Pozdrav graditeljem Litijsko Poljanske ceste Dan in noč je tekla bitka s časom, vremenom, zemljinami. Tudi s samim seboj na Litijsko-Poljanski cesti v Ljubljani. Naši graditelji so jo v slabih osmih mesecih speljali od Potočnikove ulice do križišča' s Kajuhovo ulico. Čas, ki je merljiv skozi kubike izkopanega in vgrajenega materiala, se je ustavil v petek, 27. novembra 1987, točno opoldne. Takrat je predsednik Krajevne skupnosti Nove Poljane Stane Novak, skupaj s predsednikom skupščine občine Ljubljana Moste Polje Ivom Sam-cem (na sliki) prerezal vrvico in po kilometer in pol dolgi cestni trasi je stekel promet. Ko so naši nizko in visokograd-niki letos spomladi pričeli s pri-pravljalnimi deli na vsej trasi, so vedeli, da je rok za dograditev kratek, zato so v delo zlili resnič-no vse svoje znanje in sposobno-sti. Delo je z izjemo začetka, teklo po planu. Najprej so escetejevi visokogradniki skupaj s tesarji, železokrivci in strojniki pričeli z gradnjo nadvoza dolenjske že-lezniške proge, istočasno so Gra-disovi gradbinci gradili most čez Gruberjev prekop, naši nizko-gradniki pa pripravljali izkope za cestno traso. Dela so potekala ob Potočnikovi ulici, ob črevarni, pa športnem parku Kodeljevo in na stari trasi Litijsko-Poljanske ce-sie. Rasli so objekti ob cesti (nad-voz, most, protihrupni in oporni zidovi) pravo podobo je dobivala cestna irasa. Pravo gradbinsko mravljiščc je bilo čutiti na tem gradbišču še dan pred otvoritvijo. Postoriti je bilo poirebno še to in ono, kar so naši graditelji imeli v planu že kak teden prej, pa jih je snežna odeja zaustavila. - Pa le za nekaj ur, kajti delovna zmaga, ki naj bi kronala praznik republi-ke, je bila vsem edini cilj. je z njo vzhodni del Ljubljane dobil boljšo povezavo z Dolenjsko cesto, pač pa tudi zaradi njene zahtevne gradnje in estetskega vi-deza, ki nas spominja na sloven-skega arhitekta Plečnika, so spro-jektirali v našem tozdu Projekt. Glavni projektant za cestno traso je bil Janez Repež, za objekte pa Ivan Sečkar. Vse priznanje, ki ga je projektantom in izvajalcem natorju izvedbe za cestogradnjo Franciju Frecetu, koordinatorju izvedbe za kooperantska dela Ro-manu Pavloviču, koordinatorki izvedbe za visoke gradnje Pavli Murikar tcr Dragutinu Šmitranu in nizkogradniškim delovodjem Himzu Grapkiču, Zuhdiji Agiču, Milanu jerkiču, Stjepanu Sabo-ljiču ter visokogradniškim delo-vodjem Duru Horvatu, Rudiju Na novi Litijsko-Poljanski ce-sti je danes prav tako živo kot pred dobrim mesecem dni. Pro-metni tokovi peljejo v obe smeri po dveh voznih pasovih širokih tri in pol metra. Na levi in desni strani vozišča sta po dva metra široki kolesarski stezi in 1,60 me-tra široki peš poti - nova cesta pa je široka 14,20 metra. Projektno dokumentacijo za ce-sto, ki ni pomembna le zato, ker izrekel tudi moščanski župan Ivo Samec, pa gre projektnemu vodji za nizkogradniška dela Francu Ovijaču, projektnemu vodji za Visoke gradnje Karlu Horvatu, projektnemu vodji za železniški nadvoz Milanu Pantarju koordi- Hrupiču. Slavku Ožegoviču, Stanku Stefanu, Stefanu Vučku, Jožetu Perhoču, Miloradu Boži- ču in mnogim drugim. Besedilo in slika: ANITA OGULIN