Ljubljanska banka - hvala, ker ti zaupam Sem imetnik tekočega računa pri eni izmed poslovalnic Ljubljan-ske banke (v nadaljevanju LB). Vlo-ge mojih prihrankov se obrestujejo po 7,5 % obrestni meri, kar je pri znani inflaciji naravnost smešno in upam trditi, da predstavlja obraču-navanje takih obresti samo nepot-. rebno delo bančnim delavcem (si-cer to sedaj delajo vse z računalni-ki). - Če delavec, ki prejme OD (osebni dohodek) 200.000 dinarjev in se odloči, da ga bo hranil en me-sec pri LB dobi za to od LB na koncu leta pripisane obresti 1.250, kar je ob vpisu obresti pri znani inflaciji povprečno 50 % manj vredno ali drugače povedano, za ta denar bi danes dobil nekaj več kot kg belega kruha, ob vpisu na koncu leta pa pol kg. Če pa bo tako naneslo, da bo de-lavec svoj OD v višini 200.000 pre-nakazal in z njim poravnal svoje ob-veznosti, bo za obdelavo štirih po-ložnic z zneski nakazila po 50.000 dinarjev plačal 2.000 din oz. več, kot bi dal za dva kg kruha. Če pa predvidevamo, da bo prišel na LB zato, da bo poravnal svoje obvez-nosti in bo ugotovil, da je več kot 30 Ijudi v vrsti pred njim, kar ni redek primer, bo pomenilo še eno uro ali več čakanja, to pa pomeni glede na višino njegovega OD 1.087 din na uro, k temu vračunamo še stroške mestnega avtobusa v dve smeri 480 din je to skupaj za dva kg kru-ha. Torej, kaj dobi občan od LB zato, ker zaupa, da lahko ona obrača ves mesec moj-tvoj denar? In tega ni malo, če vemo, da večina zaposle-nih delavcev svoje OD prejema pre-ko LB, njenih temeljnih bank in eks-pozitur in da je več kot 800.000 za-poslenih v Sloveniji, da naj bi le-ti imeli povprečno 100.000 din na banki (izhajajoč iz tega, da trošijo OD skozi celi mesec), znese to več kot 80 milijard din. Želim pisati tudi v imenu tistih, ki ne vedo, kaj vse se lahko šteje za krajo, zato sprašujem odgovorne Ijudi pri LB, ker tisti, ki so pri okencih niso za vse to nič, ali zelo malo krivi. Če se vam zdijo 7,5 % obresti-še vedno realne, oz. če ste že razmišlja-li o tem, da bi bil že čas, da jih povi-šate. Kaj je bil namen obra&unavanja provizije na položnicah, morda novo odpiranje delovnih mest v LB? Sama vidim v tem negativni pojav predvsem pri dodatni obremenitvi delavcev, ki delajo z občani, da ne omenim negodovanja čakajočih v vrstah in menim, da k temu veliko pripomore obračunvanje provizije, kar v dohodku banke ne bi mogla tr-diti, da vam je to življenjsko važno. Kaj bi se zgodilo v LB ali kateri-koli drugi banki, če bi se vsi imetniki (občani) hranilnih vlog takih ali dru-gačnih odločili, da svojega težko prisluženega ali prihranjenega de-narja, ne bi zaupali več takemu ne-solidnemu partnerju, ki zaupanega denarja ne ceni (kar je razvidno iz obrestne mere), svoje usluge zna pa zelo dobro zaračunati, pa čeprav jih zelo slabo opravi (vrste čakajočih pred okenci in negodujoči občani v dnevnem časopisju). Nezaupanje občanov sta kronali z zadnjo znano afero z nakupova-njem menic Agrokomerca, kjer ste se izkazali kot amaterji v finanfinem poslovanju. Koliko ste z nakupom nekritih menic zmanjšali vrednost denarja, ki smo vam ga zaupali, da ste ga tako negospodarno trošili? Občani smo seznanjeni z nekriti-mi menicami Agrokomerca, toda predvsem bi želeli vedeti, koliko je še podobnih »Agrokomercev«, oz. še slabših naložb našega denarja? Dodaten komentar ob tem prav gotovo ni potreben. Nerina Kodarin