Ormož, 07.11.2005 Letnik 3 Številka 13/I VSEBINA 38. PREDLOG proračuna Občine Ormož za leto 2006 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog proračuna Občine Ormož za leto 2006 V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bodo pri obravnavi predloga proračuna sodelovali: - Zinka Hartman, tajnica Občine Ormož - Mirko Šerod, vodja Oddelka za finance - Irena Meško Kukovec, vodja Oddelka za gospodarstvo - Boštjan Najžar, vodja Oddelka za okolje in prostor. Ormož, dne 07.11.2005 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 38. Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestni Občine Ormož, št. 13/99 in 3/01) pošiljam občinskemu svetu predlog proračuna Občine Ormož za leto 2006. PRORAČUN OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2006 PREDLAGATELJ: Župan Občine Ormož Vili TROFENIK l.r. GRADIVO PRIPRAVIL: Občinska uprava Oddelek za finance Mirko ŠEROD TERMINSKI NAČRT SPRJEMANJA PRORAČUNA OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2006 Na podlagi 28. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS štev. 79/99 in 79/01) in na podlagi določil 89., 92., in 93. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož (13/99 in 3/01) obveščam Občinski svet in Nadzorni odbor ter neposredne in posredne uporabnike proračuna Občine Ormož o aktivnostih in rokih za sprejem občinskega proračuna za leto 2006: 7.11.2005 od 14. 11.2005 do 16.11.2005 17.11.2005 Predložitev predloga proračuna Občinskemu svetu Obravnava predloga proračuna v delovnih telesih občinskega sveta Obravnava predloga proračuna v odboru za premoženje finance in gospodarske zadeve Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I 21.11.2005 1.12.2005 8.12.2005 20.12.2005 23.12.2005 Predstavitev predloga proračuna v občinskem svetu Rok za predložitev pisnih pripomb in predlogov k predlogu proračuna občine Ormož Vložitev dopolnjenega predloga proračuna občine Ormož Rok za vložitev pisnih amandmajev k proračunu občine Ormož Obravnava in sprejem proračuna občine Ormož za leto 2006 na občinskem svetu PREDLOG PRORAČUNA OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2006 Predlog proračuna Občine Ormož za leto 2006 se določa v naslednjih zneskih (brez prihodkov in odhodkov finančnih načrtov krajevnih skupnosti): 2 07.11.2005 Bilanca prihodkov in odhodkov (A) Račun finančnih terjatev in naložb (B) 19.258.832 Prihodki 2.856.687.758 Odhodki Primanjkljaj 3.286.533.521 430.449.736 20.082.260 430.449.736 823.428 Presežek Zmanjšanje sredstev na računih Povečanje sredstev na računih Račun financiranja (C) 510.000.000 78.726.836 431.273.164 431.273.164 Prihodki in odhodki v bilanci prihodkov in odhodkov ter prejemki in izdatki v računu finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja se določijo v splošnem in posebnem delu tega proračuna.. Ormož, 7.11.2005 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I 3 OBČINSKI SVET ORMOŽ 07.11.2005 1. SPLOŠNA DOLOČBA 1. Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02-ZJU in 110/02-ZDT-B in 16. in 104. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 11/99 in 7/01) je Občinski svet Ormož na _____. seji, dne _____________ sprejel člen S tem odlokom se za Občino Ormož za leto 2006 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun) 2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA 2. ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2006 člen Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih: v tisoč tolarjev Skupina / Podskupina kontov Proračun leta 2006 I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) TEKOČI PRIHODKI (70+71) 70 DAVČNI PRIHODKI 700 703 704 71 Davki na dohodek in dobiček Davki na premoženje Domači davki na blago in storitve NEDAVČNI PRIHODKI 2.856.084 1.675.688 1.104.006 718.609 263.690 121.707 571.682 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 133.245 711 712 713 714 72 10.099 4.117 16.760 407.460 0 Takse in pristojbine Denarne kazni Prihodki od prodaje blaga in storitev Drugi nedavčni prihodki KAPITALSKI PRIHODKI 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja 74 TRANSFERNI PRIHODKI 0 0 1.169.180 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna evropske unije 78 PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE 1.169.180 0 780 Prejeta sredstva PHARE 11.216 11.216 II. SKUPAJ ODHODKI 3.286.534 40 TEKOČI ODHODKI 633.881 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 401 Prispevki delodajalca za socialno varnost Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 155.557 24.654 Poročevalec, št. 13/I 4 07.11.2005 402 403 409 41 Izdatki za blago in storitve Plačila domačih obresti Rezerve TEKOČI TRANSFERI 362.181 18.600 72.889 1.488.136 410 411 412 413 42 Subvencije Transferi posameznikom in gospodinjstvom Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam Drugi tekoči domači transferi INVESTICIJSKI ODHODKI 374.965 612.068 118.534 382.568 1.053.884 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 43 INVESTICJSKI TRANSFERI 1.053.884 110.633 431 Investicijski transferi privatnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom 70.943 39.690 III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) -430.450 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB Skupina / Podskupina Proračun leta 2005 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN KAPITALSKIH DELEŽEV 19.259 75 Prejeta vračila danih posojil 19.259 750 Prejeta vračila danih posojil 751 Prodaja kapitalskih deležev 752 Kupnine iz naslova privatizacije 17.900 0 1.359 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 20.082 44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev 20.082 440 Dana posojila 441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 442 Poraba sredstev kupnin in naslova privatizacije 19.500 0 582 VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe kapitalskih deležev (IV.V.) -823 C. RAČUN FINANCIRANJA Skupina / Podskupina Proračun leta 2005 VII. ZADOLŽEVANJE 510.000 50 ZADOLŽEVANJE 510.000 500 Domače zadolževanje 510.000 VIII. ODPLAČILA DOLGA 78.727 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I 5 07.11.2005 55 ODPLAČILA DOLGA 78.727 550 Odplačila domačega dolga IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.VIII.) 78.727 0 IX. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 431.273 X. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 430.450 0 STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.12.2005 Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področje proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Program je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanimi konti. III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 2. 3. 4. 5. prihodki iz naslova opravljanja storitev pogrebne dejavnosti; prihodki iz naslova samoprispevka, kapitalski prihodki in drugi namenski prihodki sofinancerjev. 4. člen Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v posebnem delu proračuna. 3. člen Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki: I. Prihodki proračuna 1. prihodki požarne takse 2. prihodki iz naslova namenskih sredstev iz državnega proračuna in drugih javnih skladov ter iz EU za investicije; 3. okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda; 4. okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov; 5. prihodki od premoženja; 6. prihodki iz naslova sponzoriranja; 7. prihodki iz naslova vodarine; 8. prihodki iz naslova čiščenja odpadnih voda; 9. prihodki iz naslova kanalščine; 10. prihodki iz naslova števnine; 11. prihodki iz naslova vodnih povračil; 12. prihodki iz naslova pobiranja komunalnih odpadkov, 13. prihodki iz naslova odlaganja odpadkov 14. prihodki iz naslova krajevnega samoprispevka krajevne skupnosti Kog in 15. drugi namenski prihodki sofinancerjev. . II. Prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti 1. prihodki iz naslova najemnin za grobove; Ne glede na določbo prejšnjega odstavka tega člena v finančnem načrtu neposrednega uporabnika ni možno prerazporejanje s postavk namenskih sredstev države in sredstev Evropske unije. Župan v skladu z 38. členom ZJF poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2006 in njegovi realizaciji. Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna. V sklopu posamezne proračunske postavke se lahko med letom za pravilno izkazovanje porabe sredstev po ekonomski klasifikaciji odprejo novi konti. Svet krajevne skupnosti odloča o prerazporeditvah pravic porabe med postavkami finančnega načrta za krajevne skupnosti v okviru posameznega področja porabe in je o prerazporeditvah dolžan obveščati župana. Svet krajevne skupnosti trikrat letno poroča županu o izvrševanju veljavnega finančnega načrtu za tekoče proračunsko leto in sicer do 20. julija za prvo polletje, do 20. oktobra za obdobje prvih devetih mesecev in do konca februarja prihodnjega leta o realizaciji preteklega leta. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I 5. člen Neposredni uporabniki lahko v tekočem letu za projekte iz načrta razvojnih programov prične s postopkom prevzemanja obveznosti za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega: 1. v letu 2007 60 % navedenih pravic porabe in 2. v ostalih prihodnjih letih 20 % odobrenih pravic porabe. 6 07.11.2005 rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1.500.000,00 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega višino, določeno v prejšnjem odstavku tega člena, odloča občinski svet na predlog župana. Sredstva splošne proračunske rezervacije, kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov, so namenjena za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. 7. člen Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektriko, telefon, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov. Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov. Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika, razen ožjih delov lokalnih skupnosti lahko župan, na podlagi spremenjene dokumentacije, odloča o spremembi vrednosti projektov ali programov iz načrta razvojnih programov. Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna za leto 2006 ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatni izdatki poravnajo v breme drugih postavk v skladu z zakonom. 8. člen Kadar je občina naročnik blaga, storitev ali gradbenih del, lahko župan sklene pogodbo za izvedbo naročila le, če je predhodno izveden postopek za izvedbo javnega naročila v skladu z Zakonom o javnih naročilih (Uradni list RS, štev. 39/00, 102/00 in 2/04). O sklepanju pravnih poslov glede pridobivanja v last oziroma odtujevanje nepremičnin odloča občinski svet. O sklepanju pravnih poslov glede prodaje in nakupa finančnega premoženja odloča občinski svet. 9. člen 6. člen Proračunski skladi so: 1. račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF, 2. račun stanovanjskega sklada, ustanovljen na podlagi Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 7/2001) in 3. stanovanjski rezervni sklad. Proračunska rezerva se v letu 2006 oblikuje v višini tolarjev. Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske Za delo občinske uprave in izvajalskih organizacij se v proračunu za leto 2006 zagotavljajo: - sredstva za plače in druge izdatke zaposlenih; - sredstva za prispevke delodajalca; - sredstva za letni dopust; - sredstva za povračila in nadomestila; - sredstva za premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja - sredstva za odpravnine; - sredstva za odpravo nesorazmerij v plačah, - sredstva za izdatke za blago in storitve; - sredstva za investicijska vlaganja v opremo in obnovo in Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I - sredstva za investicijsko opreme in objektov. 7 vzdrževanje Sredstva za plače delavcev in funkcionarjev se zagotavljajo mesečno, glede na zasedeno število delavcev in funkcionarjev v načrtu delovnih mest, koeficiente za določanje plač za posamezne skupine delovnih mest oziroma funkcij, osnovo za obračun plač, dodatke za delovno dobo in druge dodatke in uspešnost oziroma dodatno obremenjenost. Sredstva za izdatke za blago in storitve in druge odhodke občinske uprave in izvajalskih organizacij se določijo v okviru potreb in možnosti občinskega proračuna. Sredstva za namene iz prejšnjega odstavka se v letu 2006 zagotavljajo v znesku, določenim s proračunom in se dodeljujejo na podlagi pisnih zahtevkov za izplačilo sredstev iz proračuna oziroma na podlagi sklenjenih pogodb za sofinanciranje dejavnosti. 10. člen Sredstva za sofinanciranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja in merili, ki so sestavni del proračuna. Poraba sredstev za sofinanciranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se dogovori s pogodbo. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo oziroma računa. 07.11.2005 12. člen Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnemu upravnemu organu predložiti poročila o namenski porabi proračunskih sredstev za leto 2006 do zadnjega februarja leta 2007. 13. člen Vsi uporabniki proračuna ter druge pravne osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož, so dolžni oddajati javna naročila v skladu z zakonom. Sredstva za blago, gradbena dela in storitve, ki so predmet javnega naročila, se uporabnikom zagotavljajo le na podlagi dokumentacije, iz katere je razvidno, da je bil izveden postopek v skladu z Zakonom o javnih naročilih (Uradni list RS, štev. 39/00, 102/00 in 2/04). Vsi uporabniki proračuna ter druge pravne osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož, morajo za izbiro izvajalca in sklepanje pravnih poslov, ki so sofinancirani oziroma financirani iz sredstev občinskega proračuna in presegajo vrednost 2.500.000,00 tolarjev, pridobiti soglasje župana. 14. člen Premoženjsko bilanco občine sestavi občinska uprava na podlagi premoženjskih bilanc vseh uporabnikov občinskega proračuna. 11. člen Namenski prihodki iz 2.točke 3. člena tega odloka morajo biti zajeti v finančnih načrtih krajevnih skupnosti, ki so sestavni del občinskega proračuna. Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati. Krajevna skupnost v okviru svojih nalog in finančnega načrta sklepa pravne posle, o čemer odloča svet krajevne skupnosti. Krajevna skupnost si mora pridobiti soglasje župana za: - izbiro izvajalca in sklepanje pravnih poslov, ki se financirajo iz sredstev občinskega proračuna in katerih vrednost presega 500.000,00 SIT; - izbiro izvajalca in sklepanje pravnih poslov, ki se financirajo iz sredstev krajevnega samoprispevka ali najemnin za grobove in katerih vrednost presega 2.500.000,00 SIT; Župan oziroma od njega pooblaščena oseba je sopodpisnik takšnega pravnega posla iz četrtega odstavka tega člena. O začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti odloča župan. 15. člen Župan lahko na predlog Oddelka za finance dolžniku do višine 15.000,00 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve. 16. člen Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Če prihodki, ki so v posebnem delu proračuna razporejeni za posamezne namene, ne pritekajo v predvideni višini, lahko župan v skladu s 40. členom ZJF začasno zmanjša porabo ali prerazporeja sredstva v okviru sprejetega finančnega načrta. Župan lahko začasno zadrži izvrševanje proračuna, če se med proračunskim letom zaradi nastanka Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I novih obveznosti ali spremenjenih razmerah povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki. Za izvrševanje proračunov krajevnih skupnosti je odredbodajalec predsednik sveta krajevne skupnosti. Za proračunske postavke, ki so namenjene delovanju nadzornega odbora, je odredbodajalec predsednik nadzornega odbora. 17. člen Zaradi tehnične izvršitve proračuna lahko proračun in neposredni uporabniki izplačujejo sredstva za plačilo svojih obveznosti še prva dva delovna dneva v januarju naslednjega leta. 8 07.11.2005 6. NADZOR 20. člen Nadzor nad proračunsko porabo v občini izvaja nadzorni odbor. Občinski organi, javna podjetja in javni zavodi ter druge osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica je občina ter drugi uporabniki sredstev občinskega proračuna, so dolžni omogočiti članom nadzornega odbora vpogled v finančno dokumentacijo in jim nuditi vse potrebne podatke v zvezi s porabo sredstev občinskega proračuna. Član nadzornega odbora mora pri opravljanju posameznih dejanj nadzora predložiti sklep nadzornega odbora, na podlagi katerega je pooblaščen opraviti finančni nadzor. 5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 7. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 18. člen 21. člen Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolga v računu financiranja se občina za proračun leta 2006 lahko zadolži v skladu z 2. