ISSN 2385-8826 UčIteljev glas priloga revije Vzgoja in izobraževanje letnik I, številka 1, 2014 Izdajatelj in založnik Zavod RS za šolstvo Predstavnik dr. Vinko Logaj Uredniški odbor dr. Zora Rutar Ilc, dr. Jana Kalin, ddr. Barica Marentič Požarnik, Urška Margan, dr. Alenka Polak, dr. Marjan Šimenc, dr. Robert Kroflič, dr. Justina Erčulj, Andreja Nagode Odgovorna urednica dr. Zora Rutar Ilc Gostujoča urednica dr. Ada Holcar Brunauer Urednica založbe Alenka Štrukelj Jezikovni pregled Tine Logar Naslov uredništva Zavod RS za šolstvo, Poljanska c. 28 1000 Ljubljana zora.rutar-ilc@zrss.si vzgoja.izobrazevanje@zrss.si Oblikovanje Kofein design, d. o. o. Priprava za tisk Present d. o. o. Naklada 950 izvodov © Zavod RS za šolstvo, 2014 Vse pravice pridržane. Brez založnikovega pisnega dovoljenja ni dovoljeno nobenega dela revije na kakršen koli način reproducirati, kopirati ali kako drugače razširjati. Ta prepoved se nanaša tako na mehanske (fotokopiranje) kot na elektronske (snemanje ali prepisovanje na kakršen koli pomnilniški medij) oblike reprodukcije. učiteljev glas { Uvodnik } Ideja za prilogo Učiteljev glas se je porodila lani na Škotskem na mednarodni konferenci o ocenjevanju, kjer sem takratnega strokovnega direktorja področ- ja za ocenjevanje izobraževalne institucije Education Scotland Normana Emersona povprašala, ali se mor- da spomni kakega ključnega dogodka, seminarja, predavanja …, ki se je resnično dotaknil učiteljev in močno vplival na uvajanje formativnega spremlja- nja pri njih. Odgovor je bil: »Da, seveda, pedagoška revija Assessment is for Learning, ki je med učitelji veljala za eno najbolj branih revij s področja vzgoje in izobraževanja.« Revija je izhajala štirikrat letno in je že s svojo zunanjostjo bralce vabila in spodbuja- la, naj pogledajo vanjo, saj je bilo očitno, da so v njej zapisane prav posebne zgodbe. To so bile pripovedi, izkušnje, praktični primeri in refleksije učiteljev, ki so uvajali in preizkušali strategije formativnega spre- mljanja. Ko sem eno izmed teh revij videla, se je v meni porodila želja, da bi takšno glasilo imeli tudi pri nas. Več informacij o uvajanju formativnega spre- mljanja na Škotskem si lahko preberete v intervjuju z Normanom Emersonom v reviji Vzgoja in izobra- ževanje. Tako smo učitelje, vključene v projekt Podpora učite- ljem pri učinkovitem uvajanju formativnega spremlja- nja, povabili k sodelovanju in nastala je slovenska različica revije Assessment is for Learning, ki smo jo poimenovali Učiteljev glas in bo izhajala kot priloga matične revije Vzgoja in izobraževanje. V prihodnje jo nameravamo razširiti tudi na druge, za poučevanje ključne teme. Odzvali so se številni učitelji, ki pred- stavljajo svoje primere pouka, ki učinkovito podpi- ra učenje, s poudarkom na izkušnjah, pridobljenih z vpeljevanjem in razvijanjem formativnega spremlja- nja. Članke, ki niso bili uvrščeni v tokratno številko Učiteljevemu glasu na pot Dr. Ada Holcar Brunauer, Zavod RS za šolstvo 1/2014