OBRAZLOŽITEV V obdobju po letu 1974 se je uveljavil delegatski sistem z boga-timi izkušnjami, sprejet je bil Zakon o združenem delu, Zakon o družbenem planiranju, celotna zakonodaja s področja pravosodja kar je seveda bilo potrebno vnesti v nov statut. V skladu s sklepom skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik z dne 18. in 19. novembra 1974 o uvedbi postopka za spremembe in dopolnitve statuta občine je statutarno pravna komisija pripra-vila osnutek statuta, katerega je občinska skupščina Ljubljana Vič-Rudnik sprejela dne 11. septembra 1977 in določila rok za javno razpravo od 15. septembra do 15. oktobra istega leta. Občinska konferenca SZDL Ljubljana Vič-Rudnik je organizi-rala in vodila javno razpravo in je po zaključeni javni razpravi ugo-tovila, da je bil osnutek statuta s strani razpravljavcev sprejet, pri-pombe in predloge, ki so naravnani v izboljšanje osnutka statuta pa naj statutarno pravna komisija vgradi v statut. V javni razpravi so sodelovali delovni Ijudje in občani vtemeljnih organizacijah združenega dela, krajevnih skupnostih, samou-pravnih interesnih skupnostih ter v drugih samoupravnih skupno-stih. Statutamo pravna komisija je sprejela 97 konkretnih pripomb in predlogov k posameznim členom, od katerih jih je 81 vgradila v sam predlog statuta. Bistvo sprejetih pripomb je v dosledni opredelitvi položaja in vloge družbenopolitičnih organizacij, izboljšanju poglavja o druž-benem planiranju in delegatskem sistemu, opredelitvi položaja krajevnih skupnosti, pravosodnih organov, izvršnega sveta in v odnosih s skupščino mesta Ljubljana. Statutarno pravna komisija meni, da sprejetih pripomb ni po-trebno še enkrat navajati. Istočasno pa ugotavlja, da gre sicer za spremembe in dopolnitve statuta občine, vendar pa je sprememb in dopolnitev veljavnega statuta toliko, da gre za popolnoma novo besedilo, zato daje predlog statuta kot celoto v obravnavo in spre-jem skupščini občine Ljubljana Vič-Rudnik. Statutarno pravna komisija ni sprejela 15 naslednjih predlogov in pripomb: Pripomba: — v zadnji vrsti 2. odstavka 27. člena osnutka naj se poleg besed samoupravni stanovanjski skupnosti doda sledeče bese-de: »ter v upravnih organih skupščine občine«. — v 4. vrsti 3. odstavka 27. člena naj se poleg besed »z nižjimi dohodki« doda besede: »ter mladim družinam«. Odgovor: Besedilo 2. odstavka 27. člena se nanaša na odnose metj sa-moupravnimi subjekti, ki odločajo, se dogovarjajo in samoupravno sporazumevajo, medtem ko delovni Ijudje v upravnih organih izvajajo določeno politiko, zakone in druge predpise, kar je že ure-jeno v posebnem poglavju o občinskih upravnih organih. Besedilo 3. odstavka 27. člena osnutka statuta je v skladu z 65. členom ustave SR Slovenije, medtem ko opredeljevanje predla-gatelja pripombe »mladim družinam«... ni stvar statuta, temveč družbenih planov in dogovorov. Prlpomba: — v 39. členu je vprašljivo določilo o umestnosti razpisa refe-renduma o odloku, potem ko ga je skupščina že sprejela. Odgovor: Pripomba se ne sprejme, ker zakon o referendumu to možnost predvideva. Upoštevati je potrebno dejstvo, da gre v omenjenem primeru za fakultativni in ne za obvezni referendum. Pripomba: — v 67. členu sta navedena srednjeročni družbeni plan in dol-goročni družbeni plan občine. Kaj je z letnimi plani? Odgovor: Pripomba k 67. členu se vsebinsko usvoji, dejansko pa spada v 68. člen, kjer je dokaj jasno povedano, da »se določajo konkretne naloge za prihodnje plansko leto ter sprejema ustrezne smernice in ukrepe, katere je treba uresničevati v prihodnjem letnem ob-dobju«. Pripomba: — v 78. členu se predlaga »vstavitev potreb po vzgoji in izobra-ževanju, ker so te potrebe tako pomembne, da jih ne moremo obravnavati kot druge.