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin (Uradni list št. 90/05) do višine 510.000.000,00 tolarjev, in sicer za naslednja področja oziroma namene: - oskrba z vodo 135.000.000,00 tolarjev; - osnovno šolstvo 88.000.000,00 tolarjev; - komunalna infrastruktura 213.000.000,00 tolarjev in - obnova športnih objekto 74.000.000,00 tolarjev. Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov katerih ustanoviteljica je Občina Ormož, v letu 2006 v skladu z 5. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin (Uradni list št. 90/05) ne sme preseči skupne višine glavnic 140.000.000,00 tolarjev . 19. člen Javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina se smejo zadolžiti le s soglasjem ustanovitelja. O soglasju k zadolžitvi odloča občinski svet. V obdobju začasnega financiranja Občine Ormož v letu 2007, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja. 22. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož, uporablja pa se od 1. januarja 2006. Odlok, splošni del proračuna, posebni del proračuna in načrt razvojnih programov se objavijo v Uradnem vestniku Občine Ormož in na spletni strani Občine Ormož. Številka: 40300-00009/2005 0011 05 Ormož, dne _________________ OBČINA ORMOŽ ŽUPAN Vili TROFENIK PRILOGA: Posebni del in načrt razvojnih programov Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I 9 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2005 Poročevalec, št. 13/I 10 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2005 Poročevalec, št. 13/I 11 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2005 Poročevalec, št. 13/I 12 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2005 Poročevalec, št. 13/I 13 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2005 Poročevalec, št. 13/I 14 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2005 Poročevalec, št. 13/I OBRAZLOŽITEV 1. UVOD Predlog proračuna za leto 2006 je pripravljen na podlagi temeljnih ekonomskih izhodišč, ki jih je Ministrstvo za finance posredovalo občinam dne 29.7.2005 in v obliki katera je bila določena s Proračunskim priročnikom za pripravo proračunov občin za leto 2006, katerega je isto ministrstvo posredovalo dne 13.10.2005. Predlog primerne porabe na prebivalca je v predlogu zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2006 in 2007 določen v višini 103.638 tolarjev. Na podlagi tega zneska, podatkov o ocenjeni realizaciji prihodkov občin v letu 2005 in podatkov o elementih za izračun primerne porabe občin (število prebivalcev, dolžina lokalnih cest in površina občin) ter ob upoštevanju določb ZFO bi Vlada Republike Slovenije v skladu s 24. členom ZJF morala sprejeti sklep o višini primerne porabe in izračun pripadajočih zneskov finančne izravnave za leto 2006 in do 30.9 tekočega leta o tem obvestiti občine. Bistvena novost pri pripravi oziroma sprejemanju proračunov za naslednje leto je uvedba programske klasifikacije izdatkov občinskih proračunov na Letna stopnja inflacije Povprečna letna rast cen (rast materialnih stroškov) Izhodiščna osnova za izračun plač Prispevki na plače (vsi skupaj) Davek na plače: - do 165.000 SIT - od 165.001 SIT do 400.000 SIT - nad 400.000 SIT Regres za letni dopust Sredstva za delovno uspešnost Sredstva za prehrano delavcev Povračil, nadomestil in drugi prejemki zaposlenih Odprava nesorazmerij v plačah 2. SPLOŠNI DEL PRORAČUNA A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV 2.1. PRIHODKI Ocena prihodkov za leto 2006 znaša 2.856,1 mio tolarjev in je za 5,3 odstotke večja od leta 2004 in manjša za 3,4 odstotke od ocene za leto 2005. Glede na to, da vlada oziroma Ministrstvo za finance še ni posredovalo izračuna prihodkov po 21. in 22. členu ZFO je bila za te prihodke upoštevana rast 4,8 odstotkov za dohodnino in 2,8 odstotkov za ostale prihodke, ki se upoštevajo pri izračunu lastnih prihodkov in direktno vplivajo na izračun finančne izravnave ter primerna poraba na prebivalca v višini 103.638 tolarjev. Tako ocena je 15 07.11.2005 podlagi pravilnika o programski klasifikaciji izdatkov občinskih proračunov (Uradni list RS, št. 57/05, 88/05-popr.), ki je dosedanjo porabo oziroma odhodke (posebni del proračuna) iz dosedanjih desetih prerazporedilo na triindvajset področij. Zaradi zahtevnosti prerazporejanja proračunskih postavk in kratkega časa za prilagoditev novi klasifikaciji je bila dana možnost, da se proračun za leto 2006 pripravi brez primerljivost podatkov z realizacijo leta 2004 in ocene realizacije za leto 2005. Predlagatelj proračuna občine Ormož za leto 2006 se je odloči, da se predlog proračuna pripravi po »stari« programski klasifikacij z desetimi področji in s tem zagotovi primerljivost predloga proračuna z realizacijo leta 2004 in oceno realizacije za leto 2005, nato pa se dopolnjeni predlog pripravi po »novi« programski klasifikaciji s triindvajsetimi področji, ki začne veljati z 1.1.2006. Kvantitativna izhodišča za pripravo proračuna: Občinski proračun za leto 2006 temelji na globalnih kvantitativnih izhodiščih za pripravo predloga proračuna in finančnih načrtov proračunskih uporabnikov, opredeljenih z usmeritvami Vlade Republike Slovenije za leto 2006, ki so razvidna iz spodnje preglednice: 2,3 % 2,3 % 54.823,00 SIT 16,1 % 0% 3,04 6,24 148.028,00 SIT 2 % od osnovne plače 733,50 SIT v skladu z veljavno zakonodajo 43. člen ZJF bila pripravljena v Ministrstvu za finance vendar je Vlada, do sprejema proračuna še ni potrdila. Primerna poraba Občine Ormož za leto 2006 je ocenjena na 1.943,0 mio tolarjev, od tega predstavljajo lastni prihodki po 21. in 22. členu ZFO 958,3 mio tolarjev oziroma 49,3 odstotkov primerne porabe. Kar pomeni, da bo finančna izravnava v letu 2006 znašala 984,7 mio tolarjev oziroma 50,7 odstotkov primerne porabe. Primerna poraba Lastni prihodki po 