ozili Ib polne dremote, in nifo vedeli, kaj bi mu odgovorili. Ino je jih pu-llil* in je fpet Ilici ta, in je tre-,j|/,ll molil enake beffile rekozh: ^*he, ako hozhefh, vsemi Ietti kelih od mene; alj vender nikar moja, temuzh (voja volja le sgodi! Perkasal fe imi je pa'<. angeli/, is iiebef, 1er ga je poterdiJ. Ino pergođilo fe je, ko je lako fu ertne teshave lerpel, je dalej molil, in njegov pot je bil, kakor kervave kaplje tekozhe na semljo. Potlej je tretjizh prifliel k’ fvojim iizhenzam, in je jim rekel: jSpite sdaj ino po-zliivajtei Je sadoili : glejte nra je prifhla, ino kSin zhlovekov bo isdan v’ roke greflmikam. Vitim ile, pojmo! glejte, ki me bo isdal, je bliso. Ju-dash pak is daj a viz je tudi sa tii'ti kraj vedel : sakaj Jesnf je s’ Tvojimi nzbenzi p ogolio ta fe f-lrajal. Ino dokler je The govoril, poglej Judasli, ki je k’ febi bil vscl ninosliizo flu-sbabuikov od duhovnikov, fprednikov ino farisejov, je ta prifliel, ino velika tlrushba s’ njim, poflana od ila- ^Filili in od jn'farjov s’ baklami ino s’ laternami, s’ medimi, s’zepzamiino s’ oroslijam. Ju iedajaviz je jim soanmje dal rekozh: Kterigakolj bom PQljnbil, tifli je ; popadite ga, in pelile ga varno. Jndaslt pak je pred njimi fhel, in fe je perblislial Jesu-ln, de bi ga кпПшП, in je sdajzi k’ njemu ftopil, in je rekel: Posdravlen kodi, uzlienik! ino ga je kuflinil. ^esuf pak m« je rekel: Perjatii, didimi fi peiTliel? Judaeli, ali s’ kn-* kvanjem 4Sina /Iilovekoviga isdafb ? *'io ker je Jesuf vedel vfe, kar fe Ie mu imelo pergodili, je naprej fliel, 1,1 je jim rekel: koga ifhete? In fo *iin odgovorili: Jesufa Nazareufkiga. je jim rekel: Jes fini. tSlal •Ie pale («di Jttdash, ki ga je isdal, '4 ".jinii vred. Redarje Jesuf jim bil 'okel: Jes /j,n, fo fe savernili* ino 0 l)Hdli na semljo. Tedaj je jih fpet barai: koga ifliete? Iu lo đjali: Jesufa Nazarenfkiga. Jesuf je odgovoril: Povedal lim vam, de lim jes. Ako tedaj mene ifliete, puflite leté iti : Da bi Ге befeda dopolnila, ktero je govoril, de od njih, ki li jili mi dal, nitim sgubil nobemga. Tedaj fo perftopili, fo na Jesufa fegli, in fo ga popadli. Kedar lo pak vidili, kteri fo okolj njega bili, kaj is tega ima priti, fo djali k’njemu: Gofpod, ali Im/.bemo s’ me/.bani vdariti? jSimou. Peter, ki je inezli imel, ga je isderl, in je vdaril klap-za vil luga duhovnika, in je mu defilo ubo odtekal, iu hlapzu je bilo ime Mallius. Jesuf pak je odgovoril, iu je rekel: Jenjajte sa sdajl Ino le je đoteknel lilap/.oviga ufheta, ino ga je osdravil. lu je Petru rekel: Sa-verni fvoj ine/.li v’ noslinize, šakaj klerikoli mezh vsamejo, bodo fkos 5» megli kon/Jiaiii. Ali ne bom pii kel- ha, ki ga je mi O/.he dal? Ali me-mfb, de ne morem fvojiga O/.heta profili, ino bi mi sdaj pollai ve/.h ko dvaiiajlt milionov angelj/.ov? kako fe kodo pak pifma dopolnile, ker lako mora bili? V’ lilii uri je Jesuf govoril miiosliizam, ino teni, ki Го k’ njemu prillili, vifliim duliovnikam, in oblaAiiikuni /bes tempelj, ino fta-rejlham: Prillili lie, kakor k’ ras-bojniku s' me/. Inni ino s’ kolini mene lovit; faj fim vlaki dan per vafledei v’ lempeljiiu ino lim uzliil. Tam ni-Ue me prijeli. Pa la je vafha ura *n oblaft temni/. Sukaj to le je vfe 8godilo, de bi fe prerokov pilma dopolnile. Tedaj fo ga vii uv.hen/i sa-puftli, iu fo vbesliali. Neki mlade-ni/h pak je sa njim hodil, v’ platnu ,,a nagim oble/ben ; njega fo vder-sbali. lur. platen je od febe (И) verge], in je nag od njih pobegnil. Mnosliiza pak, ino vifhi glavar, ino Judovfki flusliabniki fo prijeli Jesula, in Ib ga svesali, in Ib ga nar poprej pelali k’ Aliasti, ki je bil Kaifeshov taft, in tifto leto vifhi duhovnik. Kailesli pak je ta bil, kte-ri je Juda n fvetoval, de je bolj, de en zhlovek vmerje sa vfe ljudftvo. \ itili duhovnik je Jesufa barai po njegovih u alienai h in sa njegov uk. Jesuf je mu odgovoril: Jes fini ozhit-iio gavoril /Vetu, ino Jim vfelej nabil v’ fìnagogi iuo v’ tempelj nu, kamor le Judje sabajajo, iuo nitim nialiélar fkrivfJii govoril. Kaj mene barafh? baraj jih, ki Ib Jlifhali, kaj lim jim govoril: glej, oni vejo, kaj lim govoril. Kedar je pak to bil rekel, je flusliabiiikov eden, ki fo sraven Hali , Jesu l u dal shlafeniiao, rekoali: fil Tako odgovarjafli vHTiimu duhovniku? Jesuf mu je odgovrtril: Ako (im hudo govoril, prizhaj de je hudo; ako pa prav, šakaj me bijefli ? Anas Је Jesufa svesaiiiga pollai Kajfeshu, vifliimu duhovniku, kamur fo fe stirali vfi viflii duhovniki, ino Judovl'ki ftarejfhi ino pifarji. Peler pak je sa njim fliel od da- le/J), de bi koni* vidi!, ino flte neki drugi uzhenz. TiJli uzhenz je suhu bil s’ vifliim diiliovnikam, in je Ilici S}i Jesnfam v’ vil'higa duhovnika dvor. Peter pak je svuiiaj fiai pred durmi. Na to je uni uzhenz, ki je vifhiniu duhovniku sna n bil)( fliel, je govoril s’ vratarizo, in je Petra noter pelai. Tedaj je vratariza Petru djala : Ali nifi tudi ti tajiliiga zhlove-ba uzhenz? On pak je tajil in je rekel: Shena, jes nitim; ga ne pos-•lam, in ne vem tudi, kaj pravili). Ino je pred đvorifhe fliel, in petelin je sapel. VifJii diilioviiiki pak, ino fìarejfhi, ino zelo fpravifhe fo ifkali krivo prizhovanje soper Jesu-fa, de bi ga vmorili, ino ga nifo na-l'Iili, ako ravno je veliko krivih prizli bilo perftopilo, ki fo krivo prizho-vali soper njega; pa njih prizlie fe nifo «ravnate. PoHednizh fta per-Itopile dve krive prizlie, in ßa krivo prizliovale soper njega, iu fta djale: jSlifliali Ano, de je govoril: Jes hozhem la bosbji tempelj, ki je s’ rokami ßorjen, rasdreii, ino v’ treh dneh drugiga pnltaviti, ki ne ho »M rokami ßorjen. Inu nju prizhovanje ni obßalo. Ino vil'hi duhovnik je flopil v’ fredo med njé, in je barai Jesufa rekozh: Ali »izh ne odgovorifh na to, kar leti zhes tebe prizhujejo? Jesuf pak je molzhal, ino iiizh ui odgovoril. Tedaj ga je viflii duhovnik sopet barai, in mu je djal: Sa-" rotim te per shivimu Bogu, de nam povefh, ali fi ti Kriftuf, tSin Boga 'edino hvaleniga? Jesuf je pa rekel: rl’i pazil pravifh ; jes fim. Alj lam v»m povem, de pofehmal bote vidi-H «Sina zhlovekoviga fedeti na defilici b osli j e močili, in priti v’ oblakih neba. Tedaj je vifhi duhovnik Ivoje oblazliilo rastergal ino djal: ^(|ga je preklinjal ! Kaj potrebujemo vez1i pridi«? Glejte, sdaj He farni njegovo preklinjanje llifhali, kaj fe vam sili? In fo ga vii obfodili, in ЦјнИ, de je fmerti vreden. lllapzi pak ino flushabniki fo °§e fedezhiga per luzhi, ilio ga je terđiio pogledala ino je rekla: Lel» je ludi s’ Jesufani Nazarenfkim bil! Tedaj fo mu rekli: Ali nifi ti njegovih n/.Iien/.ov eden? Ino/dies malo /di a fa ga je vgledal drugi iu je