Cesta in mostovi za razcvet Rudnika Sredi poletja - če ne bo prišlo do . nepredvidenih zapletov - bo gotova in usposobljena za promet ena najvažnej-ših ljubljanskih cest, cesta med Ope-karsko in Ižansko. Ta cesta ima izrazito mestni pomen in bo povezovala dva predela občine: Vič in Rudnik, torej predela, iz katerih so pred Ieti sestavili sedanjo občino Vič-Rudnik. Urejanje te ceste ima še druge razsežnosti: vklju-čevanje Rudnika v enoten komunalni sistem Ljubljane, itd. Mostova preko Ljubljanice in Male-ga grabna sta sezidana že nekaj časa. Prej je bila to glavna ovira za prometno povezanost med Opekarsko in Ižansko. Mostova sta bila zgrajena v predvide-nih rokih. Zataknilo se je pri urejanju ceste, ker sama mostova brez ustrezne cestne povezave nimata tako velikega pomena, kot ga bosta pridobila sedaj. Zato so z denarjem samoupravne ko-munalne skupnosti in iz presežka poso-jila za ceste, opravili posle celovitega urejanja na Zavodu za urejanje stavb-nih zemljišč Vič. Pri urejanju in modernizaciji ceste so se odločili za temeljito delo, da ne bo kasnejših razkopavanj. Pri napeljeva-nju komunalnih instalacij se je zatakni-lo. Komunalne organizacije so naletele na finančne težave in so si morale zago-toviti ustrezne denarce. S posebnimi vlogami so morali na Ljubljansko ban-ko po denar v obliki posojila. Na banki so vloge čakale dva meseca in zamuda je bila neizbežna. Zato bodo dela kon-čana šele sredj poletja. Kanalizacija vodovod in plinovod so že zgotovljeni, vodna skupnost Sava-Ljubljanica pa je tudi že na pol opravila svoja dela. S poslom so šele začeli elek-tričarji m poštarji. Kolikšen bo končni račun vsega urejanja še ni znano. Mo-stova in cesta bo veljalo okoli 50 mili-jonov dinarjev. Nova cesta bo tudi praktična obvoz-nica za mestni promet in za domačine vsesplošno uporabna. Razbremenila bo Aškerčevo in Dolenjsko cesto, čeprav ne bo uradna obvoznica in ne bo ta trasa nikjer označena. Z dograditvijo te povezave bo promet lažje stekel po omenjenih glavnih ulicah, oziroma vpadnicah. Izrednega pomena bo nova cesta za vse stanujoče in za viške obča-ne, saj bo skrajšala marsikatero pot. Nova cesta, ki je spodbudila urejanje vseh komunalnih priključkov, pomeni začetek komunalnega in tudi siceršnje-ga razcveta Rudnika. Ta predel mesta je bil doslej formalno sicer mestni del, vendar ni imel vseh tistih prednosti, ki jih ponuja urbano naselje v obliki veli-kega mesta. Mestni plinovod pomeni cenejše ogrevanje in boljše možnosti za to, nove električne žice boljši tok in PTT kabli boljše telefonske povezave, da ne govorimo o kanalizaciji in vodo-vodu. Ta cesta je zato odprla novo stran v kroniki razvoja Rudnika. MILOVAN DIMITRIČ