v .M .M ,Q-.ag in\m|ir^- yezek r n! •• j ji.i 5 k Jf -O q j, 9 f 9 7 nitioJ jihuiiv WJJiff '.n .•Ji.iSdì: u| )w tUf ' i? •. ,dj_n:»‘j«us olirti fìiVi u i :oboono') - U v» jC Ul V : » 1 ! r mf -, 031.nl; i mi iSh^TVoJ; ;ri t.ui .-riH-rivAl« z, vertov. sv; Frančiška. Časopis ztt Vbtfno katoltškbljitdstvo, 1 ; »H» *»: SiWr .j u* :W-S privdljfenjeln; cerkvenih in redovnih «blasti,j i -n i ! i. i >■ « n i',. / • vrejuM' k izdaja'■"h '■ ' 1,10 ■ *’• 'i , i u i ; ' m <; 1 • •! r« '* u r 1 ,r ,"i i t * i; : - i: i Jir, Jt P. Stanislav Škrabeo, v > tu m« fr^iStoke,,» feda »», ' ,J!i: i »• i; / « > j i f rrj—rrti—rtr. . i iiij;w.| !i.f x»ni itilit usilo. ì'uuix iyiva o iiAtbii lui oa I«* ! ùnquiii ufjsvu?' iris, ili y:«’/ l:)««ii Ibi i-.- r (,i .i^-t -iv.m in o ’ i ili V . imaob !Rlnwikai'ilVei >.! kihi ,.i . .•»« ul .v 9Kk t r " • 1 j v.1 : : $ Kako ge vedi pri j«» llf; «b U'* . 2tó. •Vstanimo so veriiih duš1 ♦ vicàh gii .oic . -«y» • 'J 850. ;J4 pratniku »geli pretnikoVjtroh .redov avv Frangiti«»mi; ;!./ •< 4 ?fc: IxTlÌHW®f¥.i*i0ilkfc; )..»R« j,* i ia 4 »ivi v ,f i 41®»'*Vii; a m.-ì!ù,! «bi :• m -oli Vimmri | »IIVulo« ili ili.(:•«;, J,|l|v llloijoij il Idilli1 »Milo 0»lf JilH > hi jjjifji.I v oj ni ,it>i(jjiòolK>d iiiiiimij ùif i.' .‘••p'iiiS'HV iiJfesvi «i -(»a il! ''iì-.ol;4j't ei, •mum; /iiioiiui'ia i/(n|i >:i;l«• ,m ihi^wl i» il ■> «W„ bj. oT .9j,-icSMq o;i miinyiiX 'u ,iahiyi> /utii-.mfd ib vfibtii ».hlrtil inuiw àiK*h V iiUifiiiiT'hj .y.vliii »(oJa k n /vri iiniiij ilijioiiiii ililhil ìimImjI m oj — jifloV »«JO'] 11 1 {J * il ■[ j i 1 || i'siIO, 0«{ ì. <»' •il*'! (’' O'.illÌJlil : t'i! .•ria - “fliov ii.v y!,;" »> J i s u 1 u v inurit»! i„ ; r I .-ria -od uh il’**ur Di'ili ìJdh m t i V QORIGI. ■ :i-u iì HiiU^jànàl^'tiàKartia. Ii,il >ifù (‘ ‘.Ul Klil' . b iovuèi'i ilo ,0.i 19fl .liuncL Izhaja v nedoločenih obrokih. Velja eel tečaj (12 zvezkov) 70 kr. iis13Lfilgayor gosp. M. M. Hostniku v_Mošfcvil :. (Dalje). Gosp. H. „V st; Jjge sedanja rib men bodoStijiJk videli, »kako&igugelj »Perijoda, ko bi liter; 'r ‘ r' ki 5 i na ,d ri i£& r"o 'ruščini ima r .-S ribjega sgo 1| vselej p o-lolp$lo|na‘||BrditeTO Kmalu bomo ti“ y^pisl|ni gqsp. profesor, lik imel drugo značenje, v drevnjej tekstu .fa eLflwejb concedo ; u f. *rP: profesorja1 W t»i »e sénonrinilal sašteje a utré vA ogn’1 vnmtetajeiiio^Hkigi (sako od p jie-fc®^: (p',je po Miklil^fCll 'tbtver^nf''kedlittjf k V'pOto^lfù! gnbiaskeMt ''aorj-Sta, kaker bi zdaj rekli : „ako Ifog seno tako' o„d;je p Je- ri e. “ Da ni bodoàpik,. kuàe ; feudi stpiauje, «tìcyeUrio.-!•: Vender recimo, div Miklošičevi jtMÌdAgà*il»idgMWt» ìo,swhpi», da so tudi ostali priartMamV u d eduli ■< >zav< i«rfievj s m vbinl] za ijttarufiKi, p o g y b n e m I za djroAAv/tfW^U ili 'za 'àk\j&v{>- W.t itd.1) .kaker kóli nezanesljivi, ^ imamo obilo drugih popoluonia jasnih in gobovih primerov do-veršnega sedanjika, ki ne pomeni bodočnosti, in to v knjigi, ki je Miklošič še ni mogel rabiti, ko je pisal sintakso, ker je izešla pozneje. To je „E u c h o 1 o g i u m, glagolski spomenik mana-stira Sinai brda, izdao dr. Lavoslov Geitler, u Zagrebu 18&2". Le neketeri tistih mnogih primerov naj