djal: Ti li fidili edeni lu je sopet tajil, je perfegal in je rekel: ZhIovek,jes BiTim, in ne posnam tega /.hloveka. luo /dies nekoliko /diafu, okolj ene ure je drugi to poterdil reko/.li: Kefni/.lio., ti fi tudi tiftih eden; faj li Galilej/-, in tvoje govorjenje te rasodeva. Re/die vifliiga duhovnik» lilapzov eden,-Ari/- tifiiga. ki mu je Peter uho pdfekal: Ali nifini te v’ vertu per njemu vidil? Tedaj je sar *hel saklinjali ino perfegati: Ne posnam /,hloveka, od k (eriga pravite. ino knialo, dokler je llie govoril , je petelin drugi/.h sapel. lito Gofpod le je oberuil, ino je Pelr* pogledal- Ino Peter fe je fpomnd m Ha befedo Gofpodovo, ki mu je rekel: Prejden ko bo petelin dvakrat 8apel, bofli me trikrat satajil. Ino *‘eter je fhel vunkaj, ino je milo jokal. Moslije pak, ki fo Jesufa derehali, fo ga saframovali ino bili. fno nekteri Ib sazheli ga saplovati ‘no sakrivati njegovo oblizlije, ino s’ petimi ga biti. Djrugi pak fo ga v’ liže lufkali, ino ga barali: Prerokuj Ham Kriftuf, kdo te je vdaril! In yeliko drugiga nepoflitljiviga fo mu 8°vorili. In kedar fe je dan Ito ril, fo fe s^rali vti poglavitni pifarji, ino Ju-dovfki tlarejfhi s’ vfo mnoshizo, ino le pofvetovali zhes Jesufa, de bi go vinorili. Ino fo ga pelali pred 4jib sberalifbe, in fo djali: Ali ß ti povej nam. In je jim rekel: e vam ravno povem, mi vender ue 5 verjamete; ako pak tudi bararti, mi ne bote odgovorili, in me ne bote fpullili. Odfehmal pak bode jSin zhlovekovi fedel na defnizi mo/.lii boshje. Na to fo vii djali: Ti lì tedaj tSin boshji? Ino je jim rekel: Vi pravite", de jes firn. Oni fo pak rekli: Kaj je potreba vezh prizh? Mi fino farni is njegovih uit fJjfhali. Ino vfa mnosbiza je vftala, in fo Je- sufa svesaniga pètali od Kajfesha v’ fodno hifho, in fo ga Ponziu Pilatu-•sini, deslielfkimu oblaftniku sdali. Kedar je she Judesh, ki ga je is-dal, vidil,' de je Jesuf k’ fmerti ob-fojen, ga je sgrevalo, ino je iiasaj prinefel vifhim duhovnikam ino Ita-rejfhina tridefet frebernikov, in je d jat: Pregrefhil fim fe, ker lim lie-dolshno kri isdal. Oni fo pa rekli 5 Kaj mi maramo? ti glej sato! In je frebernike v’ tempelj vergei, fe je 6Ï prezh pobral, je l'hel ln fe je s’ vervjo fam obefil. lu fe je po fredi na dvoje raspozhil, in vfe njegovo 0 fer zlije in zheva fo fe isfule. Vifhi duhovni pak fo vseli frebernike, in fo djali: Ne fpodobi fe, de bi jih v’ * er kovni fkrinji hranili, šakaj plachilo je kervi. In fo fvet dershali, in fo sa nje kupili ïoiizliarjaVb njivo sa pokopalifhe ptujih ljudi. Ino lo ìe snano vfim v’ Jerusalemu prebi-Vajozhim, de fe lilla njiva v’ njih je-s*ku imenuje Hezcldama, to je: „nji-Va kervi“ do danafhniga dneva. Te-daj fe je dopolnilo, kar je govorje-110 po preroku Jeremiju, ki pravi: Yseli f0 tridefet frebernikov, s’ kte-'hn je predani plazhan, ki fo ga ku-Pdi od Israelfkih otrok, in fo jih . sa fonzharjevo njivo, kakor je °d Gofpod porozhil. 5 * Sjutro sgođaj, keđar Го Judje Je&ufa к’ Polizia Pilalushu, đesliel-fkimu oblaftniku perpelali, ìiifo filli y’ fodno hifho, de bi fe ue omade-sliali, iu de bi mogli velikonozh jelti., Sato je Pilatush fliel k’ njim, in je djal: Kako toshbo pemefete zhes tega zhloveka? Oni fo odgovorili, ino mu djnii: Kc bi ne bil hudobiiik, bi ga tebi ne bili isrozhilL Tedaj je Pilatush jim rekel; 'Vsamite ga pa vi, in obfodite ga po fvoji pollavi. Ino Judje fo mu djali: Mi ne fmemo nikogar vmoriti. De hi fe do polnila Jesufova befeda, ktero je govoril, pomeuejozh, kake fmerti bo vmerl. Na to fo vifhi duhovni sazheli veliko ga toshovati, in fo djali; Nefhli fmo, de je nafhe ljudi sapeloval ino prepovedoval dazio zefarji dajati, ino pravi, de je on Kriftuf kralj. InO u;t vfe, zhefar fo ga vlflii duhovni , 69 ',l ftarejfhi ljudftva toshili, dì nizli odgovorih Tedaj ga je Pilatush ba-РаЦ rekozh; Ali zelo uizh ne odgo-vorìfh ? ali ne flifhifh v’ kakih velikih rezheh te terdo toshujejo? Jesuf Pak mu nobene befede ni odgovoril, de fe je tudi deshelfki oblaftnik ffl-“O sazhudil. In Pilatush je sopet Thel v’ fođno hifho, in je poklizal Jesu fa. Jesuf pak je Ital pred de-shelfkim obJaftnikam, in deshelfki 'ddaflnik gaje barai ino djal: Ali *' d kralj Judovfki? Jesuf je odgo-v<>ril; Ali to govorifh fam is febe, !di fo ti drugi od mene povedali ? ^ 'lalusli je odgovoril: .Sim jes mar dud? Tvoji ljudje in vifbi duhovniki 0 le meni isdali; kaj fi fiorii? Je* Je odgovoril : Moje kraljeftvo ni fega fveta. Ko bi moje kraljeftvo sl *e*a ^veal, de ga bo vidil kaki zhudesh borili, ^in ga je barai s’ ninogmi be-ledami. Ou pak mu nizli ni odgovoril. Viflii duhovni pak ino pifarji Г° Itali, ia fo ga ierdo tosbili. Ие-rodesh pak ga je sanizhoval s’ Tvojimi vojfhaki, ino saframoval, ino belo oble/heniga sopel nasaj poflal ^ilateshu. Jno od (illiga dne Ita ^'l.tfusli in Herodesh bila prijatla, k* poprej Ita fi bila fovrashnika. Piglieli pa je poklical vifbi duhovne, poglavarje in druge ljudi, in je jim djal: Tega zhloveka Ite k’ meni periziali, kakor de bi ljudi sapeloval* 1,1 glejte, pred vami fim ga ispra-‘b*d , ino ne najdem na njemu nobe-,le krivize, kterih ga toshujete. tShe *udi llerodesh nikar, sakaj k’ njemu 1,111 Va^ poflal, ino poglejte, na nje- ?2 mu ni niah fmerti vredniga nafhel. Salo ho/Jiem mu Arah dati, ino ga potlej fpuftiti. K’ temu prašniku pak je deshel« Tki oblaftnik imel navado, Judam eniga jetnika fpuAiti, sa kogarkoli fo profili. Tifti zhaf je imel imenit-niga jetnika, ki mu je bilo ime Ba-rabas; rasbojnika, ki je savolj v’me-Ai Aorjeniga puntarAva, ino ker je zhloveka vmoril, v’ je/.hi bil. Ino ko je ljudAvo prifhlo, je prolilo, de bi jim, kakor fixer vfelej fiorii. In kedar fo fe bili sbrali, je jim Pila-tush rekel: Navada je, de vam ob velikonozhi eniga jetnika fpuAim: kteriga tedaj hozhete med tema dvema, de vam fpuAim, Baraba alj Je-sufa, ki je imenovan Kriftuf? Sakaj vedel je, de fo ga is nevolblivoAi isdali. Viflii duhovni pak, ino fia-rejfhi fo podfhuntali vfe Jjudltvo, de profili le sa Baraba, Jesiifa pak pogubili. Na ravixbnje. Kdo mu bo sopergovo-«1* iStopimo ikupej ; kdo je moj so-pernik? Naj ftopi k’ meni! .Glejte Gofpod Bog je moj pomozlmik, kdo 7 »8 me bo obfodil? Glejle, vii fe bojo kakor oblazliilo poltarali; mol jih bo-; de jedel! Kdo ismed vaf fe boji Go-fpoda, in pofluflia glaf njegoviga lilap/.a? Kdor v’ temi hodi, in nima fvetlobe, naj «pa v’ Gofpodovo ime, ino naj fe sanefe na Gofpoda fvojiga Boga. Evangelj f. Janesa v’ 12. pollavi. glieli dni pred velikonozhjo je pri-Jfhel Jesuf v’ Betanjo, kjer je bil Lazar vmerl, kteriga je Jesuf od fnierti sbadii. Tam fo mu naredil» vezherjo, in Maria je