J. E. Bogomil: rfi vi • v • Težki računi. Cs|yjred Tratnikovo hišo sedi Lenica in težko priča-^Pp kuje, kdaj ji bodo mama rekli: »No, sedaj pa "rLi"'" le pojdi!« Takrat bo pa veselo poskočila in kakor srnica pohitela v šolo. Tam bo pa gospodu učitelju poka-zala domačo nalogo, ki jo je z vso skrbjo sama pre-računala in sama napisala. Gospod učitelj bodo1 po-gledali na tablico in bodo vprašali: »Ali si pa sama izračunala?« »oama!« »Pa tudi sama napisala?« Stran 98 ANGELČEK Leto 27 »Tudi sama!« »No, prav je toU Prijetne besedice za Lcničina ušesa! Kako znajo pohvaliti gospod učitelj! Vse drugače kakor doma se-stra Ivanka, ki hodi v tretji razred! Včeraj se je pokazalo. »Poglcjtc, mama, sama sem vse izračunala!« Tako je rekla Lenica marai. A preden so m-ogli mama izpregovoriti, je že Ivanka zavihnila svoj nosek in zagodla: »Mm, kaj bo tisto! Samo do sto! Mi pa računamo že do tisoč!« Gospod učitelj gotovo več vedo kot Ivanka, mama pa tudi, pa jo vseeno pohvalijo; sanro Ivanka zmiraj gode in godrnja: »To ni nič!« Pa kako hitro tudi uganejo gospod učitelj, kdo je sam izračunal! Prejšnji tedcn je imela Mihovčeva Pepa vse ra-čune prav narejene, Pa kaj so rekli gospod učitelj? »Tega pa nisi sama naredila, Pcpa!<. »Sama, čisto sama!« je trdila Pcpa, in usta so se ji nakremžila na jok »Bomo takoj videliU so rekli gospod učitelj. »Čakaj: Koliko je 36 + 15?« 36 -f115 = ..., 36 + 15 ..., 36 + 15 = 48.« »Ne bo prav, Pepa!« »Šc en račun: 58 — 12?« »58— 12... —12... 58—12 = 25.« »Vidiš, vidiš, kako znaš! To pa samo zato, ker nisi sama nič računala. — Lenica Tratnik, boš pa ti povedala.« Kako je pa Lenica hitro znala, da jc bilo vc-selje! Pa je bila že ondaj pohvaljena. Danes bo pa zopet. Ves svet bi dala, tako jo veseli, ko jo gospod učitelj pohvalijo. »Sama!« Stran 100 ANGELČEK________Leto 27 Za pridne ucence in učenke je v šoli res prijetno. I Toliko se nauče, čeprav je učenje včasih malo težko. Ko bodo pa zapustili šolske klopi, sc bodo pa šc vcdno z veseljem spominjali šolskih let in s hvaležnostjo bodo govorili o vseh, ki so jih priganjali v mladih dneh k pridnemu učenju. ¦