stoje tukaj, prepisani v latinico.') Str. 9 : «i po tomi p r è k r A s t i t A popA vodij — str. 11: »i potonil v A ložitb krttsty vA vodi^* — str. 39: «i ‘) Noketeri tuli primurov.IDiHi WdtoiA bo it iris, upom., mogočo da žo ob svojem času niso bili ucav..po :òutaiBluyaUBku«a jezika ; dokazujejo pa vender to, da piaavei dovor&iffigil Bouav^^ lamčga1'ua nubi nino imeli za bo- *)' Nekatere besedo pluam v Mkupiuu iuv-i»d«mj*-oknvjiam>i aawwii jafcdèStt («ad.'jj-tl'td- jìluyluoJiilpisuJi, , V .di A.ado diitoWobìHJ v *tuiix’ XV. tečaj. V Gorici, 1896. Vlil. zvezek. Rimska svetišča. (P. C. L.) Cerkev sv. Križa v Jeruzalemu. ■Ne boj se, dragi romar, da te prenesem kar tako nenadom a kaker angelj Habakuka, iz Rima noter tja v Obljubljeno Deželo v pravi Jeruzalem ; cerkev, ki se imenuje „Sv. Križ v Jeruzalemu14 stoji v Rimu ; spred lateranske bazilike jo vidiva pred seboj in komaj četert ura bova potrebovala, da prideva tja. Imenuje se ta cerkev tudi »bazilika Sessorijana11, ketero ime ima od nekega velikega poslopja, ki je nekedaj stalo na tem prostoru, ali pa se ji pravi »bazilika Helenijana11 po sv. Heleni, ki jo je obdarila sè zakladi najdražjih svetinj. Ta cerkev je potemtakem izmej najstariših ena ; ali po prenovljenju v prejšnjem stoletju je zgubila popolnoma svojo starinsko podobo, kar se po pravici obžaluje. Vstopivši počastiva tudi tukaj najprej presveto Rešnje Telo ; tabernakelj je v svetišču na vzvišenem mestu ; pod njim je napis : „Tukaj moli Boga !“ Pod velikim altarjem počivate telesi svetili marternikov Cezarija in Anastazija. Vender je poglavitna svetinja te cerkve les ‘svetega križa Kristusovega, nje dva posebna praznika 3. majnika najdenje in 14. septembra povišanje — 226 — svetega križa. Ta dva dogodka, najdenje in povišanje sv. Križ*, kažete podobi v oboku svetišča. V življenju svete Helene se bere, da je bila v sanjalfspod-bujena, da naj poišče Kristusov križ. Na Goljgati, kjer je stal, so bili pagani postavili podobo svoje boginje Venere. To je dala. sveta Helena podreti in kopati na tistem mestu ter iskati križa. Res so izkopali tri križe in zraven napis Kristusovega. Keteri iz mej teli treh križev je Kristusov, pa niso mogli razločiti. Ma-karij, škof Jeruzalemski, je dal zato neko hudo bolno žensko prinesti, ter se je je doteknil s pervim in drugim križem, pa brez vspeha. Berž ko se je je doteknil s tretjim, je pa žena zdrava vstala. Sveta Helena je postavila nato na Kaljvariji prekrasno cerkev, kjer je shranila en kos svetega križa. Drugi kos je prinesla v Rim ob enem sè žreblji in napisom križa ter je s temi svetinjami obdarila baziliko, ki sta jo ona in njen sin Konštan-tin dala sezidati na tem mestu. Tisti kos svetega križa, ki ga je sv. Helena v Jeruzalema pustila, so v 7. stoletju Perzijani, ko so si osvojili Jeruzalem, sebo odnesli v Perzijo, in tam je ostal 14 let, dokler je namreč cesar Heraklij po mnogih zmagah nad Perzijaui vernitev sv. križa postavil za pervi pogodek miru in je sv. križ tako zopet pripravil v Jeruzalem. Cesar ga je hotel sam nesti na Kaljvarijo v popolnem cesarskem lepotičju ; ali ko pride do mestnih vrat, ni mogel naprej, kaker se je silil ; neka