Ižanka še naprej povzroča hudo kri Vse kaže, da na Ižanki ne bo miru, dokler ne bo cesta dočakala temeljito obnovo. V petek, 22. junijaje prizadetim krajanom podkrimskega območja znova prekipelo, in z dveurno protestno zaporo Ižanske ceste so ponovno opozorili, da je promet na njej že več kot nevzcfržen in da je že skrajni čas, da se prične z obnovi-tvenimi deli. »To je zagotovo ena najslabših cest v Republiki Sloveniji in cesta, ki povzro-ča največjo materialno škodo na prevoz-nih sredstvih,« so kategorično zapisali v svojem protestnem razglasu odgovorni na KS Ig, ki je prevzela levji delež pri akciji za boljšo ižanko, hkrati pa opozori-li, da bodo zapore stopnjevali do končne-ga zaprtje ceste, če ne bodo stekle aktiv-nosti za njeno ureditev. Novi predsednik IS občine Davor Va-lentinčič, ki je prišel mirit razgrete kraja-ne, prizadetim ni mogel obljubiti kaj več kot obljublja republiška uprava za ceste: projekt je enostavno prevelik finančni zalogaj, da bi ga zmogli kar čez noč. »Vsakdo pravi, da je to velik oreh. Toda celega ne tnorem kar naenkrat pogoltni-ti. Toje republiška cesta. Republika pa ima še druge probleme... Radi bi, da bi projekt nekdo prevzel, z republiškim de-narjem seveda. Vodja projekta bi deni-mo lahko bil bivši ljubljanski sis za ceste. Moralo pa bi steči več akcij hkrati: naj-prej bi bilo treba speljati promet čez Skofljico, nato pa doseči sporazum, da bi začeli z nasipavanjem in odmaknili jarke proč.« Če je verjeti republiški upravi za ceste, naj bi obnova celotne ižanke prišla v pro-gram šele v naslednjem srednjerbčnem obdobju 1991/95. Letos naj bi uredili le križišče Ceste 18. divizije in ižanke. Ce-lotna obnova Ižanske ceste pa naj bi nastala kar 161 milijonov dinarjev (od tega naj bi samo najdaljši odsek od Pe-' ruzzijeve do Iga »požrl« 109 milijonov dinarjev). Zato pa republiška uprava za ceste obljublja, da bodo še letos zakrpali najbolj dotrajane in nevarne dele cestišča in tako vsaj za silo izboljšali varnost ceste. B. VRHOVEC