Ormož, 28.10.2022 TISKOVINA Letnik 20 Številka 9 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ VSEBINA 34. PREDLOG ODLOKA o načinu opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju občine Ormož – prva obravnava 35. PREDLOG ODLOKA o predmetu in pogojih za podelitev koncesije za opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju Občine Ormož - prva obravnava Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19, 11/19) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: − ODLOK o načinu opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju občine Ormož – prva obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19, 11/19) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Milena Debeljak, Direktorica občinske uprave Ormož, dne 28.10.2022 Danijel Vrbnjak l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 34. določene novosti tudi na področju izvajanja gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču. ODLOK o načinu opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju občine Ormož – prva obravnava V skladu s 27. členom Zakona o zaščiti živali se zapuščenim živalim zagotovi pomoč, oskrba in namestitev v zavetišču. Zagotovitev zavetišča pa je lokalna zadeva javnega pomena, ki se izvršuje kot javna služba, pri čemer mora biti na vsakih 800 registriranih psov v občini zagotovljeno eno mesto v zavetišču. Imetnik zavetišča je lahko občina oziroma vsaka fizična ali pravna oseba, ki izpolnjuje predpisane pogoje. Izpolnjevanje navedenih pogojev za začetek delovanja zavetišča pa ugotavlja upravni organ, pristojen za veterinarstvo, v upravnem postopku. I. UVOD Ocena stanja Državni zbor RS je v letu 1999 sprejel Zakon o zaščiti živali (Uradni list RS, št. 38/13 - uradno prečiščeno besedilo, 21/18 - ZNOrg, 92/20 in 159/21). V letu 2021 je bila sprejeta obsežna sprememba navedenega zakona (Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o zaščiti živali (Uradni list RS, št. 159/2021)), ki uvaja Občinski svet Občine Ormož še ni sprejel Odloka o načinu opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 2 živali v zavetišču na območju občine Ormož v skladu s 3. in 7. členom Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/ (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98, 127/06-ZJZP, 38/10, 57/11-ORZGJS40) in 27. členom Zakona o zaščiti živali (Uradni list RS, št. 38/13 – uradno prečiščeno besedilo, 21/18 – ZNOrg, 92/20 in 159/21), ki določata, da se zapuščenim živalim zagotovi pomoč, oskrba in namestitev v zavetišču. Namen odloka je ureditev oskrbe zapuščenih živali na območju občine Ormož. Zapuščene in prostoživeče živali predstavljajo velik problem tako na lokalni kot tudi na ravni celotne države, zato je smiselno področje urediti na način, ki bo zagotovil dolgoročne rezultate. Razlogi za sprejem odloka V Zakonu o zaščiti živali (Uradni list RS, št. 38/13UPB, 21/18 – ZNOrg, 92/20 in 159/21) je na podlagi zadnje spremembe zakona, objavljene v Uradnem listu Republike Slovenije, št. 159/21, izrecno določeno, da je zagotavljanje zavetišča za zapuščene živali obvezna lokalna gospodarska javna služba. V skladu z Zakonom o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40) je v primeru tovrstne javne službe najbolj primerna oblika izvajanja javne službe koncesija, saj navedeni zakon neposredne pogodbe kot oblike izvajanje gospodarske javne službe ne določa več. Zagotavljanje zavetišča v obliki koncesionirane gospodarske javne službe je tudi najbolj pogosta oblika, ki se je občine poslužujejo. Z odlokom bo občinski svet; • ob spoštovanju ustavnega načela zakonitosti (tretji odstavek 153. člena Ustave RS), ki določa, da morajo biti podzakonski akti v skladu z ustavo in zakoni ter • ob spoštovanju določila 27. člena Zakona o zaščiti živali ki določa, da se zapuščenim živalim zagotovi pomoč, oskrba in namestitev v zavetišču, zagotovitev zavetišča pa je lokalna zadeva javnega pomena, ki se izvršuje kot javna služba; podrobneje določil način izvajanja pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču v skladu z določili 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah. Dejavnost javne službe obsega: • sprejem prijav o zapuščenih in izgubljenih živalih; • zagotavljanje potrebne veterinarske pomoči zapuščenim živalim; • zagotavljanje ulova, prevoza, namestitve in oskrbe zapuščenih živali v zavetišču; • skrb za iskanje skrbnikov teh živali oziroma prodajo ali oddajo živali novim skrbnikom; • zagotavljanje označevanja in registracije zapuščenih živali v skladu s predpisi; • vodenje evidenc; • druge naloge v skladu z zakonom in podzakonskimi predpisi, ki urejajo izvajanje javne službe iz prvega člena tega odloka. 28.10.2022 Glede na navedeno je potrebno sprejeti nov odlok o načinu izvajanja gospodarske javne službe zagotavljanja zavetišča za zapuščene živali. Cilji za sprejem odloka S sprejetjem odloka bo občinski svet ob spoštovanju 27. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da se zapuščenim živalim zagotovi pomoč, oskrba in namestitev v zavetišču, podrobneje določil način izvajanja pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču v skladu z določili 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah. Ocena finančnih poledic Predlagani odlok ne bo imel dodatnih finančnih posledic. Sredstva za izvajanje storitev oskrbe zapuščenih živali se zagotovijo v vsakoletnem proračunu Občine Ormož. II. ČLENI ODLOKA Na podlagi 61. in 62. člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/ (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/ (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98, 127/06-ZJZP, 38/10, 57/11-ORZGJS40), 27. člena Zakona o zaščiti živali /ZZZiv/ (Uradni list RS, št. 38/13 – uradno prečiščeno besedilo, 21/18 – ZNOrg, 92/20 in 159/21) in 16. člena statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo in 11/19) je Občinski svet Občine Ormož na svoji ___. seji dne _________ sprejel ODLOK o načinu opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju občine Ormož – prva obravnava 1 Splošne določbe 1. člen (javna služba) Ta odlok določa način opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču (v nadaljevanju: javna služba) na območju Občine Ormož (v nadaljevanju: občina). 2. člen (vsebina odloka) S tem odlokom se določa način opravljanja javne službe, ki obsega: • organizacijsko in prostorsko zasnovo opravljanja javne službe; • vrsto in obseg storitev javne službe ter njihovo prostorsko razporeditev; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 • • • • • • • • 3 pogoje za zagotavljanje in uporabo javnih dobrin; pravice in obveznosti uporabnikov; stroške v zvezi z zapuščenimi živalmi; vire financiranja javne službe in način njihovega oblikovanja; cene storitev javne službe in način njihovega oblikovanja; vrsto in obseg objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javne službe; določbe, ki se nanašajo na svet zavetišča; nadzor nad izvajanjem javne službe. 3. člen (izrazi) Izrazi uporabljeni v tem odloku imajo enak pomen, kot je določeno v zakonu, ki ureja področje zaščite živali in v podzakonskih predpisih, ki so izdani na njegovi podlagi. 4. člen (uporaba predpisov) Za vprašanja v zvezi z izvajanjem javne službe iz prvega člena tega odloka, ki niso posebej urejena s tem odlokom, se uporabljajo določila zakonov in podzakonskih prepisov, ki urejajo izvajanje javne službe iz prvega člena tega odloka. 