OPRAVLJENO DELO NA PODROČJU KOMUNALNE DEJAVNOSTI NAŠE OBČINE Celotno komunalno politiko na območju naše občine pretežno vodi po pooblastilih naše občinske skupščine svet za komunalne zadeve. Ta je imel v tekočemu obdobju skupno 17 red-nih sej. Spremljal je izvajanje komunalne politike in porabo odobrenih finančnih sredstev iz proračuna in skladov. PORABA PRORAČUNSKIH SREDSTEV ZA KO-MUNALNO DEJAVNOST Sredstva iz občinskega proračuna se upo-rabljajo izključno za vzdrževanje komunalnih objektov kolektivne porabe. Vsa dela opravlja-jo samo specializirana komunalna podjetja in sicer na podlagi sklenjenih pogodb. Vse se izvaja po točno določenem načrtu in v skladu z razpoložjivimi sredstvi. Pri splošnem pregledu opravljenih del lahko ugotovimo, da redno čiščenje cest in izpira-nje in luženje makadamskih površin teče po predvidenem proračunu. Isto velja tudi za red-no čiščenje zelenic, košnjo trave ter okopava-nje in nego okrasnega grmičevja. Letos planirana sredstva za vzdrževanje jav-ne snage ne bodo v celoti porabljena, ker so izvršene organizacijske izboljšave in ker niso bile odobrene višje tarife. Presežek bo porabljen za povečane stroške javne razsvet-Ijave zaradi (z zakonom) povišane tokovine. Vzdrževanje omrežja javne razsvetljave, zame-njava pregorelih žarnic, pleskanje kandela-brov itd. se izvaja po predvidenem proračunu. Vzdrževanje spomenikov in ureditev okolice z okrasnim drevjem in cvetjem se izvaja po proračunu. Predvidena pa je soudeležba za obnovo spomenikov v Medvodah. Svet za komunalne zadeve je med drugim sprejel reorganizacijo vzdrževanja cest po ce-starskem sistemu. Poskrbel je za izboljšanje od-nosov komunalnih podjetij do občine. Na svojih sejah je obravnaval tudi vse probleme, ki so jih sprožili organi krajevnih skupnosti ali pa posamezni občani v zvezi s komunalno dejav-nostjo. Svet za komunalne zadeve je tudi odločal o upravičenosti zahtevkov za olajšave, oziroma oprostitve komunalnega prispevka za borce NOV, invalide in socialno šibke. Razen tega je stalno sodeloval z občinsko prometno ko-misijo. Svet je razpravljal tudi o lokacijskem postop-ku in o oddajanju mestnega zemljišča v upo-rabo gradbenim investitorjem. Sprejel je med drugitn tudi predlog, naj občinski upravni organi samostojno odločajo o dajanju lokacij-skih in gradbenih dovoljenj, brez zelo zamud-nih predhodnih soglasij in pripomb drugih upravnih organov in strokovnih služb, če je za tisto območje že izdelana urbanistična do-kumentacija. V primeru, ko za tisto območ-je, kjer želi nekdo graditi, še ni izdelana ur-banistična dokumentacija, pa naj bi odločal svet za urbanizem pri naši občinski skupščini. Glede zemljiške politike je svet za komunal-ne zadeve opozoril na težave pri pridobivanju zemljišč za organizirano realizacijo gradbenih načrtov ter v zvezi s tem predlagal spremembo tozadevnih predpisov. Upravni odbor sklada za ceste je razpravljal o problemih cestno vzdrževalnih del, o rekon-strukcijah cest in smotrni porabi tozadevnih sredstev. Občinska komunalna služba stalno sodeluje z upravo inšpekcijskih služb pri mestnem svetu. "Zaradi izvajanja odlokov mestnega sveta s področja prometa, snage, javnega reda in mi-ru ter zunanjega videza mesta in naselij sta občinska komunalna in inšpekcijska služba v stalni povezavi z organi posameznih krajevnih skupnosti. V času svetovnega prvenstva v hokeju na le-du (februarja letos) je občinski komunalni službi uspelo urediti in olepšati videz naše ob-čine. Zaradi premalo učinkovitih