FAX-REPORT Takoj ko je na oder prijezdil Billy Crystal, gostitelj letošnjega praznika Akademije, je bilo jasno, da bo zmagal film, v katerem bo največ konj. Če bi Coppola vedel, v čem bo letos finta, bi namesto 5000 zamrznjenih nageljčkov na Sicilijo privlekel 5000 neosedlanih mustangov. Če bi to vedela Penny Marshall, bi iz kome raje prebujala trop waspovskih lipicancev ali pa bi vsaj Roberta De Nira navdušila za actor-studijsko metamorforzo. Če bi to vedel Jerry Zucker, bi na oni svet namesto Patricka Swayzeja raje poslal kakega avtističnega žrebca (bi s tem sploh kaj izgubil?). In če bi to vedel Martin Scorsese, bi premontiral Ciminova Nebeška vrata, jih podložil s soundtrackom za Sedem veličastnih in razsedlal na nosu Barbre Streisand. Kevin Costner je za intrigo seveda vedel, zato je posnel kar Indijance, ti pa so konje itak ustvarili. Ker pa so konje ustvarili in ker jih znajo režirati tako perfekcioni-stično (celo sedel ne potrebujejo), da se jih ustraši vsak pošten režiser, je lažje razumljivo, zakaj Coppola, Mar-shallova, Scorsese in Zucker niso šli s konji na led, Costner pa je Šel. Ko pa se znajdeš s konji na ledu, je že sama misel na kakršnokoli režijo ridiculous. Takrat lahko pomagajo le strokovnjaki kot, npr. Michael Blake (Oscar za priredbo scenarija), ki konjem napiše dialoge, Dean Semler (Oscar za fotografijo), ki jim najde zlati rez, Neil Travis (Oscar za montažo), ki jim pristriže dr-nec, John Barry (Oscar za izvirno glasbo), ki ozvoči njihovo dušo, in Russell Williams I!., Jeffrey Perkins, Bill W. Benton in Greg Watkins (Oskar za zvok), ki ozvočijo njihovo telo. S tem spravijo konja na trdna tla in na film. Zakaj je potem sploh potreben režiser? Očitno prav zato, ker ga konji potrebujejo: konj mora pač nenehoma koga (ali kaj) nositi — voditi in režirati. Kevin Costner je režiral sebe in konje, kar pa seveda še ne pomeni, da je režiral tudi film. Fj!m in njega samega so režirali konji. Škoda le, da ni igral tudi konja (morda prav zato ni dobil Oscar-ja za glavno moško vlogo), in škoda, da ni na konju prijezdil kar sam. In na-lOvsezadnje, škoda, da letošnje podelitve Oscarjev ni vodil konj, če že filme lahko režira kar vsak konj. Bil je že čas, da Oscarja naposled podelijo tudi kaki živali. miha zadnikar, marcel štefančič, ¡r. LETO KONJA FILM Dances with Wolves TUJI FILM Reiese ohne Hoffnung REŽISER Kevin Costner (Dances with Wolves) GLAVNA ŽENSKA VLOGA Kathy Bates (Misery) GLAVNA MOŠKA VLOGA Jeremy Irons (Reversal of Fortune) STRANSKA ŽENSKA VLOGA Whoopi Goldberg (Ghost) STRANSKA MOŠKA VLOGA Joe Pešci (Goodfellas) IZVIRNI SCENARIJ Bruce Joel Rubin (Ghost) PRIREDBA SCENARIJA Michael Blake (Dances with Wolves) FOTOGRAFIJA Dean Semler (Dances with Wolves) MONTAŽA Neil Travis (Dances with Wolves) SCENOGRAFIJA Richard Sylbert & Rick Simpson (Dick Tracy) IZVIRNA GLASBA John Barry (Dances with Wolwes) IZVIRNA PESEM Stephen Sondheim (Dick Tracy) ZVOK Russel Williams II., Jeffrey Perkins, Bill W. Benton, Greg Watkins (Dances with Wolves) MONTAŽA ZVOČNIH EFEKTOV Cecelia Hall, George Walters II. (The Hunt for Red October) SPECIALNI VIZUALNI EFEKTI Eric Brevig, Rob Bottin, Tim McGovern Alex Funke (Total Recall) KOSTUMOGRAFIJA Franca Squarciapino (Cyrano de Bergerac) MASKA John Caglione, jr., Doug Drexler (Dick Tracy) KRATKI ANIMIRANI FILM Creature Comforts (Nick Park) KRATKI IGRANI FILM The Lunch Date (Adam Davidson) DOLGOMETRAZNI DOKUMENTAREC American Dream (Barbara Kopple Arthur Cohn) KRATKOMETRAŽNI DOKUMENTAREC Days of Waiting (Steven Okazaki) NAGRADA IRVINGA THALBERGA Richard Zannuck, David Brown ČASTNI OSKAR Sophia Loren OSKAR ZA ŽIVLJENJSKO DELO Myrna Loy