Kaos. Iz Dalmacije poročajo, da so se razmere glede prosvete v zadnjem času neizmerno poslabšale. Prosvetno upravo so razdelili na dve politični oblasti, splitsko in dubrovničko, in šolstvo je prišlo pod tipravo velikih županov. Nastala je prava upravna anarhija glede prosvetnih vprašanj in prosvetne uprave. Zrušile so se vse prosvetne ustanove, uničili so se vsi dosedaj še veljavni zakoni in zadnji čas je veliki župan ukinil celo nadaljne učiteljske natečaje. Prenehali so okrajni šolski sveti, v katerih so imeli učitelji lepo število svojih delegatov. Okrajni in oblastni šolski nadzorniki so postali le referenti za šolske zadeve. brez vsekake oblasti, ker celo dopust do 15 dni podeljuje le veliki župan. Z eno potezo peresa gosp. ministra prosvete so se vzele vse pravice. To so lepi darovi za lepo, plemenito in patriotično delovanje učiteljstva. Taka poročila dohajajo iz pokrajin naši centrali! Pogreška, ki so jo napravili državni prosvetni krmilarji je huda, ona je usodna in pogubonosna za državno idejo in za državo samo. lcajti destruktivni elementi so neumorno na delu, da rušijo notranjost državnega edinstva tudi med učiteljstvom in da ustvarjajo nerazpoloženje tudi med učiteljstvom. da še z njim podprejo svoje Sisifovo delo, ki so ga izvršili proti državi v širokih masah naroda. Zaman postajajo vsa ooozorila s strani učiteljstva, delo razdiranja prosvetne uprave se nadaljuje, ne da bi upali, da bi kmalu dobili zakonito nadomestilo za ono prosvetno upravo. ki je bila ukinjena. Največjo pogreško so izvršili s tem, da so dosedanjo prakso v prosvetni upravi ukinili, preden smo dobili nove šolske zakone; da so ukinili šolske korporacije, preden smo dobili zakonite druge, ker od upravne demokracije smo s tem prešli k upravnemu absolutizmu. Nezadovoljstvo v vrstah učiteljstva je večje od dne do dne, kajti kaos je vedno večji, ukinjajo mesta, ki so postala že narodno pravo, ni jasnosti ne glede nameščanja ne glede premeščanja, dogajajo se prestopki pri upokojitvah, ki jih nismo bili nikdar vajeni, da so upokojenci po več mesecev brez vsake plače itd., itd.... In marsikaterim pogreškom bi se lahko z lahkoto izognili, ohranili bi lahko zadovoljstvo učiteljstva, ki je pogoj uspešnemu prospevanju šolstva, če bi bilo le malo volje do sporazumevanja in upoštevanja iskrenih opozoril, ki jih daje učiteljstvo g. ministru prosvete. Za veliko pogreško smatramo dejstvo, da še do danes ni zastoonika slovenskega osnovnošolskega učiteljstva v ministrstvu prosvete v Beogradu, ki bi bil pravi tolmač slovenskega osnovnošolskega učiteljstva in s pomočjk) katerega bi se izognili vsem rieiasnostim in vsemu nezadovoljstvn, ki je zavladalo danes pri nas. To svojo zahtevo ponavlja slovensko učiteljstvo znova, dokler še nl popolnoma ubita vsa vera v učitelistvu in dokler ie učiteljstvo še voljno nositi odgovornost za razmere z onirni, ki jih ustvarjajo. Ob dvanajsti uri ponavljamo to svojo odločno zahtevo!