URN_NBN_SI_DOC-F3OIKZLG

INFORMACIJSKA REFERENČNA SLUŽBA V SPLOŠNOIZOBRAŽEVALNI KNJIŽNICI KOT O D G O V O R NA IZZIV Č ASA Silva Novljan, N aro dn a in univerzitetna knjižnica, Ljubljana UDK 027.022:025.5(497.4) Povzetek Potrebam današnjega okolja, ki ga obvladujejo hitre ekonom ske, tehnične, tehno­ loške in tudi upravne sprem em be, lahko sledijo knjižnice, ki se prilagajajo tem sprem em bam , celo več, jih tudi povzročajo, zato da posam ezniki in skupine aktivno posegajo v okolje, vplivajo in izboljšujejo njegovo in lastno življenje. Zato morajo knjižnice program e svojega dela oblikovati fleksibilno in jih predstavljati tako, da jih okolje razum e. S tem lahko uspešno prem agujejo finančne težave, utrjujejo in izboljšujejo svoj status v okolju. Področje dela v knjižnici, ki v sodobnem času daje največ odgovorov na največje potrebe družbe, je informacijska-referenčna služba (v nadaljevanju jo bom o poi­ menovali informacijska služba, ker izraz v celoti pokriva njeno dejavnost), ki s takojšnjim odgovorom na uporabnikovo vprašanje ali z izborom najkrajše in najhitrejše poti do odgovora zadovolji uporabnika. Tej službi sm o dali poudarek tudi v Sloveniji, kjer se okolje ta hip m orda celo hitreje sprem inja, če ne hitreje pa opazneje, kot v drugih državah. UDC 027.022:025.5(497.4) S u m m a r y N eeds of the environm ent w hich is under pressure of rapid economic, technical, technological and adm inistrative changes, can be followed by those libraries that are able to adapt to or even cause changes, stim ulating individuals and groups to actively influence the environm ent thus im proving it and m aking their ow n lives better. Libraries have to m ake their plans w ith flexibility and make the public familiar w ith them. By doing this they can successfully overcom e financial problem s and im prove their status. Referral service in a library can offer m any answ ers to the needs of society. W ith an answ er to a user's need or by finding the w ay to an answ er it can satisfy user's expectations. In Slovenia w here in this m om ent environm ent is changing very fast, referral service in libraries has been given a special em phasis. NOVLJAN, Silva: Referral service in public library as an answ er to the dem ands of time. Knjižnica, Ljubljana, 40(1996)1, 31-48

RkJQdWJsaXNoZXIy