mera veljavnosti. Nikakor nc bi bilo odveč, ic bi «objektivne- kritike uporabile splošno verificirano metode kritične analize. Vsi listi, ki to delo ne obravnavamo strogo «cehovsko«, vidimo v njem veliko več; tudi izhodišča za tista proučevanja, ki si za zgiKlovinopisje zastavljajo ludi netipična vprašanja. Poleg lega nam je tuje ljubosumje (v slilu. zakaj je prav on bil »prvi«), ki poraja pristranskost. to pa poslavlja v ospredje vpraSanje profesionalne eličnosli oziroma kodeksa etičnih meril, ki ga v leh polemikah tako pogrešamo. Prunkovo delo je nastalo v Času. ko sc je sisiem znanosti relativno osvobodil poircb vsakdanje politike. Dejstvo je. da je la v preteklosti »posiljevala« znanost, s tem da jo je nenehno »usmerjala in vrcdnolno vezala«. V tej ujetosti v polliko je znanost legitimirala početje politike, s čimer je izkazovala svojo »uporabnost«. In »primcrnosi«; ludi iz čisto pragmatičnih razlogov, da prejme dotacije, ki jih je dodeljeval politični p»xlsi-stem znanstvenemu. Prunkovo delo pa ni nastalo na podlagi nestrokovne motivacije, ni izraz potreb enotipskc politične opcije, izbora virov, lem in dogodkov, ni piKledica avtorjeve političnovrednoine opredelitve. Prunk jc prvič objavil nekatere strokovne ocene, ki so dejansko «inovacija« v slovenskem zgodovinopisju. Čemu torej takSen program nad delom, ki ga brez slrahu lahko damo nc le kot študijsko gradivo dijakom in celo Studeniom. marveč ludi tujcu, da bolj spozna našo (pdo verjetno najbolj veseli itu-dentje filozofije, saj jim bo s svojo jasnostjo in izčrpnostjo v veliko pomoč pri študiju. Zanimiva pa bo ludi za vse liste, ki jih vznemirjajo vprašanja, povezana z znanstvenim spi>znan)em. Olgu Markič WILLIAM CLASSER Dobra šola Didakta. Radovljica. 1991. str. 96 Poučevati družboslovna vedenja pomeni za učitelja zelo prijetno, toda odgovorno opravilo. Kako pri takšnem poučevanju dosegali boljše delovne rezultate? Kako doseči boljšo kakovost? To lahko A'edo naši učitelji (tudi družboslovja), če si v-zamejo v roke delo dr. Williama Glasserja. ki mu je avtor dal naslov Dobra šola. Delo je v letu 1991 izšlo pri založbi Didakta v Radovljici. Preden se bomo lotili vsebinske predstavitve avtorjevega dela. namenimo nekaj besed tudi predstavitvi avtorja. Kdo je pravzaprav dr. William Classer? Cre za avtorja, ki je več kol ,30 Icl svojega življenja posvetil izboljšavam v šolstvu. To ludi dokazujejo njegove številne izdane publikacije, še predvsem pa knjigi z naslovoma Dobra šola in Sole brez neuspeha. Dr. William Classer sc je rodil 1925 v Clevelandu. Trenutno vodi Inštitut za realitctno terapijo, ki organizira usposabljanje strokovnjakov za rcalitetno terapijo v ZDA. Kanadi in v drugih državah. Poudarili moramo, da doživlja njegov pristop v ikilstvu zelo veliko zanimanja. Prav zalo je ludi smotrno, da ga poznajo naši družboslovci, še zlasti tiste, kot smo že poudarili, ki prikazujejo pomen družboslovnem stroke mladi generaciji, torej učiteljem družboslovja. Tixla ob lem priporočanju poznavanja avtorja moramo op«)zoriti Sc na nekaj. Gre za avtorja, katerega zanimive teze so rezultat razmisleka, ki jc sicer veljaven za ameriške razmere. Njihovih zakonitosti pa ni mogoče kar mehanično presajati v naš družbeni prostor, v njegove posebnosti. Toda kljub temu so mnoga sptoznanja dr. Williama Glasserja aktualna tudi za nas. Za n;LS, saj sc je naš vzgojno-izobraževalni sistem znaiel v novi. pluralistični družbeni realileli. Ta ga poslavlja v nov čas. ki zahteva (bo še bolj zahteval od njega) boljšo kakovost. Pa ludi iskanje boljših, konslruk-livnejših vzgojnih prijemov (slogov) za naše mlade generacije, ki vstopajo (bodo še vstopale) v vse zapletenejSe družbene tokove. Naštejmo bistvene nosilne naslove dela. za predstavitev katerega smo sc odločili. Ti so nanizani 1er konceptuirani takole: Kakovostno izobraževanje kot odgovor šolskim problemom; Uspeh je odvisen od boljšega vodenja: Učinkovito poučevanje je najverjetneje najtežje opravilo; Demokratični način vodenja je osnovna reforma, ki jo ptnrebujemo; Kako se vedemo - kakovost pripomore k boljšemu počutju: Kvalitetno šolsko delo; Ustvarjanje kvalitetne šole; Pritegnimo vse učence h kvalitetnemu učenju; Ki>opcrativno učenje; vodenje kvalitetne šole itd. Žc ta sicer bolj bežen pregled bistvenih nosilnih naslovov prepričuje, da gre za knjigo. ki jo je vredno poznati. Njeno poznavanje je tudi smotrno priporočiti vsem tistim, ki jih zanimajo problematike, s proučevanjem katerih se ukvarja sociologija vzgoje in izobraževanja. Vse (različne) bralce bodo prav gotovo pritegnile mnoge avtorjeve trditve. Se zlasti temeljna, ki jo izreka avtor kot 579 Tconjj in praksa. Icl. .<0. 5l S-tt. LjuW|ana 19«>.3