Preteklo ustvarjalno obdobje Prešernovega gledališča je bilo očitkov po samohvalisanju. Nekatere naše premiere smo ponovili več kot petdesetkrat, uveljavili smo se na mednarodnih gledaliških festivalih, gledališču zvesta publika se širi in ne nazadnje smo po dolgoletnih »prepričevanjih« dobili mesto v t. i. nacionalnem programu slovenskega Ministrstva za kulturo. Prihodnje obdobje Prešernovega gledališča temelji na bogati dediščini. Gledališki ustvarjalci se zavedamo razpetosti med prepričanjem v lastno ustvarjalno poslanstvo ter med upom in dvomom. Prepričanje o lastnem ustvarjalnem delu temelji v nujni samozavesti, upanje in dvom pa se porajata na začetku vsakokratnega vstopa v »prazen prostor«. Vabljiv »prazen prostor« je v ustvarjalčevi zavesti prostor miline in prostor krutosti. Gledališčnik se zaveda svojega prvega zavestnega koraka, zadnji korak skozi »prazen prostor« pa mu je neznan, morda ga samo sluti. Zato je gledališče prostor nenavadnosti, nevsakdanjosti, izjemnosti. Razum, hazard, polja tišine in valovanje smeha so oporni stebri gledališke hipnosti in medsebojnega hipnotičnega stanja avditorija in odra. Z načrtovanimi gledališkimi uprizoritvami se želimo ustvarjalci predstav skupaj z gledalci dotakniti bistvenih problemov človekovega javnega in zasebnega življenja. uspešno. To lahko poudarimo brez slabe vesti in možnih Matija Logar umetniški vodja Milan Marinič direktor REPERTOAR PREŠERNOVEGA GLEDALIŠČA KRANJ V SEZONI 1992/93 Ray Cooney: ZBEŽI OD ŽENE komedija — slovenska praizvedba Angleški humor je v tej komediji pomešan s pridihom fejdojevskih zapletov, ki so prignani do norih a istočasno povsem verjetnih situacij (ne)spretnega taksista, ki si legalno privošči v pravno urejeni družbi sodobne evropske civilizacije dve soprogi. To je igra, ki se oplaja nad čistimi komedijskimi zapleti ter nevsiljivo smeši institucije za varovanje zakonitosti. Po tej komediji ne boste zbežali od svoje žene, še enkrat boste zbežali v gledališče. Režija: Zvone Šedlbauer Henrik Ibsen: NORA drama Pred stotimi leti so v Ljubljani prvič na Slovenskem uprizorili Ibsenovo dramsko besedilo »Nora«, ki je ob nastanku povzročilo veliko razburjenja in polemičnih spopadov, a se je skozi stoletje različnih uprizoritev na vseh gledaliških meridijanih z vso silovitostjo uvrstilo med najbolj znana in priznana dela evropske dramatike. Ob vseh polemičnih razmišljanjih okrog »Nore« je dramatik Ibsen trdil, da »žena sredi današnje družbe sploh ne more biti sama sebi zvesta, ker je naša družba izrazito moška«. Vse kaže, da je resnica izpred stotih let tudi današnja resnica. Režija: Dušan Mlakar Barbara Hieng Samobor: HANA TIGER krstna uprizoritev Barbara Hieng Samobor podpisuje svoje dramsko besedilo z »gledališka igra«, v kateri se brez predsodkov »mešajo« dramski žanri. Razkriva se nam nastajajoča ali pa morda že povsem vzpostavljena nova plast posameznikov na reliefu slovenske družbene različnosti. To je igra (ne)razumevanja (pod)tonov zunanje manifestiranega intimnega sveta, ki nežno vdira v brutalni svet grozljivke, pomešane s komičnimi preobrati. Kako se po osamosvojitvi znamo osvajati med seboj? Morda tudi s pridihom teroristične akcije? Kaj se zgodi, ko slovenski človek v eni noči sredi ljubeznivo široke Francije spremeni spol? »Hana Tiger« brezkompleksno in s silovitostjo različnih dogodkov razbija monopolno resnico posameznikovega •prepričanja. Papirantih tigrov je bilo dovolj, prihaja »Hana Tiger«. Režija: Barbara Hieng Samobor Milan Dekleva: ROCK ŠTOR Y - MI SE NE DAMO musical — krstna uprizoritev Šolski bend, učiteljica, ravnatelj, učenke in učenci v prostorih šolske (m)učilnice — mladost na stopnicah uveljavlja mladost na tribunah. To je zgodba vaše in naše mladosti, zgodba rokovske pomladi, ki jo ob tušu bobnov in kitar mora priznati tudi le še gerontološko zanimiva