Skofijska sinoda. Od 28. avgusta do 1. septembra 1. 1. se bo vrŠila v Mariboru v Alojzijevi cerkvi školijska siiioda, v na§i Škofiji Sestikrat, oziroma pod krepko vlačlo se- danjega prevzviSenega nadpastirja petikrat. Skofijske sinode so zborovanja duhovščine pod predsedstvoin in vodstvom Škofovim, Na njih raaglašujejo nadpastirji obftne cerkvene postave in odloke rimskih papežev, obenem pa z ozirom na fiasovne in krajevne razmere sami določujejo, kar se jim zdi potrebno za oKranitev in utrditev, svete vere in verskega življepja v Školiji. V zadnjih desetletjih se vedno pogosteje sklicujejo taJkovšni zbori, ki so za posamezne Skofije približno tisto, kar so obSni cerkveni zbori za vesoljno Cerkev. V škofijskem odloku z dne 26, aprila 1911, s katerim so naš prevzvišeni knez in Škol napovedali letošnjo Lavantinsko sinodo, je naŠtetih do 20 škofijskih in nadškofijskih zborov, ki so se vrŠili v raznih vladikovinah samo v preteklih 10 letih. Letos bo imela sosednja sekovska škofija svojo sinodo en teden pred naŠo, ona na otoku Krku pa meseca septembra. Pri nas bodo prišli v razgovor med drugimi važnimi zadevami, ki se tičejo Lavantinske Školije, zlasti r.ov.ejši papežki odloki o pogostem prejemanju svetega obhajila in o starosti prvoobhajancev. Ohcnem se bodo closedanje Škofijske določbe spravile v soglasje s sklepi nadškolijskega ali provincijalnega zbora Solnograškega iz leta 1906, in se bodo po številu in po vsebini izpopolnile tako, da bo letoSnja sinoda nekako zakljuBila vse prejšnje. V Mariboru se vrSijo za njo marljive priprave, in v kn. Sk. pisarni ležljo od 5. do 1&. avgusta že izdelane konštitucije na vpogled duhovnikom, ki morebiti pofiejo pristaviti kakšne želje, predloge in nasvete. Ni torej dvomiti, da bodo došli dušni pastirji k sinodi, kakor z zanimanjem, tako tudi z veseljem. Saj se jim bo takoj ponudila priložnost, da se bodo zopet seSli z duhovnimi sobrati, tovariši in prijatelji, da bodo utrdili medsebojno vez Ijubezni, da se bodo dujiovno obnovili ter se potem z novim navduŠenjem vrnili na delo v vinogradu Gospodovem. Povabljeni so razep vse mariborske duhovščine in vseh dekanov, župnikov in župnijskih upraviteljev, vsi veroučitelji na srednjih šolah, predstojniki vseji, v Skofiji se nahajajoftih samostanov in njih provincijali, umirovljeni duhovniki, ki Še delujejo kot izpovedniki, in tisti duhovni pomočniki, ki po mnenju dekanovem lahko odidejo z doma, ne da bi trpelo Škodo dušno pastirstvo. Duhovniki opravljajo redno od binkošti sem po sebne molitve pri sv. maSi za blagoslov božji in za sreften izid sinode. Verniki, ki izmolijo v isti namen v svoji domafii ali katerikoli cerkvi tri očenaše ter Bešfieijemarije in enkrat vero ter ,,ftast bodi Očetu", prejmelo do konca sinode, to je do 1. septembra v s ak i k r a t odpustek 50 dni, podeljen jim od prevzviSenega nadpastirja, Isti odpustek bodo prejeli vsi, ki se bodo 12. nedeljo po binkoštih (dne 27. avgusta t, 1.) udeležili popoldanskih molitev za) sinodo. Kdor pa se bo mudil v dpevih sinode v Mariboru, more zadobiti popolni odpustek, ako prejme zakramenta sv. pokore in presvetega reSnjega Telesa, obiŠŽe katerokoli cerkev Mariborskega mesta ter tam moli po namenu sv. OSeta PijaX., ki so v posebnem pisrau blagoslovili sinodo ter podelili za njo omenjeni popolni odpustek. Dal Bog, da bi Školijski zbor vsem Lavantincem prav mnogo pripomogel k yjzveli8anju!