PREŠERNOVO GLEDALIŠČ* KRANJ REPERTOAR 1 1 f S Gledališče le prostor razmišljanja in spoznanja. Ne domišljamo si, da je umetnost, in posebej še gledališka, začetek in konec našega smisla, vendar pa predobro vemo, in to nam potrjujejo tudi soustvarjalci gledališča gledalci, da je gledališče prostor rahlih dotikov tišin in krikov, pregnetenih s solzami in odrešilnim smehom. Zavedamo se, da je v gledališkem dejanju, ki smo se mu zapisali, težko združiti veličino umetniškega in žlahtnost ljudskega, toda ves naš napor bo osredotočen k edinemu cilju: polna dvorana ob (po)polnem umetniškem dejanju. Prihodnje umeniško delo Prešernovega gledališča se bo uveljavilo s komunikativnimi uprizoritvami, temeljenimi na odličnih gledaliških dialogih in dramskih situacijah priznanih domačih ter tujih dramatikov. Ne želimo biti zapisani takemu ali drugačnemu idejnemu in estetskemu ekskluziviz-mu. Želimo biti razumljivi in razumljeni. Pretežno komedijsko naravnan repertoar ter odlični umetniki v posameznih uprizoritvah nas navdajajo s prepričanjem, da se boste odzvali vabilu k ogledu vseh različnih gledaliških uprizoritev v gledališki sezoni 1995/96. V , __ Življenje je mnogokrat laž. & 5 'Z /9-b ja/_ Gledališče je resnica o Aej Mi (r Ustvarjalci Vaših uprizoritev v iernovem gledišču Kranj Prešer TO IMAMO V DROŽINI komedija - slovenska praizvedba Komediografski "rolling stonsi" Raya Cooneya, stopetinpetdsetkrat smo v Pege ju odigrali njegovo uspešnico "Zbeži od žene", so tudi v njegovi novi komediji v polni formi. Ponovne torcide smeha bodo torej spremljale komaj verjetne zaplete frfotavega življenja v tretjem nadstropju neke bolnice, kjer si bolnišnično osebje po napornem delu s pacienti privošči tudi nekaj intimne, v trenutku strasti nepazljive, rekreacije. Predbožični čas dogajanja huronske komedije dodaja šarm velikih pričakovanj, ki se s kirurško natančnostjo razrahljajo v policjsko preiskavo. Ne, ne gre za dr. komedijo, gre za komedijo našega vsakdanjika, zreduciranega na stene, vrata in okna bolnice, ki nas bo zdravila s smehom. prevod: Zdravko Duša režija: Marjan Bevk Hubert: Leta in leta sem se zatajeval. Potem vas pa - naenkrat -zagledam - tako ubogo - in se nisem mogel vel obvladat. ( Ray Cooney: TO IMAMO V DRUŽINI ) MARIAN BEVK H A R O L D PINTER PREVARA Izrisani karakterji, duhoviti dialogi, precizno dramsko vodenje zgodbe ter svojevrstna komedijska milina so značilnosti Pinterjeve igre "Prevara". Tema in konflikti ljubezenskega trikotnika so prepoznavni in se (ne)posredno dotikajo vsakogar, ki je ali pa ni prepričan, da je uspešno in odlično vodil svoje legalno in ilegalno življenje, odločilno potopljeno v razburljive vrtince vsaj dveh istočasnih ljubezenskih razmerij. Prevarani se med seboj varujejo, saj predobro vejo, da pravih varovalk za prevarane ni...|e samo približevanje in oddaljevanje bolj ali manj pikantnim resnicam...Pinter nam brez moraliziranja pripoveduje preprosto resnico: kdor vara je upravičeno prevaran. prevod: Dušan Tomše režija: Zvone Šedlbauer Ema: Včasih, vidiš... sva bila iznajdljiva, sva bila odločna... bilo je na videz nemogoče, da bi se sešla... naravnost nemogoče... pa sva se le. Znašla sva se tu, najela tole majčkeno stanovanje in se tu shajala, ker sva tako hotela. (Harold Pinter: PREVARA) HAROLD PINTER ZVONE ŠEDLBAUER ANDREJ HIENG IZGUBLJENI SIN melodrama Dramski opus Andreja Hienga v