KRALJEVINA SRBA, HRVATA I SLOVENACA UPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 36 (1) INDUSTRISKE SVOJINE Izdan 1. Oktobra 1927. PATENTNI SPIS ST. 4530 Hugo Bauer, Wien. Porivna kurilna naprava. Prijava z dne 28. julija 1925. Velja od 1. avgusta 1926. Zahtevana prvenstvena pravica z dne 28. julija 1924. (Avstrija), Izum se tiče porivne kurilne naprave z več drug poleg drugega razporejenimi gorivnimi žlebovi in v bistvu obstoja v tem, da se gorivo dovaja vsakemu gorivnemu žlebu posebej odzgoraj. V to svrho je za vsaki gorivni žleb predvideno dozirajoče kolo, od katerega curlja odmerjeno gorivo na prednji žlebov konec, ki leži že v delovnem območju pripadajočega porivnega droga. S tem, da dospe gorivo zgolj vsled svoje lastne teže odzgoraj v vsaki gorivni žleb posebej, se izgognemo motnjam, ki se pojavljajo pri podrivnih in podobnih kurilnih napravah vsled nasilnega vdevanja goriva, in ki se povzročajo še posebno od tujih teles. V risbi je predočen predmet izuma v izvedbeni obliki, na primer kot notranja kurilna naprava, in sicer kaže sl. 1 navpični presek čez sredino, sl. 2 na svoji levi polovici presek po črti A—B in na desni polovici presek po črti C—D slike 1, medtem ko kaže sl. 3 pogon porivnih drogov v čelnem pogledu. Gorivna sprema 1 je podeljena na oddelke 2, kojih število odgovarja onemu gorivnih žlebov 3. V vsakem oddelku 2 je razporejeno eno dozirajoče kolo 4, od katerega curlja odmerjena množina goriva zgolj vsled svoje lasne teže na prednji konec pripadajočega gorivnega žleba 3. V žlebovih 3 se lahko premikajo sem in tja porivni drogovi 6, opremljeni s soje-malci 5. Pogon porivnih drogov 6 se jemlje od jermenice 7, katere gibanje se prenaša s predležjem A na ročico 8, ki stavlja z vzvodnim drogovjem 9, 10, 11, 12 v nihajoče gibanje gred 13. Na gredi 13 sede palci 14, ki prijemljejo v prepore 15 pogonskih dro- gov 16 za porivne drogove 6, tako da so ti gibani sem in tja, vsled česar se poriva gorivo v žlebovih 3 nazad. Dvig porivnih drogov 3 je udesljiv s prestavljanjem učinkovite dolžine vzvoda 10. Pogonsko drogovje je lahko tako razporejeno, da po dva in dva sosedna pogonska drogova vršita drug proti drugemu nasprotno gibanje, torej da diferirata za 180° v gibalni fazi. Ta fazna diferenca dovoljuje lažje raziomljenje in večjo gibljivost nagromadene-ga kupa, ki se tvori nad žlebovi. Obenem je hasnovito, napraviti palce dvodelne, tako da je mogoče z demontiranjem palcev ali njih delov izmenjati oziroma ven potegniti drogove med pogonom. Zgoritveni zrak se dovaja po šobah 17. Šobna telesa, razporejena med po dvema žle-bovima 3 in naslanjajoča se na njih gornje robove, so tvorjena hasnovito iz rešetnikov. Zljebovi 3 zgubivajo od spredaj nazad na-globini in na zadnjem koncu gorišča skoro zgoraj izteko. Na tem koncu je razporejena plošča 18, čije naklonski kot napram gorišču je vstavljiv med pogonom s pomočjo droga 19. ki je izpeljan h kurjačevemu prostoru. S ploščo 18 se zajezi izgorelo gorivo, ki dospe z napredovanjem izgoritvenega pocesa h koncu kurilne naprave, in se po potrebi dalje ali manj časa zadržuje, s čimer se doseže popolno izgorenje žlindre. Žlindra, potisnjena preko plošče 18, pade na transportno napravo tvorjeno od tre-snega žleba 20 in je od tega promikana nazaj h kurjačevemu prostoru Naprej nagnjeni tresni žleb 20 je poganjan od enega Din. 25. izmed sem in tja idočih drogov 16, v čigar preporo 21 prijemlje en konec okoli osi 23 svobodno se vrtljivega dvokrakega vzvoda 22, na čigar drugem koncu je prizgibljen z vzmetjo 24 obremenjeni krak 25, ki prenaša sunke na tresni žleb 20. Žlindra, ki pada na tresni žleb, se omoči s šobno cevjo 26 z vodo in se s tem pripravi do granulacije. Patentni zahtevi: 1. Porivna kurilna naprava z več drug poleg drugega razporejenimi gorivnimi žlebovi označena s tem, da se izvrši dovod goriva k vsakemu gorivnemu žlebu posebej z lastno dozirajočo pripravo na ta način, da gorivo pade svobodno na žlebov prednji konec, ki leži v delovnem območju porivnega droga. 2. Porivna kurilna naprava, označena s tem, da je število okretov dozirajočih koles z dvigom in hitrostjo porivnih drogov v razmerju, ki se da med obratom regulirati s tem, da je dvig porivnih drogov (3) udesljiv s prestavljanjem učinkovite dolžine vzvoda (10). 5. Porivna kurilna naprava po zahtevu 1, označena stem, da so šobna telesa za zgo-ritveni zrak razporejena med po dvema žle-bovima, tvorjena iz rešetnikov. 4. Porivna kurilna naprava po zahtevu 1, označena s tem, da je na koncu kurilne naprave razporejena plošča, ki zajezi žlindro v to svrho da sezasigura popolno izgorenje žlindre. 5. Porivna kurilna naprava po zahtevu 4, označena s tem, da se more učinkovita višina plošče, ki zajezi žlindro med obratom udesiti. 6. Porivna kurilna naprava po zahtevu 1, označena s tem, da so organi (palci 14) ki poganjajo porivne drogove (6), prednostno izobličeni dvodelno, tako da se morejo med pogonom sneti, v to svrho, da se morejo porivni drogovi (6) med pogonom posamič izmenjati. !C /!dpatent broj 4-530. •7 /jc/pa fen f bro/ 4530