sredstev za kaznovanje kršilcev odlokov mestnega sveta in premale discipline občanov se je kmalu za tem stanje v posameznih naseljih zelo poslabšalo. Zaradi skromnih razpoložljivih sredstev za urejanje raznih komunalnih zadev in velikih zah-tev občanov prihaja pogosto prav na področ-ju komunalne dejavnosti do neupravičenih kri-tik, kar bo v prihodnje treba popraviti. Pred-vsem pa bo nujno doseči večje in aktivnejše sodelovanje občanov in njihovih samoupravnih organov v posameznih krajevnih skupnostih. GOSPODARSKI Sredstva za vzdrževanje cest IV. reda in mestnih ulic so bila P0SE6I uporabljena za zimske akcije čiščenja snega, za redno vzdr-ževanje cest in za asfaltiranje ceste Medvode-Smlednik. Krajevne skupnosti in komunalne dejavnosti Organi krajevne skupnosti so precej aktivno urejali krajevno komunalno problematiko. Tudi sami so prevzemali manjša komunalna dela ter jih opravili v lastni režiji. Le zahtevnejša strokovna dela so oddajali ustreznim podjet-jem. Praksa je pokazala, da so mnoge komunal-ne potrebe precej uspešneje in ceneje urejali delavci krajevnih skupnosti, kakor npr. sama komunalna podjetja. KAJ JE BILO UREJENEGA NA OBMOČJIH PO-SAMEZNIH KRAJEVNIH SKUPNOSTI - Milan Majcen: vzdrževanje zelenic in otroških igrišč; - Hinko Smrekar: vzdrževanje zelenic ter za-sutje in izravnava gramozne jame pri nekdanji gozdarski šoli; - Litostroj: vzdrževanje zelenic in ureditev dohoda do osnovne šole ,,Hinko Smrekar". - Šercerjevo: vzdrževanje zelenic in popra-vilo otroških igrišč; - Zgornja Šiška: vzdrževanje relenic in či-ščenje odprtih kanalov v Kosezah in ob Ma-tjanovi poti; - Dravije: vzdrževanje zelenic, razširitev po-kopališča, čiščenje vseh odprtih jarkov in ureditev odtoka v Bohinjčevi ulici. V okviru razpoložljivih sredstev bodo uredili še avtobus-no postajo in javno razsvetljavo pred domom družbenih organizacij in v Levičnikovi ulici. - Šentvid: vzdrževanje zelenic, ureditev hu-dournikov in dopolnitev javne razsvetljave v Poljanah; - Vodice: izgradnja viseče brvi za pešce na cesti Skaručna —Vojsko in ureditev vaških poti. Predvidena je bila tudi ureditev centralne kur-jave v družbenem domu. - Gameljne: vzdrževanje vaških poti in ure-ditev električne napeljave v družbenem domu; - Gunclje-Male Vižmarje: ureditev cest v naselju; - Šmartno-Tacen: delna ureditev hudourni-ka v naselju Tacen; - Stanežiče-Medno: ureditev in vzdrževanje vaških poti, čiščenje odprtih kanalov in dopol-nitev javne razsvetljave; - Pirniče: krpanje lukenj v asfaltu na cesti IV. reda in reguliranje pretoka Bošence čez cesto IV. reda; - Medvode: vzdrževanje cest IV. reda, čišče-nje odprtih kanalov, vaških poti in čiščenje asfaltnih cest ter sofinanciranje ureditve cen-tralne kurjave v družbenem domu; - Trnovec-Topol: ureditev in vzdrževanje va-ških poti; - Smlednik: vzdrževanje cest IV. reda in na-bava kinoaparature; - Bukovica-Šenkovturn: dopolnitev javne razsvetljave, ureditev in vzdrževanje gozdnih in vaških ppti ter čiščenje odprtih kanalov; - Podutik: dopolnitev javne razsvetljave, ure-ditev prekopov čez vaške poti, ki so nastali za-radi napeljave vodovoda, in vzdrževanje va-ških poti. Za komunalne potrebe in ureditve, ki jih iz-vajajo neposredno organi krajevnih skupnosti, je letos v celoti predvidenih 45,900.000 S din. Krajevne skupnosti so pretežno večino tega denarja že prejele in koristno porabile. SKLAD ZA CESTE *w=*^ Sredstva sklada za ceste smo uporabljali predvsem za obnovo in rekonstrukcijo cest. Le izjemno je