vsej svoji popolnosti že sodi v t.i. sodobno klasiko, ki je vredna gledališkega premisleka. Melodrama "Izgubljeni sin" je ostra igra o utvari življenjskega zatišja ljudi, ki se želijo skriti pred včerajšnjo in današnjo resničnostjo. Andrej Hieng odprto in komunikativno razkriva življenjske vsebine družinske trdnosti in razkrajanje videza te trdnosti pod katero se skriva bolečina. Vendar: tudi v razkrajanju družinske idilike in trdnosti, tudi v počasnem izginjanju prevladuje poetična nostalgija ljudi, ki so zavezani svojemu svetu in svojemu času včeraj, danes in jutri. Ta svet in čas pa sta nedvoumno tragična in komična. Hiengova melodrama z mehko ironijo prisluškuje izgubljenim iluzijam... Tudi vašim.. režija: Mile Korun Vetrin: Bili ste pomazana torta. Vojska je šla mimo, bila je revolucija, svet se je spreminjal, čas je mlel ljudi, vi ste ostali torta v tihi sobi, na polirani mizi, na čipkastem prtu. - Neumno bi bilo, če bi kdo mislil, da bom zavoljo tiste slavne dote dobil hišo! Dobil jo bom zato, ker vaš fant ni maral biti več torta in je rajši postal izgubljeni sin, le da ni vedel, do katere mere lahko izgubi. (Andrej Hieng: IZGUBLJENI SINI MILE KORUN ABONMA 1995/96 uprizoritve v abonmaju Ray Cooney: TO IMAMO V DRUŽINI (PG Kranj) Harold Pinter: PREVARA (PG Kranj) Eugene Ionesco: PLEŠASTA PEVKA in DELIRIJ V DVOJE (PDG Nova Gorica) Andrej Hieng: IZGUBLJENI SIN (PG Kranj) Tone Partljič: ŠTAJERC V LJUBLJANI (MGL Ljubljana) S Primorskim dramskim gledališčem iz Nove Gorice ter Mestnim gledališčem ljubljanskim bo Prešernovo gledališče v sezoni 1995/96 izmenjalo številne uprizoritve. V Primorskem dramskem gledališču bo naše gledališče gostovalo z uprizoritvijo "Dom Bernarde Alba"(za abonma) ter z uprizoritvijo za otroke. V Mestnem gledališču Ljubljanskem pa bo naše gledališče gostovalo z vsemi novimi premierskimi uprizoritvami. V Prešernovem gledališču bosta obe gledališči gostovali v okviru abonmajskih uprizoritev. PPG Nova Gorica Eugene Ionesco: PLEŠASTA PEVKA in DELIRII V DVOIE Znani in manj znani Ionescovi enodejanki sta postavljeni v sodoben trenutek današnjega bivanja, ki je s svojimi absurdnimi situacijami ves čas na meji tragičnega in komičnega. režija: Vito Taufer MGL Ljubljana Tone Partljič: ŠTAIERC V LIUBLIANI Tone Partljič z najnovejšo komedijo ponovno rešuje slovensko komediografijo. Živahna uprizoritev smeši travmatičnost odnosov med povprečneži prestolnice in province. režija: Boris Kobal Matija Logar B. KAPICA, ŽABA IN... krstna uprizoritev Ko se skoraj konča Rdeča kapica, se začne naša zgodba. Volk je bil zvrnjen v vodnjak in svet je bil rešen. Toda: volk je nekega dne priplezal iz vodnjaka. Pravijo, da je bil moker, verjetno tudi shujšan in nihče se ga ni prav posebno prestrašil. V naših krajih so volkovi zaščiteni. Ko je volk zvedel za to dejstvo, je lahko brezskrbno priplezal iz vodnjaka ter... režija: Matija Logar Uprizoritev za otroke Doktor: Živali imajo samo en obraz, človeška bitja imajo več obrazov... zadremal bom, utrujen sem in ne preveč srečen. (Matija Logar: R. KAPICA, ŽABA IN...) MATIJA LOGAR V NAŠIH NOVIH UPRIZORITVAH BODO NASTOPALI: MARJANA BRECELJ 0 BERNARDA OMAN VESNA LUBEJ DARJA REICHMAN PETER BOŠTJANČIČ MIRAN KENDA SANDI KROŠL VLADO NOVAK PAVEL RAKOVEC IANEZŠKOF TINE OMAN 0 UROŠ SMOLEJ ALEKSANDER VALIČ MATJAŽ VIŠNAR VRSTE ABONMAJEV RAZPISUIEMO NASLEDNIE ABONMAIE SOBOTA