flregla. Lazar pak je bil eden ismed njih, kteri fo bili s’ njim per misi. Tedaj je M»' ria vsela libro dragiga mašila od zhifle narde, in je Jesufove nog6 ninnala, in jili je feritola s’ Tvojimi Jafmi; i» liiflia je bila napolnjena s’ tintomi mašila. Kalo je rekel njego-vib uzbenzov eden, Judesli Ifbkar-jot, kteri ga je potlej isdal: Sakaj fe to mašilo ni prodalo sa tri Ho de-narjov, in dalo vbogim? To pak ni rekel, de bi sa vfeoge kaj bil maral, temuzb ker je feil lat, ino je moflmo imel, in noJfil, kar je bilo v’ njo dano. Jcsuf je tedaj rekel: Pu-ftite jo, de to obrani sa dan mojiga pokopanja! Sakaj vboge vfelej imate per febi, mene pak nimate vfelej. Veliko Ijudßvo Judov je tedaj svetlelo, de je tam; ino fo prifhli, nikar farno savolj Jesufa, temuzh de ki tudi Lazarja vidili, kteriga je od fmerti sbudil. V veliki torik. Branje ie Jeremij» preroka -v’ 11, pollavi. Ville dni je rekel Jeremija: Go- fpod! rasodel fi mi, in fim sposimi; pokasal fi mi njih naklepe. In jes fim bil, kakor krotko jagnje, klero pelejo k’ saklanji, ino nifim vedel, de fo' soper mene fklemli rekozh : Pridite, konzhajmo drevo a? njegovim fađam, in iederimo ga ie deshe-le sbivih, de njegovo ime ne bode vezli opominjeno. Ti pak Gofpod vfigamogozlmi, Todifh pravizhno; ti posnafh obifii in ferza! Vidil bom tvoje mafhevanje nad njimi; sakaj tebi fim srozhil fvojo rezh, Gofpod moj Bog! Nameti Evangelja Ге danef bere ier-pleuje Gofpoda nafhiga, Jesufa Kri-ttufa. « V’ veliko frodo. Branje pervo is Isaija preroka v’ 62. in 63. pollavi. To govori Gofpod Bog: Povejte bzberi jSìon. Glej, Odrcfbenik tvoj pride! glej, plachilo je s’ njim!.Kdo je la, kteri pride is Edoma, s’ rti-dezhimi oblazliili is Bosra? Tifti lepi v’ Tvoji luknji, ki hodi s1 Tvojo veliko ftiozlijo? Je.s fim, ki govorim pravizo, fini velik, mogozhen, de refliim. Sakaj pa je rudozlia tvoja Tuknjaj in tvoje obla/hilo kakor ti-dili, ki tlazhijo v’ tlazlnvnizr? 4Sam . fim tlazbil v’ tlazbivnizi, ino nobeden i«mcd narodov ni bil s’ menoj. Tifi- zhil firn jih v’ Tvojim Tar du, in jih ßlazhil v’ Tvoji jesi. Sato Te je ras-kropila njih kri na mojo luknjo, iu vfe Tvoje obla/Jiiia Tim ogerdil. Šakaj dan mafhevanja je v’ mojim Terzi; priThlo je leto odreThit Tvoje. kSiin fe osiral, in ga ni bilo odreThenika; firn iTkal, in ga ni bilo, kteri bi pomagal. kSama moja roka me je re-fhila, in Tam moj Terd mi je pomagal. Iu poteptal tim ljudftva v’ Tvojim Ter-dû, in jih napajal s’ Tvojo Terditofijo, in ua tla vergei njih ino/.h. Vfimle- i nja GoTpodoviga Te bom Tpomnil, ! hvalil GoTpoda sa vTe, kar nam je dodelil GoTpod naTli Bog. Branje drugo is Tsaija preroka v’53. poftavi. Tifte dni je rekel Isaija: GoTpod, kdo verova naThi beTedi, iu roka Gofpodova komu fe osnannje? In bo raltel kakor mladika pred njim, in kakor korenina is senile. Nima podobe, ne zliaûi,*. in fino ga vidili, mosta bolozhin, in fkufhaniga v’1 ter-plenji; iu kakor kteriga, ki je sakrito njegovo oblizlije, iu je sani-zhovau. Sata ga nifmo zhiflali. Kef, on je naflie bolesni na fe vsel, in naflie bolezhiire imlil; in minili fino, de je gobov,, in v d st rje ii od Hoga, ki ponishan. On pa k je bil ranjen ■avolj nafhili grehov, in satert sa-volj uafhih hudobij; sa del iiafhiga kiiru je terplenje na njemu ; in po Njegovih progah fmo osifravleni. VTi h*io kakor ov/,e safbli ; vlak fe je ,la fvojo pot oberiliI, al j Gofpod jo kaf vlih pregreho na nj nalosbil. I)a-r<)van je bil, ker je fain hotel, ino ki odperl fvojili uit. Kakor ovza, i fe k’ saklanji pela, iu kakor jag- nje, ki molzhi pred njim, ki ga ftri- «Iie: ni odperl fvojih uft. tSlif!(art in obfojen je 1л'I odvset; njegovo rodovino kdo bo isrekel? Ki je odter- gan is deshele sliivili, savolj greha fvojiga IjndAva fim ga vdani. J» per Jiudodeluikili mu je bil pogreb odložilen ; pa per bogaiimu je imel fvoj grob: sato ker ni krivize fiorii, in fe ni svijazha neflila v’ njegovih «flib. Alj Golpod ga je hotel poire ti s’ bolesnjo. A ko da sa greh fvoje shivlenje, bo vidil velik sarod, in Gofpodova volja fe bo per njemn fpoluila. »Sato ker je terpela njego-gova dufba, fe bo vefelil in bo näßten. S’ fvojim ukani jih bo veliko opravizliil on, moj pravi/,lini hlapi/, in bo njih grehe nofil. Sato mu jih bon« prav veliko v’ del dal, ino bo mozlinih rop delil, ker je dal v’ fmert fvoje shivlenje, in je bil med hudobne i Pillet ; ker grehe n jih veliko je nofJ, in sa grefluiike profil. Naniefi, Ev-ingelja fe bere lerplenje Gofpoda liafhiga Jesufa Kriftufa. V' frćdo, zhctertek in petek fo po-poldaofke molitve in shaloftno petje, s’ ktcriiu katolfhka zerkev uzhi, de je ljubi Jesuf tri dni v’ grobu lesimi. Ropotanje s’ lefam konzha molitve, in kashe hrup Judovfkiga ljudllva, ki je vpilo: K ristia; ga f Ropotanje s’ Infarti med Cveto malho in per a n ge! j f ki m zbéfli.enji naj te fpomni, de pogublenje zblovefh-kiga rodu jc isviralo is lefa po Evi; otlreflienje pride po leli fvetiga kri-siia ikos Jesufa Kriftufa. M eliki zlieterlek. tSIedna Gofpodova vezherja. Жх* rpomiim f. refhniga telohi, ki ga je Jesuf fvojim uzhenzam in vfim vernim kriftjtuiam pred fvojo fmerijo lOß saputili: Го liekdajui Krißjani leta đ;m ve/eli obhajali. Mati katolfhka »erkev vender, ki je previdila, de fe ne fpodobi ob terplenji JesufaKri-flufa vrifkati, je veféli prašnik n» drugi dau prebavila. Dauer fveto telo in fveto kri s’ hvaleshno andoh-tjo vernim podeli, tako de tudi duhovni, zbe jih je ve/.h per tißi zerkvi, ne malh ujej o vsi, ampak od mafho-vavnika s’ drugimi kritij aliami vred bodo obhajani. m S. Mal Ii a« S a z h e t i k. ÏMvaliino fe krisha uafliiga Cofpo-da Jesufa Kriftufa ! On je nafhe sve-Hzlianje, naflie shivlenje, nafhe od hnerti vftajanje. Po njemu fino Osdravleni in odrefheni. Bog nam bodi miloftliv ! shegnaj baf! ofvetl» naf s’ fvojiin oblizhjem! Vfmili fe naf! Hvalimo fe krisha i. i *• d. (kakor sgorej.) Gofpod , vfmili fe ! Gofpod, vfmili fe naf! Kriftuf, vfmi-* fe naf! Gofpod, vfmili fe naf! îoe II т a 1 a. (Sdaj vfi svonovi svonejo, poilej ob-tihuejo do hvale na veliko faboto.) ïïvala Boru po vifliavah in mir ljudem na senili, ki fo dobre vole! Mi lebe hvalimo, mi lebe zhatlimo, mi lebe molimo, mi lebe povsdigu-jemo. Rii fe lebi sahyalimo, mi Flavinio Ivojo vifokoft, tvojo lnozli iu dobroto Gofpod, Bor, nebefhki kralj! Bor Ozlie vfigamogozlmi! Gofpod,! edinorojeii 4Sin, Jesuf Kriftnf; Go-/pod, Bog, jagnje boshjc, .SinOzhe-la! Ivi odjcmlefh grebe fveta, vfniilij Fe naf! Ki odjemlefli grehe fveta» vflifhi naFhe prof linj e ! Ki fedifli n& delni Ozhela, vfmili fe naf! Sakaj li fain fi fvet, ti fam ß Gofpod, fam fi nar vifokejfhi Jesuf