5. člen (uporabniki) Uporabnice oziroma uporabniki (v nadaljnjem besedilu: uporabnik) storitev javne službe so: • skrbnik, ki izgubi žival; • vsakdo, ki najde zapuščeno žival; • skrbnik, ki noče ali ne more več skrbeti za žival; • vsakdo, ki izpolnjuje pogoje in želi postati skrbnik zapuščene živali. 2 Organizacijska in prostorska zasnova opravljanja javne službe 6. člen (oblika zagotavljanja javne službe) (1) Javna služba se opravlja kot koncesionirana gospodarska javna služba. (2) Koncesijo podeljuje občina (v nadaljnjem besedilu: koncedent). (3) Koncesionarje pridobiva koncedent na podlagi javnega razpisa. 7. člen (območje zagotavljanja javne službe) Opravljanje javne službe se izvaja na območju celotne občine Ormož. 28.10.2022 3 Vrsta in obseg storitev javne službe 8. člen (vrsta in obseg storitev javne službe) (1) Javna služba obsega naslednje naloge: • sprejem prijav o zapuščenih in izgubljenih živalih; • zagotavljanje potrebne veterinarske pomoči zapuščenim živalim; • zagotavljanje ulova, prevoza, namestitve in oskrbe zapuščenih živali v zavetišču; • skrb za iskanje skrbnikov teh živali oziroma prodajo ali oddajo živali novim skrbnikom; • zagotavljanje označevanja in registracije zapuščenih živali v skladu s predpisi; • vodenje evidenc; • druge naloge v skladu z zakonom in podzakonskimi predpisi, ki urejajo izvajanje javne službe iz prvega člena tega odloka. (2) Izvajalec javne službe najmanj dvakrat letno poroča občini o opravljenih nalogah iz prvega odstavka tega člena. 4 Pogoji za zagotavljanje in uporabo storitev javne službe 9. člen (pogoji za zagotavljanje in uporabo storitev javne službe) Izvajalec javne službe mora zagotoviti zavetišče za živali v skladu z določili zakona in podzakonskih predpisov, ki urejajo področje zaščite živali. 5 Pravice in obveznosti uporabnikov storitev javne službe 10. člen (pravice in obveznosti uporabnikov) (1) Kdor izgubi žival ali kdor najde zapuščeno žival, o tem obvesti izvajalca javne službe ali pristojno veterinarsko organizacijo. (2) Po najdbi označene zapuščene živali, zavetišče preveri lastništvo v centralnem registru hišnih živali in v štiriindvajsetih (24) urah obvesti lastnika najdene živali na kontaktne podatke, ki so navedeni v centralnem registru hišnih živali. (3) Skrbnik najdene živali ima pravico zahtevati njeno vrnitev. Če tega ne stori v roku osmih (8) dni od dneva, ko je bila žival nameščena v zavetišče, lahko izvajalec javne službe žival odda drugemu zainteresiranemu skrbniku, ki se zaveže, da bo za žival ustrezno skrbel. (4) Skrbnik, ki noče ali ne more več skrbeti za žival, lahko prosi za pomoč pri iskanju novega skrbnika izvajalca javne službe ali mu žival odda. Izvajalec javne službe sprejme žival v roku osmih (8) dni od prejema zahteve. Skrbnik, ki je oddal žival za katero Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 4 noče ali ne more več skrbeti, nima pravice do druge živali iz zavetišča, razen v izjemnih primerih. (5) Vse stroške v zvezi z zapuščeno živaljo plača dosedanji skrbnik živali. Če skrbnik živali ni znan oziroma, če lastnika živali ni mogoče ugotoviti, krije stroške občina, na območju katere je bila žival najdena. (6) Izvajalec javne službe, ki žival odda, zaračuna novemu skrbniku pavšalni znesek za oskrbo živali v skladu s cenikom zavetišča. 6 Stroški v zvezi z zapuščenimi živalmi 28.10.2022 8 Cene storitev javne službe 13. člen (oblikovanje cen) (1) Cene javne službe se določijo s cenikom, ki ga na predlog izvajalca javne službe potrdi občinski svet in upravni organ, pristojen za veterinarstvo. (2) Cene iz prvega odstavka tega člena se oblikujejo v skladu z zakonom, ki ureja področje zaščite živali in podzakonskimi predpisi, ki so izdani na njegovi podlagi. 11. člen (kritje stroškov) 9 Vrsta in obseg objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javne službe (1) Če skrbnik živali ni znan oziroma če lastnika živali ni mogoče ugotoviti, občina krije stroške: • odlova in prevoza živali; • veterinarskega pregleda živali ob namestitvi; • veterinarske oskrbe živali ob namestitvi, če je ta potrebna; • označitve, sterilizacije in kastracije živali; • stroške dnevne oskrbe živali v zavetišču za prvih trideset (30) dni, razen v primerih določenih s tem odlokom in z zakonom, ki ureja področje zaščite živali. (2) Stroški dnevne oskrbe živali obsegajo zagotavljanje potreb po hrani, vodi in ustrezno veterinarsko oskrbo. (3) Po tridesetem (30) dnevu od namestitve živali v zavetišču, krije nadaljnje stroške dnevne oskrbe živali izvajalec javne službe iz prvega člena tega odloka. (4) Če zapuščene živali ni mogoče oddati, po 120 dneh od dneva, ko je bila nameščena v zavetišče, stroške dnevne oskrbe živali krije Republika Slovenija. 14. člen (infrastruktura lokalnega pomena) 7 Viri financiranja javne službe 12. člen (viri financiranja storitev) (1) Izvajalec javne službe pridobi sredstva za vzpostavitev zavetišča iz: • proračuna občine; • proračuna Republike Slovenije za gradbena dela in opremo, vendar največ do višine 50% njihove dejanske vrednosti, če je investicija v skladu s pogoji, ki jih predpiše minister; • drugih virov (darila, donacije ipd.). (2) Izvajalec javne službe pridobiva sredstva za delovanje zavetišča: • iz proračuna občine; • iz proračuna Republike Slovenije, če gre za društvo, ki deluje v javnem interesu; • iz plačila stroškov v zvezi z zapuščenimi živalmi; • iz drugih virov. (1) Za izvajanje javne službe občina zagotovi zavetišče, če občina ne zagotovi zavetišča, ga mora zgotoviti izvajalec javne službe. (2) Objekte za izvajanje javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču lahko pod enakimi, z zakonom, tem odlokom in drugimi občinskimi predpisi uporablja vsakdo. 10 Svet zavetišča 15. člen (svet zavetišča) (1) Svet zavetišča imenuje Občinski svet Občine Ormož. (2) Svet zavetišča opravlja naslednje naloge: • nadzoruje delo zavetišča; • določa višino prispevkov, ki jih plačujejo skrbniki v zvezi z zapuščenimi živalmi; • skrbi za promocijo zavetišča in za pridobivanje sponzorskih sredstev. 11 Nadzor nad izvajanjem javne službe 16. člen (nadzorni organ) (1) Nadzor nad izvajanjem določil tega odloka izvaja občinska uprava občine. (2) Pri izvajanju nadzora lahko občinska uprava izdaja odločbe ter odreja druge ukrepe, katerih namen je zagotoviti izvrševanje določb tega odloka. (3) Pristojni organ občinske uprave občine ima pravico kadarkoli vpogledati v evidence, ki jih je dolžan voditi izvajalec javne službe, pri čemer je dolžan spoštovati določila zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov. (4) Izvajalec javne službe najmanj dvakrat letno poroča o opravljenih nalogah iz 8. člena tega odloka občini za katero izvaja javno službo ter enkrat letno upravnemu organu pristojnemu za veterinarstvo. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 5 12 Končna določba 17. člen (objava in začetek veljavnosti) Ta odlok začne veljati petnajsti (15) dan po objavi v Uradnem glasilu slovenskih občin. Številka: 007-0023/2022 Datum: Danijel Vrbnjak l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Obrazložitev členov: K 1. členu V skladu z določilom prvega odstavka 61. člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/ občina zagotavlja opravljanje javnih služb, ki jih v skladu z zakonom določi s svojim splošnim aktom, in javnih služb, za katere je tako določeno z zakonom (lokalne javne službe). Lokalne gospodarske javne službe so urejene v različnih zakonih, ki jih je potrebno pri oblikovanju tega odloka tudi upoštevati. Kot je določeno z 62. členom Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/ način in pogoje opravljanja javne službe predpiše občina, če zakon ne določa drugače. K 2. členu Besedilo je oblikovano v skladu z določilom 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da se z odlokom o načinu opravljanja gospodarske javne službe za posamezno gospodarsko javno službo določi: • organizacijska in prostorska zasnova njihovega opravljanja po vrstah in številu izvajalcev (v režijskem obratu, javnem gospodarskem zavodu, javnem podjetju, na podlagi koncesije); • vrsta in obseg javnih dobrin ter njihova prostorska razporeditev; • pogoji za zagotavljanje in uporabo javnih dobrin; • pravice in obveznosti uporabnikov; • viri financiranja gospodarskih javnih služb in način njihovega oblikovanja; • vrsta in obseg objektov in naprav, potrebnih za izvajanje gospodarske javne službe, ki so lastnina lokalne skupnosti ter del javne lastnine, ki je javno dobro in varstvo, ki ga uživa; • drugi elementi pomembni za opravljanje in razvoj gospodarske javne službe. K 3. členu Z besedilom se določa pomen izrazov uporabljenih v odloku. K 4. členu Z besedilom se določa t.i. subsidiarna uporaba zakonov, ki urejajo posamezne javne službe. V skladu z navedenim se za vsa vprašanja v zvezi z izvajanjem 28.10.2022 javne službe, ki niso posebej urejena s tem odlokom, uporabljajo določila teh zakonov. K 5. členu Z besedilom so določeni uporabniki storitev gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču. K 6. členu Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila 6. člena Zakona o gospodarskih javnih služb /ZGJS/, ki določa, da lokalna skupnost (občina) zagotavlja gospodarske javne službe v naslednjih oblikah: • v režijskem obratu, • v javnem gospodarskem zavodu, • v javnem podjetju, • z dajanjem koncesij. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 31. člena Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/, ki določa, da je koncedent republika ali lokalna skupnost (občina), odvisno od vrste gospodarske javne službe. Besedilo tretjega odstavka je oblikovano na podlagi določila prvega in tretjega odstavka 36. člena Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/, ki določata, da koncesionarje pridobiva koncedent na podlagi javnega razpisa. K 7. členu Besedilo je oblikovano v skladu z določilom prve alineje prvega odstavka 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/, ki določa, da lokalna skupnost z odlokom za posamezno javno službo določi tudi organizacijsko in prostorsko zasnovo za opravljanje javne službe. K 8. členu Besedilo prvega odstavka je oblikovano v skladu z določilom druge alineje prvega odstavka 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/, ki določa, da lokalna skupnost z odlokom za posamezno javno službo določi tudi vrsto in obseg storitev javne službe. V skladu z navedenim je besedilo prvega odstavka oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 28. člena Zakona o zaščiti živali /ZZZiv/, ki določa, da imetnik zavetišča opravlja naslednje naloge: • sprejema prijave o zapuščenih živalih; • zagotavlja potrebno veterinarsko pomoč zapuščenim živalim; • zagotavlja ulov, prevoz, namestitev in oskrbo zapuščenih živali v zavetišču; • skrbi za iskanje skrbnikov teh živali oziroma prodajo ali oddajo živali novim skrbnikom; • zagotavlja označevanje in registracijo zapuščenih živali v skladu s predpisi. Besedilo drugega odstavka je oblikovani v skladu s četrtim odstavkom 28. člena Zakona o zaščiti živali /ZZZiv/, ki določa, da imetnik zavetišča najmanj dvakrat letno poroča o opravljenih nalogah lokalni skupnosti (občini), za katero izvaja javno službo ter enkrat letno upravnemu organu, pristojnemu za veterinarstvo. K 9. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila tretje alineje 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 6 ki določa, da lokalna skupnost z odlokom za posamezno javno službo določi tudi pogoje za zagotavljanje in uporabo javnih dobrin. Na tem mestu moramo opomniti na določili drugega in tretjega odstavka 27. člena Zakona o zaščiti živali, ki določata, da je zagotovitev zavetišča lokalna zadeva javnega pomena, ki se izvršuje kot javna služba, pri čemer mora biti na vsakih 800 registriranih psov v občini zagotovljeno eno mesto v zavetišču. Imetnik zavetišča pa je lahko občina oziroma vsaka fizična ali pravna oseba, ki izpolnjuje predpisane pogoje. K 10. členu Besedilo je oblikovano v skladu z določilom četrte alineje 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da lokalna skupnost z odlokom za posamezno javno službo določi tudi pravice in obveznosti uporabnikov. Pravice in obveznosti uporabnikov posameznih gospodarskih javnih služb so določene v zakonih, ki urejajo posamezne javne službe in jih je potrebno pri oblikovanju tega odloka upoštevati. Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi prvega odstavka 29. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da kdor izgubi žival ali kdor najde zapuščeno žival, o tem obvesti zavetišče oziroma pristojno veterinarsko organizacijo. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi drugega odstavka 29. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da zavetišče po najdbi označene zapuščene živali preveri lastništvo v centralnem registru hišnih živali in v 24 urah obvesti lastnika najdene živali na kontaktne podatke, ki so navedeni v centralnem registru hišnih živali. Besedilo tretjega odstavka je oblikovano na podlagi 30. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da ima skrbnik najdene hišne živali pravico zahtevati vrnitev živali. Če tega ne stori v roku 8 dni od dneva, ko je bila nameščena v zavetišče, lahko imetnik zavetišča žival odda tudi drugemu zainteresiranemu skrbniku, ki se zaveže, da bo za žival ustrezno skrbel. Besedilo četrtega odstavka je oblikovano na podlagi določil 13. člena Pravilnika o pogojih za zavetišča za zapuščene živali (Uradni list RS, št. 45/00 in 78/04), ki določa, da imetnik zavetišča sprejema živali, za katere njihovi skrbniki nočejo ali ne morejo več skrbeti (oddane živali), in pomaga iskati nove skrbnike. Zavetišče sprejme žival v roku 8 dni po prejemu zahteve. Skrbnik, ki je žival oddal, nima pravice do druge živali iz zavetišča, razen v izjemnih primerih v dogovoru z vodjem zavetišča. Skrbnik, ki oddaja žival, mora poleg osebnih podatkov podati ustrezno izjavo, da je dejansko njen lastnik in da soglaša, da lastninska pravica na živali preide na zavetišče, izročiti vso dokumentacijo o živali, podati informacije o značaju in navadah živali ter plačati prispevek za delovanje zavetišča. Če žival izpolnjuje predpisane pogoje za usmrtitev, imetnik zavetišča zavrne sprejem take živali in napoti skrbnika v veterinarsko organizacijo. Besedilo petega odstavka je oblikovano na podlagi prvega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da vse stroške v zvezi z zapuščeno živaljo plača dosedanji skrbnik živali, če ni s predpisi določeno 28.10.2022 drugače. Če skrbnik živali ni znan oziroma, če lastnika živali ni mogoče ugotoviti, krije stroške imetnik zavetišča oziroma občina, kjer je žival najdena, če ni zagotovila zavetišča. Na tem mestu je potrebno opomniti, da stroške dnevne oskrbe živali v zavetišču za prvih 30 dni, razen v primerih iz tretjega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali, krije občina (peti odstavek 31. člena ZZZiv). Po 30. dnevu od namestitve krije nadaljnje stroške dnevne oskrbe