| RaZReDni POUk | 2017 | 2 | 4 Podoba sodobne šole Vsak izmed nas ima izkušnje s šolo in šolanjem, različna pričakovanja in predstave o tem, kakšna naj bi bila sodobna šola v današnji družbi, da bi bila usmerjena v prihodnost in dobrobit naših otrok. Nosilci današnje in prihodnje podobe šole so vsekakor učenci, učitelji in starši, njihovo sodelovanje in odnos, ki se odraža v spreminjajoči se kulturi in klimi družbe. Če razmišljamo z vidika šolajočega se (učenca), je zanj najpomembneje doživljanje šole oziroma odnosa učenec – učenec, učenec – učitelj. Prvi korak k pozitivnemu odnosu je vsekakor dialog (pedagoški pogovor) med učiteljem in učenci, ki ga spodbuja ustvarjalno zasnovan in »odprt« pouk. Učencem ponudimo dovolj raznolikih izzivov, kjer imajo možnost izkazati svoje znanje in ga deliti s sošolci. Ugotavljamo, da imajo današnji otroci »veliko znanja« – vendar ne takega, kot ga predpisujejo učni načrti in ga pričakujejo učitelji. Pozoren in fleksibilen učitelj bo znal izkoristiti njihovo zakladnico izkušenj in idej ter jim omogočiti, da so sooblikovalci pouka. Če razmišljamo z vidika staršev, si jih večina poleg dobrega šolskega uspeha želi, da bi se njihovi otroci v šoli dobro in varno počutili, da bi bili »videni in slišani« ter sprejeti s strani sošolcev in učiteljev takšni kot so, z vsemi svojimi potrebami in željami. Inkluzivna šola v vključujoči družbi bi se naj odzivala na potrebe posameznega učenca in omogočala, da napreduje v skladu s svojimi zmožnostmi. Če razmišljamo z vidika učitelja, ne moremo mimo pogojev dela, ki so na šolah zelo različni. Delo v razredu z osemindvajsetimi učenci vsekakor potrebuje večjo angažiranost učitelja kot delo v razredu z dvanajstimi učenci. Tudi didaktična opremljenost šol je raznolika. Bolj kot zunanji pogoji na kakovost dela v razredu vplivata učiteljeva zavzetost in strokovna usposobljenost. Vsak učitelj si zagotovo želi, da bi obvladal take metode in oblike dela, s katerimi bi maksimalno motiviral učence za šolsko delo; jih aktivno vključil v raznolike dejavnosti, ob katerih bi si zgradili znanje na različnih taksonomskih ravneh; jih podprl pri učenju itd. Omenjene elemente vsekakor podpira formativno spremljanje s svojo usmerjenostjo na učenca. Ali si tako predstavljamo podobo sodobne šole? Prelistajte in preberite prispevke v tej številki revije in spoznali boste, kako vidijo podobo sodobne šole avtorji člankov. uvodnik | RaZReDni POUk | 2017 | 2 | 4 Vesna Vršič, odgovorna urednica