populacija. Vsem, ki se s tako pomladjo pač ne morejo potolažiti, bodo igralci, pevci in plesalci posebej na njihovo željo pripravili tudi venček pravih slovenskih narodnih — za nočni serenadni nastop, če bo v okviru hora legalis sploh mogoč. »Rock story — mi se ne damo« — musical na Slovenskem je mogoč. Režija: Boris Kobal PONOVITEV USPEŠNIC Gledališka sezona 1991/92 Prešernovega gledališča v številkah: — 123 ponovitev predstav Prešernovega gledališča (90 v Prešernovem gledališču, 42 na gostovanjih doma in v tujini); — 44 ponovitev različnih predstav so v kranjskem gledališču odigrala gostujoča gledališča; — vseh 176 ponovitev predstav si je ogledalo 36.572 gledalcev. V sezoni 1992/93 bomo ponavljali naslednje uprizoritve Prešernovega gledališča: Edvvard Albee: KDO SE BOJI VIRGINIJE WOOLF (Ena noč za štiri posebneže — več usod za komedijske zaplete z grozljivimi spoznanji) Algirdas Landsbergis: IDIOTOVA ZGODBA (Vse se podira, Dostojevski ostaja) Georges Feydau: DO-RE-MI-FEY-DEAU (Magična moč smeha na krilih bravuroznih smešnih zapletov) Matjaž Zupančič: SLASTNI MRLIČ (Bioenergetsko polje med rajem in peklom je ring vseh čakajočih brez nasprotnika) za najmlajše: MOJCA POKRAJCULJA (Koroška ljudska pravljica je zasvojila tudi kranjsko) Zdravko Zupančič: NORČA VI STRIČEK FRAK (Na sončni strani Alp že leto dni osvaja Frak) PREŠERNOVO GLEDALIŠČE NA GOSTOVANJIH V TUJINI Z uprizoritvijo »Hišnika« Harolda Pinterja smo gostovali na 10. gledališkem festivalu »Spectrum« v Beljaku (Avstrija) in na festivalu »Studijnija kaljadi 91« v Minsku (Belorusija), kjer je bila naša uprizoritev v mednarodni konkurenci proglašena za najboljšo uprizoritev festivala. V Varaždinu (Hrvaška) pa smo v Narodnem kazalištu uspešno gostovali z uprizoritvijo »Kdo se boji Virginije Woolf« Edvvarda Albeeja. TEDEN SLO VENSKE DRAME Osrednji umetniško-kulturni dogodek Slovenije in Kranja ostaja vsakoletni Teden slovenske drame. Upad intenzivnosti izvirnega slovenskega dramskega ustvarjanja neposredno zadeva tudi kranjski gledališki festival, ki se je v polnosti uveljavil v dobrih dveh desetletjih. Kljub pomislekom pa uprizorjene predstave slovenskih dramskih besedil ter napovedi novih slovenskih premier obetajo, da bo Teden slovenske drame v februarju 1993 zanimiv v svojem repertoarju že znanih tekstov ter dramskih novitet. Tradicija naših gledališč se ponovno potrjuje: slovenska dramska besedila v repertoarjih gledališč le izjemoma izpadejo iz gledaliških programov. POVABILO K VPISU A. RAZPIS Prešernovo gledališče Kranj omogoča abonmajski ogled šestih gledaliških predstav, in sicer tri predstave ansambla PG: Ray Cooney: ZBEŽI OD ŽENE, Henrik Ibsen: NORA, Barbara Hieng Samobor: HANA TIGER, ter tri predstave gostujočih gledaliških ansamblov, ki jih bomo izbrali predvidoma med naslednjimi: Sam Shepard: POkOPANI OTROK — PDG Nova Gorica Carlo Goldoni: KA VARNICA — PDG Nova Gorica Luigi Pirandello: KAKOR ME HOČEŠ - SLG Celje J. B. P. Moliere: NAMIŠLJENI BOLNIK - SLG Celje m TifisA:- '"'Mflfl L > >^QSr'SS r.^J 1 1 Uy i ,M*|bSKL Georg Tabori: GOLDBERGOVE VARIACIJE - MGL Ljubljana Johann Nepomuk Nestroy: TALISMAN — MGL Ljubljana Mox Frisch: DON JUAN ALI UUBEZEN DO GEOMETRIJE — SNG Drama Ljubljana Britan Friel: PLES V AVGUSTU — SNG Drama Ljubljana Uprizoritve, ki ne bodo vključene v abonma, bodo gostovale v izvenabonmajskiponudbi Prešernovega gledališča. Gledališče si pridržuje pravico do sprememb v programu. B. VRSTE ABONMAJEV ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■Ml Razpisujemo naslednje abonmaje: SOBOTA I. — predstave predvidoma ob sobotah SOBOTA II. — predstave predvidoma ob sobotah PETEK I. — predstave predvidoma ob petkih PETEK II. — predstave predvidoma ob petkih ČETRTEK II. — predstave predvidoma ob četrtkih ZELENI — predstave ob različnih dnevnih v tednu Pričetek predstav