I. - predstave predvidoma ob sobotah SOBOTA II. - predstave predvidoma ob sobotah PETEK I. - predstave predvidoma ob petkih PETEK II. - predstave predvidoma ob petkih ČETRTEK - predstave predvidoma ob četrtkih ZELENI - predstave ob različnih dnevih v tednu MODRI - predstave ob različnih dnevih v tednu RUMENI - predstave ob različnih dnevih v tednu RDEČI - predstave ob različnih dnevih v tednu Pričetek predstav ob 19.30, v maju in juniju ob 20.00 uri. DIJAŠKI - predstave ob različnih dnevih v tednu Pričetek predstav ob 19.00 uri. Zaradi objektivnih težav gostujočih gledaliških ansamblov pa tudi zunanjih sodelavcev Prešernovega gledališča ne moremo zagotoviti abonentom ponovitve predstav ob določenih dnevih v tednu. - abonenti imate zagotovljen stalen sedež skozi celo gledališko sezono; - cene abonmajskih vstopnic so dokončne, cene vstopnic za ogled posameznih predstav bomo med sezono spreminjali; - individualnim abonentom omogočamo možnost plačila v dveh obrokih ali popust pri takojšnjem plačilu; - upokojencem (z odrezkom od zadnje pokojnine) in študentom (z veljavnim indeksom) nudimo 25% popust ob takojšnjem plačilu ali 20% popust ob plačilu v dveh obrokih; - 50% popust za dijake v abonmaju dijaški - individualne abonente bomo ob doplačilu 600,00 SIT obveščali o datumu predstave za vpisani abonma s posebnim vabilom in gledališkim listom (samo za uprizoritve PG) na domači naslov teden dni pred predstavo; - individualne abonente bomo ob takojšnjem plačilu nagradili s kuponom za brezplačno vstopnico, ki jo lahko izkoristite za ogled predstave ansambla PG v sezoni 1995/96; - individualni abonenti boste lahko izkoristili 20% popust pri nakupu kompleta vstopnic ob TEDNU SLOVENSKE DRAME 1996 ali 10% popust pri posameznih predstavah tega festivala ozoroma ob drugih predstavah v organizaciji PG; Vpisovanje abonmajev bo potekalo v avli Prešernovega gledališča (vhod z Glavnega trga), in sicer: - za dosedanje abonente od 4. do 9. septembra - za nove abonente od 11. do 16. septembra vsak dan od 10.00 do 12.00 ter od 15.00 do 18.00 ure ( ob sobotah samo dopoldne) KONTO VSTOPNICE - konto vstopnice so kuponi, ki jih prinašalec pri blagajni gledališča zamenja za redne vstopnice; - konto vstopnice si zagotovite podjetje, posamezniki ali skupine na osnovi naročilnice oziroma plačila v višini 27.000,00 SIT (30 kuponov) in jih lahko ponovno naročite kadarkoli v sezoni; - konto vstopnice lahko izkoristite pri vseh predstavah, ki so razpisane kot KONTO (npr.: "za abonma MODRI, IZVEN in konto"); - konto vstopnice torej niso vezane na dan v tednu in jih lahko koristite od začetke do konca sezone - imetnikom konto vstopnic priporočamo prevzem oziroma zamenjavo za redne vstopnice že v predprodaji, lahko pa jih prevzamete tudi tik pred pričetkom posameznih predstav, če bodo vstopnice še na voljo; - imetnike konto vstopnic bomo ob koncu vsakega meseca obveščali o vseh ponovitvah predstav naslednjega meseca, tako da boste imeli prednost pri prevzemu vstopnic. Abonenti lahko ob vpisu vplačate celotno ceno abonmaja s popustom ali pa samo prvi obrok, drugega pa čez en mesec (možnost plačila z dvema čekoma). Za naročilo večjega števila abonmajev bomo sprejemali naročilnice z zagotovilom o plačilu v 8 dneh po prejemu računa. NAČIN PLAČILA VRSTA 1.-2. 11.-12. B2- B4. VRSTA 3.-4. 7.-10. BI. VRSTA 5.-6. 3. 2. 1. redni abonma takoišnje 3. 800, 00 4. 