« Odgovor: Pripomba se ne sprejme, ker je področje vzgoje in izobraževa-nja že opredeljeno v 5. alinei 78. člena osnutka statuta. Pripomba: — v zadnjem stavku 88. člena naj se jasno opredeli, da predlog proračuna pripravi izvršni svet, ne pa določi. Odgovor: Pripomba se ne sprejme, ker v skladu z ustavo SR Slovenije, izvršni svet določi predlog proračuna. Pripomba: — posredovano je bilo večje število pripomb v zvezi z opredeli-tvijo glede sprejemanja statuta krajevne skupnosti s strani zbora delegatov krajevne skupnosti. Odgovor: Pripomba se deloma sprejme. Ustava SR Slovenije dopušča obe možnosti, se pravi sprejem statuta krajevne skupnosti na zboru občanov oziroma na zboru delegatov krajevne skupnosti. Predlagamo, da se na koncu 3. vrste 96. člena poleg besed »javno razpravo« doda besede: »na zborih občanov«. Komisija meni, da je z zgoraj navedeno dopolnitvijo določila 96. člena osnutka statuta zagotovljena neposredna udeležba delov-nih Ijudi in občanov pri kreiranju statuta ter meni, da ga lahko sprejme zbor delegatov krajevne skupnosti kakor je navedeno v zadnji vrsti omenjenega člena. Pripomba: — vrsta pripomb krajevnih skupnosti se rezultira v zahtevi, da se v 99. členu statuta »konkretizirajo« viri financiranja krajevnih skupnosti (npr. del prispevka za uporabo mestnega zemljišča, sredstva,.ki jih krajevna skupnost najema kot posojilo pri poslovni banki...). Odgovor: Statuamo-pravna komisija je zaprosila pristojne upravne or-gane ter izvršni svet skupščine občine, naj analizirajo problema- tikofinanciranja krajevnih skupnosti v skladu z veljavnimi predpisi in možnostmi ter naj se konkretno opredele do vsebine 99. člena osnutka statuta, kakor tudi do pripomb, ki so jih v zvezi s proble-matiko financiranja posredovale krajevne skupnosti in je na pod-lagi posredovanega mnenja izvršnega sveta dopolnila besedilo 99. člena tako, da se z dopolnilnimi sredstvi iz proračuna občine v celoti financira funkcionalna dejavnost in delegatski sistem v kra-jevni skupnosti ter, da skupščina občine določi merila in kriterije za financiranje krajevnih skupnosti, upoštevajoč velikost in število prebivalcev v krajevni skupnosti. ' ' ' . /¦ ¦ ' '¦ Pripomba: — Podana je bila konkretna pripomba k 111. členu osnutka statuta občine in sicer: »Ker mestna in občinska skupščina z druž-benimi in prostorskimi plani zagotavljata in določata smotrno izrabo prostora in drugih dobrin v splošni rabi, s tem pa se ne za-gotavlja interes in potrebe občanov in delovnih Ijudi na tem po-dročju, če se to določilo ne izvaja v sodelovanju in soglasju kra-jevne skupnosti.« Odgovor: Pripomba se ne sprejme, ker je njen smisel vsebinsko že upoš-tevan v 47. členu osnutka statuta, po katerem mora občinska skupščina dati pred sprejetjem v razpravo tudi osnutke: — družbenih planov, — urbanističnih zadev in zazidalnih načrtov. Ravno tako je v 48. členu osnutka statuta predviden način obravnave vprašanj, ki so predmet javne razprave, tako, da je ob izvajanju omenjenih dokumentov zagotovljeno vsebinsko delova-nje delegatskega sistema. ( . ,'¦.'