Ormož, 09.05.2003 Letnik 1 Številka 5 VSEBINA 11. ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2003 12. ODLOK o avto-taksi prevozih v občini Ormož 13. ODLOK o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavih dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Ormož 14. POROČILO DELOVNIH TELES OBČINSKEGA SVETA o obravnavi gradiva za 5. sejo Občinskega sveta Ormož 15. ODGOVORI na vprašanja članov Občinskega sveta Ormož Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o proračunu Občine Ormož za leto 2003 - dopolnjen predlog Ormož, dne 09.05.2003 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 11. I. SPLOŠNA DOLOČBA 1. Na podlagi 45. člena Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, štev. 80/94, 45/97 in 56/98), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, štev. 72793, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/2000), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, štev. 79/99, 124/2000 in 79/01) ter 16. in 104. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 11/99 in 7/01) je Občinski svet Ormož na svoji ___ seji, dne _______ sprejel ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2003 člen S tem odlokom se za proračun Občine Ormož za leto 2003 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna, obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine ter nadzor. II. VIŠINA PRORAČUNA 2. člen Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 2 A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV Skupina/ Podskupina kontov 70 700 703 704 71 710 711 712 713 714 72 720 722 74 740 40 400 401 402 403 409 41 410 411 412 413 42 420 43 430 Naziv I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) TEKOČI PRIHODKI (70+71) DAVČNI PRIHODKI Davki na dohodek in dobiček Davki na premoženje Domači davki na blago in storitve NEDAVČNI PRIHODKI Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja Takse in pristojbine Denarne kazni Prihodki od prodaje blaga in storitev Drugi nedavčni prihodki KAPITALSKI PRIHODKI Prihodki od prodaje osnovnih sredstev Prihodki od prodaje zemljišč in nematerial. premoženja TRANSFERNI PRIHODKI Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) TEKOČI ODHODKI Plače in drugi izdatki zaposlenim Prispevki delodajalcev za socialno varnost Izdatki za blago in storitve Plačila domačih obresti Rezerve TEKOČI TRANSFERI Subvencije Transferi posameznikom in gospodinjstvom Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam Drugi tekoči domači transferi INVESTICIJSKI ODHODKI Nakup in gradnja osnovnih sredstev INVESTICIJSKI TRANSFERI Investicijski transferi III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I. – II.) PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I. – II.) Proračun leta 2003 v SIT 2.479.928.109,50 75 Naziv IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 750 751 752 1.432.853.448,50 959.294.508,00 595.014.358,50 200.592.089,50 163.688.060,00 473.558.940,50 76.850.000,00 44 440 441 442 13.839.916,50 2.049.024,00 11.900.000,00 Prejeta vračila danih posojil Prodaja kapitalskih deležev Kupnine iz naslova privatizacije V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV Dana posojila Povečanje kapitalskih deležev Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije 368.920.000,00 28.500.039,00 13.096.033,00 VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. – V.) 15.404.006,00 C. RAČUN FINANCIRANJA 1.018.574.622,00 1.018.574.622,00 Skupina/ Podskupina N a z i v kontov 530.255.671,44 123.648.295,00 110.506.905,00 310.760.762,52 720.967.395,08 720.967.395,08 160.405.727,52 160.405.727,52 - 79.370.162,06 Proračun leta 2003 v SIT 9.577.000,00 9.577.000,00 24.900.000,00 24.900.000,00 22.000.000,00 0,00 2.900.000,00 - 15.323.000,00 Proračun leta 2003 v SIT 100.000.000,00 50 500 51.854.000,00 55 550 VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) ODPLAČILA DOLGA Odplačila domačega dolga IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.II.-V.-VIII.) - 46.547.162,06 X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.VIII.-IX) 94.693.162,06 XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) 79.370.162,06 17.848.570,00 294.744.696,92 8.122.000,00 85.892.109,52 1.147.669.477,52 262.867.560,00 463.534.250,00 0,00 0,00 9.577.000,00 VII. ZADOLŽEVANJE (500) ZDOLŽEVANJE Domače zadolževanje 2.559.298.271,56 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB Skupina/ Podskupina kontov 09.05.2003 100.000.000,00 100.000.000,00 51.854.000,00 51.854.000,00 Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov sta priloga k temu odloku. III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 3. člen Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena Zakona o javnih financah, tudi naslednji prihodki: I. Prihodki proračuna Poročevalec, št. 5 3 1. prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, štev. 71/93); 2. prihodki iz naslova namenskih sredstev iz državnega proračuna in drugih javnih skladov za investicije; 3. taksa za obremenjevanje vode; 4. ekološka taksa; 5. prihodki od premoženja; 6. prihodki iz naslova sponzoriranja; 7. prihodki iz naslova vodarine; 8. prihodki iz naslova čiščenja odpadnih voda; 9. prihodki iz naslova kanalščine; 10. prihodki iz naslova števnine; 11. prihodki iz naslova pobiranja komunalnih odpadkov 12. taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov in 13. drugi namenski prihodki sofinancerjev. II. Prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti 1. prihodki iz naslova najemnin za grobove 2. prihodki iz naslova opravljanja storitev pogrebne dejavnosti 3. prihodki iz naslova samoprispevka in 4. drugi namenski prihodki sofinancerjev. 4. člen Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna. 09.05.2003 6. člen Proračunski skladi so: 1. račun proračunske rezerve, oblikovane po Zakonu o javnih financah in 2. račun stanovanjskega sklada, ustanovljenega na podlagi Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 7/2001). Proračunska rezerva se v letu 2003 oblikuje v višini 704.192,97 tolarjev. Na predlog občinskega organa, pristojnega za finance, odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah do višine 1.500.000,00 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega višino, določeno v prejšnjem odstavku tega člena, odloča občinski svet. 7. člen Sredstva splošne proračunske rezervacije, kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov, so namenjena za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. 8. člen Župan v mesecu juliju in konec leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2003 in njegovi realizaciji. 5. člen Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega: 1. v letu 2004 60 % navedenih pravic porabe in 2. v ostalih prihodnjih letih 20 % navedenih pravic porabe. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika. Neposredni in posredni proračunski uporabniki (v nadaljnjem besedilu: uporabniki) so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu občinskega proračuna, ki je sestavni del tega odloka. Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene. 9. člen Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna za leto 2003 ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatni izdatki poravnajo v breme drugih postavk v skladu z zakonom. 10. člen Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami. Kadar je občina naročnik blaga, storitev ali gradbenih del, lahko župan sklene pogodbo za Poročevalec, št. 5 4 izvedbo naročila le, če je predhodno izveden postopek za izvedbo javnega naročila v skladu z Zakonom o javnih naročilih (Uradni list RS, štev. 39/2000). Župan lahko izvede javno naročilo le, če so za ta namen predvidena sredstva v proračunu občine. O sklepanju pravnih poslov glede pridobivanja v last oziroma odtujevanje nepremičnin odloča občinski svet. 11. člen Za delo občinske uprave in izvajalskih organizacij se v proračunu za leto 2003 zagotavljajo: - sredstva za plače in druge izdatke zaposlenih; - sredstva za prispevke delodajalca; - sredstva za letni dopust; - sredstva za povračila in nadomestila; - sredstva za izdatke za blago in storitve; - sredstva za investicijska vlaganja v opremo in obnovo in - sredstva za investicijsko vzdrževanje opreme in objektov. Sredstva za plače delavcev in funkcionarjev se zagotavljajo mesečno, glede na zasedeno število delavcev in funkcionarjev v načrtu delovnih mest, koeficiente za določanje plač za posamezne skupine delovnih mest oziroma funkcij, osnovo za obračun plač, dodatke za delovno dobo in druge dodatke in uspešnost oziroma dodatno obremenjenost. Sredstva za izdatke za blago in storitve in druge odhodke občinske uprave in izvajalskih organizacij se določijo v okviru potreb in možnosti občinskega proračuna. Sredstva za namene iz prejšnjega odstavka se v letu 2003 zagotavljajo v znesku, določenim s proračunom in se dodeljujejo na podlagi pisnih zahtevkov za izplačilo sredstev iz proračuna oziroma na podlagi sklenjenih pogodb za sofinanciranje dejavnosti. 12. člen Sredstva za sofinanciranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja in merili, ki so sestavni del proračuna. Poraba sredstev za sofinanciranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se dogovori s pogodbo. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo oziroma računa. Rok za sklenitev pogodb z izvajalci v tekočem proračunskem letu je rok, določen z Zakonom o izvrševanju proračuna in o proračunu Republike Slovenije za leto 2003. 09.05.2003 13. člen Namenski prihodki iz 2.točke 3. člena tega odloka morajo biti zajeti v finančnih načrtih krajevnih skupnosti, ki so sestavni del občinskega proračuna. Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati. Krajevna skupnost v okviru svojih nalog in finančnega načrta sklepa pravne posle, o čemer odloča svet krajevne skupnosti. Krajevna skupnost si mora predhodno pridobiti soglasje župana za: - sklepanje pravnih poslov, ki se financirajo iz sredstev krajevnega samoprispevka ali najemnin za grobove in katerih vrednost presega 2.500.000,00 SIT; - sklepanje ostalih pravnih poslov, katerih vrednost presega 500.000,00 tolarjev. Župan oziroma od njega pooblaščena oseba je sopodpisnik takšnega pravnega posla iz četrtega odstavka tega člena. 14. člen Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnemu upravnemu organu predložiti poročila o namenski porabi proračunskih sredstev za leto 2003 do 28. februarja 2004. 15. člen Vsi uporabniki proračuna ter druge pravne osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož, so dolžni oddajati javna naročila v skladu z zakonom. Sredstva za blago, gradbena dela in storitve, ki so predmet javnega naročila, se uporabnikom zagotavljajo le na podlagi dokumentacije, iz katere je razvidno, da je bil izveden postopek v skladu z Zakonom o javnih naročilih (Uradni list RS, štev. 39/2000). Vsi uporabniki proračuna ter druge pravne osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož, morajo za sklepanje pravnih poslov, ki so sofinancirani oziroma financirani iz sredstev občinskega proračuna in presegajo vrednost 2.500.000,00 tolarjev, pridobiti soglasje župana. 16. člen Premoženjsko bilanco občine sestavi občinska uprava na podlagi premoženjskih bilanc vseh uporabnikov občinskega proračuna. O začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti odloča župan. Poročevalec, št. 5 5 17. člen Župan lahko na predlog Oddelka za finance dolžniku do višine 15.000,00 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve. 09.05.2003 Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetjih, katerih ustanoviteljica je Občina Ormož, v letu 2003 ne sme preseči skupne višine glavnic 5.000.100,00 tolarjev. V. NADZOR 18. člen 20. člen Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Če prihodki, ki so v posebnem delu proračuna razporejeni za posamezne namene, ne pritekajo v predvideni višini, lahko župan v skladu s 40. členom Zakona o javnih financah začasno zmanjša porabo ali prerazporeja sredstva v okviru sprejetega finančnega načrta. Župan lahko začasno zadrži izvrševanje proračuna, če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti ali spremenjenih razmerah povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki. Za izvrševanje proračunov krajevnih skupnosti je odredbodajalec predsednik sveta krajevne skupnosti. Za proračunske postavke, ki so namenjene delovanju nadzornega odbora, je odredbodajalec predsednik nadzornega odbora. Nadzor nad proračunsko porabo v občini izvaja nadzorni odbor. Občinski organi, javna podjetja in javni zavodi ter druge osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica je občina ter drugi uporabniki sredstev občinskega proračuna, so dolžni omogočiti članom nadzornega odbora vpogled v finančno dokumentacijo in jim nuditi vse potrebne podatke v zvezi s porabo sredstev občinskega proračuna. Član nadzornega odbora mora pri opravljanju posameznih dejanj nadzora predložiti sklep nadzornega odbora, na podlagi katerega je pooblaščen opraviti finančni nadzor. VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 21. člen IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA V primeru, da bo v letu 2004 potrebno začasno financiranje, se v tem obdobju uporablja ta odlok in sklep župana. 19. člen 22. člen Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2003 zadolži do višine 100.000.000,00 tolarjev. Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož, uporablja pa se od 1. januarja 2003. Javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O soglasju k zadolžitvi odloča občinski svet. Številka: 403-01/03 TV Ormož, dne __________ Vili TROFENIK ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o avto-taksi prevozih v občini Ormož - predlog V skladu z 78. členom Poslovnika občine Ormož bosta pri obravnavi predloga odloka sodelovali: - Zinka Hartman, tajnica Občine Ormož - Irena Meško Kukovec, vodja Oddelka za gospodarstvo in razvoj ter svetovalka za razvoj in podjetništvo Ormož, dne 09.05.2003 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Poročevalec, št. 5 6 12. Na podlagi 36. člena Zakona o prevozih v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 59/01) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01 je Občinski svet občine Ormož, na ____ seji, dne ___________, sprejel ODLOK o avto-taksi prevozih v občini Ormož I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Ta odlok določa način opravljanja avto - taksi prevozov, postopek pridobitve dovoljenja, zahtevane lastnosti vozil, dodatne pogoje za voznike in osnove za določitev avto – taksi postajališč na območju občine Ormož (v nadaljevanju: občina). 2. člen Območje, na katerem se opravljajo avto - taksi prevozi po določilih tega odloka, je območje občine Ormož. Pravica za opravljanje avto-taksi prevozov na območju občine se pridobi z dovoljenjem Oddelka za gospodarstvo Občinske uprave občine Ormož (v nadaljevanju: pristojni oddelek). II. DOVOLJENJA ZA OPRAVLJANJE AVTOTAKSI PREVOZOV 3. člen Dovoljenje za opravljanje avto - taksi prevozov na območju občine lahko pridobijo pravne in fizične osebe (v nadaljevanju: taksisti), če predložijo vsa dokazila predpisana z Zakonom o prevozih v cestnem prometu in tem odlokom. 4. člen Dovoljenje se izda za dobo veljavnosti licence za opravljanje avto-taksi prevozov. Taksist mora najmanj tri mesece pred iztekom veljavnosti dovoljenja vložiti pri pristojnem oddelku vlogo za izdajo novega dovoljenja. Taksist ne sme opravljati avto – taksi prevozov na območju občine z vozili ali vozniki, ki niso navedeni v dovoljenju občine. 09.05.2003 5. člen K vlogi za izdajo dovoljenja je potrebno priložiti: - licenco Gospodarske zbornice Slovenije za pravne osebe oziroma licenco Obrtne zbornice Slovenije za samostojne podjetnike posameznike - licenco za vsako vozilo - kopijo prometnega dovoljenja za avto – taksi vozilo - vozniško dovoljenje voznika avto – taksi vozila - polico nezgodnega zavarovanja za potnike III. NAČIN IN ORGANIZACIJA OPRAVLJANJA AVTO-TAKSI PREVOZOV 6. člen Avto-taksi prevozi se opravljajo: - z avto-taksi postajališč na javnih prometnih površinah - z mesta, ki ga določi naročnik - z ustavitvijo prostega avto-taksi vozila - s parkirnega mesta avto-taksi vozila na zasebni površini. 7. člen Avto-taksi prevoznik, ki ima dovoljenje iz 2. člena tega odloka, lahko parkira in ustavlja vozilo na vsakem prostem avto-taksi postajališču. Izven postajališč avto-taksi prevoznik ne sme parkirati. Vozilo, parkirano ali ustavljeno na postajališču, ne sme imeti prižganega motorja, razen v času nizkih temperatur. 8. člen Avto-taksi postajališča in njihovo opremljenost določi oddelek Občinske uprave pristojen za področje prometa. Avto-taksi postajališča morajo biti urejena ob železniški postaji, avtobusni postaji in zdravstvenem domu. Po potrebi se na pobudo Območne obrtne zbornice Ormož ali Gospodarske zbornice Slovenije Območne zbornice Maribor uredijo postajališča tudi na drugih lokacijah, kjer se ugotovi večje povpraševanje po avto-taksi prevozih. 9. člen Avto-taksi prevoznikom se dovoli uporaba postajališč na občinski cesti pod pogoji, določenimi s tem odlokom. Poročevalec, št. 5 7 Vozila za opravljanje avto-taksi prevozov morajo, ob zakonskih pogojih, izpolnjevati tudi naslednje pogoje: - imeti mora polico nezgodnega zavarovanja za potnike - imeti mora mobilni telefon 10. člen Avto-taksi prevoznik mora za najem avto-taksi postajališča skleniti letno najemno pogodbo na pristojnem oddelku. Letna najemnina za parkirno mesto za eno avto-taksi vozilo znaša ob sprejetju tega odloka 36.0000,00 tolarjev, ki se letno usklajuje z indeksom cen življenjskih potrebščin. 11. člen Avto-taksi vozila morajo imeti: - svetlobni napis »TAXI« - taksimeter z vgrajenim tiskalnikom za izpis računa - cenik avto-taksi prevozov na vidnem mestu v vozilu - ime in priimek ter fotografijo voznika - oznako »TAXI«, podatke o firmi, njenem sedežu ter telefonsko številko avto-taksi prevoznika na zunanji strani levih in desnih sprednjih vrat vozila s črkami višine najmanj 30 mm - oznako, na vidnem delu na sprednji notranji strani v vozilu, izpisano s črkami višine najmanj 20 mm, ki vsebuje podatke o firmi in njenem sedežu ter številko telefona - licenco za vozilo - najmanj štiri vrata ter brezhibno notranjo razsvetljavo in ogrevanje. 09.05.2003 potnika ali potnikove prtljage, če njena velikost ne presega prtljažnega prostora. 15. člen Voznik ni dolžan voziti oseb, ki bi lahko poškodovale vozila zaradi zaužitega alkohola ali mamil, napadalnih oseb ter oseb, ki bi same ali s svojimi stvarmi, obleko ali na kakšen drug načina lahko poškodovale ali onesnažile vozilo, razen v primerih, ko je treba nuditi pomoč osebam, ki so se ponesrečile v prometni nesreči ali kako drugače. 16. člen Kadar voznik, zaradi okvare ali drugih okoliščin, ne more dokončati začete vožnje, mora v najkrajšem možnem času zagotoviti potnikom nadomestno avto-taksi vozilo. 17. člen V avto-taksi vozilu je prepovedano kajenje. IV. NADZOR 18. člen Nadzor nad izvajanjem določil tega odloka opravljajo pristojne inšpekcijske službe. V. KAZENSKE DOLOČBE 19. člen Z denarno kaznijo 10.000 tolarjev se kaznuje voznik avto-taksija, če parkira v nasprotju z 7. členom tega odloka. 12. člen 20. člen Voznik mora: - naročeno vožnjo do cilja, ki ga določi naročnik, opraviti po najkrajši možni poti ali po poti, ki jo določi naročnik - imeti ves čas vožnje vključen taksimeter, ki ga vključi ob odhodu in izključi ob prihodu na določeno mesto - izdati račun za opravljeno vožnjo po ceniku iz prejšnjega člena. Z denarno kaznijo 50.000 tolarjev se kaznuje avtotaksi prevoznik, če: - ne opremi avto-taksi vozila kot to določa 11. člen. - opravlja avto-taksi prevoze z vozili ali vozniki, ki niso navedeni v dovoljenju občine (3. odstavek 4. člen) VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 13. člena 21. člen Voznik na vožnji mora ustaviti vozilo in sprejeti potnika kadar je prost in z ustavitvijo ne krši predpisov o varnosti cestnega prometa. 14. člen Voznik ne sme med delovnim časom brez opravičenega razloga odkloniti naročila za prevoz Taksisti, ki ob uveljavitvi tega odloka že opravljajo avto–taksi prevoze in izpolnjujejo zakonske pogoje ter pogoje iz tega odloka in želijo to dejavnost opravljati še naprej, morajo pridobiti dovoljenje za opravljanje avto-taksi prevozov na območju občine v roku treh mesecev od uveljavitve tega odloka. Poročevalec, št. 5 8 22. člen Avto-taksi prevozniki morajo svoja vozila prilagoditi določbam tega odloka v roku enega leta. 23. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: 340-00001/2003 Datum: Vili TROFENIK ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 09.05.2003 Predloženi predlog odloka se razlikuje od osnutka v 7. členu,. kjer je zadnji stavek dopolnjen glede na pripombe na Občinskem svetu z besedilom, ki dovoljuje, da sme imeti parkirano ali ustavljeno vozilo na postajališču prižgan motor v času nizkih temperatur ter v 19. in 20. členu, kjer je na predlog odbora za razvoj malega gospodarstva črtano besedilo, ki se glasi: "ki se izterja takoj na kraju prekrška". Izterjavo kazni je namreč možno sprovesti v skladu z veljavnimi predpisi. Občinskemu svetu predlagamo, da sprejme odlok v predloženi vsebini. OBČINSKA UPRAVA Obrazložitev: Osnutek Odloka o avto taksi prevozih v Občini Ormož je Občinski svet občine Ormož obravnaval na svoji 4. seji. Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavih dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Ormož - osnutek Ormož, dne 09.05.2003 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 13. Na podlagi 171. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS št.110/02 in 8/03) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni Vestnik občine Ormož, št. 11/99, 07/01) je Občinski svet Občine Ormož na svoji ……seji, dne………………..sprejel ODLOK o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Ormož - osnutek 1.člen Ta odlok določa spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega plana občine Ormož za obdobje od leta 1986 – 2000 (Uradni Vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 14/86) dopolnjenega leta 1989 (Uradni Vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 9/90) – v nadaljnjem besedilu Dolgoročni plan in prostorskih sestavin srednjeročnega plana občine Ormož od leta 1986 – 1990 ( Uradni Vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 28/86) – v nadaljnem besedilu Srednjeročni plan, oba že spremenjena in dopolnjena v skupnem gradivu – Spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Ormož (Uradni Vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 27/94 in 33/95 ter Uradni Vestnik Občine Ormož, št. 4/97). Spremembe se nanašajo na spremembo namenske rabe zemljišč zaradi: - gradnje priključka južne ceste z mejnim prehodom na Hrvaško v Ormožu ter mejnega prehoda v Središču - širitve glinokopa v Hardeški šumi in širitev gramoznice v Cvetkovcih po predhodno opravljenih raziskavah - individualnih gradenj stanovanjskih, poslovnih in gospodarskih objektov - urejanja rekreacijskih površin Poročevalec, št. 5 - 9 ažuriranja zgrajenih objektov in urejenih površin uskladitve z republiškim planom na področju varstva narave in varstva kulturne dediščine, varstva okolja, energetike, zračnega prometa in obrambe. (srednjeročni plan) 2.člen V dolgoročnem planu (U. V. št. 9/90) se dopolni poglavje 2.3. Vodno gospodarstvo in sicer se doda besedilo: Poseganje na poplavne površine ni dovoljeno, pri poseganju na erozijsko ogrožena območja pa je potrebno predhodno zagotoviti ustrezne protierozijske ukrepe. Vodotoki, ki sodijo v 1. in 1-2. razred kategorizacije pomembnejših vodotokov po naravovarstvenem pomenu morajo biti izvzeti iz vsakršne gospodarske rabe. 09.05.2003 katerih bo zagotavljala celovito varstvo kulturne dediščine na svojem območju. 5. člen Dopolni se poglavje 2.7. Sanacija naravnih virov z besedilom: Pri vseh posegih v prostor bomo upoštevali okoljevarstveno zakonodajo in sicer Zakon o varstvu okolja ter podzakonske akte, ki urejajo področje varstva zraka, tal, voda, hrupa, elektromagnetskih sevanj, področje ravnanja z odpadki ter področje varovanja voda. 6. člen Dopolni se poglavje 2.8. Poselitev z besedilom: Z novimi digitalnimi katastrskimi podlagami so usklajene meje ureditvenih območij naselij in ostalih poselitvenih območij (zaselki in razpršena gradnja). 7. člen 3. člen Dopolni se poglavje 2.4. Rudarstvo in sicer se doda besedilo: Predvidena je širitev raziskovalnega in pridobivalnega območja glinokopa v Hardeški šumi. Pridobivanje se bo izvajalo fazno. V prvi fazi je predvideno izkoriščanje na površini 17 ha, v končni fazi pa na cca 31 ha. Predvideno je aktiviranje gramoznice v Cvetkovcih na skupni površini 36 ha, po predhodno izvedenih raziskovalnih delih. 4. člen Dopolni se poglavje 2.5.1. Naravna dediščina z besedilom: Občina Ormož bo pri nadaljnjem načrtovanju v prostoru in pri izvajanju vseh posegov v prostor upoštevala smernice za varstvo narave na svojem območju v skladu s strokovnimi podlagami, ki bodo izdelane v ta namen in v skladu z že veljavnimi odloki za varovanje naravnih znamenitosti v Občini Ormož. Poleg že zavarovanih območij so v občini Ormož dodatno opredeljena še naslednja varstvena območja: ekološko pomembno območje – reka Drava krajinski park Središče ob Dravi dendrološka naravna dediščina – Igerčeva lipa v Litmerku. Dopolni se poglavje 2.5.2. Kulturna dediščina z besedilom: Občina Ormož je poleg že zavarovanih objektov in območij kulturne dediščine povzela strokovne osnove kulturne dediščine (register KD), na podlagi Doda se novo poglavje 2.9.3. Zračni promet z besedilom: Del Občine Ormož sega v nadzorovano in delno v omejeno rabo prostora športnega letališča v Moškanjcih. Preko Občine Ormož potekajo zračne poti. Zato je potrebno pri graditvi, postavljanju in zaznamovanju objektov, ki utegnejo s svojo višino vplivati na varnost zračnega prometa, za take objekte predhodno pridobiti ustrezno soglasje Ministrstva za promet, Uprave RS za civilno letalstvo k lokaciji oziroma k izgradnji takega objekta, objekt pa je potrebno označiti in zaznamovati v skladu z veljavnimi predpisi. 8. člen Dopolni se poglavje 2.11. Energetika z besedilom: Vzporedno z obstoječim in predvidenim magistralnim plinovodom bo preko Občine Ormož potekal tudi del mednarodnega plinovoda Madžarska – Italija. Vzporedno z obstoječim daljnovodom 2 x 110 kV Formin – Ljutomer (D-1042) in daljnovodom 1 x 110 kV Ormož – Ljutomer (D-1042/2) bo potekal daljnovod 2 x 400 kV Cirkovce – Pince. Pri nadaljnjem načrtovanju in urejanju prostora je potrebno upoštevati naslednje pogoje: - širina koridorjev obstoječih in predvidenih daljnovodov znaša za 110 kV 2 x 15 m, za 220 kV 2 x 20 m in za 40 kV 2 x 25 m; Poročevalec, št. 5 - 10 za vsak poseg v koridorje obstoječih in predvidenih daljnovodov je potrebno pridobiti pisno soglasje upravljalca DV za vse objekte, ki posegajo koridorje obstoječih in predvidenih daljnovodov je potrebno predložiti dokazilo pooblaščene organizacije, da niso prekoračene mejne vrednosti veličin elektromagnetnega polja kot to določa veljavna Uredba o elektromagnetnem sevanju v naravnem in življenjskem okolju (Ur. l. RS, št. 70/96) - 9. člen Spremeni in dopolni se poglavje 2.12. Splošna ljudska obramba in družbena samozaščita in sicer se briše zadnji stavek (Posebnih območij v te namene ne predvidevamo) in doda besedilo: Na območju Občine Ormož sta za področje obrambe perspektivni dve območji izključne rabe (objekt zvez in skladišče), ki sta prikazani v karti Zasnova obrambe in zaščite. 