POPOTNIK PEDAGOŠKI IN ZNANSTVENI LIST LETNIK XLVII. 1926. UREDIL PAVEL FLERE ILE LAST IN ZALOŽBA „UDRUŽENJA JUGOSLOVENSKEGA UČITELJSTVA" POVERJENIŠTVO LJUBLJANA ■ NATISNILA ..UČITELJSKA TISKARNA" V LJUBLJANI 1 • • • Oiool^iS 55555555555555555O5555555555555555555555555555555555553555 KAZALO LETNIKA XLVII. Razprave: Stran Druzovič Hinko: Odgoja našega naroda za glasbo in potem glasbe .... 6 Flere Pavel: Malo bilance in smernice........................1 Osterc A.: III mednarodna pedagoška konferenca v Heidelbergu . . 19, 46, 91, 137 Rode Viktor: Impresije o sedanjem šolstvu v Nemčiji . .... 41, 81. 152 Šijanec Miro: Rimski klasiki v pedagogiki. I. Ciceronova doba . . 23, 50, 971, 157 Šolska organizacija: Iskruljev Jovan dr.phil.: Ueiteljstvo i univerzitet.........102 Žgeč Franjo dr.: K reformi učiteljske izobrazbe.........55 Iz šolskega dela: Dolenčeva: Dr. Meriamova poizkusna šola v Kolumbiji........27 Kranjc F.: Delovni pouk.......1...... 64, 106, 165 Spreitz A.: Iz prakse za prakso............ . . 119 Suher Fr.: Risanje in vzgoja samotvornosti.........68, 113, 171 Razgled: A. Slovstvo. Bajuk-Debevec: Zbirka slovenskih narodnih pesmi. IV. (-e)......31 Holeček Pavel: Mladinska knjižnica. I. in II. (P. Flere) /.......175 — Novi Rod V (Flere)................74 Ogris dr. Albin: Politične stranke. (F Kranjc.)..........120 Pečjak Rudolf: Kraljična z mrtvim srcem. (P Flere)........31 Pregeli Ciril: 30 troglasnih mladinskih zborov. ( e).........75 Širok Karel: Polžja hišica. (Flere.).............177 B. Časopisni vpogled. I Pedagoškoznanstveni članki..............121 II Iz šolskega dela.................124 III. Iz šolske organizacije................125 Iz naše pedagoško-časopisne bibliografije. (P. Flere)........32 „Pedagoški Savremenik". . ..............76 C. To in ono. Delo in misli čehoslovaškega učiteljstva. (E. Šušteršič.)...... .178 t Ellen Key (Frančev.)................177 Kako nastane ilustracija. (Os.)........■......36 Narodna prosveta u Bugarskoj. (S.).............126 Otroška laž (H. Bračičeva.)...............35 Priljubnost učnih predmetov pri kmetskih otrocih.........129 Rabindranath Tagorejeva šola. (Rudež )............179 Se li da srčna umetnost priučiti?.............128 Sugestija in vzgoja (Po „Schul. - Reform".) ...........36 Šolski listi (-e).........................76 Telesna vzgoja v tujini................76 Vzgojni nazori v Ameriki...............127 Zopet za duhovno organizacijo učiteljstva. (P. Flere.) ........34 Gibanje prosvete in učiteljstva v drugih državah (Rudež.): Bolgarska......................180 Čehoslovaška.................180 Poljska . . ................180 Grška...................180 Italija...................181 Angleška..................181 Nemčija...................181 Peru...................181 O praktični h potrebah v vzgoji in pouku: I. O poglobljenju otroško-pedagoških raziskavanj. (B. Erdmann). ... 36 II. Pomen prirodoznanskega pouka. (Fr. Paulsen.).......37 Stran III Empirična psihologija v prirodoznanstvu (O. Willmann) ...... 77 IV. Medsebojnost fiziologije in psihologije. (W. Wundt.)......77 V. Pogoji za izvrševanje psdagoške umetnosti, ^orn. Krieg) .... 129 VI. Teorija in praksa. (W. Rein.)............130 Drobne pedagoške novice: Delovna šola v Nemški Avstriji predpisana.........182 Fašizem in šolska reforma v Italiji^...........131 Institut za razmah pedagogike na Češkem.........181 Italijanske šole na Pruskem..........• 182 Kako se preizkušajo moderni pedagoški problemi.......130 Kdo naj postane učitelj?.........• 130 Kos kot komponist...............38 Kulturno delo in dnevni tisk.............38 Modeliranje na višji pedagoški šoli...........78 Narodna šola na Cehoslovaškem............182 Narodopisje v šoli. (Os)..............37 Pedagoški kongres v Miinchnu............78 II. pedagoški teden v Mariboru............182 Potovalna izložba za zaščito dece............78 Produktivna šola na Kitajskem............132 Proti slovnici.................38 Ravnanje s kaznjenci v Novi Zelandiji..........132 Scuola Rinnovata pri Milanu . ..........131 Slovaška deca v bivši Madjarski............182 Šolska občina in disciplinarno postopanje.........37 Vzgojna revolucija . ............38 Zahteve reformiranja učiteljišč v Švici..........77 Derganc dr. Fr.: Filozofski slovar. (Nadaljevanje iz XLVI. letn) . . 39, 78, 132, 182 Obvestilo uredništva in kdajateljstva............184