nevidna moč ga je nazaj-deržala. Kaj je hotel začeti? Zaharija, škof jeruzalemski, mu svetuje, naj odloži cesarsko lepotičje, in res, ko je to storil ter v vbožnem oblačilu in bos zopet sv. križ vzel na ramo, potem gaje nesel brez težave. Na Goljgati ga je postavil zopet na mesto, od koder so ga bili Perzijani vzeli. Po tem dogodku se je obhajal praznik povišanja svetega križa z novo slovesnostjo ; v navadi je bil namreč že prej. Ta dva dogodka, najdenje in povišanje sv. križa, sta torej, naslikana na oboku svetišča. Ali kje pa je sveti križ sam, da ga ni videti nikjer? Vidiš na desni tisti kor ali lodžo, kaker pravijo v Rimu. S te lodže se pokaže ljudstvu trikrat na leto, četert» nedeljo v postu popoldne, v veliki petek po opravilu in 3. majnika po veliki maši. Ali kajne, midva ne moreva čakati na te dni, rada bi ga videla in poljubila zdaj, ko sva že tukaj. Iščiva ga torej, najdeva ga gotovo. Ali prej morava iti na božjo pot v „Jeruza-lem“. Ta pot naju pelje na levi od velikega oltarja v nekaka — 227 — spodnjo cerkev, kjer je najprej v kapelici na levi strani oltar •žalostne matere božje, obdarovan s posebnimi odpustki za duše v vicah. Nato se oberniva na desno in berž sva pred garterci, ki se vidi skozi nje v kapelico sy. Helene ; tu stojiva pred Jeruzalemskimi" vratmi. Sv. Helena, izvoljena od Boga, da dragocene ostanke terpljenja Kristusovega nevernikom iz rok izpuli in. v glavno mesto kerščanstva prenese, je hotela namreč v sveti gorečnosti tako rekoč Jeruzalem sam prestaviti v Rim. Spravila je torej le sem veliko množino svete persti s Kaljvarije, premočene s kervjo Boga-človeka, ter je dala sezidati yerhu le-to kapelico. Zato so imenovali to kapelico „Jeruzalem“ in od nje je dobila tudi cerkev ime „Sveti Križ v Jeruzalemu". Vse to pripoveduje napis, ki se bere na tleh te kapelice; leta 450 jo je ■dal cesar Valentinijan olepotičiti z lepimi mozaiki. Na velikem nltarju kapele stoji kip svete Helene. Na tem altarju sme razen papeža maševati le kardinalj, ki ima nje naslov. Ženske smejo vstopiti v to kapelico le 20. marcija to je na dan posvečenja te •cerkve. Razen svete persti s Kaljvarije, ki je pod tli, se hrani tu kos gobe, s ketero so dali Jezusu žolča in esiha, in pa kos njegovega svetega oblačila. Ali kje pa je sveti križ, ker ga tudi tukaj nikjer ni videti? In res ga ni tudi tukaj ne. Iščiva ga vender stanovitno kaker sveta Helena in našla ga bova. Prav nad to kapelico je, v kapelici samostana, ki se derži te cerkve. V samostan morava torej ter prositi opata, da nama dovoli vstopiti v tisto svetišče. Moškim opat to tudi dovoli brez posebnih težav ; ženske se morajo oberniti pa prav do samega papeža s prošnjim pismom. Dovoljenje, ki se dobi na tako pismo, velja potem za pet oseb ob enem. V kapelico pelje romarje eden izmej cisterških menihov, ki prebivajo v tem samostanu. Vstopivši poklekniva ter spodobno počastiva kraj, kjer se hranijo tako imenitni sveti ostanki. Mej tem se prižgo na oltarju sveče in svetinje se vzamejo iz ormare ter postavijo na oltar. Redovnik zaporedoma kaže in razklada svetinje ter daje romarjem poljubit. Tukaj ti naštejem te svetinje tudi jaz in sicer