Velika železaiška nesreča nn Ogrskem. Dne 1. decembra, ob 1. uri popolnooi, se je prigodila na železniški postaji Herceghalom, nekako 45 km pred Budimpešto uia progi Gradec—Budimpešta) železniška nesre&a, ki je ena največjih železniškib nesrečj kolikor se }ih je dosedaj prii«tilo ne samo na Ogrskem, ampak sploh y celi Evropi. Nesreča se je pripetila sledeče: Graški oseb.ii vlak se odpieUe pravoeasno iz Budimpešte proti (Gradcu ob 9.15 zvečer, a zadnje ftase je imel vedno velike zamude in je usodnega dne zapustil BudimpeSto še le ob 11. uri ponoči. Na postajo Herceghalom je privozil še le ob 1.15 ponofti. Na tej postaji ie dobil yodja osebnega vlaka povelje, da mora na postaji poeakati na dunajski brzovlak. Vsled tega sc je moral graškt osebni ylak posta\iti na železniški tir, ki se je nahajal nekoliko ob strani. V trenutku, ko se je vršilo premikaiije graškega osebnega vlaka, jo prihrumel dunajski brzovlak, ki, je vozil z brzino 75 km na uro. Lokomotiva, voz za prtljago in prvi voz osebnega vlaka sa se še pravočasno pripeljali na postranski tir. Ker j,e dunajski brzovlak vozil z yeliko brzino, je bila nesreča neizogibna. Lokomotiva dunajskega brzovlaka je zavozila v drugi voz graškega osebnega vlaka, ki je bil s potniki natlačeiso poln, in ga tukorekoč prerezala na dva dela, ostali železniški vozovi so pa bili popolnoma razbiti. Cu(ino je bilo, da sta ostali lokomotivi kakor tu-di strojevodji obeh vlakov nepoškodovana. Zanimivo je tudi to, da se ie na kraju nesreče zgodila pred 20 leti enaka železniška nesreča, ki pa ni zabtevala toliko človeškili žrtev. Prvi trenutki nesrefce so bili nepopisui. Vozovi poštnega vlaka so bili popolnoma razlbiti. Megleno in temno nofi so razsvetljevali gorefii vozovi, iz katerih so se slišali obupni klici ranjenih potnikov inzlasti žensk. Z rešilnim delom so takoj pričeli, Iz Bndimpešte je takoj prihitel na pomoč vlak z zdravniki, zdravili in z obVezili. v Nesreča je zabtevala groznih žrtev. Izpod razvalin so izkoj>ali 72 mrtvih, 170 ranjenih, izmed teh je bilo 60 oseb težko ranjenih. Tud: salonski voz brzovlaka, v katerem je spal oivilni deželni upravitelj Srbije, pl. Taloci, je bil popolnoma razbit. TaJoci je bil usmrčen.. Glavo mu je predrla cev pa.rne kurjave. Vse ostale osebe, ki so se nahajale v tem vozu, so ostale popolnoma nepoškodovane. 'Kdo je zakrivil to grozno nesrečo, še ni -,'O.iasnjeno. Strojevodja brzovlaka, Vida, ki je že nameraval stopiti v pokoj, je veljal za enega najboljSib strojevodij, istotako stjrojie\-odja osebnega vlaka Jjanez Dingha. Strojevodja Vida, katerega so že zaprli, zatrjuje, da ni videi nobenega signala ali znamenja, da bi moral prod postajo počakati. Tudi zatrjuje. da zavor ni deloval povoljno. Strojevodja osebnega vlaka pa zatrjuje, da ga ne zadene nobena krivda. Pogreb žrtev te nesreče je bil nad \se veliftasten Naš cesar je poslal svojega brata nad.vo5\rojdo Maksa s posebnim vlakora v Budimpešto z naročilom, da obišče in tolaži ranjence, ki so ponesrečili. Ob mrtvaškem odru ponesrečenega Talocija je cesarjey bra,t molil in položil na krsto venec, drug kiraseTi venec je pa položil na mrtvaški oder drugih ponesrečencev.