21. členu ZFO Lastni prihodki po 22. členu ZFO Skupaj lastni prihodki upoštevani za izračun primerne porabe Finančna izravnava Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 1.942.968.384 757.368.736 200.887.648 958.256.384 984.712.000 Poročevalec, št. 13/I 16 07.11.2005 OCENA LASTNIH PRIHODKOV ZA LETO 2006 PRIHODKI OD GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽB po 21. člen ZFO pobiranje komunalnih odpadkov 63.700.000 odlaganje komunalnih odpadkov 61.000.000 718.609.408 Dohodnina 3.367.728 Davek na dediščine in darila 21.308.000 Davek na promet nepremičnin 3.984.528 Davek na dobitke od iger na srečo 10.099.072 Upravne takse Skupaj lastni prihodki po 21. členu ZFO 757.368.736 vodarina čiščenje odpadnih voda kanalščina 1.727.040 552.036 1.117.436 103.332.504 Koncesijske dajatve na ravni države Kalkulativna ocena ostalih prihodkov po 22. čl. ZFO Skupaj lastni prihodki po 22 členu ZFO 70.545.472 23.613.160 200.887.648 Poleg prihodkov iz naslova primerne porabe bo občina po predlogu proračuna za leto 2006 razpolagala še z ostalimi prihodki, ki so ocenjeni na 912,1 mio tolarjev in so razdeljeni na prihodke iz naslova prihodkov od gospodarskih javnih služb, namenske prihodke in druge lastne prihodke. 29.000.000 7.200.000 števnina 19.270.000 vodna povračila 10.000.000 Skupaj po 22. člen ZFO Davek na nepremičnine - davek od premoženja Pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest Nadomestilo za degradacijo in uzurpacijo prostora Nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča 167.000.000 357.170.000 NAMENSKI IN DRUGI LASTNI PRIHODKI Drugi namenski prihodki najemnine za poslovne prostore in stanovanja, samoprispevek KS Kog, takse, prihodki od kurjave, pristojbine, sponzorstva, transferna sredstva iz državnega proračuna in javnih skladov za investicije, drugi namenski prihodki Drugi lastni prihodki Nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča – delno, prihodki od obresti, prihodki od podeljenih koncesij, denarne kazni, prihodki od prodaje blaga in storitev, drugi izredni nedavčni prihodki Skupaj namenski in lastni prihodki Struktura proračunskih prihodkov za leto 2006 drugi lastni prihodki 5,7% namenski prihodki 13,8% lastni prihodki 21. in 22. člen ZFO 33,6% gospodarski prihodki 12,5% finančna izravnava 34,5% Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 393.345.257 162.600.144 555.945.411 Poročevalec, št. 13/I 17 2.1.1. 70. Davčni prihodki Davčni prihodki predstavljajo v predlogu proračuna za leto 2006 poleg transfernih prihodkov najpomembnejši proračunski vir, ocenjeni so na 1.104,0 mio tolarjev ali 38,7 odstotkov vseh prihodkov. V primerjavi z oceno za leto 2005 so večji za 4,9 odstotkov. Davčni prihodki davki na dohodek in dobiček davki na premoženje Znesek Delež v Delež v skupini proračunu 718.609.408 65,1 25,2 263.689.806 23,9 9,2 11,0 4,3 100,0 38,7 domači davki na 121.706.564 blago in storitve SKUPAJ DAVČNI 1.104.005.778 PRIHODKI SKUPAJ VSI 2.856.083.785 PRIHODKI Kot je razvidno iz preglednice so najpomembnejši prihodki iz skupine davčnih prihodkov prihodki iz naslova davkov na dohodek in dobiček oziroma dohodnina, ki predstavljajo dobro četrtino vseh proračunskih prihodkov oziroma 718,6 mio tolarjev. Davkom na dohodek in dobiček sledijo prihodki iz naslova davkov na premoženje v višini 263,8 mio tolarjev. Najpomembnejši prihodki v tej skupini so prihodki iz naslova nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča z 237,2 mio tolarjev. Z manjšimi zneski so v tej skupini zajeti še prihodki iz naslova davka na premoženje, davki na dediščine in darila, davek na promet nepremičnin in na finančno premoženje ter minimalni znesek davkov od premoženja za posest plovnih objektov. Ostali del davčnih prihodkov predstavljajo domači davki na blago in storitve v višini 121,7 mio tolarjev. V tej skupini so zajete predvsem takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov in odvajanja odpadnih voda (obe skupaj 106,4 mio tolarjev) ter v manjšem znesku vodna povračila. Minimalni znesek prihodkov v tej skupini predstavljajo prihodki iz naslova turistične takse in pristojbine za gozdne ceste. 2.1.2. 71. Nedavčni prihodki Nedavčni prihodki so v predlogu proračuna planirani v višini 571,7 mio tolarjev, kar predstavlja 20,0 odstotkov vseh proračunskih prihodkov. V primerjavi z oceno za leto 2005 so večji za 0,2 odstotka. 07.11.2005 Delež v skupini Delež v proračunu 133.245.472 23,3 4,7 takse in pristojbine 10.099.072 1,8 0,4 denarne kazni prihodki od prodaje blaga in storitev drugi nedavčni prihodki SKUPAJ NEDAVČNI PRIHODKI SKUPAJ VSI PRIHODKI 4.117.436 0,7 0,1 16.760.000 2,9 0,6 407.460.000 71,3 14,3 571.681.980 100,0 20,0 Nedavčni prihodki dohodki od premoženja Znesek 2.856.083.785 Največji delež v tej skupini predstavljajo drugi nedavčni prihodki z 407,5 mio tolarjev ali 71,3 odstotka vseh nedavčnih prihodkov. Poglavitni del drugih nedavčnih prihodkov predstavljajo prihodki iz naslova opravljanja gospodarskih javnih služb (vodarina, odvoz in odlaganje komunalnih odpadkov, čiščenje odpadnih voda, kanalščina, števnina) v to skupino spadajo še prihodki od ogrevanja stanovanj, komunalni prispevki, izredni nedavčni prihodki, namenski prihodki. Prihodki od premoženja so planirani v višini 128,7 mio tolarjev in predstavljajo 23,3 odstotke vseh nedavčnih prihodkov. Zajemajo pa prihodke iz naslova najemni za stanovanja in poslovne prostore ter prihodke iz naslova podeljenih koncesij in dela koncesije za energetsko izkoriščanje reke Drave (70,5 mio tolarjev). Slednji se štejejo med lastne prihodke po 22. členu ZFO, kar pomeni, da je za ta znesek manjša finančna izravnava. Sledijo prihodki od prodaje blaga in storitev v višini 16,8 mio tolarjev oziroma 2,9 odstotkov vseh nedavčnih prihodkov. V to skupino spadajo sponzorska sredstva za ormoško poletje, prodaja vstopnic za kulturne abonmaje, naročnina za Uradni vestnik in Poročevalec, prihodki za vzdrževanje poslovnih prostorov in drugi manjši prihodki. Takse in pristojbine, ki se stekajo v občinski proračun so za leto 2006 ocenjen na 10,1 mio tolarjev. V skupini nedavčnih prihodkov predstavljajo 1,8 odstotkov prihodkov. Najmanjši delež v skupini nedavčnih prihodkov predstavljajo denarne kazni, ki so planirane v višini 4,1 mio tolarjev in predstavljajo 0,7 odstotka nedavčnih prihodkov. V to skupino spadajo prihodki iz naslova denarnih kazni in nadomestilo za degradacijo in uzurpacijo. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I 18 2.1.3. 72. Kapitalski prihodki Za leto 2006 ni predvidenih nobenih večjih prihodkov iz naslova prodaje stvarnega ali finančnega premoženja. Medtem ko so ti prihodki v letu 2005 ocenjeni na 258,0 mio tolarjev. 2.1.4 74. Transferni prihodki Transferni prihodki so v predlogu proračuna za leto 2006 planirani v višini 1.169,2 mio tolarjev in so z 40,9 odstotki najpomembnejši vir proračuna za prihodnje leto. Transferni prihodki sredstva iz državnega proračuna: - finančna izravnava Delež v Delež v skupini proračunu Znesek 1.159.870.227 99,2 40,6 984.712.000 84,2 34,5 - za investicije 175.158.227 15,0 6,1 sredstva iz občinskih proračunov 9.310.000 0,8 0,3 1.169.180.227 100,0 40,9 SKUPAJ TRANSFERNI PRIHODKI SKUPAJ VSI PRIHODKI 2.856.083.785 Poglavitni del transfernih prihodkov in tudi proračuna predstavljajo sredstva iz državnega proračuna, ki so planirani v višini 1.159,9 mio tolarjev, od tega predstavlja 984,7 mio tolarjev finančna izravnava in 175,2 mio tolarjev sredstva za sofinanciranje investicij.Tako je v letu 2006 iz 07.11.2005 državnega proračuna planirano sofinanciranje naslednjih investicij: - za potrebe požarne varnosti (požarna taksa) v višini 7,7 mio tolarjev, - za vzdrževanje gozdnih cest 0,2 mio tolarjev, - umetno bogatenje podtalnice 60,4 mio tolarjev, - dopolnitev obstoječega razvojnega programa podeželja in oblikovanje lokalnih akcijskih skupin 1,5 mio tolarjev, - obnova atletske steze v Ormožu 6,5 mio tolarjev, - modernizacija ceste v Lahoncih 42,5 mio tolarjev, - modernizacija ceste v obrtni coni 52,6 mio tolarjev in - razvoj poslovnih con 3,7 mio tolarjev. Prejeta sredstva iz občinskih proračunov so predvidena za sofinanciranje skupnih projektov in sicer za modernicazijo ceste v Laponcih bi naj občina Ljutomer sofinancirala 7,0 mio tolarjev, ter občine iz Prlekije skupaj 2,3 mio tolarjev za dopolnitev obstoječega programa razvojnega programa podeželja in oblikovanje lokalnih akcijskih skupin. 2.1.5. 78. Prejeta sredstva iz Evropske unije Za razvoj poslovnih con je za leto 2006 planirano sofinanciranje iz sredstev Evropske unije (programa PHARE) v višini 11,2 mio tolarjev. Skupna vrednost projekta je 17,4 mio tolarjev od katerih bi naj prispevala država že omenjenih 3,7 mio tolarjev ter ostanek v višini 2,5 mio tolarjev občina. Struktura prihodkov v letu 2006 davčni prihodki 38,7% transferni prihodki 40,9% kapitalski prihodki 0,0% sredstva EU 0,4% nedavčni prihodki 20,0% Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I 19 07.11.2005 Primerjava proračunskih prihodkov; realizacija 2004, ocena 2005, plan 2006 1.400 realizacija 2004 v mio tolarjv 1.200 ocena 2005 1.000 plan 2006 800 600 400 200 0 davčni prihodki nedavčni prihodki kapitalski prihodki sredstva EU Odhodki 2.2. ODHODKI Proračunski odhodki so v predlogu proračuna za leto 2006 planirani v višini 3.286,5 mio tolarjev, kar je za 4,6 odtokov več kot znaša ocena za leto 2005. Po ekonomski klasifikaciji so odhodki planirani v zneskih kot je prikazano v spodnjih tabelah oziroma grafu: transferni prihodki Znesek tekoči odhodki 633.881.085 19,3 tekoči transferi 1.488.135.694 45,3 investicijski odhodki 1.053.883.954 32,1 investicijski transferi 110.632.788 3,4 SKUPAJ 3.286.533.521 Struktura proračunskih odhodkov za leto 2006 investicijski transferi 3,4% Delež v % tekoči odhodki 19,3% investicijski odhodki 32,1% tekoči transferi 45,3% Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 100,0 Poročevalec, št. 13/I 20 07.11.2005 Primerjava odhodkov; realizacija 2004, ocena 2005 in plan 2006 1.600 realizacija 2004 1.400 ocena 2005 plan 2006 v mio tolarjev 1.200 1.000 800 600 400 200 0 tekoči odhodki tekoči transferi 2.1.1. 40. Tekoči odhodki V predlogu proračuna za leto 2006 so tekoči odhodki planirani v višini 633,9 mio tolarjev kar predstavlja 19,3 odstotke vseh proračunskih odhodkov. V primerjavi z oceno realizacije za leto 2005 so manjši za 12,1 odstotek. Tekoči odhodki so namenjeni za zagotavljanje sredstev za plače in druge izdatek zaposlenim (plače in dodatki, regres, prevoz na delo, prehrana, delovna uspešnost, nadurno delo in drugi izdatki) v občinski upravi in krajevnih skupnostih. Sredstva so planirana v višini 155,6 mio tolarjev kar je za 3,1 odstotek več kot znaša ocena realizacije za leto 2005. Prispevki delodajalca za socialno varnost so planirani v višini 16,1 odstotka od plač za zaposlene v občinski upravi in krajevnih skupnostih in znašajo 24,7 mio tolarjev, kar je za 3,4 odstotke več kot znaša ocena realizacija za leto 2005. Izdatki za blago in storitve so planirani v višini 362,2 mio tolarja in so v primerjavi z oceno realizacije za leto 2005 večji za 0,8 odstotka. Največji del teh sredstev je namenjen za tekoče vzdrževanje in sicer 156,2 mio tolarja. Pretežni del v višini 