44394 - ■ VODNIK PO KOČAH SAVINJSKIH ALP SESTAVIL FRAN KOCBEK PREDSEDNIK SAVINJSKE PODRUŽNICE SPD 1926 ZALOŽILA OORIČAR & LISKOVÌEK V CELJU Vodnik po kočah Savinskih Alo. Sestavil Fran Kocbek predsednik Savinjske podružnice SPD. 1926. Založila Goričar <& Leskovšek v Celju. 44394 O'ò 0073242:. Tisk Zvezne tiskarne v Celju. Od koče do koče. 1. Mozirska koča (1344 m) stoji pod Loko na Golteh nad Mozirjem. Zgrajena je bila leta 1896., povečana pa 1. 1920. Koča ima obednico s kuhinjo, eno sobo s 4 posteljami, v podstrešju sobo z 2 posteljama in skupno ležišče s 6 žimnicami. Studenec se nahaja zahodno od koče 20 minut oddaljen. Koča je osbrbovana od 1. jul. do 15. sept. Mozirska koča. Fot. KopinSek. Dohodi: 1. Iz Mozirja: a) čez Smihel 3 ure, 6) čez Radegunde 3 ure. — 2. Iz Rečice čez Goličnika 3 ure. — 3. Iz Radmirja ob Gradčenci in Lomprete 3 ure. Izleti: 1. Na Medvedjak (1566 m) V2 do % ure. — 2. K Ledenici (jama s snegom) 20 minut. Od tam 2 minuti na Ojstri vrh (1579 m), najlepši pogled na panoramo Savinjskih Alp. — 3. Na Boskovcc (1590 m) "rc, bolj naporen in manj hvaležen. Prehod-. V Solčavo: Od koče zaznamovan pot na Kal, tu levo po gozdu — nekdanja «laška» cesta proti Kramerei; potem levo navkreber na pašnike Kernes (1611 m), Komen (1695 m), navzdol na sedlo Hlipovec (prehod v Črno na desno), pod vrhom Velikega Travnika na Belo peč, pod Radoho do kmeta Prosenca, tam na levo navzgor na Sleme in nizdol v Solčavo; zanimiva hoja 8 do 10 ur. 2. Piskernikovo zavetišče v Logarski dolini (757 m). Planinsko hišo je zgradil 1. 1890. Janez Piskernik. Lesena stavba je pritlična in ometana; ima 2 obednici, kuhinjo, jedilno shrambo in klet. V podstrešju sta 2 sobi za turiste z 10 posteljami. Verando je opremil Ferijalni savez podružnica Celje s 4 posteljami. Radi nevrnjenega posojila je prešla hiša leta 1893. v last Celjske sekcije D. u. Ö. A.-V.-a., po preobratu 1. 1919. pa v last Osrednjega odbora SPD, oskrbuje jo Savinjska podružnica. Tik hiše je zgradila Savinjska podružnica 1. 1925. „Tillerjevo kočo°j ki ima 8 sob z 22 posteljami, v podstrešju pa skupno ležišče za 20 oseb. Za kočo je slap Palnik z naravnim basenom za kopeli. Dohodi: 1. Iz Solčave po občinski cesti do Podbrežnika (začetek Logarske doline) 1 uro, potem mimo Logarja in vira Savinje do hiše V2 ure, skupaj 1V2 "re. Po prizadevanju žalskega odseka Savinjske podružnice s sodelovanjem domačinov, s podporo ministrstva za trgovino in industrijo v Ljubljani ter prostovoljnimi taksami avtomobilov in voznikov se je nekdanji kolovoz tako popravil, da lahko vozijo avtomobili in vozovi. Za vzdrževanje ceste plača avto 50 Din, voz 25 Din, kolesar 2 Din. 2. Iz Železne Kaple tež Pastirkov vrh (1440 m) 4 do 5 ur. 3. Iz kopališča Bele (Kiselica) čez Pavličev vrh (1337 m) 4V2 urc- 4. Iz Okrešlja mimo slapa Savinje IV2 5. Iz koče na Korošicltzz Škarje in Klemenškovo planino 4 ure. Izptehodi: 1. Slap Savinje (ne Rinke): Po dolini jugozahodno po lepi stezi skoraj ravno do zadnjega konca IV2 ure- Tu je veranda. 