J krpanje mesta, 2011 2012/2+3 Mentorji: Vasa J. Perovic, Anja Vidic, Jure Grohar Pripravila: Vasa J. Perovic, Anja Vidic Mednarodna arhitekturna delavnica Krpanje mesta 2011 / International architectural workshop Patching the City 2011 organizacija DAR - Društvo arhitektov Reka, Mestna občina Reka, Fakulteta za arhitekturo univerze v Pescari, Fundacija Musagetes. Kraj, datum Reka, Hrvaška; trajanje: 7 dni, zaključna predstavitev: 2. april 2011. sodelujoči Mentorji: doc. mag. Vasa J. Perovic, asist. Anja Vidic, t.s. Jure Grohar; študenti: Mija Mikuž, Teo Kajzer, Sara Slivnik, Rok Smrkolj, Mateja Pipan, Veronika Ožbot. Odzivi Komentar delavnice je bil objavljen v aktualni številki dnevnika Jutranji list. Tema delavnice Kljub dejstvu, da se Reka razvija ob obali, je direkten kontakt mesta z morjem danes praktično onemogočen. Pristanišče in industrija, ki je izkoriščala morske resurse in je danes opustela, je mesto odrezala od morja. V velike meri zapuščena industrijska območja ponujajo novo možnost za mestni razvoj na centralnih lokacijah v direktnem kontaktu z morjem. študenti 4. in 5. letnika so na mednarodni arhitekturni delavnici v Reki iskali vizijo za prihodnji razvoj degradiranega industrijskega območja, ki obsega del od Hartere do Delte ob obali in se nahaja vzhodno od mestnega središča. študenti so s svojim projektom raziskovali možnosti lokacije kot odprtega javnega prostora mesta v kontaktu z morjem. Izhodišče projekta je bilo lokacijo v prvi fazi aktivirati kot programirano parkirno ter parkovno površino, ki bi rešila enormne potrebe po parkirnih mestih, ki se pojavljajo v tem delu Reke. V kasnejših fazah lokacijo prostorsko organizira sistem kanalov, ki delto razrežejo na mrežo otokov kjer nastopajo različni javni in komercialni programi, zaradi česar avtorji projekt poimenujejo Possibility of an Island. Parametri na katere je moral projekt odgovoriti so prometna problematika, odsotnost javnih površin, ki bi imele direkten kontakt z morjem in, zaradi geografske lege, otežena širitev mesta. V začetni fazi predlog urbane revitalizacije predvideva preselitev kontejnerskega skladišča iz območja Delte na novo lokacijo kontejnerskega terminala. Izpraznjena lokacija Delte se odpre, s čimer mesto prvič dobi veliko, javno odprto površino povezano z morjem - novo mesto plažo. V kasnejših fazah se območje z vodnimi kanali, postopoma razdeli na ortogonalno mrežo dimenzij 80x80 m (dimenzije mestnega kareja). Sistem kanalov poveča kontakt območja z vodo in daje avtonomijo nastalim ortogonalnim otokom. Novo artikulirano območje se priključuje na obstoječe prometne povezave s čimer se vpenja v obstoječ prostorski kontekst. Znotraj nove prostorske mreže se lahko glede na potrebe razvijajo novi odprti javni prostori in stavbe -parki, plaže, parkirne površine, kulturne in izobraževalne ustanove, komercialni programi. Rezultat delavnice je kritika trenutne situacije - prometne stiske in degradacije javnih prostorov, hkrati s tem projekt ponuja vizijo, ugotovitev, da bi mesto lahko pridobilo nov, odprt javni prostor ki bi ga meščani lahko začeli koristiti na različne načine. Skupina študentov je rezultate delavnice predstavila strokovni in laični javnosti ter naletela na pozitiven odziv s strani mestne uprave, projekt je bil kot aktualen, kritičen in vizionarski opisan tudi v Jutranjem Listu. ''C/ Slika 1: S superponiranjem močno programirane mestne mreže in rečne delte mora postati območje nova mestna zanimivost. Slika 2: Levo: Območje obdelave na pravokotno mrežo razdeli sistem vodnih kanalov. Desno: Obstoječe poti in značilnosti dajejo karakter sicer enotni prostorski mreži kanalov. KRPANJE MESTA, 2011 slika 3: Otočje skoraj neomejenih možnosti, kot priložnost za mesto.