Gordijski vozel Prešernove ceste Vozel okrog prihodnje ure-ditve Prešernove ceste se je že tako zavozlal, da ga bo težko odvozlati- Morda bi bilo tudi •to vprašanje urejeno po volji »od zgoraj«, če ne bi nova usta-va terjala, da je treba ob takih posegih povprašati tudi za mnenje »od spodaj«. Saj so že prej javno razgrinjali zazidal-ne načrte, pa so občani nanje kaj raedlo reagirali — ali za-voljo tega, ker so pričakovali, da njihovega stališča ne bo nihče upošteval ali zato, ker so ugotovili, da svojo neprizadfr-tost zdaj sami plačujejo, ali zato, ker so zdaj občanl bolj aktivni — o tem ta hip niti ne razmišljamo kaj prida. Raz-mišljamo pa o tem, kdo bo skoval usodo Prešernove ceste kot tranzitne prometnice. Seve-da tu ne gre zgolj za ureditev Prešernove ceste, ampak za iz-peljavo Ijubljanskega tranzita (pa tudi mestnega) prometa. Rokavico so vrgli urbanisti, ki so pripravili predloge, a so pre-senečeni ugotovili, da so obča iti rekli hvala lepa za take predloge, najdite nam boljše, da pa ne boste tavali, vam jib. že kar nakažemo. Kako se bo zdaj zasukal »boj« o Prešerno-vi cestd (čeprav nastopa po-sredno tudi Prešeren, pa ne gre za abderitski boj o oslovd senci), je še precej nejasno. Občani krajevne skupnosti Gra-dišče so na nedavnem zboru že spet rekli, naj urbanisti ni-kar ne predlagajo zasilnih re- šitev, ampak naj se lotijo grad-nje obvoznic, pri čemer jim ne bodo samo zaploskali, am-pak tudi pomagali. Podobno menijo tudi občani krajevne skupnosti Ajdovščina. Pri tem še ne vemo, kako se bodo odločili tisti, ki morajo urbanistične predloge s svoji-md pefiati in podpisi potrditi, ali pa jih — zavmiti. Uredništvo je prejelo zapis-nik zadnjega zbora občanov krajevne skupnosti Gradišče. Nameravali smo ga objaviti, vendar smo po preudarku skle^ nili, da bomo najprej počakali na stališče izvršnega sveta ob-čine Ljubljana Center, ki ga bo o Prešerriovi cesti sprejel sredi marca kot nam je zatr-dil njegov predsednik Miroslav Samardžija. Tako bodo Dogo-vori v prihodnji številki po-jasnili občanom, kako in koli-ko so bila upoštevana njiho-va stališča. Upamo, da vam bomo prihodnjič tudi lahko povedali, kako bo razvozlan ta presneti vozel, ki nam zadaja toliko muk. Tokrat pa objavljamo odgo-vor dipl. ing. Miloša Kobeta na prispevek Cirila Staniča v ja-nuarsko-februarski številki Do-govorov in tudl na članek v Delu ter obvestilo republiške-ga sekretariata za urbanizem, ki ga je prav tako priobčilo Delo.