po versti, kaker se navadno kažejo : 1. kos jaslic, stebra bičanja in groba zveličarjevega ; 2. perst sv. aposteljna Tomaža ; 3. trije terni iz krone našega Gospoda Jezusa Kristusa ; 4. eden izmej pravih žrebljev križanja našega Gospoda ; 5. napis ali naslov svetega križa ; — 228 — 6. trije kosjé pravega križa našega Gospoda Jezusa Kristusa. Ko romarji ogledajo in poljubijo syeti križ, dobe ž njim' blagoslov. Potem ogledajo leliko še neketere druge svete ostanke.. Za oltarno mizo se vidi prečno bruno križa desnega razbojnika,, svetega Dizma. Na desni oltarja je v prelepi posodi ostanek zagrinjala blažene Device Marije. Na steni na desni je posoda ostankov svetih mest in raznih svetnikov, ki je bila nekedaj svetega, papeža Gregorja Velikega. Življenje in poveličanje svetili gorkumskih marternikoL P. A. M. IX. Poglavje. Prikazni svetih mar te mikov. — V s 1 i š a n e molitve. Bog, ki je rekel po preroku : „Kedor mene časti, njega bon* častil41 (1. Kralj. 2, 30) in po svojem sinu : „Ako kedo meni služi, ga bo moj oče počastil" (Jan. 12, 26) on daje tistim, ki so darovali svoje časno življenje zavoljo njegovega imena, ne le-krono večnega življenja, temuč je tudi tako dobrotljiv, da hoče-tudi v tem življenji poveličati svoje pričevalce. Zakaj on razodeva ljudem njih svetost in slavo z božjim spričevanjem — s; čudeži — da bi jih svet po njih smerti častil, po tem ko jih je zaničeval, ko so bili še pri življenji. Kako močno je on, o-keterem poje sv. cerkev, da je čudovit v svojih svetnikih, na ta način poveličal naše marternike, hočemo zdaj nekoliko popisati. Pobožni katoličani obojega spola so vedno z veliko gorečnostjo-obiskovali kraj, kjer so bili pokopani naši marterniki in na njih priprošnjo jih je mnogo dobilo ljubo zdravje in razne druge milosti. Omeniti hočemo le neketere dogodke, o keterih resničnosti smo popolnoma zagotovljeni. Pred vsem moramo omeniti dogodek, s keterim je hotel Bog poveličati svoje marternike v trenutku, ko so jim rabelj ni z vervjo zaderguili vratove in so se preselili v srečno večnost. Neki mož, Matija Toran, tako imenovan po svojem rojstnem mestu, keterega so Gorkumčani močno spoštovali zavoljo njegovega lepega življenja in njegove verske odločnosti, je imel — 229 — navado vsako noč vstajati in Boga prositi za blager mesta. Ko je po svoji navadi pobožno molil okolu četerte ure zjutraj, tisto noč, ko so bili vmorjeni sveti marterniki, jih je videl v prikazni vse v belili oblačilih s prečudno bliščečimi kronami na glavi ; lasje so jim viseli v lepih kodrih dolu po herbtu, kar jih je delalo jako častitljive. Ta lepota je pač pomenila, da so bili ko pravi Nazarejci po ravnokar prestani smerti Gospodu posvečeni, ali pa da so šle njih duše naproti Kristusu večnemu ženinu v večno življenje in nebeško ženitvanje. Da pa ta prikazen ni-kaker ni izmišljena, to je razvidno iz sledečega. Kaker hitro namreč je bil napočil dan. je šel Toran k svojim katoliškim someščanom, ki so iz serca želeli rešitev jetnikov in za gotovo pričakovali, da bo Oranec vslišal njih prošnjo ketero so v pismu do njega izrazili, ter jim je rekel : „Moji someščani ! več ni upanja, da se vernejo jetniki ; zakaj vže so vmerli marterniške smerti, vže so prejeli krono večnega življenja. Nič ne dvojite nad tem ; zakaj, verjemite mi, jaz sam sem jih videl kronane1*. Tako se je zvedela smert syetih marternikov v Gorkumu veliko poprej, kaker bi bil mogel kak poslanec iz Brile to naznaniti. Da so pa sveti marterniki prestali častitljivo marterniško smert res ob tisti uri, ko je imel pobožni služabnik božji prikazen, so spričali tisti, ki so bili ravno takrat pričujoči v Brili. V ravno tistem mestu in ob ravno tisti uri je imel enako prikazen neki Matija Estij Ta je bil stric pervega pisavca te zgodbe in od strica je to zvedel njegov pravi brat. Ko sta ta stric in njegova žena pozno v noč molila za rešitev jetnikov, kar so storili v tisti noči tudi mnogi drugi katoličani, je videl stric, ko se je bil vlegel k počitku, svete marternike v versti stati pred njegovo posteljo, vse v prečudni lepoti in bliščobi. Frančiškani so bili vsi oblečeni v svoji navadni obleki, župnika v roketih. P. gvardijan se mu je ljubeznjivo smehljal, kaker je imel navado prej v življenju. Preden je prikazen izginila, je videl, kako je župnik Nikolaj blagoslovil njegovo ženo, ketere spovednik je bil v življenju. Vse to je videl, kaker je odločno zaterje-val, ne v spanji, temuč s čujočimi odpertimi očmi. On je bil pri-prost, odkritoserčen in bogaboječ mož, tako da se na noben način ne more sumuiti, da se je sam zmislil kako pravljico. Ravno to velja tudi od enega, ki je imel prej omenjeno prikazen. Zakaj, Najvišji navadno razodeva svoje skrivnosti le priprostim, bogaboječim dušam, kaker spričuje psaljmist : „ Gospod je terdnjava — 230 — njim, ki se ga boje; in njegova zaveza je, da se jim razodeva*. fi7 i ‘Hv'okjiJt A41 fluore -'oiatarl i glttgolet* miolftv^ >'« st# 122>lii#itakófi;fc o.n!l6k!jsq.lfctir'jakože i v’seg'da.1* — !str. 131 : „i potowi'val^Me! vn crftkvt 4 p ad «ittitinteli itìat’ astili hbtpt is- . povedati sv *** skrwi4|)y a4t.?si Mi>potoaiì v i z d v i g n e t fr i, i ispo^ièistamsig jbmn, J daia^«‘' jenw^zapoVlidi i glwgoletft mo** «sl« litvij -sij^, -w *tr; «1^9': r pd seml-i privo tfr§ tù toètéStaago mi postrèmi'i vtìpii'a i aye tilt -9 rerèi' glagolp*'. V vjséli «ek in mangili idratili : jH-Itterih-.^ei^diovarSai Bedahjikma svojfem iméstn, tako, da'sé e taičetaer ti« «bre nadomestiti.' Tudl mi bi mógli reči hjt;i jPUt'wdi prekriža duhovnik, v#dv u m mù^'da'Kairkved'^ in( .potem^ pripeljejo — in ga, vpraša du- i-i ŠoSnikitttiV^ifdkor se' to stori vaelèj ; ■ ali pisavee «e derdi, da se' boi^il-esttioi šfeKkedaj-lstoriloiiii nft: jMliodnoat «B aič ne* misli, -;u Ijitob uto .nobeibsnpdolbčein čav temni le>"iia dottošitev'djanja. is!-Zpto i«eui inibii oval1 dovbršni «edarijik- podpomenu 'bufcača »M* >1 dovei'Snik. i‘i- i»f'VJ« l'ii. /medili J.'■.••!.« KÌ nem V 61* Šaliti — _ ___________ - Sas pFd^tfeFvaW^ifiitiva fti'rtij-bedeutùhg1' i pra/vi! Miklošič " ter' n&VàJa-!,Hd 1b 'stardStoven škili ' ilMridrov (syiit. t'Tl)u,'i>erVi in poslednii"ktbjlà tjikàj : Malt1. '23/ 3,4 : ofcùJltìÌhùit bijete i fasplnete 1 t ! 