10. člen Dopolni se poglavje 4.1. Usmeritve za nadaljnje urejanje posameznih območij in sicer se dopolni Urbanistična zasnova mesta Ormož z besedilom: Dodatno se spreminjajo meje poselitvenega območja mesta. Na zahodni strani se povečuje območje predvidenega mejnega prehoda s Hrvaško in priključek južne in severne obvozne ceste. Na severni strani se širi že zasnovana rekreacijska cona za ureditev pomožnega igrišča. Na severovzhodni in vzhodni strani se mestu priključijo površine za transportno cono ob Ljutomerski cesti. 11. člen Dopolni se poglavje 7.2. Seznam izjemnih posegov: Zap. Št. 5 24 34 35 k.o. Parc. št. po Rucmanci Rakovci Tomaž Tomaž 996, 995/1 556/2 45/1, 44/2 40/3, 42/1 1 G 1 1 velikost m2 2000 1200 500 1200 namen 49 Lahonci 559/2, 558/2 1 400 54 57 Žerovinci Bresnica 205 13/2, 13/3 1 1 600 3400 58 Bresnica 1 1200 60 62 63 84 87 90 Bresnica Strjanci Strjanci Runeč Ivanjkovci Ivanjkovci 1 1 1 1 1 1 1500 1200 1000 800 600 3000 stanovanjska hiša stanovanjska hiša stanovanjska hiša stanovanjska hiša stanovanjska hiša poslovni objekti 91 Ivanjkovci 1 4000 100 108 112 Litmerk Vuzmetinci Gomila 53/32, 53/34, 53/35, 53/6 28/1 573/1, 507 573/2, 581 678/1 131/1 267/5, 267/7, 257/3 247/1, 247/3, 248/1 132, 120, 60 50/3 407 stanovanjska hiša stanovanjska hiša stanovanjska hiša gospodarski objekt stanovanjska hiša + vinotoč stanovanjska hiša Ribnik + ribiška hišica stanovanjske hiše 1 1 1 1800 800 2000 igrišča in dom krajanov vodna zajetja stanovanjska hiša vodna zajetja 09.05.2003 114 124 125 126 127 141 144 Gomila Kog Mali Brebrovnik Veliki Brebrovnik Vinski vrh Vinski vrh Vinski vrh Miklavž Kog Jastrebci 33/2 359/2 247 1 1 1 5000 vodna zajetja 1600 turistična kmetija 746/6, 739/1 1 1000 308/1, 308/2 530/1 181/1, 181/2 559/8 454/1 141, 144/1 1 1 1 1 1 1 2000 800 800 400 800 3000 Podgorci Sodinci 424/3 356, 408, 29 1 1 900 10000 183 188 189 238A Senešci Senešci Senešci Litmerk 309 202/4 199 več parcel 1 1 1 G 700 1000 800 60000 238B Hardek več parcel G 113600 238D Litmerk več parcel G 123700 242A Osluševci 82, 139/2 1 700 251 Trgovišče 199/1 1 2200 260 Ormož več parcel Velika Nedelja 700/4, 700/5, 827, 830/1 1, G 1 97600 14400 87500 stanovanjska hiša + vinotoč vinska klet stanovanjska hiša stanovanjska hiša prizidek stanovanjska hiša Gospodarska poslopja in rastlinska ČN stanovanjska hiša kmetijski objekti - farma stanovanjska hiša stanovanjska hiša stanovanjska hiša širitev glinokopa – 1.faza širitev glinokopa – 1.faza širitev glinokopa – 2.faza avtobusno postajališče Stanovanjski in gospodarski objekti Mejni prehod in priključek južne ceste 160 169 262 Hardek Ormož 366, 368 več parcel 1 1 10500 10400 277 278 324 Pavlovci Pavlovci Grabe 174/2 71 202/1, 202/2 1 1 1 1200 1500 1500 331 264 Središče Ormož 2486 662 – 674/1 1 1 600 34400 118 120A širitev rekreacijske cone stanovanjska hiša stanovanjska hiša gospodarski objekti poslovni prostori avtoport 12. člen Spreminja se kartografski del Dolgoročnega in srednjeročnega plana in sicer: a) Karte v merilu 1 : 25000 - Zasnova primarne rabe - Zasnova vodnogospodarskih ureditev in varstva okolja - Zasnova rudnin - Zasnova energetskega omrežja - Zasnova prometnega omrežja - Zasnova omrežja zvez - Zasnova varstva naravne in kulturne dediščine - Usmeritve za načine urejanja s prostorskimi izvedbenimi akti - Zasnova območij za potrebe obrambe in zaščite ter b) Karte v merilu 1 : 5000 z opredeljeno namensko rabo za celotno območje občine na digitalnih katastrskih podlagah in sicer karte z oznakami: Boreci 25, 26, 27, 28, 30, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 46, 47, 48, 49 in 50, Ljutomer 31, 32, 33, 41, 42, 43 in 44, Ormož 5, 6, 7, 8, 9, 10, 16, 17, 18, Poročevalec, št. 5 11 09.05.2003 19 in 20 ter Varaždin 1, 2, 3, 4, 11, 12, 13, 14, 15, 21, 22, 23, 24 in 25. (srednjeročni plan) 13. člen V Družbenem planu Občine Ormož (Uradni Vestnik občine Ormož in Ptuj, št. 28/86 in 27/94) se v poglavju 4.2. Razvoj v prostoru dopolni podpoglavje 4.2.3. Površine za ostale dejavnosti z besedilom: Predvidena je nadaljnja širitev glinokopa na Hardeku v prvi fazi za 17 ha, v drugi fazi za 13 ha, ter povečanje območja gramoznice v Psičini (k.o. Cvetkovci) do skupne površine 36 ha. Za obe območji bodo izdelani ustrezni prostorski izvedbeni načrti. Predvidena je gradnja nadomestnega mejnega prehoda s Hrvaško v Središču ob Dravi. 14. člen Dopolni se podpoglavje 4.6. Urejanje posameznih območij občine s prostorskimi izvedbenimi akti z besedilom: 4. glinokop v Hardeški šumi 5. gramoznica Psičina v k.o. Cvetkovci Pred besedilom Programske zasnove za odlagališče komunalnih odpadkov se doda: Za vse novo priključene površine v mestu Ormož bodo glede na faznost in programske zasnove izdelani posamični zazidalni načrti. 15. člen Spremeni in dopolni se kartografski del Srednjeročnega družbenega plana in sicer karte v merilu 1:5000 s prikazom namenskih površin, ki so navedene že v 11. členu tega odloka. 16. člen Spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin Dolgoročnega in Srednjeročnega plana občine Ormož pričnejo veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem Vestniku Občine Ormož. Številka: Ormož, dne Vili TROFENIK ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Obrazložitev: Občina Ormož je pričela s pripravo sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega plana občine Ormož za obdobje od leta 1986 do leta 2000 ter prostorskih sestavin srednjeročnega plana občine Ormož za obdobje od leta 1986 do leta 1990 že marca 2001, ko je sprejela program priprave sprememb. V mesecu oktobru in novembru 2001 je bila opravljena javna razgrnitev osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana občine Ormož. Po pridobitvi mnenj pristojnih ministrstev, je Občina Ormož Uradu RS za prostorsko planiranje posredovala gradivo za pridobitev sklepa Vlade RS o usklajenosti predloga sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine z obveznimi izhodišči prostorskih sestavin planskih aktov Republike Slovenije. Osnutek Odloka o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana občine Ormož se nanaša na spremembo namenske rabe zemljišč zaradi: - gradnje priključka južne ceste z mejnim prehodom na Hrvaško v Ormožu ter mejnega prehoda v Središču, - širitve glinokopa v Hardeški šumi in širitev gramoznice v Cvetkovcih po predhodno opravljenih raziskavah, - individualne gradnje stanovanjskih, poslovnih in gospodarskih objektov, - urejanje rekreacijskih površin, - ažuriranje zgrajenih objektov in urejenih površin, - uskladitve z republiškim planom na področju varstva narave in varstva kulturne dediščine, varstva okolja, energetike, zračnega prometa in obrambe. Od 333 predlaganih posegov je Urad za prostorsko planiranje ugotovil, da je usklajeno le 99 posegov. Glede na to, da se postopek o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana občine Ormož vleče že nekaj let, občinskemu svetu predlagamo, da sprejme predloženi osnutek Odloka o spremembah in dopolnitvah dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana občine Ormož. OBČINSKA UPRAVA Poročevalec, št. 5 12 09.05.2003 Na podlagi 112. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) objavljamo: - POROČILO delovnih teles Občinskega sveta o obravnavi gradiva za 5. sejo Občinskega sveta Ormož Ormož, dne 09.05.2003 14. POROČILO DELOVNIH TELES OBČINSKEGA SVETA O OBRAVNAVI GRADIVA ZA 5. SEJO OBČINSKEGA SVETA ORMOŽ 1. Odbor za razvoj malega gospodarstva Odbor je na svoji, seji dne 14.4.2003 obravnaval naslednje točke dnevnega reda: 1. Ugotovitev navzočnosti in potrditev dnevnega reda. 2. Potrditev zapisnika 1. seje odbora. 3. Obravnava predloga proračuna občine Ormož za leto 2003 4. Razno. Ad 2 Sprejet je bil naslednji s k l e p : Potrdi se zapisnik 1. seje odbora. Ad 3 Sprejet je bil naslednji s k l e p : Odbor za razvoj malega gospodarstva je razpravljal o predlogu proračuna občine Ormož za leto 2003 in ugotovil , da je primerna osnova za obravnavo v občinskem svetu. Sprejel je naslednje stališče: - pri oblikovanju proračuna za leto 2004 se naj nameni 5 mio SIT dodatnih sredstev za malo gospodarstvo. 2. Odbor za kmetijstvo in gozdarstvo Odbor je na svoji seji, dne 15.4.2003 obravnaval naslednje točke dnevnega reda: 1. Ugotovitev navzočnosti in potrditev dnevnega reda. 2. Potrditev zapisnika 1. seje odbora. 3. Obravnava predloga proračuna občine Ormož za leto 2003. 4. Razno. Ad 2 Sprejet je bil sprejet naslednji s k l e p: Potrdi se zapisnik 1. seje odbora. Ad 3 Sprejet je bil sprejet naslednji s k l e p: Odbor za kmetijstvo in gozdarstvo je razpravljal o predlogu proračuna občine Ormož za leto 2003 in ugotovil, da je primerna osnova za obravnavo v občinskem svetu. 3. Odbor za varstvo okolja in urbanizem Odbor je na svoji seji, dne 14.4.2003 obravnaval naslednje točke dnevnega reda: 1. Ugotovitev navzočnosti in potrditev dnevnega reda. 2. Potrditev zapisnika 1. seje odbora. 3. Obravnava predloga proračuna občine Ormož za leto 2003. 4. Razno. Ad 2 Sprejet je bil sprejet naslednji s k l e p: Potrdi se zapisnik 1. seje odbora. Ad 3 Odbor za varstvo okolja in urbanizem je razpravljal o predlogu proračuna občine Ormož za leto 2003 in ugotovil, da je primerna osnova za obravnavo v občinskem svetu. Odbor je sprejel tudi naslednje stališče: - za celotno občino se naredi kalkulacija za rekonstrukcijo celotnega vodooskrbnega omrežja in za kanalizacijo. 4. Odbor za družbene dejavnosti Poročevalec, št. 5 13 09.05.2003 5. Razno Odbor je na svoji seji, dne 17.4.2003 obravnaval naslednje točke dnevnega reda: Ad 2 1. Ugotovitev navzočnosti in potrditev dnevnega reda. 2. Potrditev zapisnika 1. seje. 3. Obravnava predloga proračuna občine Ormož. 4. Razno. Sprejet je bil naslednji s k l e p : Ad 2 Sprejet je bil naslednji s k l e p : Sprejet je bil sprejet naslednji s k l e p: Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja ugotavlja, da je predlog proračuna primeren za nadaljnjo obravnavo. Potrdi se zapisnik 1. seje odbora. Potrdi se zapisnik 5. seje z dne 03.04.2003. Ad 3 Ad 4 Ad 3 Sprejet je bil naslednji s k l e p : Sprejet je bil sprejet naslednji s k l e p: Odbor za družbene dejavnosti je o predlogu proračuna občine Ormož za leto razpravljal in ugotovil, da je primerna osnova za obravnavo v občinskem svetu s tem, da naj predlagatelj proračuna poskuša pri rebalansu upoštevati pripombe podane v razpravi. 5. Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja Komisija je na svoji seji, dne 16.4.2003 obravnavala naslednje točke dnevnega reda: 1. 2. 3. 4. 5. Ugotovitev navzočnosti in potrditev dnevnega reda Potrditev zapisnika 5. seje Obravnava predloga proračuna občine Ormož za leto 2003 Določitev sejnin za člane delovnih teles občinskega sveta, ki niso svetniki Razno Ad 1 Sprejet je bil naslednji s k l e p: Sprejme se naslednji: dnevni red: 1. Ugotovitev navzočnosti in potrditev dnevnega reda 2. Potrditev zapisnika 5. seje 3. Obravnava predloga proračuna občine Ormož za leto 2003 4. Določitev sejnin za člane delovnih teles občinskega sveta, ki niso svetniki 1. Marku Antoliču, Kerenčičev trg 2, Ormož, pripada za udeležbo na seji Odbora za premoženje finance in gospodarska vprašanja, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 2. Otmarju Mediku, Partizanska cesta 7, Središče ob Dravi, pripada za udeležbo na seji Odbora za premoženje finance in gospodarska vprašanja, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 3. Dejanu Jurkoviču, Vinski vrh 49, Miklavž pri Ormožu, pripada za udeležbo na seji Odbora za razvoj malega gospodarstva, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 4. Urošu Kukovcu, Loperšice 21, Ormož, pripada za udeležbo na seji Odbora za varstvo okolja in urbanizem, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 5. Branku Hergula, Cvetkovci 54, Podgorci, pripada za udeležbo na seji Odbora za družbene dejavnosti, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 6. Francu Krabonja, Mihovci 29, Velika Nedelja, pripada za udeležbo na seji Statutarne komisije, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 7. Aljoši Vodnik, Mladinska ulica 3, Središče ob Dravi, pripada za udeležbo na seji Statutarne komisije, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 8. Jožefu Brumnu, Gornji Ključarovci 71, Sveti Tomaž, pripada za udeležbo na seji Komisije za vloge in pritožbe, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 9. Štefki Petek, Hardek 16, Ormož, pripada za udeležbo na seji Komisije za vloge in pritožbe, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 10. Stanku Pignarju, Cvetkovci 66, Podgorci, pripada za udeležbo na seji Komisije za odlikovanja in priznanja, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 11. Antonu Žumbarju, Mihovci 10, Velika Nedelja, pripada za udeležbo na seji Komisije za odlikovanja in priznanja, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. Poročevalec, št. 5 14 12. Jožefu Plohlu, Sejanci 27, Sveti Tomaž, pripada za udeležbo na seji Odbora za kmetijstvo in gozdarstvo, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 13. Slavku Percu, Vodranci 27, Kog, pripada za udeležbo na seji Odbora za kmetijstvo in gozdarstvo, sejnina v višini 4.672,13 SIT bruto. 6. Odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja Odbor je na svoji seji, dne 17.4.2003 obravnaval naslednje točke dnevnega reda: 1. 2. 3. 4. Ugotovitev navzočnosti in potrditev. Potrditev zapisnika 1. seje. Obravnava predloga proračuna občine Ormož. Soglasje k višini najemnin za prostore v Krajevni skupnosti Miklavž. 5. Premoženjsko pravne zadeve: a. Sklep o ukinitvi statusa javnega dobra b. Pogodba o neodplačnem prenosu nepremičnin 6. Razno. Ad 1 Sprejet je bil sprejet naslednji s k l e p: Sprejme se predlagani d n e v n i r e d : 1. 2. 3. 4. Ugotovitev navzočnosti in potrditev. Potrditev zapisnika 1. seje. Obravnava predloga proračuna občine Ormož. Soglasje k višini najemnin za prostore v Krajevni skupnosti Miklavž. 