85,5 mio tolarjev je namenje za vzdrževanje in zimsko službo na lokalnih cestah. Ostala sredstva so namenjena za urejanje parkov in zelenic, čiščenje mesta, zimsko službo v mestu, krasitev krajevnih središč v mesecu decembru, vzdrževanje opreme za potrebe občinske uprave in vzdrževanje poslovnih prostorov. Tekočemu vzdrževanju sledijo drugi operativni odhodki v višini 111,4 mio tolarjev, ki so v investicijski odhodki investicijski transferi primerjavi z oceno realizacije za leto 2005 večji za 14,2 odstotka kar pa je posledica zagotovitve sredstev za volitve v višini 15,0 mio tolarjev. Ostala sredstva so namenjena za: nagrade županu in podžupanoma, stroške delovanja občinskega sveta (sejnine svetnikom in članom odborov in komisij, delovanje svetniških klub in prenosi sej), nagrade in sejnine članom nadzornega odbora, izdatke povezane z občinskimi priznanji in nagradami, delovanje sveta za cestno preventivo, stroški zlatih porok, plačilo bančnih storitev, stroški priprave strokovnih podlag za uskladitev koncesijskih aktov z uskladitvijo spremene zakona, sofinanciranje delovanja skladov na področju zaposlovanja in pospeševanja razvoja malega gospodarstva, stroški delovanja energetsko svetovalne pisarne, geodetske storitve, stroški projekta »Ormoško poletje« in druge predvsem na področju izobraževanja. Za izdatke v skupini pisarniški material in storitve je planiranih 42,9 mio tolarjev, kar je v primerjavi z oceno realizacije za leto 2005 7,0 mio tolarjev manj. Ta sredstva so namenjena za potrebe delovanja: občinskega sveta, urada župana, oglaševalske storitve, občinske uprave, zaščite in reševanja, na področju kmetijstva (vinske razstave in prezentacije, vinske ceste, dopolnitev obstoječega razvojnega programa podeželja in oblikovanje lokalnih akcijskih skupin), mrliško pregledno službo, proslave in prireditve ter za založništvo. Izdatki za plačilo storitev povezanih z energijo, vodo, komunalnimi storitvami in komunikacijami za potrebe občinske uprave, delovanje občinskega Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I sveta, namakalnega sistema in stroške javne razsvetljave je planirano 35,4 mio tolarje. V sklopu izdatkov za blago in storitve so planirani še izdatki za prevozne stroške in storitve, izdatke za službena potovanja, plačilo najemnin in davke na izplačane plače. Izdatki za plačilo domačih obresti poslovnim banka in javnim skladom so planirani v višini18,6 mio tolarjev in sicer za najete kredite v preteklih letih in predvideno zadolževanje v prihodnjem letu. Rezerve med katere spadajo splošna proračunska rezervacija, proračunska rezerva in sredstva za posebne namene (stanovanjski sklad in stanovanjski rezervni sklad) so planirane v višini 77,9 mio SIT. Splošna proračunska rezervacija je planirana v višini 10,0 mio SIT, čeprav bi lahko v skladu z veljavno zakonodajo znašala dobrih 57,0 mio tolarjev. Za oblikovanje proračunske rezerve je planirano polnjene sklada v skladu z zakonom v višini 2,5 mio tolarjev, kar pomeni da bo konec leta za ta namen (če ne bo porabe) zagotovljenih s prenesenimi sredstvi iz leta 2005 slabih 43,0 mio tolarjev. Stanovanjski sklad je oblikovan na podlagi namenskih prihodkov od najemnin, prihodkov od ogrevanja in prodaje stanovanj v višini 60,8 mio tolarjev (del sredstev v višini 7,9 mio tolarjev je zajet v bilanci C za namen odplačila kreditov). Za rezervni stanovanjski klad pa je zagotovljeno iz neto proračuna 7,5 mio tolarjev. 2.1.2. 41. Tekoči transferi Subvencije so planirane v višini 375,0 mio tolarjev in so za 5,3 odstotka večje od ocene realizacije za leto 2005, od tega je namenjeno 351,2 mio tolarjev za subvencije javnim podjetjem (odvoz in odlaganje odpadkov, čiščenje odpadnih voda, odvajanje odpadnih voda, vzdrževanje notranjega bazena, oskrbo s pitno vodo, sofinanciranje obratovanja letnega bazena in zamenjavo vodomerjev). Za subvencije privatnim podjetjem in zasebnikom je planirano 23,9 mio tolarjev (pospeševanje zaposlovanja in poklicnega izobraževanja, sofinanciranje delovanja obrtne zbornice Ormož, na področju kmetijstva in za vzdrževanje javne razsvetljave). Izdatki za transfere posameznikom in gospodinjstvom so planirani v višini 612,1 mio tolarjev, kar je v primerjavi z oceno realizacije za leto 2005 4,8 odstotkov več. Pretežni del teh sredstev višini 423,4 mio tolarjev je namenje za plačilo razlike v ceni za oskrbo otrok v vrtcih (razlika med ekonomsko ceno in plačili staršev). Ostala sredstva so namenjena za plačilo oskrbnine v domovih in javnih zavodih (59,4 mio tolarjev), pogrebnine, subvencije stanarin, družinske pomočnike, pomoč družini na domu oskrba v tuji družini, štipendije in socialne pomoči. 21 07.11.2005 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam so planirani v višini 118,5 mio tolarjev, kar je v primerjavi oceno realizacije za leto 2005 za 2,9 odstotkov več. Sredstva so namenjena za pokroviteljstva prireditev društev, zavodov in krajevnih skupnosti, delovanje civilne zaščite, delovanje gasilskih društev in gasilske zveze Ormož, delovanje turističnih, kulturnih in športnih društev oziroma klubov in sofinanciranje delovanja Centra za informiranje in poklicno svetovanje. Odhodki za druge tekoče domače transfere so planirani v višini 382,6 mio tolarjev, kar je za 2,7 odstotka manj kot znaša ocena realizacije za leto 2005. Za tekoče odhodke v krajevnih skupnosti je planiranih 70,5 mio tolarjev, zavarovalne premije za brezposelne so planirane v višini 45,0 mio tolarjev za plačilo vodnih povračil 13,0 mio tolarjev. Izdatki povezani s transferi v javne zavode in druge izvajalce javnih služb so planirani v višini 254,1 mio tolarjev, kar je v primerjavi z oceno realizacije za leto 2005 za 8,8 odstotkov več. Sredstva se namenjajo za zagotavljanje plač oziroma dela plač in drugih materialnih stroškov za delovanje agencije in zavodov (javna razvojna agencija, knjižnico, muzej, javni zavod za informiranje, osnovno šolstvo, gimnazija, ljudsko univerza, mladinski center ter nega na domu). 