bilo nekaj sredstev porabljenih tudi za vzdrževanje cest (zaradi neugodnega finanč-nega stanja občinskega proračuna). Zaradi slabšega dotoka sredstev in nujnih, nepredvidenih izdatkov (asfaltiraje cest Med-vode—Smlednik in Tacen—Vodice, ureditev obra-čališč v mestnem prometu, most v Zgornjih Gameljnah, ureditev prostora pri blokih ob Šišenski cesti in obnova viseče brvi v vasi Dol) je bilo treba spremeniti prvotni plan izdatkov sklada. »tn.? KAJ JE BILO NAREJENEGA IZ SREDSTEV CESTNEGA SKLADA? - Asfaltiranje dohoda do osnovne šole ,,Hin-ko Smrekar" — sredstva v višini 50.000 N din so bila nakazana krajevni skupnosti Litostroj. - Zaporni sloj na Podutiški cesti bo naprav-Ijen še letos. - Obnova opornikov viseče brvi čez Soro in obnova lesenega mostu čez rokav Sore — 20.000 N din. - Rekonstrukcija ceste Sora-Topol z obnovo cestnih propustov, izgradnjo podpornega zidu in razširitvijo ovinka — predvidenih 90.000 N din. - Usposobitev ceste Toško čelo- Topol: zgrajen cestni oporni zid, postavljeni cestni mejniki in uvedena stalna cestna služba — 50.000 N din. - Obnova mostu čez Savo pri Tesnilki — 20.000 N din. - Vzdrževanje cest in mestnih ulic: tekoče vzdrževanje, zimska akcija čiščenja snega, asfaltnih cestišč ter cestna signalizacija itd. — predvidenih skupno 16.265,16 N din. - Odsiranitev ruševin: odvoz odpadnega gradiva s celotnega mestnega območja in po-diranje starih lop na Celovški 41 — predvidenih 100.000 N din. - Rekonstrukcija ulice Milana Majcna — predvidenih 150.000 N din. - Asfaltiranje ceste Medvode-Smlednik - predvidenih in porabljenih 550.000 N din. - Sofinanciranje obnove zgornjega ustroja ceste Tacen-Vodice - 420.000 N din. - Obnova zelenic in ureditev prometa pri zgradbi občinske skupščine — 883 N din. - Ureditev okolice blokov ob Šišenski ulici - 95.000 N din. - Izgradnja mostu v Gameljnah — 32.000 N din. - Popravilo obračališča lokalnega prometa v Šentvidu - 19.247 N din. - Popravilo obračališča trolejbusov na Dja-kovičevi cesti - 15.392 N din. - Popravilo obračališča lokalnega prometa v Dravljah - 3.336 N din. - Sofinanciranje obnove viseče brvi čez Soro (Dol) - 4.000 N din. - Varščina za Sojerjevo ulico - 20.000 N din. DELA IZVEN PLANA Do konca leta bodo opravljena še naslednja dela izven plana: - protiprašni sloj cestišča od Obirske do upravnega poslopja gradbenega podjetja Me- 9rad- ,- .«., ...,, „., - rekonstrukcija Gospodinjske ulice. - delna ureditev okolice osnovne šole ,,Ri-hard Jakopič" Na jami. ZBORI VOUVCEV SO SE IZREKLI za komunalno reformo V prvi polovici novembra je bila pri nas cela vrsta zborov volivcev, na katerih so občani v živahnih razpravah kritično osvetljevali pro-bleme komunalnega gospodarstva, urbaniimo in zemljiške politike. To odločanje ni bilo odločanje v smislu, glasovanja ,,za" ali ,,proti" novim bolj učinko-vitim metodam dela komunalnih delovnih or-ganizacij (pod enakimi pogoji z drugimi de-lovnimi organizacijami). Volivci so se izrekli za nujno komunalno re-formo. V zvezi s tem so dali svoje pripombe in predloge tudi k letošnjemu uresničevanju pro-grama komunalnih del. Pri tem so se odločili zc preusmeritev na intenzivnejše komunalno urejanje mestnih predelov občine. Prav tako so se izrekli za vsebinske spre-membe v sistemu financiranja komunalnega urejanja zemljišč, pri čemer naj v prihodnje (vsak s svojimi sredstvi) koordinirano sodelujejo investitor, komunalne delovne organizacije in občinska skupščina. Seveda bo treba največjo pozornost posvetiti res