5. Premoženjsko pravne zadeve: a. Sklep o ukinitvi statusa javnega dobra b. Pogodba o neodplačnem prenosu nepremičnin 6. Razno. Ad 2 Sprejet je bil sprejet naslednji s k l e p: 09.05.2003 Ad 3 Sprejet je bil sprejet naslednji s k l e p: Odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja je o predlogu proračuna občine Ormož za leto 2003 razpravljal in ugotovil, da je primerna podlaga za obravnavo v občinskem svetu. Soglasno je bilo sprejeto tudi Stališče Odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja ugotavlja, da predlog proračuna za leto 2003 odstopa od sprejetega Načrta razvojnih programov za obdobje 2001-2003. Ad 4 Sprejet je bil sprejet naslednji s k l e p: 1. Odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja predlaga občinskemu svetu, da poda soglasje k višini najemnin za prostore v Krajevni skupnosti Miklavž pod pogojem, da se predlog dopolni z obrazložitvijo. 2. Občinskemu svetu predlaga, da sprejme sklep, da vsi predlagatelji, ki posredujejo vloge za soglasja dviga cen ali najemnin, jih naj v bodoče posredujejo na temelju realizacije programa vzdrževanja v preteklem letu in na ovrednotenju programa tekočih in investicijsko-vzdrževalnih del za vzdrževanje. Ad 5 Sprejet je bil sprejet naslednji s k l e p: Odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja Občinskemu svetu predlaga, da sprejme predloženi Sklep o ukinitvi statusa javnega dobra in Pogodbo o neodplačnem prenosu nepremičnin s tem, da odbor poudarja, da gre za izjemno reševanje v smislu neodplačanega prenosa, ker gre za majhno površino in načeloma ne podpirajo takih postopkov Potrdi se zapisnik 1. seje odbora. OBČINSKA UPRAVA Na podlagi 112. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) objavljamo: - Odgovore na vprašanja članov Občinskega sveta Ormož Ormož, dne 09.05.2003 Poročevalec, št. 5 15 15. ODGOVORI NA VPRAŠANJA OBČINSKEGA SVETA ORMOŽ Janez MORAVEC ČLANOV 1. Odgovor v zvezi s pobudo županu in občinski upravi da javno obvestijo o pogojih pogodbe glede namakanja V 5. členu Uredbe o programih kmetijske strukturne politike in kmetijske politike razvoja podeželja za leto 2003 in 2004 so v pogojih za pridobitev sredstev za investicije v izgradnjo velikih namakalnih sistemov potrebno med drugim priložiti pravno zavezujoče izjave lastnikov oziroma dolgoletnih zakupnikov zemljišč na katerih se izvaja namakalni sistem, da bodo v roku največ enega leta po pridobitvi uporabnega dovoljenja za namakalni sistem začeli z uporabo le tega ter da bodo plačevali nadomestila za kritje stroškov za redno delovanje in vzdrževanje namakalnega sistema. Za pridobitev sredstev je potrebno pridobiti izjave s strani lastnikov oz. zakupnikov zemljišč za najmanj 80 % vseh zemljišč, ki se nahajajo na namakalnem območju. Stroški za vzdrževanje namakalnega sistema so določeni v Pravilniku o določitvi višine obveznosti za kritje stroškov za redno delovanje in vzdrževanje skupnih objektov in naprav na melioracijskih območjih v letu 2003, ki je objavljen v Uradnem listu št. 1/03. Višina obveznosti za melioracijsko območje južno od ceste Ptuj - Ormož je 4.000 SIT/ha, za namakalni sistem Trgovišče, pa znaša 6.000 SIT/ha. Višina stroškov za redno delovanje je odvisna od izkoriščenosti uporabe namakalnega sistema. Čimvečja je uporaba namakalnega sistema nižji so stroški uporabe namakalnega sistema. Višina stroškov za redno delovanje bo določena glede na m3 porabljene vode v namakalni sezoni. Po oceni projektantov znašajo stroški po m3 vode približno 20 SIT. Vsi lastniki ali zakupniki kmetijskih zemljišč na namakalnem območju Osluševci so bili povabljeni na tri dnevni tečaj izobraževanja uporabnikov namakalnega sistema, na katerem je gospodarjenje z melioracijskimi in namakalnimi sistemi natančno predstavila ga. Suzana Stražar, odgovorna delavka na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Problematika delovanja namakalnega sistema je bila obravnavana tudi na občnem zboru Namakalne zadruge Podgorci - Velika Nedelja, ki je bil 2.3.2003 kakor tudi na vseh sestankih Upravnega in Nadzornega odbora omenjene zadruge. Lastniki zemljišč za to fazo izgradnje ne rabijo prispevati 09.05.2003 nobenih sredstev, saj vsa sredstva zagotovi Občina Ormož oziroma država. Lastniki kmetijskih zemljišč so v preteklih dneh podpisali izjave s katero so se zavezali, da bodo začeli v roku enega leta po pridobitvi uporabnega dovoljenja za namakalni sistem, uporabljati le tega ter da bodo tudi plačevali nadomestilo za kritje stroškov za delovanje in vzdrževanje namakalnega sistema. 2. Kdo je pripravil proslavo 26. decembra 2002 in koliko je stala? Program proslav in nosilcev v Občini Ormož se pripravlja v okviru koordinacijskega odbora. Nosilec proslav ob državnih praznikih (dan samostojnosti in dan državnosti) je Urad župana, ki poskuša za obe proslavi zagotoviti kvalitetni in raznolik kulturni program, ki ga izvajajo praviloma izvajalci, ki na drugačen način ne bi bili dostopni ormoški javnosti. Dne 26. decembra 2002 je program izvajal ansambel TRIO MEFISTO iz Ljubljane, ki so v tujini zelo uspešni. Bruto stroški te proslave so znašali 270.451,50 SIT in so bistveno nižji od povprečnih stroškov tovrstnih prireditev. 3. Kdo je odgovoren za organizacijo silvestrovanje? Zaradi odsotnosti poslovnega interesa, zlasti gostincev za organiziranje javnih silvestrovanj na prostem, ki so se v preteklosti odvijale na improviziran in spontan način ob izključnem sodelovanju Ormoške godbe na pihala, se je zaradi vse večjega interesa po taki obliki zabave oz. silvestrovanj odzvala Občina Ormož. Občina Ormož vsako leto zagotavlja nastop enega glasbenega ansambla, praviloma v času med 22. uro in 02,00 uro ter ognjemet. Odziv v zadnjih letih je za ormoške razmere velik, saj se udeležuje te oblike zabave med 2000 in 3000 ljudi. Prva leta organiziranega javnega silvestrovanja je Društvo vinogradnikov poskrbelo z brezplačno pogostitvijo vin. Občina je morala takrat pokriti stroške postrežbe saj ni bilo nobene pripravljenosti s strani gostincev, v zadnjih letih pa se odziva le eden izmed njih. V zadnjih letih pokriva tudi stroške pogostitve občina. Glede na Zakon o omejevanju porabe alkohola pa v bodoče ne bo mogoče nadaljevati s tovrstno pogostitvijo. Bogomir LUCI 1. Kaj se namerava narediti z delom vodovodnega omrežja na Vitanu, kjer neprestano pokajo vodne cevi? Poročevalec, št. 5 Okvare na tem delu vodovodnega omrežja, kot tudi drugod so posledica neustreznih vgrajenih materialov v preteklosti. Potreba po zamenjavi dotrajanih cevovodih letno presega razpoložljiva sredstva za investicijsko vzdrževanje vodovodnega sistema. Za sanacijo oz. investicijsko vzdrževalna dela na vodovodnem sistemu je vsako leto izdelan program s prioritetami. 2. Kako je z vzdrževanjem cest, obcestnih jarkov in bankin na posameznih delih cest? Vzdrževanje občinskih jarkov in bankin na lokalnih cestah in javnih poteh, se izvaja v skladu z letnim programom izvajalca in v okviru razpoložljivih proračunskih sredstev. Izvajalec na lokalnih cestah je Komunalno podjetje Ormož, na javnih poteh pa Krajevne skupnosti. 