't fe'jj e'6 e',‘ ptfffwpritnh#;. Mati "è, 25:''ne pfcžte s?, ' ‘ «© j aktfc f Silfo1' pifè'tef,’ (ii) 'nfyijlntftr&HW (pàytjre xut ri dnauiB‘iv. rv< ;|; iiVii( , .;j»v v < 73 ''doVerSn'èai'sedàajikW'Isaibem «a 'sebi nisó èutili b dočnika',11© dò pokakdlrlVsaJ'jdžiri' .BlOvenj inbiida zadosti 'jasno,1 ' ker ga vsi opisujejo, pri do ventai™ K‘ài k'er1 "'pri aedo ver šlrikili ; 'e itti ziitìP-tfr (ìz 1* hoàtn da bod.j. ho-ttifc dal'wboflWVl b# Štfiii žab 6’ Stù (ik: boati HoStq,, zabosti BoSta) t, 'tìèdW: b!o s ti č u "±J "b o'fi ò n , zabosti č n ha za- ;t boS č tt‘; ;mi 'b o ji' bjtf'iinj ' zkb o\l' b ò’ni. '■ ■ i KòWrn1 Vb.splóh' jdk kaj dokazati, tenia morir biti po vsém tei» ndijvolj itón^ Irako1 žestijko se inoli* — ne o.' ^tónislav; tal/" l,raffi,Sr ^oH'nlk, D« Vik’ W, Ut. li : a,lfo « r Su I. o ti/Č' »? s ) a vjH n s k a 'p o- y) ' il /Pi Milli* «iiìiJ i!i«i .r«.^ * indogerinpiiiscTieii _________, ____________ k,.. —,v. _._iÉfàMkbl»eii v.’be-i diSite iM|jheÌFW Atàfick’"^ jpt k'U li ffi ì:b'n''Handtortg menit* o čai.k a s t aw g.er m ami z em?r *Da,$o dnmlius „•« in mogli limeti dentei celoina, &uske.;MpUv,i dokazuj» mnpgipar * y .1 metniki^,ipise/gjqap. profesor,v tem sem jnjsu vjie ptitem^s: dii in ma še priterjam. ,* Zakaj, bi tar^j tudi dovetfni,,sedanjik Ti *j* pomeuu boddčftika nm mogel biti jn ne M/V resnici,germanizem?,.?*i. Pravi.radoveden -semi jcakoi.ga 1*0: ppraii gosp. 1 profesor. n-iJa f,*,„j ako bijazm&dnlje tendU;,,,bomkanjejali budil kanj e z^isfl- f*i nitivom nedoveršnih glagolov,, je tudi; germ,«nia«m, iu ke bi t on dokazoval' s/tem, dalje, k tak* bomkanjje steni .slovenščini( §, ; čisto meznauQ, unnwhweisba^, ,Mikl*,,SynV $68);i!4a> ,hi 2. go« pomeli’besede budtvit. j, ,;,*p o s t*n e roftp .zahteval pri.,.* ; nedoveršnik glagolih, parti oj pi j, sedanjega .časa»,, n e,'pn in«' ®,, linic iv,(fc?,n*ppstanem govoreč4» «kudu g«v«nj4w,':(np,!,vwbudu Ml ■ govoriti) j kida je, 3. v .gptovMtanT««:^* v resmet imel, paat. . pr&e&4:ljwmfrgtliyl«a oairthitk, , vpfttf : tonqthjGso&ft ,ihr tuch aorjfft»! iinida je, še le ;v srednji .visoki nemščini;prišel intinju g S na ničatoi participija (»dodi! J^am 1 fiiiMdas .pari. praes. im Mhd. f« ?. der Infuidtti'u/ -r- Bvugmanul. e.); daje4.ilehkoisprevideti, ka-ibj&jt. ko daje v nemščini partioipij zgubil svojo , končnico,^r-<£, in g3, je tako iz njega nastal infinitiv : „ihr werdet sorgendo, ihr wer- ^,5, det sorgpnd, ijir ; iV^iet gorgon11;; nameri današnje ,„sie kamen -J-« bitteu“i z»., staro „sip kaiW!i,iliiW»dii1;,W«I^Jo >?,. o^W.y.flifli -?3 sie UiKte#“ iza štavp „sie ftilteat1* ; nikakef pa ,nj„mogel; y iz s^danjišlfega^^ticipija (r. - Mini, ttJil (Slavenščilii,. « i '*&S M ► o. ll ruski juturum ',pi gprmanfz^.t .J^i c;, # jU$ $ P. j f ajjiij. i fig Ali seveda — in zdaj pride poglavitni argument gosp. pro-.fesorjai-iii^Mik^ič;. govori,,, ^ dov^ikoy v g 7 Sloveneil*: trebil jp pripj^4,i n,emšk,en*u1; vplivvf„(g|, sl &aMriltg* na). . iTw^toj gv-Yorì .gnsiv /(,f. n,, oifUirnbiM P,v , v «-5 JUpbreJjkoterd: I'« j»\to '»aiwvilna ,raba P,o £4 Miklošičevi sintaksi tiuha dp.veEšnega «gdaiijilfa za(i pravji,,,^*-1, g ff njik, ÀH v tern ,nisem, jnz aiigiijir, iWutnpgp, .tprdiki— Y$wl*r je, pa res, da je šel Miklošič,dal,m v[$.,^3ayvfc.Brwji