2.1.3. 42. Investicijski odhodki Investicijski odhodki so planirani v višini 1.053,9 mio tolarjev kar je v primerjav iz oceno za leto 2005 za 200,0 mio tolarjev oziroma 23,4 odstotka več. Za nakup zgradb in prostorov je planiranih 7,0 mio tolarjev in sicer za potreb ureditev poslovnih prostorov v Miklavžu (ambulanta, krajevna skupnost oziroma urad). Investicijska vlaganja v opremo so planirana v višini 21,5 mio tolarjev in sicer za potrebe občinske uprave, občinskih organov zavodov in civilne zaščite. Pretežni del investicijskih sredstev je predviden za novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije in sicer 736,3 mio tolarjev (podrobna razdelitev je razvidna iz posebnega dela proračuna). Za investicijske obnove in vzdrževanje je planirano 183,8 mio tolarje. Medtem ko je za nakup zemljišč predvideno 12,5 mio tolarjev (na področju vodnega zajetja in za potrebe gradenj cestne in komunalne infrastrukture). Za študije o izvedljivosti projektov in projekten dokumentacije je planirano 92,8 mio tolarjev in sicer za potrebe prostorskega načrtovanje in planiranja, za bodoče investicije na področju komunalnega in cestnega gospodarstva, za izgradnjo vrtca v Ormožu in ureditev novih prostorov glasbene šole Ormož, ureditev kuhinje v Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I 22 osnovni šoli Ivanjkovci ter za potrebe ureditve grajske pristave. 2.1.4. 43. Investicijski transferi Investicijski transferi so planirani v višini 110,6 mio tolarjev, kar je v primerjavi z oceno realizacije za leto 2005 za 5,6 odstotkov manj. Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki so planirani v višini 70,9 mio tolarjev od tega je namenjeno 27,7 mio tolarjev za sofinanciranje nabave opreme za gasilce (del sredstev je namenskih – požarna taksa), plačilo investicije na vodnem zajetju v Mihovcih v višini 24,2 mio tolarjev, 17,5 mio tolarjev za izgradnjo glavnega zbiralnika ob Dravi do čistilne naprave v Ormožu in sofinanciranje obnove spomenikov v privatni lasti v višini 1,5 mio tolarjev. Investicijski transferi proračunskim uporabnikom so planirani v višini 39,7 mio tolarjev, od tega za 17,5 mio tolarjev je predvideno za sofinanciranje projekta Phare 2003 za pripravo projektne dokumentacije za vodovod Ljutomer – Slovenske gorice – Robadje. Za sofinanciranje obnove parkirišča in izgradnje plačnika v krajevni skupnosti Miklavž je planirano 2,0 mio tolarjev ter za sofinanciranje investicij v javnih zavodov 20,2 mio tolarjev (pretežni del za predšolsko in osnovnošolsko vzgojo). Proračunski prrimankljaj znaša 430,4 mio tolarjev in se pokrije z zadolževanjem. B. RAČUN NALOŽB FINANČNIH TERAJTEV IN 2.3. PREJEMKI Prejemki so planirani v skupni višini 19,3 mio tolarjev, od tega je 17,9 mio tolarjev vračilo depozitov za razvoj drobnega gospodarstva in kmetijstva, ostali del v višini 1,4 mio tolarjev pa predstavljajo prejemki iz nalova kupnin od privatizacije (prodaja stanovanj). 2.4. IZDATKI V letu 2006 so planirani proračunski izdatki v skupni višini 20,1 mio tolarjev, od tega 19,5 mio tolarjev za vezavo sredstev pri poslovnih bankah, ki potem ta sredstva pomnožijo z dogovorjenim faktorjem in na podlagi razpisa razdelijo med zainteresirane kreditojemalce za potrebe razvoja 07.11.2005 drobnega gospodarstva in kmetijstva (kreditna potencial bi naj znašal cca 160, mio tolarjev). C. RAČUN FINANCIRANJA 2.5. ZADOLŽEVANJE Glede na izkazani proračunski primankjaj v višini 430,4 mio tolarjev h katerem je potrebno prišteti še odplačilo kreditov iz preteklih let v višini 78,7 mio tolarjev (bilanca B izkazuje presežek v višini0,8 mio tolarjev) je v letu 2006 predvideno zadolževanje v višini 510,0 mio tolarjev vendar s tem še daleč ni izkoriščen obsega dovoljenega zadolževanja v skladu z 2. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin (Uradni list št. 90/05). Zadolževanje je predvideno za naslednje namene: - 213,0 mio tolarjev za investicije na področju komunalne infrastrukture, - 88,0 mio tolarjev za investicije na področju osnovnega šolstva, - 135,0 mio tolarjev za investicije na področju oskrbe s pitno vodo in - 74,0 mio tolarjev za obnovo športnih objektov. 2.6. ODPLAČILO DOLGA V letu 2006 je potrebno zagotoviti sredstva za odplačilo kreditov najetih v preteklih letih v skupni višini 78,7 mio tolarjev in sicer za: - 32,0 mio tolarjev za izgradnjo pločnikov in investicije na področju osnovnega šolstva, s tem je kredit odplačan; -9,6 mio tolarjev sofinanciranje izgradnje doma za ostarele v Ormožu, s tem je kredit odplačan, - 6,5 mio tolarjev za deponijo komunalnih odpadkov, - 10,1 mio tolarjev za pridobivanje novi stanovanj, - 3,8 mio tolarjev za cesti v Vičancih in Lahoncih, - 8,3 mio tolarjev za investicijsko vzdrževanje vodovoda in - 8,4 mio tolarjev za izgradnjo raziskovalne vrtine. Na kreditu, ki je bi najet pod pogoji za sofinanciranje države za izgradnjo raziskovalne vrtine Ormož v višini 25,0 mio tolarjev je moratorij 2 leti (pričetek odplačevanja glavnice v drugi polovici leta 2007). Brez najetih kreditov v letu 2006 bo obveznost do kreditodajalcev za »stare« kredite na dan 31.12.2006 znašala 176,9 mio tolarjev. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 13/I 23 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2005