ob 19.30, v maju in juniju ob 20.00. Zaradi objektivnih težav gostujočih gledaliških ansamblov pa tudi sodelavcev Prešernovega gledališča ne moremo zagotavljati abonentom ponovitve predstav ob določenih dnevih v tednu. C. ABONMAJSKE UGODNOSTI — abonent ima zagotovljen stalen sedež skozi celo gledališko sezono; — cene abonmajskim vstopnicam so dokončne, cene vstopnicam za ogled posameznih predstav bomo spreminjali; — za individualne abonente možnost plačila v dveh obrokih in še dodatni popust pri takojšnjem plačilu; — 50% popust za upokojence z odrezkom od zadnje pokojnine ter za študente in dijake z veljavnim indeksom (ob takojšnjem plačilu); — za individualne abonente ob doplačilu 220 SIT možnost obvestila o datumu predstave za vpisani abonma s posebnim vabilom in gledališkim listom predstave PG na domači naslov teden dni pred predstavo; — za abonente v podjetjih bomo obvestila o datumih predstav z gledališkim plakatom poslali deset dni pred predstavo; — za individualne abonente ob takojšnjem plačilu nagradni kupon za brezplačno vstopnico za ogled predstave ansambla PG v sezoni 1992/93; — za individualne abonente 20 % popust pri nakupu kompleta vstopnic za TSD 1993; — 10 % popust pri nakupu vstopnic za vse gledališke predstave v organizaciji PG. Č. NOVA UGODNOST ZA PODJETJA IN POSAMEZNIKE — KONTO — izkaznico konto si zagotovi podjetje na osnovi naročilnice za vstopnice v najmanjši vsoti 5.000,00 SIT, ki jo njegovi delavci ali sodelavci lahko koristijo skozi vso sezono; — izkaznico konto si pod istimi pogoji lahko zagotovi tudi posameznik; — z izkaznico konto lahko prevzamete vstopnice pri blagajni gledališča za katerokoli abonmajsko ali izven predstavo v PG (razen zaključenih predstav) — konto ni vezan na posamezen abonma; — z eno izkaznico lahko predstavnik prevzame tudi več vstopnic hkrati, dokler ni izkoriščena celotna vsota; — imetnik konto izkaznice (podjetje ali posameznik) lahko svoja konto sredstva obnavlja kadarkoli v letu; — PG se obvezuje, da bo imetnike izkaznic konto pravočasno obveščalo o svojem programu, tako dabodo imeli prednost pri prevzemu vstopnic (podjetja naj v ta namen imenujejo svojega referenta). D. CENE ABONMAJEV Individualni abonenti lahko ob vpisu vplačate celotno ceno abonmaja s popustom ali pa samo prvi obrok v višini 66 %, drugega pa do konca novembra po položnici, ki jo boste prejeli ob vpisu. Ob vpisu lahko individualni abonenti vplačate tudi prispevek v višini 220 SIT, s katerim vam zagotavljamo, da boste obveščeni o ponovitvah predstav za vpisani abonma s posebnim obvestilom ter gledališkim listom (samo za predstave PG) en teden pred predstavo na domači naslov. Za naročilo večjega števila abonmajev bomo sprejemali naročilnice z zagotovilom o plačilu v 8 dneh po prejemu računa. takojšnje plačili z gotovino plačilo v dveh obrokih cena z naročilnico študenti upokojenci I. in 2. vrsta II. in 12. vrsta balkon 1.944 2.160 2.160 1.080 3. in 4. vrsta 7. do 10. vrsta 2.160 2.400 v 2.400 1.200 5. in 6. vrsta 2.700 3.000 3.000 — E. VPISOVANJE ABONMAJEV Vpisovanje abonmajev bo potekalo v kadilnici Prešernovega gledališča, in sicer: — za dosedanje abonente od 7. do 12. septembra — za nove abonente od 14. do 19. septembra vsak dan od 8.00 do 12.00 ter 16.00 do 18.00 (ob sobotah samo dopoldne). F. INFORMACIJE Informacije o vpisovanju abonmajev in koriščenju konto izkaznic vam lahko posredujemo vsak delavnik dopoldne po 20. avgustu v upravi gledališča (vhod s Tavčarjeve ulice) ali po telefonu 064/222-681 ali 222-701 (telefax: 064/222-681); v času vpisovanja abonmajev pa tudi v kadilnici gledališča. Die Th e a teran fange in Kranj greifen ins Jahr 1863, aber erst in unserem Jahrhundert konnen wir intensivere Schaffenslust aufzeichnen. Da s Prešeren s Theater war vom Jahr 1950 bis 1957 berufsmaEig. In drei Jahrzehnten nachder Aufhebung