Z A O Y H ü A E A E K I K E Danes je še v nekaterih deželah vojna. Zato moramo pomagati tem otrokom. Odrečemo se vseh sladkarij,zberemo denar in ga damo za lačne otroke. Za denar bomo kupili tudi šolske torbice. iiilan Ikič,!, razred V Afriki so revni in imajo malo hrano. Nekateri otroci nimajo mame no očeta. Tudi šolskih potrebščin nimajo. V našem razredu smo zbirali za te otroke. Goran Pevec,1. razred '/ Afriki so še revni otroci, ni pionirji pa. jim lahko pomagamo. Namesto da bi kupili žvečilni gumi,smo dali za torbice, molim, da bi jim vsi pomagali taco,kot smo jim mi. Anica Grčar,1. razred zbirali smo denar. Vsa]:; učenec je prinesel dinar za revne otroke. Ti so revni zato,kor je bila pri njih vojna. Za te otroke bomo kupili šolske torbice. Branka uhan,1. razred Letos smo že 25 let v svobodi. V miru in svobodi hodimo v šolo, se učimo in govorimo v svojem jeziku. V nekaterih deželah jo pa še vodno tako,da se narodi borijo za mir,svobodo in svoj jezik. Tam,kj er jv vojna,je tudi lakota, pomanjkanje in trpljenje. Otroci ne morejo hoditi v šolv,no morejo se učiti,ni jajo oblek in ne šolskih potrebščin. Zato smo zbrali denar za šolske torbico in jih poslali otrokom Afrike . Tsem otrokom te dežele želimo vsi otroci naše domovine svobodo in mir. iiojca Peterlin,5* razred Z/e lira, da bi bili v novor i lotu tako svobodni, kakor smo mi! Da bi imeli dovolj hrane in obleko! ....olivi,do. bi z vesoljem nosili naše torbico,ki jih je prispevala na .a šola. Radi smo zbrali denar za vaše torbice. Vesel bi bil,če bi to nekoč vidci! prijatelj iz Jugoslavije Dragi Palestinec,v Jugoslaviji velikokrat pomagamo ljudem po svetu,ki so revni,a pravični. Rudi mi smo bili sirote. Krivični ljudje so nam pobijali mame in očete tre požigali domove. Danes smo bogati,ker smo svobodni. Pionirji z našo šole smo radi zbirali denar za torbico. tvoj prijatelj Ria sum v trgovino po bonbone. Domislila sem so na vas,ki živite v žalosti in se borite za svobodo. Denar,ki sem ga hotela porabiti za sladkarije,som dala za tvojo torbico. Tudi pri nas so so naši starši nekoč borili proti sovražniku. Zmagali so! Tudi vi boste zmagali! prijateljica iz Jugoslavije Dragi moj prijatelj,ki trpiš lakoto in pomanjkanje! Ubog si,ker so ti tuji vojaki ubili očeta. Ti pa begaš in se skrivaš pred njimi. Rad bi ti pomagal,pa no morem vel:.ko. Rad bi,da bi bogati dolili z revnimi vso,kar imajo. Rotom ti ne bi bil lačen in raztrgan. Lahko bi hodil tudi v šolo,kot hodim jaz. Pozdravlja te Janko Krnc,p. r .zred Ni dolgo toga,ko smo zbirali denar za torbice. Vsak razred je zbral za eno torbico. Poslali smo jih vam,da boste v njih nosili šolsko potrebščine. Vemo,da ste reveži. Vesela sem,da cera tudi jaz prispevala nekaj denarja. Namesto da bi dala denar v hranilnik, som ga z veseljem dala za vas,ker vem,da ste šolskih potrebščin zelo potrebni. Anka Rugelj,3» razred Draga prij at u1jic c.,č uprav to še nisen vidola,ti pišem, aivirn v svobodni domovini Jugoslaviji. Hodim v šolo in su brezskrbno igran. Ti pa zivis v revni vasi Afriko in vso vašo vas posti lakota. V vasi gospodarijo tujci in vsak dan koga odvedejo na morišče, češ da skriva upornike. Tebi in vsem otrokom Afrike želim,da bi bili srečni in svobodni, kakor smo mi. Hotka miško,$. razrod Tudi pri nas v Jugoslaviji je pred leti divjala vojna. Po osvoboditvi so bili ljudje zrlo revni. S pridnim delom pa so dosegli, da' nam jo danes vsem lopo. Sedaj živimo v novi Jugoslaviji, kislim,da boš s torbico zadovoljna in da boš rada hodila v šolo. aolim