275, 00 5. 130, 00 PLAČILO študenti upoko). 3. 000, 00 3. 375, 00 redni abonma PLAČILO V 4. 000, 00 4. 500, 00 5. 400, 00 OBROKIH študenti upokoj. 3. 200, 00 3. 600, 00 CENE Z NAROČILNICO 4. 000, 00 4. 500, 00 5. 400, 00 DI|AK1 V ABONMAIU DIJAŠKI 2. 000, 00 2. 250, 00 2. 700, 00 OSTALA GLEDALIŠKA PONUDBA Prešernovo gledališče bo tudi v gledališki sezoni 1995/96 gostilo številna gledališča z njihovimi uprizoritvami. Ob abonmajskih gostovanjih so seveda v prvi vrsti pomembna vsa gostovanja v okviru Tedna slovenske drame ter t.i. izven gostovanja, med katerimi želimo opozoriti na gostovanja Zijaha Sokoloviča, ki bo s svojima uprizoritvama "Cabares, cabarei" ter "Igralec... je igralec... je igralec" (več kot 1500 ponovitev) ponovno gostoval v PG. Zveza kulturnih organizacij je že tradicionalen organizator sobotnih lutkovnih matinej. V novi gledališki sezoni se bodo lutkovne matineje dogajale v prostorih Prešernovega gledališča. Vse naše abonente vabimo, da svoje najmlajše pripeljejo v naše gledališče. NAGRADE IN PRIZNANIA ZA USTVARIALNO DELO PRETEKLIH LET V PREŠERNOVEM GLEDALIŠČU 1991 "Nagrada Slavka Gruma' Milanu lesihu za dramski tekst "En sam dotik" 'Griin-Filipičevo priznanje' za dosežke v slovenski dramaturgiji Prešernovemu gledališču Kranj "Severjeva nagrada' Igorju Samoboru za vlogo Georgea v uprizoritvi E. Albeeja "Kdo se boji Virginije Woolf" "Hišnik" H. Pinteria v izvedbi PG - najboljša uprizoritev na mednarodnem festivalu v Minsku 1992 "Žlahtni komedijant" Tinetu Omanu za vlogi v uprizoritvi G. Feydeauja "DO-RE-MI-FEV-DEAU" "Nagrada Prešernovega sklada" Igorju Samoboru za vlogo v uprizoritvi E. Albeeja "Kdo se boji Virginije Woolf" 1993 "Žlahtna komedijantka" Bernardi Oman za vlogo Mary Smith v uprizoritvi R. Cooneya "Zbeži od žene" "Mala plakata občine Krani" Matiji Logarju za dolgoletno uspešno vodenje Prešernovega gledališča "Zlata paličica" Tanii Dimitrievski za vlogo Ane v uprizoritvi R. Thayenthala "Ana in kralj" "Nagrada za knjižni prvenec" Matjažu Zupančiču za gledališko igro "Slastni mrlič" 1994 "Nagrada Prešernovega sklada" luditi Zidar za vloge, ki jih je ustvarila v Prešernovem gledališču 1995 "Borštnikova nagrada” Ivanu Banu za vlogo Kantorja v uprizoritvi I. Cankarja "Kralj na Betajnovi" Borštnikova nagrada za mladega igralca" lerneiu Šugmanu za vlogo Maksa v uprizoritvi I. Cankarja "Kralj na Betajnovi" 1NFORMACHE Informacije o vpisovanju abonmajev in koriščenju konto vstopnic vam lahko posredujemo vsak delavnik dopoldne po 21. avgustu v upravi gledališča (vhod s Tavčarjeve ulice) ali do telefonu 064/222-681 ali 222-701 (telefax: 064/223-5341: v času vpisovanja abonmajev pa tudi v avli gledališča. Foto Tone Stojko: Marjana Brecelj Mojca Ribič Sandi Krošl Zvone Šedlbauer Foto Damjan Švare: Darja Reichman Peter Boštjančič Mile Korun Foto Miha Fock: Bernarda Oman Miran Kenda Tine Oman Pavel Rakovec Janez Škof Aleksander Valič Matjaž Višnar naslovnica Foto Boštjan Gunčar: Marjan Bevk Gledališki list Prešernovega gledališča Kranj, številka I sezona 1995/96, predstavnik Milan Marinič, direktor, urednik Matija Logar, umetniški vodja, oblikovalec gledališkega lista lože Logar, tisk | AGRA F. Na osnovi mnenja Ministrstva za kulturo Republike Slovenije štev : 415.148/92 mb šteje gledališki list PG med proizvode, za katere se plačuje 5% davek od prometa proizvodov. O PREŠERNOVO GLEDALIŠČE KRANJ