URN_NBN_SI_doc-F0GYX8ZT

57 Informacijska pismenost v šolski knjižnici Information literacy in a school library Irena Brilej Oddano: 8. 1. 2018 – Sprejeto: 17. 3. 2018 1.04 Strokovni članek 1.04 Professional article UDK 659.2:37.014.22:027.8 Izvleček Ena izmed nepogrešljivih kompetenc vsakega posameznika za učinkovito in enako­ pravno življenje v družbi 21. stoletja je informacijska pismenost. Pri doseganju ciljev informacijskega opismenjevanja ima pomembno vlogo tudi šolska knjižnica, ki s skrb­ no načrtovanim naborom knjižničnega gradiva, s svojimi raznovrstnimi storitvami, usmerjenimi k spodbujanju branja in utrjevanju bralne kulture ter s programom knjiž­ nično informacijsko znanje omogoča razvijanje veščin samostojnega iskanja, izbira­ nja, uporabe in predstavitve informacij, ki jih bodo njeni uporabniki, učenci ali dijaki, potrebovali v različnih življenjskih situacijah. Vsaka šolska knjižnica s svojimi dejav­ nostmi nudi možnosti za razvijanje tako informacijske, kot tudi drugih pismenosti. Av­ torica pri podajanju pogleda na pomen in preplet pismenosti izhaja iz svojega dela v srednješolski knjižnici. Poudarek prispevka je na razvijanju informacijske pismenosti preko izdelave seminarske naloge, ki vodi dijake k raziskovanju, ob katerem razvijajo tudi kritično mišljenje. Ključne besede: šolske knjižnice, pismenost, informacijska pismenost, seminarske naloge Abstract The article is based on the author’s experience at a secondary school library. She con­ siders that information literacy is one of key competences in the twenty-first century and a »must« for individuals to live efficiently and enjoy equal opportunities. The school library plays a vital role in achieving information literacy goals because it de­ velops certain skills such as how to search, select, use and present information in­ dependently, which are skills that secondary school students would need in various real-life situations. In order to attain this goal, the school library offers carefully pre

RkJQdWJsaXNoZXIy