živali imetnik zavetišča (izvajalec javne službe), v katerem je žival nameščena (šesti odstavek 31. člen ZZZiv). Če zapuščene živali ni mogoče oddati, po 120 dneh od dneva, ko je bila nameščena v zavetišče, stroške dnevne oskrbe živali krije Republika Slovenija (osmi odstavek 31. člena ZZZiv). Besedilo šestega odstavka je oblikovano na podlagi četrtega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da imetnik zavetišča, ki žival odda, lahko zaračuna novemu skrbniku pavšalni znesek za oskrbo živali v skladu s cenikom zavetišča. K 11. členu Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi petega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da občina krije stroške: • odlova in prevoza živali; • veterinarskega pregleda živali ob namestitvi; • veterinarske oskrbe živali ob namestitvi, če je ta potrebna; • označitve, sterilizacije in kastracije živali; • stroške dnevne oskrbe živali v zavetišču za prvih 30 dni, razen v primerih iz tretjega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi devetega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da stroški dnevne oskrbe živali obsegajo zagotavljanje potreb po hrani, vodi in ustrezno veterinarsko oskrbo. Besedilo tretjega odstavka je oblikovano na podlagi šestega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da po 30. dnevu od namestitve krije nadaljnje stroške dnevne oskrbe živali imetnik zavetišča (izvajalec javne službe), v katerem je žival nameščena. Besedilo četrtega odstavka je oblikovano na podlagi osmega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da če zapuščene živali ni mogoče oddati, po 120 dneh od dneva, ko je bila nameščena v zavetišče, stroške dnevne oskrbe živali krije Republika Slovenija. K 12. členu Besedilo je oblikovano na podlagi 33. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da imetnik zavetišča pridobi sredstva za vzpostavitev zavetišča iz naslednjih virov: • proračuna lokalne samoupravne skupnosti; • proračuna Republike Slovenije za gradbena dela in opremo, vendar največ do višine 50% njihove dejanske vrednosti, če je investicija v skladu s pogoji, ki jih predpiše minister; • drugih virov (darila, donacije ipd.) Sredstva za delovanje zavetišča pa pridobi iz naslednjih virov: • iz proračuna lokalne samoupravne skupnosti; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 • • • 7 iz proračuna Republike Slovenije, če gre za društvo, ki deluje v javnem interesu; iz plačila stroškov v zvezi z zapuščenimi živalmi; iz drugih virov. K 13. členu Besedilo je oblikovano v skladu z določilom pete alineje 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah , ki določa, da lokalna skupnost z odlokom za posamezno javno službo določi tudi način oblikovanja virov financiranja gospodarskih javnih služb. Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi prvega odstavka 29. člena Zakona o lokalni samoupravi, ki določa, da je občinski svet najvišji organ odločanja o vseh zadevah v okviru pravic in dolžnosti občine ter na podlagi enajstega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da cenik zavetišča potrdi upravni organ, pristojen za veterinarstvo. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi desetega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da podrobnejša merila za izračun stroškov iz petega in devetega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali predpiše minister. V skladu s petim odstavkom 31. člena Zakona o zaščiti živali občina krije stroške: • odlova in prevoza živali; • veterinarskega pregleda živali ob namestitvi; • veterinarske oskrbe živali ob namestitvi, če je ta potrebna; • označitve, sterilizacije in kastracije živali; • stroške dnevne oskrbe živali v zavetišču za prvih 30 dni, razen v primerih iz tretjega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali. V skladu z devetim odstavkom 31. člena Zakona o zaščiti živali stroški dnevne oskrbe živali obsegajo zagotavljanje potreb po hrani, vodi in ustrezno veterinarsko oskrbo. Na tem mestu je potrebno opomniti na prvi odstavek 27. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zaščiti živali (Uradni list RS, št. 159/2021), ki določa, da minister izda predpis iz desetega odstavka spremenjenega 31. člena zakona (podrobnejša merila za izračun stroškov iz petega in devetega odstavka 31. člena Zakona o zaščiti živali, v dveh letih od uveljavitve Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zaščiti živali. K 14. členu Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila šeste alineje 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da se z odlokom o načinu opravljanja javne službe določi tudi vrsta in obseg objektov in naprav, potrebnih za izvajanje gospodarske javne službe, ki so lastnina lokalne skupnosti ter del javne lastnine, ki je javno dobro in varstvo, ki ga uživa. Na tem mestu moramo opomniti na drugi in tretji odstavek 27. člena Zakona o zaščiti živali, ki določata, da je zagotovitev zavetišča lokalna zadeva javnega 28.10.2022 pomena, ki se izvršuje kot javna služba, pri čemer mora biti na vsakih 800 registriranih psov v občini zagotovljeno eno mesto v zavetišču. Imetnik zavetišča pa je lahko občina oziroma vsaka fizična ali pravna oseba, ki izpolnjuje predpisane pogoje. Z besedilom drugega odstavka pa je določeno, da lahko navedene objekte pod enakimi, z zakonom ter s tem odlokom in drugimi občinskimi predpisi uporablja vsakdo. K 15. členu Besedilo prvega odstavka je oblikovano v skladu z drugim odstavkom 10. člena Pravilnika o pogojih za zavetišča za zapuščene živali (Uradni list RS, št. 45/00 in 78/04), ki določa, da svet zavetišča imenuje lokalna skupnost oziroma lokalne skupnosti, katerih območje s svojim delovanjem pokriva zavetišče. Na tem mestu je potrebno opomniti na tretji odstavek 10. člena Pravilnika o pogojih za zavetišča za zapuščene živali (Uradni list RS, št. 45/00 in 78/04), ki določa, da svet zavetišča obvezno sestavljajo: • predstavnik lokalne skupnosti oziroma lokalnih skupnosti, katerih območje s svojim delovanjem pokriva zavetišče; • predstavnik Veterinarske uprave Republike Slovenije, ki ga določi predstojnik uprave; • predstavnik društva za zaščito živali, ki deluje na območju, kjer je zavetišče; • predstavnik imetnika zavetišča, razen če je imetnik zavetišča društvo za zaščito živali ali lokalna skupnost, na območju katere je zavetišče. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi prvega odstavka 10. člena Pravilnika o pogojih za zavetišča za zapuščene živali (Uradni list RS, št. 45/00 in 78/04), ki določa, da zavetišče mora imeti svet zavetišča, ki: • nadzoruje delo zavetišča; • določa višino prispevkov, ki jih plačujejo skrbniki v zvezi z zapuščenimi živalmi; K 16. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 50.a člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/, ki določa, da občinska uprava opravlja nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti. Na tem mestu moramo opomniti na četrti odstavek 28. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da imetnik zavetišča najmanj dvakrat letno poroča o opravljenih nalogah lokalni skupnosti (občini), za katero izvaja javno službo ter enkrat letno upravnemu organu, pristojnemu za veterinarstvo. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 8 28.10.2022 K 17. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila 66. člena Zakona o lokalni samoupravi, ki določa, da morajo biti statut in predpisi občine objavljeni, veljati pa začnejo petnajsti dan po objavi, če ni v njih drugače določeno. Statut in drugi predpisi občine se objavijo v uradnem glasilu (npr. Uradnem glasilu slovenskih občin). Pripravila: Milena Debeljak, Direktorica občinske uprave Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19, 11/19) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: − ODLOK o predmetu in pogojih za podelitev koncesije za opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju Občine Ormož prva obravnava − V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo, 6/19, 11/19) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Milena Debeljak, Direktorica občinske uprave Ormož, dne 28.10.2022 35. ODLOK o predmetu in pogojih za podelitev koncesije za opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju Občine Ormož - prva obravnava I. UVOD Ocena stanja Državni zbor RS je v letu 1999 sprejel Zakon o zaščiti živali (Uradni list RS, št. 38/13 - uradno prečiščeno besedilo, 21/18-ZNOrg, 92/20 in 159/21). V letu 2021 je bila sprejeta obsežna sprememba navedenega zakona (Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o zaščiti živali IZZZiv-E/ (Uradni list RS, št. 159/2021)), ki uvaja določene novosti tudi na področju izvajanja gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču. V skladu s 27. členom Zakona o zaščiti živali se zapuščenim živalim zagotovi pomoč, oskrba in namestitev v zavetišču. Zagotovitev zavetišča pa je lokalna zadeva javnega pomena, ki se izvršuje kot javna služba, pri čemer mora biti na vsakih 800 registriranih psov v občini zagotovljeno eno mesto v zavetišču. Imetnik zavetišča je lahko občina oziroma vsaka fizična Danijel Vrbnjak l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ ali pravna oseba, ki izpolnjuje predpisane pogoje. Izpolnjevanje navedenih pogojev za začetek delovanja zavetišča pa ugotavlja upravni organ, pristojen za veterinarstvo, v upravnem postopku. Način opravljanja gospodarske javne službe predpiše občina. Zakon o gospodarskih javnih službah v drugem odstavku 3. člena predvideva izdajo posebnega predpisa (odlok občine) o načinu opravljanja javne službe. Z navedenim odlokom mora občina, kot izhaja iz 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, za posamezno gospodarsko javno službo, med drugim določiti tudi organizacijsko obliko izvajanja javne službe. Izhajajoč iz določila 6. člena osnutka Odloka o načinu opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju Občine Ormož, občina zagotavlja opravljanje javne službe s podelitvijo koncesije enemu izvajalcu javne službe. Na tem mestu je potrebno opomniti, da se koncesija ustanovi s koncesijskim aktom. V skladu z določilom 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, se s koncesijskim aktom določa predmet in pogoje opravljanja gospodarske javne službe za posamezno koncesijo. Koncesijski akt je odlok lokalne skupnosti (občine) in v skladu s 33. členom Zakona o gospodarskih javnih službah vsebuje: − dejavnost ali zadeve, ki so predmet gospodarske javne službe; − območje opravljanja gospodarske javne službe, uporabnike ter razmerja do uporabnikov; − pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 − − − − − − − − − 9 splošne pogoje za opravljanje gospodarske javne službe in za uporabo javnih dobrin, ki se z njo zagotavljajo; vrsto in obseg monopola ali način njegovega preprečevanja; začetek in čas trajanja koncesije; vire financiranja gospodarske javne službe; nadzor nad izvajanjem gospodarske javne službe; prenehanje koncesijskega razmerja; organ, ki opravi izbor koncesionarja; organ, pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe; druge sestavine, potrebne za določitev in izvajanje gospodarske javne službe. Potrebno je opomniti na drugi odstavek 33. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da imetnik zavetišča pridobiva sredstva za delovanje zavetišča iz naslednjih virov: − iz proračuna lokalne samoupravne skupnosti; − iz proračuna Republike Slovenije, če gre za društvo, ki deluje v javnem interesu; − iz plačila stroškov v zvezi z zapuščenimi živalmi; − iz drugih virov. Stroški dnevne oskrbe živali obsegajo zagotavljanje potreb po hrani, vodi in ustrezno veterinarsko oskrbo (deveti odstavek 31. člena ZZZiv). Izhajajoč iz določila 6. člena osnutka Odloka o načinu opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju Občine Ormož, občina zagotavlja opravljanje javne službe s podelitvijo koncesije enemu izvajalcu javne službe. Razlogi za sprejem odloka Občinski svet Občine Ormož še ni sprejel Odloka o predmetu in pogojih za podelitev koncesije za opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču (koncesijski akt) v skladu z 32. in 33. členom Zakona o gospodarskih javnih službah ter 27. členom Zakona o zaščiti živali, ki določa, da se zapuščenim živalim zagotovi pomoč, oskrba in namestitev v zavetišču, zagotovitev zavetišča pa je lokalna zadeva javnega pomena, ki se izvršuje kot javna služba. Cilji za sprejem odloka Z odlokom bo občinski svet; − ob spoštovanju ustavnega načela zakonitosti (tretji odstavek 153. člena Ustave RS), ki določa, da morajo biti podzakonski akti v skladu z ustavo in zakoni ter − ob spoštovanju določila 27. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da se zapuščenim živalim zagotovi pomoč, oskrba in namestitev v zavetišču, zagotovitev zavetišča pa je lokalna 28.10.2022 zadeva javnega pomena, ki se izvršuje kot javna služba; podrobneje določil predmet in pogoje za podelitve koncesije za opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču v skladu z določili 32. in 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah. Ocena finančnih in drugih posledic, ki jih bo imel sprejem odloka Sprejem odloka ne bo imel dodatnih finančnih posledic za občinski proračun. Predlog Občinskemu svetu Občine Ormož predlagam v sprejem z Zakonom o lokalni samoupravi, Zakonom o gospodarskih javnih službah in Zakonom o zaščiti živali, vsebinsko usklajen osnutek Odloka o predmetu in pogojih za podelitev koncesije za opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju Občine Ormož. II. ČLENI ODLOKA Na podlagi 61. in 62. člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS) (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), na podlagi 3. 7. in 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40; v nadaljevanju: ZGJS), 3. in 5. člena Odloka o občinskih gospodarskih javnih službah v Občini Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 7/16, 1/17, 5/17, 6/19) in 16. člena statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo in 11/19), je Občinski svet Občine Ormož na ___ redni seji, dne ________ sprejel ODLOK o predmetu in pogojih za podelitev koncesije za opravljanje obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču na območju Občine Ormož - prva obravnava 1 Splošne določbe 1. člen (vsebina odloka) (1) S tem odlokom, kot koncesijskim aktom, se določijo predmet in pogoji opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe pomoči, oskrbe in namestitve zapuščenih živali v zavetišču (v nadaljevanju: javna služba) na območju Občine Ormož. (2) S tem odlokom se določijo: • dejavnosti, ki so predmet javne službe; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 • • • • • • • • • • • • • 10 območje izvajanja javne službe, uporabnike ter razmerja do uporabnikov; pogoji, ki jih mora izpolnjevati koncesionar; javna pooblastila koncesionarju; splošni pogoji za izvajanje javne službe in za uporabo javnih dobrin, ki se z njo zagotavljajo; vrsta in obseg monopola ali način njegovega preprečevanja; začetek in čas trajanja koncesije; viri financiranja javne službe; način plačila koncesionarja; nadzor nad izvajanjem javne službe; prenehanje koncesijskega razmerja; organ, ki opravi izbor koncesionarja; organ, pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe in druge sestavine, potrebne za določitev in izvajanje javne službe. 