Krißuf ^ f. Duham Amen. v’ zhalti Boga Ozhela' Molitev. ï8og, od kteriga je Judesli kasen Tvoje hudobije; krishau vbijaviz pa Bavolj fvoje fpokorne grevinge krono shivlenja dofegel : Dodeli nam i fad fvoje neisrezhene milofti, de nalli Gofpod d’esuf KriftuC, kakor je obe- hia, nju rasenim saflushkam prime-t*eno plazliilo med Tvojim terplenjem Ogovoril, tudi Tiaf od smote nekdaj-iiiga pogublenja osdravi, ino nam do-Woto fvojiga vflajenja podelili liofile, ki s’ teboj in f. Duham, edini ïlog slavi ir kraljuje od vekoma do vekoma. Amen. , Branje 18 1. pifma Г. Pavla apoßelna na Ko* rinzhane v’ 11. pollavi. ”ratje, kedar fe fuideter fer ne dersiii Krtôufova vezlierja, ampak vfak fi prej vsame fvojo vezherjo, ino je. ino tako je eden JaziieA, drugi pak je vinjen. Ali n ima (e liifh k’ jedi ino k’ pitji? Ali morebiti sa-uizlinjeie boslijo zerkev, ino safra-niujete jih, ki nizli nimajo? Kaj lio-zliem vam rezki? Ali bom vafbvalil? V’ lem vaf ne hvalim. Sakaj odGo-fpoda fini prijel, kar fim vam ludi isrozhil: Gofpod Jesuf v’ lidi nozlii, ko je isdan bil, je vsel kruli, je salivari, ga je raslomil, ino je rekel: Vsemile, ino jejte! to je moje telo, ki bo sa vaf dano; to fiorite k’ mojima fpominu. Ravno tako tudi kelih po vezlierji, rekozh: Ta kelih je novi tefiament v’ moji kervi; to fiorite, kaderkolj bote pili, k’ mojim fpominu. Sakaj kolikorkrat bole le- 1 ta kruh jedli, ino ta kelih pili, hote i Gofpodovo fmert osnanovali, dokler. Ili ne pride. ^Salorej, kdor nevredno leta kruli jé, alj kelih Gofpodov pije, je kriv lelefa in kervi Gofpodo-ve. Naj prefodi pa zhlovek fam fe-be, ino lako naj je od lega kruha, ino pije od keliha. Sakaj, kdor nevredno jé ino pije: je ino pije fam febi fodbo, ker telefa Gofpodoviga ne raslozhi. Salo jih je med vami veliko riabih ino bolnih, ino veliko jih fpi. Sakaj, kedar bi fami febe fodili, bi ne bili fojeni. Kedar bomo pak fojeni, bomo od Gofpodapo-fvarjeni, de fe ne bomo s’ lem fve-tam pogubili. Krißuf je bil sa naf pokoren do frnerli, ino to do fmerli krisha! Sa tega voljo ga je Bog povsdig-*dl, i»o mu je dal ime, klero je zheflT ^le imena. m ' Evangelj f. Jaiiesa v’ 13. pollavi. IPrecl velikonozbnim prašnikom, ko je Jesuf vedel, de je njegova ora priflila, de lui is tega fveta fliel k’ Ozhetu, ker je fvoje ljubil, ki fo ua fvelu bili, jih je do konza ljubil. Ino po vezherji, kedar je sbe hüdizh Judesliu, (Simona (Shkarjota finu v’ Terze bil dal, de bi ga isdalj ker je Jcsuf vedel, de mu je Ozhe vfe v’ roke dal, ino de je od Boga pri-fhel, ino de gre k’ Bogu: je od ve-zberje vital, fvoje oblazbilo od febe djal, ino je pert vsel, ino fe je e’ njim preparai. Potlej je vodo vlil v’ medenizo, ino je sazhel uzlieuzara noge vmivati, ino s’ pertam brifati, s’ .kterim je bil prepafau. Ino je te- na «laj prillici k’ jSimomi Pelru, mo Peler je mu (ijiil: Gofpod, ali li bofli meni noge vmival ? Jesu! je odgovoril ino mu rekel: Kar delam, sdaj neveflì, alj potlej bofl« vedel. Na lo rezlie mu Peler: Nikdar! nikolj nebofh mi noge vmival. Jesufjemu odgovoril: Ako ne bom le vinil, ne bolh imel dela s’ menoj. Rezlie .Si-mou Peter: Gofpod, nikar farno noge, temuzli Indi roké in glavo! Je-suf je mu djal : Kdor je vrnit, nizh ne potrebuje, kakor de fi noge vmi-je, flzer je vef zhift. Tudi vi Ite /.Ili-Iti, alj iie vii. Šakaj vedel je, kdo je, ki ga bo isdal, sato je djal: Vi nifte vil zhifti. Potlej , kedar je she noge jim vrnil, je fvoje oblazliilo vsel, bnt ker fe je sopet vfedel, je jim rekel: Ali velie, kaj fun vam Itoril? Vi me imenujete: uzhenik ino Go- 8 fpöd, ino prav pravile, šakaj jes fim ludi. Kedar fim jes, vaTh Gofpođ in uzlienik, vam noge vmi), ludi vi med feboj fi noge vmivajte. Šakaj isgleđ fini vam dal, de, kakor fini jes vam fiorii, tako tudi vi fiorite. Vera (kakor zvetno nedelo.) O f e r v a n j e. Grofpodova defniza jo fkasala fvojo mozli. Gofpodova dofniza me je po-vikfliala. Jes ne bodem vmerl, ampak sliivel, ino Gofpodove zhudeslie osnanoval. M O lile Г. IProfimo te, prefveti Gofpod, vfi-garaogozlmi Ozke, vezhni Bog! n affi 115 ofer naj ti bo prijeten po tittimu, ki je Tvojim uzhenzam ponavljanje tega ofra na danaflini dan sapovedal: po Jesufu Krilliifu, tvojimu tSiuu, na-fliim Gofpodu, ki s’ teboj in f. Duham edini Bog sliivi in kraljuje od vekoma do vekoma. Amen. Predzheflienje. Povsdignite Terza k’ Bogu, in hvalite Gofpoda! sakaj to je nar bolj pofhtena in koriltna dolslinoll, de ob Vfih zhatili, na vlili krajih hvaleslmo in vredno te zbali imo : tebe nar fve-tejfbiga Gofpoda, v figam o go z h nrga Ozheta, vezliniga Boga, ki П odre-1 ben je zblovefhko na léf krislia na-tifnil ; de shivlenje Tvojo vefelizo tam dofeshe, kjer Te je oblati fmerti Ta-zhelaj ino de nar bujflii fovrashnik 8 * lie zhlovefhkiga rodu, ki je na lefi premagal, na lefi bode premagan po Jesu fu Kriftufu, nafliim Gofpodu. jSkos njega Angeli hvalijo tvoje fveto ime, oblafti te molijo, niozh-lijaki fe pred teboj trofejo. Nebela nkajo, mozhi nebef in sveli/,bani duhovi povsdigujejo tvojo zliaflivnoft. Profimo te, de tudi nafli glaf s’ nji-' hovim te dafezhi samore, ker s’ po-uishuoftjo in pofhtevanjem klizhemo ^ Z h e Г h e n j e. 4^vet, fvet, fvet je Gofpod Bog jSabaot! Nebo in semlja Ita polna fvoje zhaftlivofti. Hosana po vifha-vah! Zhefhen bodi, ki pride v’ imenu Gefpoda! Hosana po vifhavah! Ozhe nafli. Jagnje boshje. (Kakor zvétno nedelo.) ur Obhajilo. Mieđar je Gofpođ Jesiif s’ fvpjimi uzhenzami fvelo vezherjo dokonzhal, ino lijili noge vrnil, jim je rekel: Ali vede, kaj firn vani fiorii? Jes, vafh Gofpod in mojfier fim vam isgled dal, kako Ге imate med Teboj ravnati. Molitev. ^*ofpod nafh Bog, ti fi naf s’ jedjo in pijazho shivlenja okrepzhal ! Profimo te, de fkos guado tvoje iievmerjozlniofti to dofesliemo, kar v’ pralni tega vmerjozliiga shivlenja ob. bajamo. Po Jesnfu Kriftufu, tvojim ‘Sinu, nafbim Golpodu, ki s’ tebo in T- Puham, edini liog shivi in kraljuje od vekoma do vekoma. Ameu. Evangcij Г. Janesa. (Kakor zvetno nedelo.) Pred Oïhenafham Г. Maflie she-gnujcjo zliaftitliv flikof v’ flolni zer-kvi f. olje sa bolnike; po obhajili pa f. krishmo in olje sa kerftnike.— I4a (lanaflini «len bola dve hoflje v’ Jesufovo telo fpreobernene (po-fvezhene). Eno mafliovaviz stlaj vshijejo; ta droga bo po Г, Mafhi v’ perpravljen aliar poloshena sa f, Mailio velikiga petka. Ob prezclii, klera Jesufa v’ perpravljen aliar fpremi, Ге pefein poje: 1. *) J esik, poj fkrivnoft zli adito, Hvali Jesufa telo; *) Ta pefem, in nafledue fo is bukev gof. Potozlmika. {Sveto refliiio kri prelilo, Ki je fvet odkupljen s’ ujo : Ker je s’ Imerljo grosovilo Jesuf relkil vso semljo. 