2. Frischaiifov dom-. Kakor 1 ) do slapa, tam na levo po zanimivem, dobro zavarovanem potu po brvi nad slapom čez vodo, po stopnicah na desni strani, potem mimo glavnega vira Savinje (mrzla voda 3° C, ob straneh več virov) na gorsko teraso Okrešelj v Frischaufov dom 1 uro, skupaj 2V2 ure. 3. Klentenčja jama -. Kmalu za kmetom Plesnikom se odcepi na levo steza, ki polagoma vodi navkreber v 1 uri na Klemenčjo jamo (pastirska koča, mleko), sestop se lahko napravi po strmem potu na levo naravnost v Logarsko dolino V2 ure, potem po ravnini do hiše V2 ure, skupaj 2 uri. Piskernikovo zavetišCe in Tillerjeva koča. 4 Vrh slapa Pdlenka: Od koče do Palenka, tam ob desnem bregu slapa nekaj časa precej strmo navkreber, zgoraj nad slapom sprekoma skozi gozd in navzdol h kmetu Plesniku, 1 uro. 5. Plesnikova planina: Od kmeta Plesnika po zaznamenovani poti strmo skozi gozd do Plesnikovega stana, IV2 ure. 6. Vir Savinje: Po dolini proti severovzhodu po cesti do dveh koč (Juvanija), tam na levo čez plot do izvira, V4 ure. 7. Matkov kot: Po dolini do kmeta Logarja, pri hlevu na levo malo navkreber v sotesko Jezero, čez most in ob levem bregu potoka po ravnem naprej v Matkov kot. Kolovoz pelje mimo lesene ute, nato bolj strmo do kmeta Gradišnika. IV2 Od tam lep pogled v Matkov kot. 8. Solčava : Mimo Logarja in pod Podbrežnikom po občinski cesti v vas, IV2 ure. Gostilni: Herle in Sturm. 9. Klemenšek in Sv. Duh: Mimo Logarja v sotesko Jézero, pri prvem razpotju na desno po kolovozu navkreber do kmeta Klemenška 1V2 "re, Od tam na desno v V4 ure studenec (kisla voda), potem vodi steza naprej mimo kmetov Gólarja in Kolarja skoraj sprekoma do cerkve Sv. Duha % ure, skupaj 2V2 ure. Pot od Klemenška do Sv. Duha ni zaznamenovana. Sestop po zazname-novani stezi do Lašekarja (ob Savinji), tam na desno (zahodno) po občinski cesti v Logarsko dolino in kočo, 2 ure. Hoje za ves izprehod 4V2 ure. Prehodi: 1. V Belo-. Mimo Logarja v sotesko Jézere, pri drugem razpotju na desno po zaznamenovanem potu mimo kmetov Žibota in Cóvnika na Pavličev vrh (1337 m), 2V2 ure. Tu je koroška državna meja. Sestop navzdol mimo kmeta Pavliča na državno cesto in po isti nekaj časa v kopališče Belo (Kiselico), IV2 ure^ skupaj 4 ure. 2. Železna Kapici: Mimo Logarja v sotesko Jézere, pri prvem razpotju desno po kolovozu navkreber mimo kmeta Pastirka na Pastirkov vrh (1440 m) 2 uri. Tu je koroška državna meja. Od tam nizdol po stezi in kolovozu v 2V2 ure v Železno Kaplo,. skupaj 4V2 ure. 3. Koča na Korošici: C. ca n- o O v Bistrici: do Dola 1 uro, strmo navzdol do Kopišča Ij uro, do hiše J ure, skupaj 3 ure. Sestop: V Stahovico čez Sv. Primoža 2 uri. ..... ' ....... p SAVINJSKE ALPE NAČRT POTOV . Il il ti 4 V5 .„-i ! iV,1i.i: If.___ >2 I«'" ri s i S-) J "'■i ¥ I f- / s lis- 5 S t« S/Zt/AM BOCAA