»CETRNAESTI OKTOBAR«! V začetku leta 1955 smo planl-rali bruto produkt v vrednosti 4.888,000.000 din. Delež strojev in napraiv za gradbinstvo in rudar-stvo (bagerji, motorni valjarji, buldožerji - traktorji in betonsJd mešalci) je znašal 3.700,000.000 di-narjev ali 75"/». Razumljivo je, da simo imeli v začetku Leta po-godbe s kupci za dobavo vse pla-nirane proizvodnje. Pozneje je prišlo na dan. da mnogi naročni-ki niso Imeli zagotovljenih fi-tiančnih sredstev za investicije te vrste, konkretno za nakup 12-tonsikih motornih valjarjev. Od 105 naročenih valjarjev stno jih prodali 55. Na zalogi imamo 20 izdelamih valjarjev. kmalu pa bo kontano tudi ostalih 30. Nove seršje proizvodaje valjairjev ne moremo začeti, ker povpraševa-nja sploh ni, kajti investi.torji — naročniiki nknajo sreds*tev. Glede na stanje naših cesit pa upamo, da bomo med letom vendarle do-biiiH naročila. ZaodunLvo je, da je uprava za 0d naročenih 105 valjarjev smo jih prodali 55 ceste iz Ti,tograda odpovedala naročHo 4 valjarjev z abrazloži-tvijo, da nima sredstev. Pri skle-panju pogodbe za dobavo pa so vztrajno zahtevali, naj bo rok pošiljatve čim krajši. Hidrograd-beno podjetje »Vlasina« je odlo-žilo naročilo dveh kosov iz dru-gega trimesečja na četrto, potem pa na prvo trimesečje l&ta 1956. Tudi v tem primeru, kakor v vseh drugih, je bil razlog po-manjkanje zagotovljenih sred-stev. Podjetje »Sloveni.ja-avto« je odpovedalo naročilo 13 kosov, medtem ko je ostauek prevzelo, »Avto-Makedonija« pa je odpo-vedalo naročilo 10 val.iarj©v. V letu 1956 naše proš-jvodnje ne mo-remo bistveno spiemeniti, ker iimiimo take zrnogljivosti, da se ne moremo orientirati na pro-izvodnjo za široko pcrtrošnjo. Po dmgi str-aTni pa smo osvojilj pro-izvodnjo bagerjev in feupili U-cenco za proizvodnjo trafetorjev-buldožerjev, ki jo že o-svajajnoo, toda za sedag še uvaža.mo v&člno delov po že prej akienjeni po-godbi. Za proizvodnjo v letu 1956 smo sklenili pogodbe za okrc^ 40°/» od proizvodnje v letu 1955.