ti mnogo vesolja,še posebno pa odličnih uspehov. Tadoj a Zupan,3• razred Veliko sum slišal,:,da ste revni. mislila, som si,da ne bosto voč tako prestrašeni in boječi, nami sem rekla,k:j bi bilo,če bi bili mi tako prestrašeni in izmučeni. Rekla jo,da bi se potrudili. Zato tudi jaz rada pomagam, mislim,da bi nam tudi vi pomagali,če bi bilo pri nas tako,kot je pri vas. Lepo te pozdravljam in želim,da bi me prišel obiskat in da bi srečno potovali Hartina Kraj 'ek,3. razred Dragi otroki üenrav ne poznam, tvojega imena,bi ti rada povedala, d pri nas v Jugoslaviji srečno in veselo živimo. Zvedela sem, da. pri vas niste najbolj srečni. Pasa šola pošilja tebi in otrokom iz Afrike torbico. Radi bi vam pomagali,da bi bili zopet srečni. Lepo to pozdravlja tvoja Jugoslovanka Hartina Ruporčiš,3. razred -velim ti,da bi bil svoboden,kot sem jaz v Sloveniji. Slišal sem šu,da ste v Afriki z,.!o revni. Nimate hrano in pijačo. Jaz pa imam vsega dovolj. Zelo rad bi ti -omagal. Lepo te pozdravlja Slavko Ziherl,3. razred PRIJAJ? e L J 3 T V O , M IR I N K R U H ZA VSE Prijateljstvo! Mir! Kruh! Prijateljstvo ni eanc to,da imaš rad svojega najboljšega prijatelja, s katerim skupaj preživljata vesele in žalostne trenutke. Prijateljstvo med narodi ne pomeni samo to,da narodi pomagajo drug drugemu. To pomeni,da pomagamo tudi narodu,za katerega vemo, da nam pomoči no bo mogel vrniti,saj nima niti najosnovnejših pogojev za srečno življenje. Narod se bo ob tebi počutil kot ob prijatelju,za pomoč po. ti bo hvaležen na vsakem koraku. Mir ni samo to,da to pri popoldanskem počitku nihče ne moti. To pomeni,d ne živiš v stalnem pričakovanju,da boš zaslišal sovražnikovo letalo,ki bo uničilo tvoj dom in družino,tvojega prijatelja in tovariša in tvojo nadvse drago domačo zemljo. Kruh ni samo kos,ki si gm. odrežeš od lopo zapečenega hlebca. Kruh je življenje,za katerega se borimo vse svojo dni. Pretrese me pogled na košček kruh....,ki leži kraj cesto. Pomislim na otroke,ki bi morda zavriskali od veselja,če bi imeli ta košček. Tako pa u~ mirajo od lakote,drugod pa razsipajo sredstva za uničevanje človeka. üb mislih na lačne otroke trdno sklenem,da jim bom pomagala, kakor jim bon pač mogla. Ljudje bodo srečni šole tedaj,ko bo svet brez hinavščino,krivic,sovraštva in zla ter bosta svetu vladali svoboda in enakopravnost. Dajmo,prijateljsko ponudimo ro':o nrav vsem in tedaj bo povsod mir in tudi dovolj kruha za vso ljudi sveta! Mihaela Gregl,8. razred Mir je največ vreden. Zanj se potegujejo vsi napredni ljudje na svetu. Velikokrat sc sestanejo drnavnikii ki si prizadevajo,da bi bil mir med narodi,a ne morejo najti skupnega jezika. Knjiga, glasba ali slika pa ne poznajo moja,ki jih jo ustavril človek. One z ljubeznijo podirajo prograje in vežejo prijateljstvo med ljudmi. Vse to je kot golob,ki hoče z vejico miru združiti vse narode v svetu. ve bi prijateljstvo vezalo vse ljudi na svetu in bi zavladal mir, ne bi bilo treba stradati mnogim našim vrstnike .. po svetu, kako radi bi dali vsak tisti košček kruha,ki je pri nas zo preveč! Zares:s prijateljstvom in z mirom na svetu bi se marsikaj dalo popraviti. Pri tem pa lahko pomagamo tudi otroci,ki kažemo ljubečo srco do vseh tistih,ki se jim slabše godi kot nam. Damjana Zupan,5« razred ve razmišljamo o prijateljstvu iod državami,vidimo,da naša domovina Jugoslavija z največjini zaslugami tovariša Tita mnogo prispeva k miru ned državami,bratski ljubezni in prijateljstvu. Vse to prehaja tudi na nas mlado,no moremo mimo kruha,da ne bi pomislili