2. Od Alarie, zhifte d vi/, o Nam je greflmim rojen bil; llodil, osnanval refnize, Pot nebefhko je uzliil ; le ljubesni sa ovzliize Zhuduo Tebe fam daril: 3. Sadni vczlier prezliallili, Preden u lerplenje gré, 'V le sapovdi dopolnili r , , ... 5. Molimo tudi ea nafhe novinze V veri, de nafh Bog in Cofpođ njih ▼fhele in Terza odpre, in vrata gnade rasprofti, de po prerojftvi f. kertta odpuflianjè vfih grehov dofe-sbejo, in odrefhenje in svelizhanje najdejo, po Kriftufu Jesiifu, uafbirn Gofpodu ! m o 1 1 m oc Vlîgamogozhm, vezlìtìi Bog, ki fvojo zerkev ob vfih zli alili s’ novimi mladikami orodovujefh: pogmiraj vero nafliih uzhenzov, in rasfveili njih pamet, de bodo fkos vodo f. kerlia prerojeni * ino v’ flilivil' boshjih otrok vseli; Po titìira Jesufu Kriftufu i. t. d. 6. Ljubesnivi, profund Boga, vfiga- mogozhniga Ozheta, de zel relikt -fret od vfe smote odzhifti, bolesni osdravi, lakoto in dragoto odverne, jezhe odpre, savese in ketine rasvo-sla, popotiiikam frechen prihod do* mu, bolnikam terdno sdravje, ibol* narjam varno savetje dodeli! molimo: Vfigamogozlmi, vezlini Bog, tolash shaloftnih, mozh flabili in trudnih, vflifhi vfe sapufhenze in firomake, ki r’ njih lefnoti k’ Bogu vpijejo! Putti njih molitev do tebe fezhi, de vfi v’ fvojih nadlogah tvoje mogožilne milofti fe vefelijo. Po tittim Je-»ufu Kriftufu i. t. d. Molimo tudi sa krivoverze in re- 13S re-ođpađjivze, đe jih naTh Bog in Gofpod od vfe smole reffoi, ino v* narozhje naflie fvete matere, katol-flike in apoftolfke zerkve po luzbi Tvoje gnade iiasaj pelja! Molimo: Vfigamogozhni, vezlmi Bog, ki vfitn ljudem fvojo pomozh ponudifh, ino nobedniga nozlieCh pogubiti: vfrnili fe oziganenih ino fkos svija* zime budizha eapelanih dufh, de vlo fleparijo krivovernofti savershejo, emiflmavi odpovedo, fvoje Terza bolj* Thajo, in k’ edin olii in refnizhnofti tvoje edinsvelizhljive vere fe verne-jo. Po tiltim Jesufu Kriftufu L t. d. '8. I • i.i L * • M; LAit .» м «V Molimo (udi sa neverne Jude, d« nafb Bog in Gofpod vçs flepote isteria, ktera njih Terza ßifka., de luđi oui Jesufa Kriftufa, liafbiga Gofpod» (posnajo. : ) ; s molimo: * ■ « ; - Î . J V) <* * 'Î Vfigamogozhni, ve/,lini Bog, ki tudi terdovratno terdovratrie Jude is fvoje milofti ne isklönefh; vflifhi nafho profhiijo sa loflepéno ljuditvöj de luzh tvoje vene* ktera je Jesuf Kriftuf, fposnajo, ino is njih tenutole bodo refheiii. Po tiftiiu Jesufu Krfc ftufü i. t. d, * ' - 1 »>«'•' " : i lo uLi ivi n' Ш> ubo "i ri ,ovuli - ч f ) : ' ' flijli!vii ' svi .> J • «il;* :' ;Л i/!iìmI i'Aii ./i .ri Molimo tudi sa ajde, đe v/ìgamo-gozhiii Bog hudobijo in krivizo is njih ferz presitene, de fvoje' malikovanje! sapufté., т fti, oberhejo k5 m ehivinni pravimn Bögn, in njega edinima jSiiiu, Jesiifu Krillufu, иаШш Bogu h» Gofpodu. . 'T m l> fini- I' Molimo: V/igamogpzbni, vezhni Bog, li nozhefji- fmert gr.efknikov, ampak pokoro iu sliivlenje: -vflifhi miloJUji* nafhOj molitvo , in геПц v’ ajdovfki nevçdnofli oji^goviyo/Jie Jjudliva ud prma malikovanja, in f kl e ni jih s’ fvojo f. zerkevjo, k’ hvali in zhaftj tvojiga imena. PoUiftim Jesufu Kri-itufu i, t. d. ('а(1у«псп з! o/nov Ttilnl оплп г>1Г) Po letih molitvah maflmik odkrila J. k ri f h , in poje: Glejte lefkrisha». na klWfftl p Svidi zli ar 7v«fa SlifiM To kaslie, de fo ljudje .Odrefli*»ii-ka fposmili s’ zhalain, Potlej ga na perpravljeno mefio, nekoliko jipçezli od; altarja poloshi, gàmipli in , Lufliue. To vfe Ijudftvo po dvoia fióri. Med tem te poje oaliitovanj'e J esulov o. ne 1. su ... I va -IU 0, kaj firn ti ftoril? sđaj povej Predrago Ijudftvò moje! AI’ koljkokrat, o grefhnik fhtej, Te zhedel in kopal a^efto, Te a’ (erdno ograjo aagrađil: Grenkoto mi vrazhafh eató. 0 freti i. t. d. 11. O kaj i. t. đ. Obdal firn te s’ veljko lepoto, De krono kraljevo imafh: Ti meni pa delafh framoto, Mi ternjevo krouno podafh. O freti i. t. d. 12. O kaj i. t. d. Povikfbal fim tebe na fveti, U zliafti imeniten sbivifh: Jea moram pa toljko terpeti, Me vsdignefh, obefifb na krisb. O freti i. t. d. : • .1 t > Gofpod, mi zhaftimo troj krish e’ relikim velikim zbefbenjem, mi kr»' limo in ženimo tvoje fveio od Inserti vftajenje. Kar glej, lei je raspro-Ail vefelje zhes vef fvet. Pfalm 66. Bog bodi nam mil, blogoflavi naf! Tvoj obraf naj naf rasfvetli! Vfmili, vfmili fe naf! Gofpod, mi zhaAimo tvoj krieh i. t. d. Jesuf na krishiL К. fvet’mu krishii perilopite, Jesuf, Bog na njem vili, ln grenke folše tozhite, Ker sa naf on toljk’ terpi. Oli, preljubesnjivo dete •Se pollavi med preklete, tSebe v’ fprayo s' Bogam da! ш Ođ pekla naf vfe o.! •: , ;■ ' S* ftraChniin gromam vfe nebefa Vidit’ njega fniert dajo; «Skale pozhjo od potrefa; «Svetlo fonze je temno ; Tudi grobi fo. odperti, Trupla vllajajo o,d fmerti, In fe perkaslmjejo. Odrefhenje, kakor, reka, «Se is tvojih ran isteka., . «Sveti, fveti, o prefvcti Vezbni llog! ■ •; -e. ■ ■ • • n.« »*; m-iI • Svirajj boshja kri, o svitaj In po mfeni Vedno Mb i t ; Mojo revno duflio fpiraj, Moje1 grehe zhifto srni ! Oh, naj kiifhnem rane tvoje, Ker ’s njih tezhe sdravje moje, In tud tebe, o moj Bogi Kjer fi hotel krishan biti, Tam te h ozkem jes moliti: jSveti, fveti, o prefveti ’ Vezhni Bòg ! Po molenji f. krislia gre prozefja k' tiltirn allapji, kjer f. refhno telo je ohrancno.’ IVIafhnik ga vsa-шс, ino nete k' altarji, kjer boma-fhoval, ln ljudÄvo poje: 1. Kraljevo samnje, glej! ftoji ^vet krjsh, nebefhka 1цгЦ gori: Na njem Shivlenje, fmert fiori, Shivlenje s’ fmertjo nam dobi. 2.' Sa naf je od kervi nesnaû, r 10 * > 148 Ođperta je njegova ftran: Lije mu refbflja kri is ran, De je bil greh fveta opran. 3. Sđej je Svelizbar đakonzhal, Kar je slie David prerokoval, In vfim narođam osnanval: De bo is lefa Bog kraljeval. i * s t v 4. Prelepo in fveto đervo, Ruđezhe pifano s’ kervjo! Bilo П vfeđno ti Гагао Nofiti tak fveto telo. 5. Na tebe je perbita b’la Odkupfliina vfiga fveta, Pravizi shaljenga Boga, De je refhila rop pekla. 6. Zhefhen fi ti, prefveti kriah! Edin nam upanje delifh. Le ti nam milolt sadobifb: Pregrehe naflie nam iebrifh’ ! Г Zhaft, hvala bodi vekomej, Nebefhkimu Bogu vfelej! Perfveii krisli nam vernim daj, De pridemo v’ nebefhki raj. Mafhnik moli: Golpod, pufti leto kadilo, ktero fi blagoflovil, k’ tebi fe povedigvati, iuo tvojo milolt na uaf priti! 