. RIMSKI DRUGI TEČAJ. i VREJEVAL IN IZDAJAL dr. ANTON MAHNIČ, profesor bogoslovja. V GOBICI. H1LARIJANSKA TISKARNA. 1890. OBSEG II. letnika »Rimskega Katolika/ Filozofija, politika. Vera in ljubezen kaj hočemo reči?...................................... Vera pred ljubeznijo.............., . . . . Kako prevladuje verski princip v posameznem človeku in v narodih.......................... . . Prihodna cerkev ljubezni. Krščanstvo masonsko . . Ni mogoča edinost v hotenji in delovanji brez edinosti v nazorih... ........................ Kako je tudi vernim Slovencem nemogoče skupno za narod delovati z brezverci tudi slovenskimi . Ne ostaja nam tedaj drugega nego ločiti se od liberalcev ter postaviti se na čisto katoliško stališče . Kratko p o j a s n j e n j e s o c i j a 1 n e g a vprašanja s posebnim ozirom 11 a Slo- vence. 1. Ima tudi slovenski narod socijalno vprašanje? . . 2. Kako nujna je rešitev socijalnega vprašanja. . . 3 Kako važno je znanje gospodarskih načel. . . . I. V čem obstoji socijalno vprašanje ?...................... II. Rešitev socijalnega vprašanja .......................... Smejo tudi duhovni politikovati? — In celo kaplani?!. ..................................... Kaj pravi o tem sv pismo ?............................ Kdo je „jroAirijs“ ?............................... . Tudi duhovni so državljani. Sposobni za politiko so tudi kaplani.................................... Kaj pa pravi sv cerkev h kaplanski politiki ? . . . Pisma brezvercu o najvažniših filozoiijskih in ver- skih vprašanjih: I. Teženje po spoznanji resnice. Darvinizem . . II. Dalje o darvinizmu. Živenjski princip. Človek pa opica. Govor.................................... III. Večnost Bivanje nadsvet.nega osobnega Boga. Atomi........................................... IV. Nazor novodobne šole o početku sveta. Pojem večnosti. Nadaljni razlogi za bivanje Boga . . V. Čin stvarjenja pa nepremenljivost Božia . . . . Stran 1 4 6 140 142 145 149 9 9 10 10 15 36 37 39 40 42 46 49 162 295 417 Stran Katoliški škofje pa politika...................................129 Naši škofje o ljudski šoli — pred dva in štiridesetimi leti. .............................................132 Katoliška cerkev pa politiško strankarstvo .... 135 Naši realisti pa realizem Vvod.....................................................257 Realizem — iz česa se izvaja in kaj je...................258 Tudi umetnik mora biti realist ........ Glavna točka, v kateri se ločimo od novih realistov . 260 Realisti, ki niso realisti...............................263 Tuji glasovi o realizmu................................. 263 Nji Kar je Schopenhauerjev , pesimizem v filozofiji, to je novejši realizem v umetnosti........................368 Slovenski realist dr. Ivan Tavčar . ... 369 3 iNevkrotljiva sila spolne ljubezni in drugih strasti. . 37'3 Dr. Tavčar je fatalist...................................374 Dr. Tavčarjev pesimizem, komunizem, njegove blasfemije ................................................375 Dr. Tavčarjevo krščanstvo . 380 Dr. Tavčarjevi duhovni .... . ... 382 G o e t h e - j e v,, F a u s tin Dan te -jeva „ I)i v i n a Commedia.“...................................... 53,168 N a r o d n o p r v a š t v o . 1. Kako naravno je človeku pokoriti se viši oblasti . ^66 2. Ljudski tribuni ... 267 3. Narodni prvaki...................................... 269 4. Lastnosti, katere morajo imeti narodni prvaki . . 270 5 Ali imajo slovenski liberalci lastnosti, ki sposa- bljajo za narodno prvaštvo ?........................272 Katoliški duhoven pa volitve...................................275 Socijalistični skrajni nazori o ženstvu 302 386 Politična zrelost..............................................393 Prvi pogoj politični zrelosti je načelnost . . , . . 396 Naš „Slovenec“...........................................399 Poslušajmo škofe! Katoliški shod!........................401 Nekaj o giasbi sploh...........................................422 Vzgoja in šolstvo. Slovenski kotoliški shod! Sola.....................................................24 Država pa šola...........................................27 Država - slaba odgojiteljica.............................28 Uniforma v državni šoli . . . ,..............