učinkovitemu in racio-nalnemu uporabjanju razmeroma skromnih raz-položljivih sredstev. POENOSTAVITEV IZDAJANJA LOKACIJSKIH ODLOČB IN GRADBENIH DOVOUENJ Volivci so obsodili izredno zaostal, birokrat-ski sistem zavlačevanja izdajanja lokacijskih odločb in gradbenih dovoljenj, kjer krivda ni toliko na občinskih organih, kakor pa na višjih organih, ki morajo po sedanjih predpisih dati k vsaki svoji odločbi svoje soglasje. In prav tu je poglavitni vzrok zavlačevanja tega postop-ka. Prav to pa povzroča mnogo hude krvi in vodi k črnim gradnjam. Zaradi tega je potreb-na večja pristojnost skupščinskih organov v sami občini. Največ živahne razprave je bilo med volivci v zvezi s pridobivanjem zemljišč za gradnjo in sploh v zvezi z zemljiško politiko, saj je tudi ta vzrok za neuspešno urbanistično izgradnjo. Volivci so se izrekli proti zemljiški renti, ki se steka v žepe zasebnih lastnikov, ki proda-jajo svoja gradbena zemljišča po ,,prometni vrednosti" in z raznimi samovoljnimi posegi po-vzročajo vse večje težave pri uspešni gradnji in širjenju mesta. Bistveno nove sistemske ureditve, la katere so se izrekli volivci v zvezi s komunalno refor-mo, bodo nedvomno prispevale k uspešnejšemu urejanju vseh teh problemov, ki so postajali zadnji čas vedno bolj kritični. NEKAJ PRIPOMB V ZVEZI Z RAZPRAVAMI NA ZBORIH VOLIVCEV Čeprav se je v zadnjem času marsikje kva-liteta razprav občanov na zborih volivcev že precej izboljšala, vendar ne moremo mimo določenih slabosti, ki se vsaj ponekod dosled-no pojavljajo in ponavljajo. Predvsem je kritike vredno premajhno zani-manje za zbore volivcev, kar se odraža pone-kod v slabi udeležbi na teh zborih. Nobenega dvoma ni, da člani občinske skupščine ne mo-rejo osvojiti prav vseh želja, predlogov in ugo-vorov, ki so izrečeni na posameznih zborih volivcev. Vendar pa je za ddkončno sklepanje na sejah občinske skupščine zelo pomembno to, da je ta seznanjena z raznimi mnenji in stališči občanov, da lahko v okviru danih mož-nosti in razpoložljivih sredstev nato sklepa v skladu s potrebami in željami svojih volivcev. Nadalje je nedvomno zgrešeno, da volivci postavljajo na zbore volivcev in pred občinsko skupščino tudi razne zahteve po ureditvi drob-nih krajevnih problemov in potreb, za katere so neposredno pristojni zbori občanov in dru-gi organi krajevnih skupnosti, ne pa celotna občinska skupščina. NOVI SODNIKI - POROTNIKI PO OBČINAH V prejšnji števiki smo objavili podatke o no-vih sodnikih porotnikih, ki jih je izvolila naša občinska skupščina. 1. Kandidati po poklicu (socialni sestav): - delavci v neposredni proizvodnji 6 15 16 37 - delavci v administr. 10 27 13 50 - tehniki 6 5 2 13 - inženirji — 1 2 3 - ekonomisti — 1 — 1 - pravniki • ^-.-r , - 2 1 — 3 - učitelji — 3 3 6 - profesorji - 3 1 4 - socialni delavci — 2 — 2 - zdravstveni delavci - 2 — 2 - kmetje - 1 7 8 - upokojenci 11 15 34 60 - ostali 11 4 2 17 2. Šolska izobrazba: - nižja 20 27 46 93 - srednja - -¦,, ;. 20 38 24 82 - višja ;¦ . ¦ . 5 7 4 16 - visoka - .-; , , 1 8 6 15 3. Starostni sestav: od 20 do 30 let 4 14 4 22 od 31 do 40 let 15 32 18 65 od 41 do 50 let 15 18 18 51 od 51 do 60 let 8 13 31 52 nad 60 let 4 3 9 16 4. Kandidati po zaposlitvi: : -¦-. • • • - industrija, gradbe- ništvo in promet 10 33 15 58 - obrt 1 5 5 11 - trgovina in gostinstvo — 6 3 9 - šolstvo 5 7 1 13 - zdravstvo ' 1 2 1 4 - socialno varstvo — 1 — 1 - kmetijstvo — 1 7 8 - ostalo 29 25 48 102 29 Med izvoljenimi sodniki moških in 46 žena. . ¦ - porotniki je 160