150 Gofpod, daj mojo molitvo, kakor kadilo, puhteti pred tvojim oblizhjam; mojih rok povsdigvanje, kakor ve-zherni ofer! Gofpod, varji moje ufta ! varji mojih shuablov djanje, de moje forze, hudobi soperuo, tvojo pot ne sapufti, ino fe «e p od Uopi greh izgovarjati ! Gofpod hozhe v’ nam vsbgati ogenj 1'voje v e zime Jjubesni, in y’ nafhili forzali vpihati plamen fvetiga duha. Amen. fflolitcr. . ■ , -v % j V duhu ponishnofti in is sgrevani* ga Terza sdihujemo k’ tebi, o Gofpod, fprejmi naf miloftljiv ! Gofpod Bog, daj nam danariini ofer tako opraviti, de bomo tebi dopadli. Profite bratje, de moj ia yafl» ofer Bog«, < vflgamogozhmiriu Ozliei« bo dopadljivi , c Gofpod imj vsamc miloßljiv leta ofer is tvojih rok k’ hvali, in k’ povik (lian ji fvojiga imena, in tudi k’ naflii fresiti, ino k’ blàgolti žele Tvoje fvele zç^kve. , > O zli e ri a fit. Kakor na zvelno nedelo. Moliter. JProfimo le y i Gofpod! refhi naf Vfili prelezlienili, sdajnih, in -pridejo/,bili nadlog, ino fkòs profhnje fvo-je sveli/.Iiaiie* zliaiUtJjive, in smiraj zhifte di vize in bosltje matere, Marie; fvojili ffe^ilj ApofteliiQv Petra, Pavla, Andreja ino vlili fvetnikov; daj.nam po M^i>iiilofti’ mir t’ nafhili dueh, dé boàio a’ ptjmozbjo 4voje do- 152 trote pođperti smiraj grehov profti, т od rfili nepokojov obvârvaui. Po tißim Jeeufu Kriftufu, tvojim JSinn, nafhim Gofpodu, ki s’ teboj eluvi in kraljuje v’ edinolti Г. Duha, Bog od rekoma do yekoma. Amen. Mollter. Mjfofpod Jesuf Kriftuf! ne daj mi savsbitev tvojiga telefa, kteriga jee nevreden (prijeti) savshiti Ге podfto-pim k’ fodbi in savershenji tekniti: ampak daj mi po fvoji dobroti, de mi bo varßvo duflie in telefa, in re-flienje od mojih flaboft. Ki shivifh lil kraljujefh a’ Bogam Ozhetain v’ ediuofti f. Duha, Bog od vekoma do vekoma. Amen. Obhajilo. Sdaj hozhem kruha nebefhkjg» vneti in ime Gofpoda klizati. , .v i Gofpođ, nifim vreden, de Aopifh pod mojo flreho; pa rezi le befedo, bo edrava moja dufha! Gofpod, nifim vreden, de itopifb pod mojo Areho; pa rezi le befedo, bo edrava moja dufha! Gofpod, nifim vreden, de Aopifh pod mojo Areho; pa rezi lé befedo, bo sdrava moja duTha! Telo nafhiga Gofpoda Jesu fa Kri-Aufa naj pele mojo dufho v’ vczbuo ahivlenje! Ameu. Molitev. tki lit-?-- » tj4 Cjîofpod, daj nam e’ zliiAim in fve-tim ferzam lo sa vsiliti, kar h’ uAmi vsamemo, de zhafni dar nam bo k’ vezbnim sliivlenji. 154 i‘ÌCOl! .f oqlo. I ' t , 1, I K., « K' » . ■." 1 I Î 1 \ ' l '■ à 11 * * i. i Kriftuf je v’ grob polosheu. Vilani Jerusalem, flef/i praslmje obr Jeke! Obdaj fe s’ shaloftjo iu pepe-lam! Sukaj v’ tvojih sidovih je hi} Israelfki Odreflienik vmorjen. Pulti fvoje folse tezlii! Pulti'jih dreti kakor valovje dan iu цо/.ћ.ЧЧр daj pokoja ozliefi; sakaj v’ tvojih sii dovili jo bil Israelfki Odreflienik vmorjen. Moje ozlieìfa fo eflepelè od joka, ker moj Odreflienik meni je bil odrset. . • Glejte vfe ljudllva, die ktera ebaloft moji je enaka! i i o o 4 * 'i "4 *■ ’ * Ö, vi vfi, ki to pot grelle, gleite in pomiflite, zlie k’tera shaloü moji je enaka! __________ Molitev. ^Profimo te, Gofpod! glej miloAIjiv na leto đrushbo, sa klero nafli Go-/pod Jesuf Krifiuf rokam greflmikOT te je isdal, ino ua krishu je vmerl. Molitev per boslijlm grobu. •dagnje boshje, Odrefhenik fveta, moj fcSveli/.har! kaj fi terpel sa mojo dufho? Do sadne kapeli/.e fi fvojo kri sa grefhni fvet prelil: kSi fe pu-ftil sani/jhovali od nehvaleshnih, is-đati od Judeslia, tajili od Petra, krisliati od Judov. Poflediio fi hotel tri dni leshali v’ grobu, kakor je prerok Jonas tri dni bil v’ trebuhu ribe. Kilo ne vidi isgleda ponish-uofti, kteriga fi ti^vfim Jjudent dal 9 156 Kdo ne zhuti ljubesni Jesufa, ki mertev lesili v’ temnim grobu? Kdo ne moli shiviga Boga v’ grobu, zlie glih truplo je merslo, ranjeno inker-vavo, ker tretji dan Jesuf v flaue od fmerti? Moj Svelizhar, flori moje Terze vredni grob fvojiga f. telefa, ozhifti mojo dufho, de te sdaj poni-slino molim, iu vfelej vredno prejmem V f. obhajili! Joshef is Arimateje in Nikodemus fla tebe is ferzhne ljubesni V nov grob, is terde fkale isfekan, pokopala: koliko vezh fi bi mogel jes persadevati, tebi dopadljiv grob perpraviti? Jes, kteriga fi ti per C kcrilu e’ vodo f. Duha ozliiflil ; per f. birmi s’ mozhjo f. Duha poterdil; zel zhaf shivlenja s’ Tvojim mefam redil! Pak moje Terze je nezhedno iu terdovrafno: Operi ga s’ Tvojo f. kcrvjo, ozbifli ga s’ Tvojo guado, d« IST ti bo prijetno prebivalfhe! Bom fe trudil fvet sanizhovat, Terza peshele-nje satirat, s’ folsami in molitvami tvoje Ijubesni in gnade vreden po-ftat. Ti o JesuT, ti dopuilil, kar Û od zhleveka vsel, v’ grob sakopatic daj mi, de jes, kar firn hudiga fiorii, sakopljem v’ grob pokore, de e’ teboj v’ novo sbivlenje vAauem! Amen. P e f e m. 1. ЖГтегТ je-ob, umeri Pravizbui! Na Araflmim krisliu je terpel; Konzhali To ga sdaj krivizhui: Umeri je, ob, sa naf umeri ! 2. Tesbave nafhe je on nofil, £veta pregrehe na Te vsel: 158 Sa naf, ea grefljnîke The profil, Ko je umirali sazhel. 3. Na tvojim hribu prenefrezhniin, Kalvarija! Ге je đarval: Satorej hode v’ miru vezhnim Njegov fpomin per naf oftal- 4. Ko jagnj!e je hil ori pohleven, Tud fojen uft fhe ne odpré. On kralj nebef sa naf tak’ reven, Sa naf terpi, sa naf vmerje. 5. O Jesuf, vfmili fe, vfmili! Odpußi grehe nam, in daj De fvćt ko bomo sapiißili, > Gremo e’ teboj v’ nebefkki raj! Jft» U grobn je, in sdaj pozhiva: Tak fiepen, boden, polen ran ! Lej, kamen njega grob pokriva, S’ zkuvaji gei’dmi je obdali. Hudobnim fo ga periodili j Med tolovaje je bil fhtet: Narodje bojo ga molili, Zhaftil bo njega grob vef fvel. ; \ fiivj I ' : * 8. J. !; O JesuC, drage nam mašila Is groba tvojiga delite : Usemi tud od naf darila, l^.slialuili 1er/, grenka Tolse Ü ; :• , iU t ‘ ; Wrii'ì -J ji ' 1 • iv (шГ|1 #id< •*«;$ Naj naf, dodeli .mam, dodeli ! --i ~ Od greha te_foJse però, ш De kdaj po fmerti vfi vefeli tSe fuidemo v’ (Veto nebo. 10. Le pridi ihes me grob, indinola! N izb ve*h Ге tebe ne bojim: Vefelje fi mi, ne Arahota, ls tebe k’ Bogu pobelim. 11. jšaj terdno vem, de Bog Arohneti Odrefbenika ne pufti: LAal je on, fam Bog prefveti, UAali bomo tudi mi. 12. ,Smert tvoja, Jesuf, nam sbivlenje Tvoj krish vefelje vfim daje: le tvojiga groba nam vftajenje U terduim upanji »vete. . j. Velka 4Sobota. Veliki zhetertek je Jesuf novi sa-kon poftavil v’ fvojim mefi in fvoji kervi; v’ veliki pelek je dolg Adama Bogu Ozbetu poplazhal; in veliko foboto je premagaviz greha in fmerti v’ predpekel Aopil, ozhakam osnauit odrefhenja refnizo. Vefelimo Ге tedaj s’ vftajozhim Jesufam, ki je fveta mozlii iu peklenfke pofliafti premagal, in vtim ljudem nebefhke vrata sopet odpeti. Pred f, Malho bo svunaj zerkve ogenj shegnan, s' lelem ognjam bo velikonozhna fvezha pershgana, ja potlej fe berejo prerokovanja. Shegnanje ognja. Molitev. Bog, vezhna dobrota, ki fi v. bit 11 162 fku in potrefu fvete sapovđi Mosefu dal; fvojiga Duba v’ podobi ognjenih jesikov jogram poflal: Ti naf po katolfhki zerkvi uzliifb, de shegna-nje noviga ognja pomeni, de Itari sakou je vgafuil, in novi sako» po Jesufu Kriltufu nam gori. Yfigamo-gozlmi visliar zhlovefhkiga rodu! vshgi v’ mojim ferzi fvefi ogenj fvoje Ijubesni, de li bom v’ gorezhi brum-nofti f Ju.sliil. Luzh Jesufova naj me obfvelli, de ne bom ko nevernik v’ Jemi sliivil; ampak ko otrok fvetlo-be pravizlmo tebi flusbil, in vezimo ebivlenje dofegel. Amen. Pervo prerokovanje, (perkrajfliano). V sazlietku je Bog nebo in semljo vftaril. Semlja pak je bila fhe pulta in prašna; lema pokriva globo- '/-liino; in bosliji Duh je plaval nad vodami. Ino kar rezhe Bog: Bodi fvetloba! In fvelloba je bila. Ino Bog vidi, de je dobra fvelloba, in lozhi fvetloba od lemnote. 