des Berufstheaters bildet sich in Kranj vvieder ein berufliches Schopferorganismus. Die Enhvicklungsrichtung des Theaters in Kranj hat schon in erster Berufsperiode Dramaturg Herbert Griin bestimmt und zvvarin einer Synthese zvvischen Kammerawantgarde und nationalem Typ des Theaters. Das Prešerens Theater ist seit dem Jahr 1988 ein Berufstheater. Die zahlreichen Gastspiele begriinden das Theater in Kranj als eines von offensten Theater Slovveniens. Seit dem jahr 1971 ist Prešerens Theater der standige Organisator des Festivals „ Woche des slovvenischen Dramas“. In Rahmen des Festivals finden jedes Jahr in Februar verschiedene Vorstellungen der slovvenischen Dramatik stati. Die Adresse: Prešernovo gledališče Kranj Titov trg 6 64000 Kranj Slovenija Telephon: 064 222-681, 064 222-701 International: 38 64 222-681, 38 64 222-701 Telefax: (0)64 222-681 „ Prešernovo gledališče“ in der internationalen Szene Mit der Auffiihrung von Harold Pinters ,Hausmeister“ gastierten vviran den Theaterfestspielen , Spec trum “ in Villach (Osterreich) und auch an den Festspielen ,Studijnija kaljadi 91“ in Minsk VVeiRrusland, so unsere Auffiihrung in der internationalen Konkurenz fiir die beste Auffiihrung proklamiert vvurde. In Varaždin (Kroatien) haben vviraber erfolgreich in ,Narodno kazalište" mit der Auffiihrung von Edvvard Alebees „ Wer hat Angst vor Wirginia Woolf?“gastiert. The beginnings of theatre in Kranj date back to theyear 1863 but it is only in this century thatpeople have engaged more intenselyin the theatrical activities. The Prešeren Theatre in Kranj used to be a professional playhouse from 1950 to 1957. In the three decades that follovved the closing of the house the company was trying to reorganize it into a Creative and professional institution again. During the firstperiod ofit's activities the theatre adopted a developmental strategy vvhich was defined by it's dramaturgist Herbert Griin as a synthesis betvveen an avantgarde for small casts and natinally representative theatre. The second period — since 1988 ithas been a new Slovene professional theatre. Numerous visiting dramatic companies are helping to make it one of the most open theatres in Slovenia. The theatre has been a permanent organizer of the annual festival "The Slovene Drama Week" since 1971. Every February its stage is devoted to various performances ofstaged Slovene productions. The address: Prešernovo gledališče Kranj Titov trg 6 64000 Kranj Slovenija Telephone: 064 222-681, 064 222-701 International: 38 64 222-681, 38 64 222-701 Telefax: (0)64 222-681 “Prešernovo gledališče” on the International Scene We have staged Harold Pinterš “Caretaker" on "Spectrum ", lOth Theatre Festival in Villach, Austria and on "Studijnija kaljadi 91" in Minsk, Byelorussia, vvhere our starring performance vvas nominated the best performance of this International competition. We have also been very successful with "Who's Afraid of Virginia Wolf"? by Edvvard Albee on the stage of "Narodno kazalište"in Varaždin, Croatia. Uprava PG: Milan Marinič, direktor, Matija Logar, umetniški vodja, Jakob Kurat, organizator, Darka Mihelič, računovodkinja, Teja Valič, tajnica. Igralke in igralci PG: Bernarda Oman, Judita Zidar, Tine Oman, Pavel Rakovec, Matjaž Višnar. Tehnična ekipa PG: Drago Cerkovnik, elektrikar, Simon Markelj, odrski delavec, Janez Plevnik, odrski delavec, Robert Rajgelj, mizar, Nataša Sajovic, šivilja, Valerija Veha, čistilka. Gledališki list Prešernovega gledališča Kranj, številka 1, sezona 1992/93; predstavnik Milan Marinič, direktor; urednik Matija Logar, umetniški vodja; oblikovalec gledališkega lista Jože Logar; tisk Jagodic. Na osnovi mnenja Ministrstva za kulturo Republike Slovenije štev.: 415-148/92 mb šteje gledalški list I*G med proizvode, za katere se plačuje 5 % davek od prometa proizvodov.