} Izkušnje _ Pomembnost pisanja z roko ■ Nataša Sikosek, mag. znanosti, prof. angleščine, poučuje na Srednji zdravstveni in kemijski šoli v Šolskem centru Novo mesto. Ima 17 let izkušenj s poučevanjem angleščine v srednji šoli, je mentorica dijakom na tekmovanjih, sodeluje v sklopu projekta Erasmus +, je mentorica učiteljem začetnikom in sodeluje pri organizaciji Tedna vseživljenjskega učenja. I Spretnost pisanja z roko se marsikomu izmed nas, ki smo bili deležni opismenjevanja v prvih razredih osnovne šole, zdi samoumevna, a razvoj informacijske tehnologije ter vse večja uporaba računalnika in ostalih modernih naprav sta privedla do zmanjšanja motoričnih spretnosti, ki jih razvijamo s pisanjem z roko. Tudi učitelji v šolah poročajo, da učencem in dijakom napisati eno stran ali več z roko predstavlja fizičen napor, kretnje pa so toge, nerodne in neizdelane. Znano je, da pri pisanju z roko bolje delujejo tudi možgani in informacije ostanejo v spominu dlje časa. Poleg tega uporaba računalnika in posledično elektronskega sporočanja izničujeta osebno noto v osebnih sporočilih, kot so čestitke, zahvale, pohvale ali izrazi sožalja. Slednji so neizmerno bolj osebni, če so napisani z roko. V letošnjem šolskem letu smo se tako na Srednji zdravstveni in kemijski šoli v Šolskem centru Novo mesto odločili za sodelovanje z Andragoškim centrom Slovenije v Tednu vseživljenjskega učenja, in sicer v akciji Radi pišemo z roko, katere pobudnica je grafologinja mag. Marijana Jazbec. Pobuda nas je pritegnila, saj opažamo, da se pisave dijakov močno razlikujejo - od izjemno lepih in čitljivih do majhnih, nečitljivih, skoraj stenografskih, ki učiteljem ob branju izdelkov, še posebej tistih, ki so namenjeni ocenjevanju, povzročajo mnogo preglavic. Nemalokdaj dijaki še sami ne znajo prebrati, kaj so zapisali. Tako smo se odločili, da akcijo podpremo z različnimi dogodki na šoli, vse z namenom, da poudarimo pomembnost pisanja z roko in željo, da naj le-ta ne za- Pisanje z roko je veliko bolj osebno od elektronskih sporočil, zato so pohvala, zahvala ali drobna misel pozornosti še toliko lepše in pristnejše, če se potrudimo in jih zapišemo z roko. Najprej smo organizirali delavnico, v kateri smo sodelovali z Osnovno šolo Šentjernej iz sosednje istoimenske občine. V od- far w ür 7Ar AtnzuLcv w j{ h % 'U/M/ E.Ü S/ZJL -¿ JWfwAv Av /y sjwKvnwTLV ¿rft