4Svetloba on imenuje dan, in lemnoto nozli: ino je bilo jutro in vezli er, pervi dan. Tudi Bog vlcashe: Bo naj nadsemlje med vociami, ino naj lo-zlii vodo od vode! Ino Bog je ßva-ril nadsemlje, in je lozliil vodo fpo-dej in sgorej nadsemlja. Kar sgodi-lo fe je. Nadsemlje imenuje Bog nebo: In je bilo jutro in vezher, drugi dan. Sopet rezhe Bog: Toda na senili naj ßezlie na eni kraj, in perkaslii fe fuliota ! Sgodilo fe je. iSuhoto je Bog imenoval semljo, iu voda ftok morje. Ino Bog je vidil, de je dobro. Sdaj Bog sapove: Semlja naj rodi (ravo, seli in rado- 11 * 164 vitae dreveûi! Tudi to fe je sgodilo, ino je bil tretji dan. Bog po tem rezhe: Lužili uaj bodo a» nebi, de kasbejo dneve in leta in pa fvetijo ua sendjo. Ko bil trenil Ib bile. Go* rela je, de dan dela, velika lazli, fonze blifezhe, na nebi; fjala je pri-jasna ljuna, de fveti po nozlii. Mi-glalp je svesed bres fhtevila veliko. In je bilo jutro in vezher, zbeterti dan. Bog pravi: Mergole naj ribo po vodi, ptize po nebi. Blifkalo fe je rib in ribiz po vodi, ptizhi fo le* tali po nebi. Ino bil je peti dan. Sadni/,Ii Bog rezke: Semlja naj mnogo shival da! In sbivi slavine in svenne fo bili polje in gojsdi; in po travi, roshah in germovji je metulov, kebrov, in drugih shivaliz mergolelo vfe polno. Poflednizh vßari Bog tudi zbloveka, ino mu podvershc sera-ijo in morje in vfe shirali. In Bog vidi vfc, kar je naredil, in dobro dobro je vfe bilo. In bilo je jutro, bilo vezlier, fhefti dan. (Shell dni je fivarjal nebo in semljo, fedmi dan pa je nebal in pozhival. Moliteli ï5og, ti fi zliudno zbloveka vftaril; fkrivnofti Odrefhenja Го pa fhe zhud-nejfbi! Profimo te, dodeli nam de mi miku greha soperltojimo po po-llavab pameti ino zhednoßi, de do-feshemo vezimo vefelje: po Jesufii Kriftufu, tvojima «Šiitu, nafhim Go-fpodu, ki s’ tebo sinvi in kraljuje, v’ edin olii f. Duha, Bog od vekoma do vekoma. Amen. Drugo prerokovanje, (perkrajfhano). i^zhafama fe ljudje bolj in bolj mno* 166 silijo, in po semli rasmikajo. Pa ludi smiraj fo hiijflii. tSladni in ne-zhitli Io sili veli. Piti in jefti je fko-rej vfe njih opravilo. Vezli nifo sa Boga marali. Ker tedaj vidi Bog, de fo Ijndjc zlo tako hudobni, in de jim drujiga kakor hudobija ni v’ mi-flih, fe inako Ilori Bogu, in bolelo ga je v’ ferzi. Pekel je: Ne dajo fe ne ve/,h opominjati in fvariti po mojim dubu. Mefeni fo vfi, vfi fpa-zheni. Pa dam jim odloga fhe fio in duajfet lét, zle fe fhe vtegnejo pobolfhati. Bres madeslm in po Bogu je v’ fredi hudobneshov Noe shi-vel. Njemu rezhe Bog: Konez fe blisha vlili ljudi. Yfo semljo fo napolnili s’ hudobijo. Pokonzhaval jih bom s’ semljo vred. Barko fi fiori is obdelaniga lefa. Y’ barki predala naredi, in safmoli snotraj in evunaj. Tri Ito komolzov naj bo dol- ga, pedeTet fliiroka, in trideTet vifo-ka. Sgoraj napravi okno va-njo, ili na Hrani vrata. Glej, dal bom gros-ni potop po vii semli. S’ teboj pa bom prijasno saveso naredil. V’ barko pojdefh s’ Tvojimi iinovami, s’fvo^ jo alieno, in s’ alienami fvojili finov. V’ barko vsemi Teboj vTake sbivali dvdje, Tlitirinogatili sbival, pti/., in sbival vlili, kar jih je na semli, de oftanejo per siiivlenji. Tudi jedi vsemi vfakili Teboj, de bole ti in one sliivesb imeli. Noe je bil v’ vfih re-7,beli Bogu pokom. tSlo let je delal barko. Jo delati je bilo ljudem vedno pokoro osnanovati. Pa nah ne marajo, in neverni oftanejo. Bog tedaj re/.he Noetu: Sdaj idi v’ barko, ti ju tar vaT je tvojih! Tebe najdem pri/,ho Tebe praviz.hniga med sdajnimi ljudmi. Vfemi tudi k’ tebi vfakih sbival; sakaj po Tedmih dne* tee vili perozhem deshji na seniljo ili fhtirdefet dui in fhtirdefet iiozhi. Vfe, kar firn v II varil, bom konzlial na aemli. Noe veduo sveli in pokoru boshji fliishabiiik v’ barko fpravi v/ih ahivai plemén, in je fliel va-njo s’ Tvojimi fjiiovanii (Sveto deviz deviza, j «Sveti Mihael, ?» м1^ .Sveti Gabrijel, >;®3 .Sveti Rafael, j*'29* & УП fveti Angeli in Yerbangeli, profite Boga sa naf! Yfi fveti redi svelizhanih duhov, profite Boga sa rraf! £veti Janes kerftuik, I Profi Boga .Sveti Joshef, j sa naf! Yli fveti ozhaki ino preroki, profite Boga ea uaf! .Sveti Peter, .Sveti Pani, .Sveti Andrej, .Sveti Jakob, .Sveti Janes, .Sveti Tomasi), .Sveti Jakob, .Sveti Filip, .Sveti Paternush, .Sveti Matevsh, .Sveti .Simon, Profi Boga sa naf! (Sveti Tatfevs, \ "e »Sveti Matia, tai I 9» O (Sveti Barnaba, \ Ö > 3 (Sveti Lukesli, f £>05 i Г2о 1 ffQ tSveti Marka, / 89 Vfi fveti apoltelni in evan- ' 1 » *rs gelifti, ( 3»3 Vfi fveti uzhenzi Gofpodovi, t > Ö Fin » OJ 4.7 , =, » CS Vfi ‘fveti nedolshni otrozhizhi, , 1 ,4> (Sveti (Shtefan, Ì 1 * f as жж (Sveti Lavrenz, (Sveti Vinzenz, ! ? (Sveti Fabjan iu (Sebastijan, ЛЈ (Sveti Janes in Pavl, » iSveli Kosnias in Damjan, (»33 (Sveti Gervasi ino Protasi, z*”2® Vfi fveti marterniki, profiteBoga sa naf ! (Svete (Silvester, \ ^ (Sveti Gregor, / » o (Sveti Ambrosh, a (Sveti Auguftin, , «Sveti Hieronim, ' * (Sveli Marlin, ) Profi Boga .Sveti Nikolavsh, j sa naf! Vfi fveli flikofi in Tposnovavzi, Pro* fite Boga sa naf! VII fveli uzheniki, Profite Boga ea naf! .Sveli Anton, ^veti Benedikt, .Sveti Bernard, .Sveti Dominik, .Sveti Franzifk, Vfi fveli mafhniki ino levili, Profite Boga sa naf! Vfi fveti menihi ino pufhavniki, Pro* fite Boga sa naf! (Sveta Ana, i I* «Sveta Maria Magdalena, /& (Sveta Agata, .Sveta Luzia, f (Sveta Nesha, £ .Sveta Zezilja, w äSveta Katarina, JÜ. JSveta Barbara, t Profi Boga jSveta Anaftasja, ( sa naf! Vfe fvete divize in vdove, Profite Bo- ga sa naf! Vfl Cvetniki in fv et nize boshje, Profite Boga sa naf! Bodi nam milofiliv, sanefl nam, o Gofpod! Bodi nam milofiliv, vflifbi naf, o Gofpod! Od vfiga hudiga, Od vfiga greha, Od fvoje jese, Od nagle in neprevidene frnerti, Od fkufhnjav hudizhovih, Od jese, fovrashtva in vfe hude vole, Od duha