na tiste,ki šo vodne živijo v pomanjkanju. Kako jo lepo,če imaš prijatelja! On te brani prod sovražniki,on ti pomaga v nesreči! Kako lopo j e,če narod vidi dobrega prijatelja v drugem narodu,če belec ne zaničuje črnca! Kako lupo bi bilo, če bi bili vsi narodi sveta med seboj prijatelji,ko bi vsi u~ živali bratsko ljubezen! Prij toljstvo - mir •- kruh - to so najlepšo bosode. Prijateljstvo je sreča,mir je vesolje,kruh jo bogastvo,zato dajmo ta zaklad šo državam,ki so brez njega! Jelka Gregorčič,6. razred Prijateljstva no omejujejo razdaljo ne barva kože in tudi narodnost ne * Prijateljstvo lahko uniči le vojna in človekovo slabe lastnosti,ki jih le-ta razkrije. Se pilotu, ki spusti na. tisoče bomb na nedožno žrtve,ne utrne misel , do. je s tem postal morilec,ßa nikoli ne peče vest za to?! Ali so nikoli ne spomni,da bi za milijone, ;:i so jih dali za bombe,lahko kupili hrane in zdravil za revne po vsem svetui In ko nekateri po svetu trpijo lakoto, umijejo za boleznimi,živijo drugi v izobilju. Jc to tako prav? Mar ne bi bilo mogočo,da bi vsi živeli v slogi,delali za svoj obstoj,imeli dovolj hrano in denar,namenjen za orožje,bi uporabili za izdelavo novih zdravil in drugih potrebnih stvari za človeka vredno življenje?! dudi mali narodi lahko rušijo pr e gr ".jo jed ljudmi in ustvarjajo trdne vezi prijatuljsbva,s tem pa tudi mir in kruh prav za vse. Ilir an ...iško, 8. razred "Dobila se... tri pisma štaba bataljona,ki se je v tistih krajih boril proti okupatorju. Dejali so mi,naj jih skrivaj odnesem na občino. Tako sem naslednje jutro vsela torbico,v katero sem spravila pisma in še navsezgodaj krenila proti veliki stavbi. Pot mi je prekrižal sosedov devetletni deček in skupaj sva trenila dalje. Četudi je bil nj epov oče v partizanih,sem se bala,da bi opazil,da nosim pošto. Ko sva se tako popov rjala o vsakdanjih stvareh,sva prispela do patrulje,ki je zaprla cesto in začela pregledovati ljudi.. Patrulja nas jo obkolila,tako da nihče ni mogel iz obroča. Začutila sem sra,ki mi je šel po vsem telesu. Pomislila sem:Ne uidem jim! Ujeli me bodo! Nisem več premišljevala. B strahom sem stopala usodi naproti. Gledala sem,kako so pregledovali množico pred menoj in kako so le otroke brezbrižno spuščali naprej. hojo zaskrbljenost je opazil tudi deček,ki me je spremljal. Ko je bila pred nama le še stara ženica,mi je tiho dejal:Teta,če imate kakšna važna poročila za partizane,jih dajte učni;počakal vas bom na drugi strani,lahko mi zaupate, presenečeno sem ga pogledala. Na obrazu so bili sledovi iskrenosti in dobrote. Nisem dolgo premišljevala. Segla sem v torbico in iz nje privlekla pisma. Skril jih je pod pulover. Kot druge otroke je patrulja tudi njega spustila mimo. Oddahnila sem se. ko sem tudi jaz prišla mimo, me je res čakal. Izročil ni jo pisma,iz oči pa sta mu sijala ponos in sreča. Nisem vedela,kako naj se mu zahvalim,kajti zavedala sem se,da mi je rešil življenje, v' zahvalo sem mu spletla tople nogavice,kajti česa drugega mu nisem . .ogla dati,ker je vsega primanjkovalo. " iz pripovedovanja stare mame sem spoznala,da so tudi otroci mnogo pripomogli,da sedaj uživamo svobodo. hihaela drogi,0. razred K A K O S E P P I D O M O V I N A R A V L J A I! O N A O ti R A i. B O V šoli smo iiaoli oircuabni dan. V vsakem razredu smo izbrali bolničarja, zastavonošo in kurirja tor komandirja. Bolničarji so imeli na rokavih rdečo krize in torbe. Zastavonoše oa so nosili zastave. Naša četa so jo imenovala po narodnem heroju id lanu hajenu. Bili ono kot prave čete. Hodili