/ ¦ Pripomba: ¦ — sugestija se nanaša na 174. člen osnutka statuta, po kate-rem naj bi družbenopolitični zbor enakopravno skupaj z zborom združenega dela in zborom krajevnih skupnosti obravnaval in od-ločal o vseh pristojnostih o katerih odločata oba zbora. Odgovor: Pripombe se ne sprejme glede na vlogo, značaj in pristojnosti družbenopolitičnega zbora, ta zbor namreč sprejema stališča, ki jih morata ostala zbora pri sprejemanju odločitev upoštevati. Pripomba: — pri 194. členu, ki govori o sekretarju skupščine, je bila usvo-jena pripomba, da imamo tudi sekretarje zborov, ki so kot taki imenovani, zato naj bi bil njihov status opredeljen pri posameznih zborih v taki obliki, kot je to opredeljeno v mestnem statutu. Odgovor: Pripomba se ne sprejme, kergre v omenjenem primeru za stro-kovne delavce, ne pa za funkcionarje. Pripomba: ,.-Si$;<.' — umestneje in bolj demokratično bi bilo, da imajo komisije in druga delovna telesa občinske skupščine in njenih zborov od 5 do 15 in ne od 3 do 15 članov. Odgovor: Pripomba je umestna, ker pa gre v omenjenem primeru tudi za komisije in delovna telesa z občasnimi nalogami, ne bi bilo smo-trno povečevati števila članov. Razumljivo pa je, da bo skupščina občine v okviru nalog, za katerih izvajanje se imenujejo komisije in delovna telesa upoštevala pripombo pri imenovanju komisij. Pripomba: — na koncu 2. odstavka 202. člena naj se črta »in organizacij«. Odgovor: Pripomba se ne sprejme, ker izvršni svet po ustavi ni odgovoren samo za delo upravnih organov, temveč za delo vseh organov in organizacij v občini, ki opravljajo naloge posebnega družbenega pomena ali imajajavna pooblastila. Pripomba: — v 204. členu naj se doda nov, tretji odstavek: »Izvršni svet, predsednik oziroma njegov član ima pravico, da svoj odstop obra-zloži.« Odgovor: Pripomba se ne sprejme, ker je razumljivo, da ima vsak funk-cionar, ki odstopi, pravico in dolžnost, obrazložiti svoj odstop. Pripomba: ^ — črta se 2. odstavek 206. člena. Odgovor: Pripomba ni sprejemljiva, ker je nujno sodelovanje izvršilnih or-ganov samoupravnih interesnih skupnosti in občinske skupščine. Pripomba: \, — v 211. členu se namesto »pet« vstavi »deset«. ¦. ' Odgovor: Pripomba se ne sprejme, ker to na primer lahko pomeni v praksi interpretacijo petih krajevnih skupnosti, ki imajo po enegadelega-ta, sicer pa bi to pravico imelo šele 10 krajevnih skupnosti. Ljubljana, 5. 12. 1977 STATUTARNO-PRAVNA KOMISIJA Predsednik VINKO KASTELIC, I. r. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^ BELEŽKE: -.: .''.:.¦ < * ' ..'"' ' ' ¦ ' ¦ . -':V; '¦¦;:. ~¦'. ' . . t ¦-¦¦ ." V .V:-" ¦' :; ¦¦ - ' ... ¦ \'.' -:;:r-;'r '•:•¦¦'~;:' ¦ ¦ ' ¦ "¦:,¦¦'' :\ >'¦['¦ ¦¦'¦'•. ' '-* ¦ • ;- ..¦.-¦ '¦¦ '¦/'*. ¦¦'¦¦¦-¦'-'¦¦ -^ .,'¦'- /¦¦¦•C' ¦'>-";.";" "'¦¦"'¦ ,;' ¦".':•.,' ¦ - ' ' ¦'-¦¦. ¦¦'. ^ ^" ' . ¦; i .¦ • ¦¦ ¦ • v -/ 31 NAŠA KOMUNA — GLASILO OK SZDL LJUBLJANA VIČ-RUDNIK — UREJATA IZDAJATELJSKI SVET (predsednik FRANC MALOVRH) IN UREDNIŠKI ODBOR — ing. JANEZ ČEMAŽAR, MILOVAN DIMITRIČ, JANJA DOMITROVIČ (glavna in odgovorna urednica), ing. ALOJZ HABJAN — JANEZ JAGODIC, PETER DURJAVA, IVO ZALAR — Teh-nični urednik IVAN ŽITKO — UREDNIŠTVO NAŠE KOMUNE — UUBLJANA, TRG MDB 7 — TELEFON 23-381 int. 26 ali 20-728 — Tekoči račun SDK 50103-678-51173 — Rokopisov in fotografij ne vračamo — Tisk Tiskarna Ljudska pravica — Ljubljana — GLASILO DOBIJO VSA GOSPODINJSTVA V OBČINI BREZPLAČNO — GLASILO NAŠA KOMUNA IZHAJA MESEČNO V NAKLADI 26.000 IZVODOV Ljubljana, 13. december 1977