nezhißofti, Od blifka in hudiga vreména, Od vezhne fmerti, ,Skos fkrivuoft fvojiga fvetiga vzhlovezhenja, 4Skos fvoj perbod, «Skos fvoje rojftvo, 1 i» 3 o ■» < e-*■— • p im Jagnje boshje', ki grehe (vet* odjera-lefh, vfHfhi naf, o Gofpod! Jagnje boshje, ki grehe fvetâ odjera-lefh, vfmili fe naf, o Gofpod ~ Krilluf, flifhi naf! Krifluf, v flifhi naf! Gofpod, vfmili fe naf! Krifluf, vfmili fe naf! Gofpod, vfmili fe naf! Sveta Mafha. Kedar mattinile na ftopnjah altarja ptalm pokore ino ozhitno fpovd po navadi odmoli, gor dopi k' altarji in klizhe : Cwofpod vfmili fe naf! Kriftuf vfmili fe naf, Gofpod, vfmili fe naf! 11 v a 1 a. (Svonovi sopet sasvone). (Hvalo najdefli v’ velkim zketertku) molitev. Bog, ki to prefveto nozh fkos zha-Aitlivo gorvftajeuje nafhiga Gofpoda, 14 Jewufa Kriftufa, pofvetlifh: ohrani nam Г. Duha, kteriga fi danaf na nove ude fvoje fofefke, na otroke bo^ slije islil, de bomo po telefi in dufhi ponovleni, tebi s’ zhiftim ferzam finalnih Po tiftim Jesufu Kriftufu, Ivo jim 4Siuu, nafhiinu Gofpodu, ki s’ teboj shivi in kraljuje, v’ edinofii f. Duha, Bog od vekoma do vekoma. Amen. Branje is lifta Г. Pavla apofteloa do Kolo-fhanov, v’ 3. pollavi. .Bratje, ako fte vitali s’ Kriftufam, ifhite kar je gori, kjer je Kriftuf fedezb tia defnizi boshji; hrepenite po tiftimu, kar je sgorej, ne pak, kar je nar semli. Sak a j vmerli fte? tu vafhe shivlenje je fkrito s’ Kriftu' 211 fam v’ Bogu. Kedar fe bode pak perkasal Kriftuf, vafhe sbivlenje, takrat fe bole tudi vi perkasali e’ njim v’ zhafti. Aleluja! Aleluja! Aleluja! Aleluja! Aleluja! Aleluja! Sahvalite fe Bogu, sakaj on je dobrotliv; Vezimo terpi fvoja dobrota! Uvalite Boga, vfe ljudftva! Zhaftito ga, vfi narodi! Sakaj fvoja dobrota naf obfenzhuje; fvoja eveßnoß terpi vezimo! Evangelj f. Matevsha v’128. poßavi. ^vezher pak v’ foboto, pervi dan tedna, ob fvitu je prifhla Maria Mag- đalena, т druga Maria, groba gledat. In glej, velik potrei fe je fiorii! Šakaj aiigelj Gofpođovi je pri-fbel ia nebef, je perfiopil, ia odvalil kamen, ino je na njega fedel. Njegov obras pak je bil kakor blifk, in njegovo oblazhilo bèlo kakor fueg. Tarili pak fo fe od Araba pred njim preftrafhili, in fo bili, kakor mertvi. Augelj pak je govoril in rekel she-nam: Ne bojte fe! sakaj vem, de Jesufa ifliete krishaniga. Ga ni tukaj : vital je, kakor je djal. Pojte fem, in poglejte kraj*; kamor je Go-fpod bil poloshen. Ino bersh idite, in povejte njegovim uzbenzam, deje ad fmerti vßal. In glej, pred vami gre v’ Galilejo; tam ga hote vidili. Glejte pred lim vam povedal! 'M o ii t[e' r. . Wofpod, profimo te, de molitve i» 213 dari fvojiga ljuđftva Tprejmefh, de leti fkos fkrivnolti velikonozhnih prašnikov bodo pofvezheni, ino nam k’ odrefhenji in k’ vezhnim shivlenji po tvoji gnadi teknejo! Po Jesufu Kriflufu, tvojim Sinu, nafhim Go* fpodu, ki s’ teboj in s’ f. Duham edini Bog shivi in kraljuje od vekoma do vekoma. Amen. Predzliefhenje. ovsdignite vafhe Terza k’ Bogu in salivalite fe Gofpodu! sakaj to je (podobna in; svelizhezba dolshnoft, dc tebe, o Gofpod! ob vlili zlialil^, poteh110 pa v’ leti fveti nozlii prav hvalimo in zhaftimo, ker je КгШиГ, nafh velikonozlmo jagnje bil saklan. Salaj on je pravo jagnje, ki je grehe fveta odvsel; ki je kralellvo fmerti 8’ fvojo fmertjo dokonzhal, ino pre- mago ehivienja fkos fvoje gorvfta-jenje vterdil. Sa tega voljo pojemo »’ angeljmi in verhangeljmi, s’ tronrni in oblaßmi nebelskimi, s’ vßmi trumami svelizhanih duhov tvojo gofpo-dafhnoft, in s’ njimi bres nehanja kli-zh/emo; Z h e f h e n j e. »Svet, fvet, fvet je Gofpod BogSa-baot! Nebo in semi ja fta polna fvoje zhaftlivofti. Hosana po vifhavah ! Zhefhen bodi, ki pride v’ imenuGo-fpoda! Hosana po vifhavah! Ozhe nafh, (kakor zvetno nedelo). Po Obhajili fe moli Vezheruiza. Aleluja! Aleluja! Aleluja! 215 PTalrn 116. Hvalite Gofpoda ve ljudftva. \Te! Zhaftite ga vfi narodi! Ker froja dobrota moshuje nad vami, In fvoja svelinoli terpi vedimo. Hvala bodi Ozhetu ino ,Sinu, Iuo fvetimu Duhu! Hvala bodi tebi vflgamogozhni, vezh-ni Bog Per vfih ljudeh, in ob vfih zhafili! Amen. Aleluja! Aleluja! Aleluja! Poedno svezher pak v’ foboto, pervi dan tedna, ob fvitu je priflila Maria Magdalena in druga Maria groba gledat. Aleluja! (Marie sahvalna pefem). Moja dufha poveli/.hujc Gofpoda; V’ Bogu, evelizlmrji mojim, mi duh pofkaknje! Oserei fe je na fvoje dekle nifkoft. Glej, od lilimal mi, „frezhna“ ! rodovi vfi poreko. On mogozhni ßoril rezhi je velike nad mano! 4Svet mu je njemu ime. Njegova miloft, kateri fe njega boje, Jim gre od roda do roda. Velike rezili on dela s’ fvojo roko: Raskrople jih napuhneniga ferza; Pofaja mogozline is fedeshov jih, In na-nje deva ponishne. 4Stradavzam duja obilnoft, Bogatinze pa prasne odpravla. «Svoj’ga flushabnika poprijel Israel» ga je? Pomuil, kakor je obljubil uafhim ozhakam : Abrahamu, in njega sarodu je do vekoma miloft. Posduo svezher pak i. t. d. molitev, ^-Wofpod, pofhli nam dulia fvoje Jjn-besni, de vfi, ktere fi ob velikom)* »hnih prašnikih s’ fvojimi sakrameu* lami napafd, bodo sdrusheni v’ pravi edinofti. Po Jesufu Kriftufu, tvojim »Sinn, nafhim Gofpodu, ki e’ teboj shivi in kraljuje v’ edinofti tiftiga f. Duha Bog od vekoma de vekoma. Amen. Erangelj f. Janesa, kakor na zvelno nedelo. Kasalo* .Stran. Navod......... 3 KrLshm pot Pervo enamnje . Drugo enaranje . Tretje snamnje . Zheterto enamnje..................ц Peto snamnje.................... 13 .Siiefto snamnje.................15 «Sedmo snamnje...................17 Ofmo enamnje.....................19 Deveto enamnje ..................21 Defeto snamnje...................88 c «а .Stran. KdnajftQ eoamnje ..... 25 Dvanajtto snamnje ..... 2? Trinajito spamnje.............29 tShtiruajßo snamnje .... 31 Zvetna nedela. Shegnanje lefa...............33 Prezefja s* butarami .... 34 iS. Mafha ......................41 Terplenje Jesufa Kriûufa . . 46 V* Telki pondelek...............97 V’ Telki torek.................190 У’ velko fredo.................101 Velki zhetertek ....... 105 tS. Mafba na velki zhetertek . 107 Prezelj a s’ fv. refhnim telefam 118 Velki petek. .Sv. Mafha . . 122 Pefmi per odkrivanji ino кпГ fliovaiiji fv. krisha .. . .. 138 Pefem per prezefji s. fv. re- V fiinim telefam......................747 Kriftuf v’ grobu i ; ; : : Molitev per bosbjim grobu . Pefem . . . . j . t , Velka fobota................ Shegnanje ognja . . . . Dvanajftero prerokovanj Shegnanje kerftne vode . . Litanije vfih fvetnikov . . (St. Mafha na velko foboto (Stran. . 154 . 155 . 157 . 161 . 161 . 162 . 199 . 201 . 209 Slovanska knjižnica 6K RP Nesena knjižnica Ljubljana