3. Zakaj je nastala potreba po zaposlitvi na Krajevni skupnosti Kog, zakaj se na tem delovnem mestu ne zaposli starejši človek, ki je težje zaposljiv in kje je bil objavljen javni razpis ter kakšni so pogoji glede zaposlitve? Na Krajevni skupnosti Kog je redno zaposlena le ena delavka kot tajnica Krajevne skupnosti Kog in je delavka Občinske uprave. Ta delavka je istočasno tudi tajnica Krajevne skupnosti Središče ob Dravi. Občina Ormož ni za delovno mesto v Krajevni skupnosti Kog razpisala nobenega prostega delovnega mesta in tudi ni zaposlila nobenega delavca. V kolikor gre za opravljanje kakšnega občasnega dela, npr. čiščenja pa so se ta dela lahko do konca leta 2002 opravljala na podlagi pogodbe o delu v skladu z Zakonom o delovnih razmerjih, od leta 2003 naprej pa na podlagi podjemne pogodbe (pogodbe o delu) v skladu z obligacijskim zakonikom. Za sklepanje teh pogodb pa so pristojni predsedniki krajevnih skupnosti na podlagi ustreznih sklepov Svetov krajevnih skupnosti. 16 09.05.2003 Marjan GORIČAN 1. Kdaj se bo nadaljevala izgradnja mestnega vodovoda v vaseh Trnovci in Mezgovci? V zvezi z izgradnjo vodovoda je bila v letu 2002 opravljena anketa o priključitvi na vodovod. Anketa je zajela 71 gospodinjstev od katerih je le 31 gospodinjstev zainteresirano za izgradnjo vodovoda. S tistimi, ki so se odločili za vodovod so bile sklenjene pogodbe o sofinanciranju v višini 250.000,00 SIT na priključek. Večini pogodbenih strank je bilo omogočeno obročno odplačevanje. Predračunska vrednost omenjene investicije je 63. mio SIT od katerih bi plačali bodoči uporabniki le 7.750.000,00 SIT ali 12 %. Predvideni rok zaključka izgradnje je bil april 2003, ker pa so bila konec marca 2003 s strani države odobrena naknadna sredstva, je potrebno za pridobitev odobrenih sredstev izvesti oddajo del, zaradi česar se bo izgradnja zavlekla v poletni čas letošnjega leta. 2. Kdaj bodo glede na sprejet sklep o začasnem financiranju prejeli sredstva za zimsko službo in kdaj bo gramozirana cesta od Rakovske kapele do križa? V Zakonu o izvrševanju proračuna za leto 2003 2004 je določeno, da je rok za plačilo storitev 30 dni, rok za plačilo investicijskih izdatkov pa 60 dni. Zimska služba je storitev, ki se opravlja v okviru tekočega vzdrževanja javnih poti zaradi česar mora naročnik (občina oz. krajevna skupnost) upoštevati pri prevzemu obveznosti 30 dnevni rok plačila. Gramoziranje dela ceste od Rakovske kapele do križa bo urejeno v letošnjem letu. Vekoslav KOSI 1. Kdaj bo župan določil naloge in pristojnosti podžupanov? Milan ŠPINDLER 1. Kako je v zvezi z lastninjenjem gasilskega doma Ivanjkovci in parcele na kateri stoji? Del parcele, ki je predmet vloge Gasilskega društva Ivanjkovci, s katero so Občino Ormož zaprosili za ureditev lastništva gasilskega doma Ivanjkovci je opredeljena kot nezazidano stavbno zemljišče, ki je po Zakonu o javnih skladih postalo last občine na ozemlju katere se nahaja.Glede na to, da lastništvo s Skladom kmetijskih zemljišč in gozdov še ni urejeno je potrebno najprej določiti funkcionalno zemljišče, za katerega je pristojna Upravna enota Ormož. Po odmeri bo mogoč prenos parcele od Republike Slovenije na Občino Ormož. Po ureditvi tega prenosa pa bo možen prenos na Gasilsko društvo Ivanjkovci. 1. Navedeno materijo obravnava Zakon o lokalni samoupravi v 33a. členu. Po določbah prvega odstavka tega člena ima občina najmanj enega podžupana. Podžupana imenuje in razrešuje občinski svet na predlog župana izmed članov občinskega sveta. To torej pomeni, da mora vsaka občina imeti vsaj enega podžupana. Iz citirane zakonske določbe tako izhaja dolžnost župana, da poda občinskemu svetu predlog za imenovanje najmanj enega podžupana, pri čemer pa lahko za podžupana(e) predlaga le člane občinskega sveta. Predlagateljska pravica je torej na strani župana, za imenovanje pa je pristojen občinski svet. Iz drugega odstavka obravnavanega 33.a člena zakona je razviden osnovni razlog (smisel, bistvo), zakaj se je zakonodajalec odločil, da mora biti v vsaki občini najmanj en podžupan. S tem je namreč rešeno Poročevalec, št. 5 vprašanje, kdo opravlja funkcijo župana v primeru predčasnega prenehanja mandata županu – to je od sprejema sklepa o predčasnem prenehanju mandata in razpisa nadomestnih volitev pa do izvolitve novega župana (prenehanje mandata županu zakon sicer ureja v 37a. členu). Navedeno izhaja tudi iz dikcije, da občinski svet z aktom o imenovanju podžupana določi (na predlog župana) podžupana, ki bo v primeru predčasnega prenehanja mandata župana opravljal funkcijo župana (to pride v poštev v tistih občinah, kjer je več podžupanov). 2. Na naloge in pristojnosti podžupana oziroma podžupanov se nanašajo določbe četrtega in petega odstavka 33a. člena Zakona o lokalni samoupravi. Tako je določeno, da podžupan: - pomaga županu pri njegovem delu ter - opravlja posamezne naloge iz pristojnosti župana, za katerega ga župan pooblasti. Poleg tega je v petem odstavku obravnavanega zakonskega člena določeno, da podžupan nadomešča župana v primeru njegove odsotnosti ali zadržanosti, v času nadomeščanja pa opravlja tekoče naloge iz pristojnosti župana in tiste, za katere ga župan pooblasti. Ob tem je treba posebej opozoriti, da imajo pojmi: »pomaga«, »odsotnost«, »zadržanost«, »opravlja tekoče naloge«, značilnosti tkim. nedoločenih pravnih pojmov – to je pojmov, katerih vsebina ni vnaprej popolnoma natančno določena. Naloge, pristojnosti in odgovornosti župana so predpisane v zakonu (v skladu z zakonom pa tudi v drugih predpisih) ter so vezane na samo funkcijo župana. Iz tega dejstva izhaja tudi zakon, saj določa, da je župan tisti, ki pooblasti podžupana za opravljanje nalog iz svoje pristojnosti. Pri tem pa je posebej določeno, da lahko župan pooblastilo dá samo za opravljanje posameznih nalog. Ni torej mogoče, da bi župan enostavno pooblastil podžupana za opravljanje vseh svojih nalog, s čimer bi svojo funkcijo pravzaprav prenesel na njega (da to ni mogoče izhaja tudi iz dejstva, da zakonodaja predvideva bistveno različen način, kako pride na funkcijo župan in kako podžupan). Podžupana torej lahko pooblasti za opravljanje posameznih nalog iz pristojnosti župana le župan sam - na podlagi lastne odločitve (zelo na splošno lahko rečemo, da je razmerje med županom kot pooblastiteljem in podžupanom kot pooblaščencem neke vrste pogodbenega razmerje, ki se navzven izraža z danim pooblastilom). V vsaki posamezni občini je seveda lahko obseg in vsebina nalog, pri katerih pomaga podžupan županu pri njegovem delu, ter obseg in vsebina pooblastila, ki ga dá župan podžupanu, zelo različen. V formalnopravnem smislu pri svoji odločitvi o podelitvi pooblastila podžupanom župan ni vezan 17 09.05.2003 na predloge in mnenja občinskega sveta, lahko pa jih upošteva. Vili TROFENIK ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Poročevalec, št. 5 18 09.05.2003