smo po ozkih brveh in skozi grmovje. Opraviti je bilo treba tri nalogo. Za geslo so vedeli samo komandirji. Zbor je bil pri Jakličevi zidanici. komandirji so poročali tovarišu komandantu,če so opravili vse nalogo in če so srečne prispeli na cilj. Stražarji so stražili naša skrivališča. Pri zidanici smo si ogledali vrste orožja. Po mitingu smo so veselo vrnili domov. Tudi pionirji se lahko pripravljamo na obrambo domovine. Marjeta Are; orčič,4. razred No želim si vojno,toda tovariš Tito je dejal:"Ljubite svojo domovino in bodite jo pripravljeni braniti." Ko poslušam po radiu ali po televiziji poročilu,kako so enote vedno v rezervi in pripravljene bojevati se,mo stisne pri srcu Toko i ,.ajo tudi naši očetje k k šen dan orožne v«'.jo in predavanja, do. se ponovno sezn • ajajo s orožjem. Dekletu in žene pa imajo tudi vsako leto prod vonja in tudi na oli smo imeli obrambni dan. Tokrat sem sklonila,da bom šla za bolničarko ali pa za kurirko, ko bom velika,kor hočem sodelovati in pomagati. ilartina Krajšok,3. razred Naša domovina jo lepa. Lahke smo srečni,da živimo v svobodni domovini. Bvobodo so priborili partizani. Pomagali so jim tudi otroci. Tudi danes bi pionirji pomagali braniti domovino,če bi bilo treba. Pridno so učimo,d.a bomo veliko znali. Na obrambnem dnevu se pripravljamo,kako bi bilo,če bi morali v vojni hoditi v šolo. Paziti moramo tudi na svoje zdravje,da bomo odporni pri dolu. Jaz hodim k telovadnemu krožku,de. bmn spretna,ker so morali biti tudi kurirji spretni. Hodila bom tudi k pevskemu zboru,da se bom naučila lepih pesmi o domovini. Tadeja Zupan,3• razred Tudi moja iama so pripravlja na obrambo domovino. Povedala mi jo, do. vsako loto rodno obiskujo predavanja o civilni zaščiti. Tam so jo naučila,kako jo treba ravnati v elementarnih nesrečah in v času vojno. ■ Vo tudi,kako so jo treba zaščititi prod atomskim orožjem. Naučila Se j v,kako jv treba negovati ranjeno ljudi,kako se daje umetno dihanje. Veliko je slišala o zakloniščih. Kor je trgovka,more. vedeti,kako spravljati hrano na varno v primeru vojne. Na predavanju so jim povedali,kako sv gasi z raznimi gasilnimi apar.it i in kako s v prepreči požar. v' trnkih primerih je najbolj vazno,da ne povzročaš preplaha,ampak pomagaš tam,kjer jo najbolj potrebno. na j d-'. Podlogar,4. razred Teta Katja mi jo pripovedovala: "Vsako podjetje,tovarna,ustanova ali krajevna skupnost mora ob napadu na našo domovino najprej poskriti važne dokumente in načrte. Zavarovati mora stroje v tovarnah in vso,kar bi bilo sov-ražniku v korist. roskrbeti moramo za varnost otrok,starčkov in bolnikov. Poskrbeti jo tudi treba,da so otroci varno uma1 mojo iz šol,če so slučajno v šoli. Vsak državljan,ki pa jo sposoben braniti domovino,ma je dolžan pomagati po svojih močeh,da je sovražnik čliorvj uničen in pregnan iz našv domovine." molim,da no bi nihče napadel naše lepo domovine. damo mo a ;o, LV. razred N..-, i DOi'iOVIKI ü ■ .011., S XEVJU PßlBüHSVüBuDA. ZIJSO ZN,xnü CJNIBl PtilZADKMJii VSAB TISTIH,IC1 HOČEJO SVOBODNO .,1VOTI TN JE. S SÜLIDäHNOSTJO STOJ E iO OB STHAEI. PRIiTv .VI.J El Pa SMO,DA OHE^NIrE SVOBODO TUDI Za PRIHODNJE RODOVE! P. REPROS T E B E S E D E GLaSILO NOVINARSKEGA KROTKA OSNOVNA ;IOLE aENTRUPERT šolsko loto 1977/78 loto VIII. številka 1 Likovni prilogi sta pod vodstvom mentorico I. Koncstabo naredila Joče Grčar in Bojca Lokar;odtis: Knjigotisk Novo mesto Uradniški odbor:Damjana Zupan,iiiui Lamovšek, Andrejo Urbič,Kristina Najcon, 1 liran Šiško in Nihaela Gregl riontorja: D. in J. Zupan