2. člen (izrazi) Izrazi uporabljeni v tem odloku imajo enak pomen, kot je določeno v zakonu, ki ureja področje zaščite živali in v podzakonskih predpisih, ki so izdani na njegovi podlagi. 3. člen (uporaba predpisov) Za vprašanja v zvezi z izvajanjem javne službe iz prvega člena tega odloka, ki niso posebej urejena s tem odlokom, se uporabljajo določila zakonov in podzakonskih prepisov, ki urejajo izvajanje javne službe iz prvega člena tega odloka. 2 Predmet javne službe 4. člen (storitve, ki so predmet javne službe) S storitvami javne službe se zagotavlja pomoč, oskrba in namestitev zapuščenih živali v zavetišču. Javna služba obsega: • sprejem prijav o zapuščenih in izgubljenih živalih; • zagotavljanje potrebne veterinarske pomoči zapuščenim živalim; • zagotavljanje ulova, prevoza, namestitve in oskrbe zapuščenih živali v zavetišču; • skrb za iskanje skrbnikov teh živali oziroma prodajo ali oddajo živali novim skrbnikom; • zagotavljanje označevanja in registracije zapuščenih živali v skladu s predpisi; • vodenje evidenc; • druge naloge v skladu z zakonom in podzakonskimi predpisi, ki urejajo izvajanje javne službe iz prvega člena tega odloka. 28.10.2022 3 Območje izvajanja javne službe, uporabniki ter razmerja do uporabnikov 5. člen (območje izvajanja javne službe) Območje izvajanja javne službe iz prvega člena tega odloka obsega območje Občine Ormož. 4 Pogoji, ki jih mora izpolnjevati koncesionar 6. člen (pogoji) (1) Prijavitelj na javni razpis mora za podelitev koncesije za izvajanje javne službe izpolnjevati naslednje pogoje, in sicer da: – je fizična ali pravna oseba, registrirana za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije, – izpolnjuje pogoje, ki jih določajo zakon o zaščiti živali ter drugi podzakonski predpisi, ki podrobneje urejajo zaščito živali, – ima poravnane davke in prispevke, – ni v stečajnem postopku, v postopku prisilne poravnave ali likvidacije, – izkaže kadrovsko in organizacijsko sposobnost za izvajanje koncesije, – izkaže finančno sposobnost, – razpolaga z zadostnim številom oskrbnikov in zadostnim obsegom potrebnih delovnih sredstev, – predloži stroškovno opredeljen izvedbeni program oskrbe zapuščenih živali, – ima izkušnje na področju dejavnosti, ki je predmet koncesije, – prevzame odgovornost za škodo, ki bi jo z opravljanjem ali v zvezi z opravljanjem koncesije lahko povzročil tretji osebi, – izpolnjuje morebitne dodatne pogoje vsebovane v javnem razpisu. (2) Podrobneje se pogoji in način dokazovanja določijo z razpisno dokumentacijo za izbor izvajalca javne službe. 5 Splošni pogoji za izvajanje javne službe 7. člen (splošni pogoji za izvajanje javne službe) Izvajalec javne službe mora izvajati javno službo v skladu z določili zakona in podzakonskih predpisov, ki urejajo področje zaščite živali in predpisi občine. 6 Obseg monopola 8. člen (obseg monopola) (1) Koncesija za opravljanje dejavnosti javne službe iz prvega člena tega odloka na celotnem območju občine se podeli enemu koncesionarju. (2) Koncesionar pridobi posebno in izključno pravico za izvajanje dejavnosti javne službe na celotnem območju občine. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 11 7 Začetek in čas trajanja koncesije 9. člen (začetek koncesije) Koncesijsko razmerje se začne s podpisom koncesijske pogodbe. 10. člen (čas trajanja koncesije) Koncesija se podeli za obdobje 5 let. 8 Viri financiranja javne službe 11.člen (viri financiranja javne službe) Koncesionar pridobiva sredstva za opravljanje javne službe: • iz proračuna občine; • iz plačil uporabnikov storitev javne službe; • iz drugih virov določenih z zakonom ali odlokom občine. 9 Nadzor nad izvajanjem gospodarske javne službe 12. člen (nadzor) (1) Nadzor nad izvajanjem koncesije izvajajo pristojne službe občinske uprave občine in občinski svet občine. (2) Nadzor nad zakonitostjo dela koncesionarja izvršuje pristojni organ občinske uprave. 10 Prenehanje koncesijskega razmerja 13. člen (prenehanje koncesijskega razmerja) Koncesijsko razmerje preneha: • s prenehanjem koncesijske pogodbe; • z odkupom koncesije; • z odvzemom koncesije; • s prevzemom javne službe v režijo; • v drugih primerih določenih s koncesijsko pogodbo. 14.člen (odvzem koncesije) (1) Koncedent odvzame koncesijo koncesionarju ne glede na določila koncesijske pogodbe: • če ne začne z izvajanjem dejavnosti javne službe v za to določenem roku; • če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot gospodarska javna služba ali kot koncesionirana gospodarska javna služba; • če dejavnosti ne izvaja redno, strokovno in pravočasno, skratka tako, da je so povzročene motnje v izvajanju dejavnosti; 28.10.2022 če dejavnosti ne izvaja v skladu s predpisi, standardi in navodili koncedenta; • zaradi ponovljenih in dokazanih grobih kršitev predpisov in določil koncesijske pogodbe; • če koncesionar kot fizična ali pravna oseba preneha obstajati. (2) Koncedent mora koncesionarju, pred odvzemom koncesije, dati primeren rok za odpravo kršitev iz tretje, četrte in pete alinee prvega odstavka tega člena. (3) V primeru odvzema koncesije v skladu z drugo alinejo prvega odstavka tega člena ima koncesionar pravico do odškodnine v skladu z določili zakona, ki ureja področje gospodarskih javnih služb. • 15.člen (prevzem javne službe v režijo) (1) Koncedent lahko prevzame javno službo v režijo. (2) Pogoji in način prevzema se določijo v koncesijski pogodbi. 11 Postopek javnega razpisa izbire koncesionarja 16. člen (javni razpis) (1) Koncedent pridobiva koncesionarje na podlagi javnega razpisa. (2) Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in na uradni spletni strani občine. (3) Izbor koncesionarja se opravi v skladu z veljavno zakonodajo. 17. člen (vsebina javnega razpisa) (1) Vsebina javnega razpisa se določi ob smiselni uporabi zakona, ki ureja področje o javno-zasebnem partnerstvu. (2) Javni razpis mora ob vsebini iz prejšnjega odstavka tega člena vsebovati tudi pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar. (3) Javni razpis mora vsebovati najmanj navedbe o: – predmetu in območju koncesije, – začetku in času trajanja koncesije, – pogojih, ki jih mora izpolnjevati koncesionar, – obveznih sestavinah prijave na razpis, – strokovnih referencah in drugih dokazilih, ki morajo biti predložena za ugotavljanje usposobljenosti prijavitelja, – merilih, ki bodo vplivala na izbor koncesionarja, – roku in načinu predložitve prijav, – roku za izbor koncesionarja, – roku, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izboru koncesionarja, – roku, v katerem je potrebno pričeti z izvajanjem javne službe, – odgovornih osebah za dajanje pisnih in ustnih informacij med razpisom, – ostale pogoje, določene s predpisi, ki urejajo področje koncesijskih storitev. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 12 (4) V javnem razpisu se podrobneje opredelijo sestavine iz prejšnjega odstavka. (5) Pri odločanju o izbiri koncesionarja se kot merila upoštevajo predvsem naslednji kriteriji: – najnižja cena skupne vrednosti del v koncesijskem obdobju brez DDV, – dosedanje izkušnje prijavitelja, – druge ugodnosti, ki jih nudi prijavitelj in – morebitna druga merila. (6) Večinsko merilo je najnižja cena skupne vrednosti del v koncesijskem obdobju brez DDV. 18. člen (postopek izbire koncesionarja) (1) Za izbiro koncesionarja se uporabi postopek konkurenčnega dialoga v skladu z določili zakona, ki ureja javno-zasebno partnerstvo, ob smiselni uporabi določil zakona, ki ureja javno naročanje in zakona, ki ureja gospodarske javne službe. (2) Za vodenje postopka razpisa in oceno ponudb imenuje župan občine strokovno komisijo, ki jo sestavljajo predsednik in dva člana. (3) Po pregledu in ocenitvi prijav, komisija pripravi predlog izbire koncesionarja. O izbiri koncesionarja se izda odločba. Nepopolne prijave, ki v zahtevanem roku niso bile dopolnjene in prepozne prijave na razpis, občinska uprava s sklepom zavrže. (4) Zoper odločbo iz prejšnjega odstavka je dopustno vložiti pritožbo v roku 15 dni od vročitve. O pritožbi odloča župan. 28.10.2022 (4) Koncesijsko razmerje začne teči z dnem podpisa koncesijske pogodbe. Koncesija se podeli za obdobje 5 let. (5) Izbrani koncesionar ne sme prenesti podeljene koncesije na nobeno drugo pravno ali fizično osebo. 14 Višja sila 21. člen (dolžnosti in pravice koncesionarja) (1) Koncesionar mora v okviru objektivnih možnosti izvajati javno službo tudi v nepredvidljivih okoliščinah, nastalih zaradi višje sile. (2) V primeru iz prejšnjega odstavka tega člena ima koncesionar pravico od koncedenta zahtevati povračilo stroškov, ki so nastali zaradi izvajanja javne službe na območju občine v nepredvidljivih okoliščinah. (3) Zaradi nepredvidljivih okoliščin, ki so nastale zaradi višje sile, lahko koncesijsko razmerje sporazumno preneha. 15 Odgovornost koncesionarja za ravnanje zaposlenih 22. člen (odgovornost za škodo) Koncesionar je v skladu z zakonom odgovoren za škodo, ki jo pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem javne službe povzročijo pri njem zaposleni ljudje uporabnikom ali drugim osebam. 12 Organ, ki opravi izbor koncesionarja 19.člen (organ, ki opravi izbor koncesionarja) 16 Začasen prevzem (1) Koncesionarja izbere občinska uprava z upravno odločbo na podlagi predloga strokovne komisije iz drugega odstavka 18. člena tega odloka. (2) V postopku izbire koncesionarja imajo vsi kandidati, ki so sodelovali v postopku javnega razpisa, položaj stranke. Če koncesionar v primerih, ki so posledica ravnanja pri njem zaposlenih ljudi, ne zagotovi izvajanja javne službe, lahko njeno izvajanje začasno zagotovi koncedent s prevzemom javne službe v režijo ali na drug način, določen v koncesijski pogodbi. 13 Organ pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe 17 Odgovornost koncedenta za ravnanje koncesionarja 20. člen (organ pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe) Koncesijsko pogodbo v imenu občine sklene župan občine. (1) Z izbranim prijaviteljem se sklene koncesijska pogodba. (2) S koncesijsko pogodbo pogodbeni stranki podrobneje opredelita koncesijsko razmerje. (3) Koncesijsko pogodbo pošlje občinska uprava v podpis izbranemu prijavitelju v roku 15 dni po pravnomočnosti akta o izbiri iz prejšnjega člena. Izbrani prijavitelj mora koncesijsko pogodbo podpisati najkasneje v roku 15 dni od dneva prejema le-te. 23. člen (začasen prevzem) 24. člen (vrsta odgovornosti) Koncedent ne odgovarja za škodo, ki jo pri opravljanju koncesionirane javne službe povzroči koncesionar uporabnikom ali drugim osebam. 18 Zavarovanje odgovornosti za škodo 25. člen (zavarovanje) (1) Koncesionar mora biti ustrezno zavarovan za škodo, ki jo pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem javne Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 13 službe povzročijo pri njem zaposleni ljudje uporabnikom ali drugim osebam in za škodo. (2) Obseg zavarovanja iz prejšnjega odstavka se določi s koncesijsko pogodbo. 28.10.2022 • • organ, pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe in druge sestavine, potrebne za določitev in izvajanje gospodarske javne službe. K 2. členu 19 Končna določba 26. člen (objava in začetek veljavnosti) Ta odlok se objavi v Uradnem glasilu slovenskih občin in začne veljati petnajsti (15) dan po objavi. Številka:007-0024/2022 Datum: Danijel Vrbnjak l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Obrazložitve členov K 1. členu Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da se s koncesijskim aktom določi predmet in pogoje opravljanja gospodarske javne službe za posamezno koncesijo. Koncesijski akt pa je odlok lokalne skupnosti. Na tem mestu moramo opomniti na določilo 27. člena Zakona o zaščiti živali, kidoloča, da se zapuščenim živalim zagotovi pomoč, oskrba in namestitev v zavetišču, zagotovitev zavetišča pa je lokalna zadeva javnega pomena, ki se izvršuje kot javna služba. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi določila 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da koncesijski akt vsebuje: • dejavnost ali zadeve, ki so predmet gospodarske javne službe; • območje izvajanja gospodarske javne službe, uporabnike ter razmerja do uporabnikov; • pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar; • splošne pogoje za izvajanje gospodarske javne službe in za uporabo javnih dobrin, ki se z njo zagotavljajo; • vrsto in obseg monopola ali način njegovega preprečevanja; • začetek in čas trajanja koncesije; • vire financiranja gospodarske javne službe; • nadzor nad izvajanjem gospodarske javne službe; • prenehanje koncesijskega razmerja; • organ, ki opravi izbor koncesionarja; Z besedilom se določa pomen izrazov uporabljenih v odloku. K 3. členu Z besedilom se določa t.i. subsidiarna uporaba zakonov, ki urejajo posamezne javne službe. V skladu z navedenim se za vsa vprašanja v zvezi z izvajanjem javne službe, ki niso posebej urejena s tem odlokom, uporabljajo določila teh zakonov. K 4. členu Besedilo je oblikovano v skladu s prvim odstavkom 28. člena Zakona o zaščiti živali, ki določa, da imetnik zavetišča opravlja naslednje naloge: • sprejema prijave o zapuščenih živalih; • zagotavlja potrebno veterinarsko pomoč zapuščenim živalim; • zagotavlja ulov, prevoz, namestitev in oskrbo zapuščenih živali v zavetišču; • skrbi za iskanje skrbnikov teh živali oziroma prodajo ali oddajo živali novim skrbnikom; • zagotavlja označevanje in registracijo zapuščenih živali v skladu s predpisi. K 5. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila druge alineje 33. člena Zakona o gospodarskih javnih služba, ki določa, da koncesijski akt vsebuje območje izvajanja javne službe. K 6. in 7. členu Zakon o gospodarskih javnih službah določa, da je koncesionar lahko fizična ali pravna oseba, če izpolnjuje pogoje za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesionirane gospodarske javne službe. Koncesionar je lahko tudi tuja oseba, če zakon ne določa drugače. K 8. členu Z besedilom se določa obseg monopola. Koncesija za opravljanje dejavnosti javne službe na posameznem zaokroženem območju občine se podeli enemu koncesionarju, ki s tem pridobi posebno in izključno pravico za izvajanje dejavnosti javne službe. Besedilo je oblikovano na podlagi določila šeste alineje 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da koncesijski akt vsebuje vrsto in obseg monopola ali način njegovega preprečevanja. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 14 K 9. členu 28.10.2022 • Besedilo je oblikovano na podlagi določila sedme alineje 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da koncesijski akt vsebuje začetek in čas trajanja koncesije. K 10. členu • • Besedilo je oblikovano na podlagi določila sedme alineje 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da koncesijski akt vsebuje začetek in čas trajanja koncesije. če ne začne z opravljanjem koncesionirane gospodarske javne službe v za to določenem roku; če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot gospodarska javna služba ali kot koncesionirana gospodarska javna služba. Pogoji odvzema koncesije se določijo v koncesijskem aktu ali v koncesijski pogodbi. V primeru odvzema koncesije v javnem interesu je koncedent dolžan plačati koncesionarju odškodnino, ki se določa po predpisih o razlastitvi. K 11. členu K 15. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila osme alineje 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da koncesijski akt vsebuje vire financiranja gospodarske javne službe. Na tem mestu moramo opomniti še na 59. in 60. člen Zakona o gospodarskih javnih službah IZGJS/, ki določata, da za uporabo javnih dobrin, ki so glede na posameznega uporabnika ali glede na določljive skupine uporabnikov izmerljive, plačujejo uporabniki ceno proizvoda ali storitve, ki je lahko tudi v obliki tarife, fakse, nadomestila ali povračila. Cene se oblikujejo in določajo na način in po postopku, ki ga določa zakon ali odlok lokalne skupnosti v skladu z zakonom. Cene se lahko določijo diferencirano po kategoriji uporabnikov in količini porabljenih ali nudenih javnih dobrin ter rednosti njihove uporabe (59. člen ZGJS). Iz sredstev proračuna se financirajo gospodarske javne službe, s katerimi se zagotavljajo javne dobrine, katerih uporabniki niso določljivi ali katerih uporaba ni izmerljiva (60. člen ZGJS). Besedilo je oblikovano na podlagi določila 45. člena Zakona o gospodarskih javnih službah ki določa, da koncedent lahko prevzame koncesionirano gospodarsko javno službo v režijo. Pogoji in način prevzema pa se določijo v koncesijskem aktu ali v koncesijski pogodbi. K 12. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila desete alineje 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da koncesijski akt vsebuje določila glede nadzora nad izvajanjem gospodarske javne službe. K 13. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila 41. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da razmerje med koncedentom in koncesionarjem preneha: • s prenehanjem koncesijske pogodbe; • z odkupom koncesije; • z odvzemom koncesije; • s prevzemom koncesionirane gospodarske javne službe v režijo. K 14. členu Koncedent lahko odvzame koncesijo koncesionarju: K 16. členu Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 36. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da koncesionarje pridobiva koncedent na podlagi javnega razpisa. Naj še opomnimo na drugi odstavek 36. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da je podlaga za javni razpis koncesijski akt, s katerim se določita tudi oblika in postopek javnega razpisa. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi določila četrtega odstavka 36. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da se javni razpis objavi v uradnem glasilu Republike Slovenije. K 17., 18., in 19. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila drugega odstavka 36. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da je podlaga za javni razpis koncesijski akt, s katerim se določita tudi oblika in postopek javnega razpisa Z besedilom se določa postopek izbire koncesionarja. Za izbiro koncesionarja se uporabi postopek konkurenčnega dialoga v skladu z določili zakona, ki ureja javno-zasebno partnerstvo, ob smiselni uporabi določil zakona, ki ureja javno naročanje in zakona, ki ureja gospodarske javne službe. Besedilo je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 52. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu, ki določa, da javni partner (koncedent) imenuje strokovno komisijo za izbiro zasebnega partnerja (koncesionarja) za izvedbo predmeta javnozasebnega partnerstva ali sklenitev statusnega partnerstva, ki jo sestavljajo predsednik in najmanj dva člana . Vsi člani komisije pa morajo imeti najmanj Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 15 visokošolsko izobrazbo in delovne izkušnje z delovnega področja, da omogočajo strokovno presojo vlog. V primeru izvedbe skupnega javnega razpisa pa mora imeti občina vsaj enega predstavnika v strokovni komisiji, ki ga imenuje župan. Besedilo je oblikovano na podlagi določila 37. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da o izbiri koncesionarja odloča koncedent z upravno odločbo. V postopku izbire pa imajo vsi kandidati, ki so sodelovali v postopku javnega razpisa, položaj stranke. Besedilo je oblikovano na podlagi določila 37. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da o izbiri koncesionarja odloča koncedent z upravno odločbo. V postopku izbire pa imajo vsi kandidati, ki so sodelovali v postopku javnega razpisa, položaj stranke. Na tem mestu moramo opomniti na določilo drugega odstavka 67. člena Zakona o lokalni samoupravi, ki določa, da o upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno. K 20. členu Besedilo je oblikovano na podlagi dotočila prvega odstavka 33. člena Zakona o lokalni samoupravi, ki določa, da župan predstavlja in zastopa občino. Na tem mestu moramo opomniti na določilo 39. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da s koncesijsko pogodbo koncedent in koncesionar uredita medsebojna razmerja v zvezi z opravljanjem koncesionirane gospodarske javne službe. 28.10.2022 K 24. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila 53. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da koncedent subsidiarno odgovarja za škodo, ki jo pri opravljanju koncesionirane gospodarske javne službe povzroči koncesionar uporabnikom ali drugim osebam, če s koncesijsko pogodbo ni dogovorjena drugačna vrsta odgovornosti. K 25. členu Z besedilom se določa obveznost sklenitve zavarovanja za škodo, ki jo pri izvajanju javne službe povzročijo pri koncesionarju zaposleni ljudje uporabnikom ali drugim osebam. K 26. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila 66. člena Zakona o lokalni samoupravi, ki določa, da morajo biti statut in predpisi občine objavljeni, veljati pa začnejo petnajsti dan po objavi, če ni v njih drugače določeno. Statut in drugi predpisi občine se objavijo v uradnem glasilu. Pripravila: Milena Debeljak, Direktorica občinske uprave K 21. členu V besedilu se določijo dolžnosti koncesionarja v primeru višje sile. in pravice K 22. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila 53. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa, da koncedent subsidiarno odgovarja za škodo, ki jo pri opravljanju koncesionirane gospodarske javne službe povzroči koncesionar uporabnikom ali drugim osebam, če s koncesijsko pogodbo ni dogovorjena drugačna vrsta odgovornosti. K 23. členu Besedilo je oblikovano na podlagi določila 52. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, ki določa lahko koncedent začasno zagotovi opravljanje javne službe s prevzemom javne službe v režijo ali na drug način, določen v koncesijski pogodb, če koncesionar v primerih, ki so posledica pri njem zaposlenih ljudi, ne zagotovi opravljanja koncesionirane gospodarske javne službe. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 16 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 28.10.2022