• . 31 Državna šola pa politika.................................33 Kaj priča zgodovina ? Angleška bodi nam v zgled . 35 Naši škofije o ljudski šoli pred dva in štiridesetimi leti. L j u d >s k a šol a pa ljudski učitelji V katerem duhu se izobražajo ljudski učitelji . . . Spet ljudska šola...................................... Kako slovenski „zavezni'! učitelji pišejo in mislijo . ,,Napredek11 naših učiteljskih zaveznikov . . . . . Katere liste berejo učiteljski zavezniki katere nazore imajo o duhovnikih.................................. Dve besedi za sklep Reakcija!.......................... Dr. A. Liudner............................................... Slovstvo, polemika. „Narodne pesni koroških Slovencev11 I. Scheinigg . . , Apologetični razgovori ali pot do resnice, dr. F. Lampe . „Slovanskemu Svetu11 ....................................... Jezuiti — latinizatorji! ?................................... Nekaj o najnovejšem .,realizmu11 v slovenskem slovstvu: I. A. Aškerc: Balade in romance.............................. II. Se en vzgled mlado slovenskega ,.realizma.11 „Bela ru- ta . bel denar11....................................... Sveti Pavel razlaga razna p o 1i t i š k a in n e p o 1 i t i š k a v p r a š a n j a . *I. Kak list bi sv Pavel vrejeval v naših časih? Sv. Pavel — sotrudnik ,Rimskega Katolika11 . . II. Sv. Pavla XIV. poglavje I Kor. ali o jeziku sploh in o liturgičnem jeziku posebe ... III Polemika sv. Pavla................................. „W sprawie ruskiej11 ... ....................... „Zvonovim11 leposlovcem................................ Listek. A kade m i j a 1 9. v e k a . Iz spominskih zapiskov slovenskega vseučiliščnika . . .... 85 A h a s v e r u s , v e č n i j u d . Stara povest v novi obliki. I. poglavje: Kako je prišel Ahasverus prvič na Slovensko, pa moral od tod bežati . ... II. poglavje: Ahasverus pride drugič na Sloven- sko. Slovenci so sicer napredovali v marsičem, najde pa, da ne znajo še špekulirati ... J o že fin o ve c ali gospod Luka od Volkov . . . Kake sitnosti je imel tiste čase k o - m i s a r G e r a v s ..................... M etamorfoze M a t e j a K r i š p i n a iz pruskega kraljestva ................................... Stran 132 152 154 283 285 287 290 292 403 108 112 120 197 231 240 71 73 321 457 404 , 337 91 220 86 102 Iz dnevnika Štefana Hodulje . . . ' . 32& „B r u s“ . . 343 Iz Gorice na Dunaj............... . . . . '44Z Spisi različne vsebine. Črtice o ruski cerkvi..............................63, 179 Ruski liberalec .v..............................81 M i s t r J a n H u s — č e š t i b r a t r i — Njih novodobni častivci.........................203 Prvi k r i s t i j a n i v Rusiji . 211 „N a r o d n i d i v a d 1 o“ v Pragi .............215 A k s a k o v — S o 1 o v j e v o ruski cerkvi. . 313 Slovenski ni r a z u m n i k o m — s v e t n i m i n duhovnim................ . . . . . . 353 Podoba Matere Božje v K a z a n s k i stolnici. .........................................414 Ftaznoterosti. O časopisji........................................ 117 O tisku protikatoliškeni .... 119 „Monatsschrift fur christliche Socialrefoi m“...242 Liberalizem pripravlja pot socijalizmu — v šoli . 2 44 Jezuitska odgoja................................245 Framasonski lecept..............................146 Izhodna in zapadna cer ev . 246 Opšti Imovinski Zakonik za knjaževinu Crnu Goru . 249 Profesor leidenske univerze o sv. Tomažu Akvinskem 251 Aniara Pellegrina rimska dopisovalka dr. Beyschlaga v Hali.....................................251 N a š e t e 1 o i n ni i . . . 253. 348 Katoliške šole v Bolgariji......................347 Ceski glas o »Rimskem Katoliku11................350 Zaupnice ..... ................................. 124, 351 Aškerčev naj noveji umotvor: Firduzi in derviš . . 469 Razpis in poziv.................................471