Gradbeni vestnik letnik 71 april 2022 130 FOTOREPORTAŽA OBVOZNICA KIDRIČEVO – PODVOZ KIDRIČEVO S PRIKLJUČNIM KESONOM Slika 1. Potiskanje podvoza (november 2021). Lokacija: Trasa obvoznice je med glavno cesto G1-2/737 Šikole–Hajdina in regionalno cesto R2-432/1285 Majšperk–Kidričevo Investitor: Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) Projektant gradbenih konstrukcij podvoza Kidričevo s priključnim kesonom: MEGALIT inženirski biro, d. o. o. Inženir: DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture, d. o. o. Izvajalec del na podvozu Kidričevo: Trgograd, d. o. o. OBVOZNICA KIDRIČEVO – PODVOZ KIDRIČEVO S PRIKLJUČNIM KESONOM Fotoreportaža Gradbeni vestnik letnik 71 april 2022 131 OBVOZNICA KIDRIČEVO – PODVOZ KIDRIČEVO S PRIKLJUČNIM KESONOM Fotoreportaža V preteklem letu so se začela dela na obvoznici Kidričevo v dolžini pribl. 3,9 km. Nova obvoznica obsega izgradnjo nove obvozne ceste, ureditev šestih križišč, ureditev priključnih, servisnih in traktorskih cest, izgradnjo objektov (izgradnja podvoza pod indu- strijskim tirom s priključnim kesonom in črpališčem ter podhoda za živali), ureditev kolesarskih in peš poti, ureditev odvodnja- vanja, postavitev oziroma zaščito tangiranih vodov gospodarske javne infrastrukture ter krajinsko ureditev območja obvoznice. Največji objekt na obvoznici predstavlja potisnjen podvoz Kidričevo s priključnim kesonom. Slika 2. Postavljen opaž in betoniranje sten takta šest (september 2021). Slika 3. Postavljanje podporne konstrukcije za prekladno konstrukcijo (oktober 2021). Gradbeni vestnik letnik 71 april 2022 132 Avtor: Tomaž Goričan, mag. inž. grad. (DRI, d. o. o.) Nova obvoznica Kidričevo s podvozom bo bistveno spremenila sedanji prometni tok, saj bo prevzela večji del prometa, zlasti tovornega, in tako razbremenila ceste skozi okoliška naselja. Podvoz Kidričevo, ki poteka pod železniško progo, je zasnovan kot okvirna armiranobetonska konstrukcija svetlega razpona 13,93–14,52 m. Dolžina podvoza znaša 21,32 m, temeljen je na temeljni plošči. Podvoz se obojestransko nadaljuje v priključne kesone. Dolžina kesonov znaša na severni strani 67,77 m in na južni strani 68,08 m. Kesona sta zasnovana kot U-konstrukciji, temeljeni na temeljni plošči. Skupna dolžina objekta tako znaša 157,77 m. Podvoz s priključnim kesonom obsega prekladno kon- strukcijo za železniški vlak (industrijski tir) ter prekladno konstrukcijo za cestni nadvoz. Debelina plošče prekladne konstrukcije za vlak znaša 105 cm, za cestni del pa 90 cm. Zidovi podvoza s priključnim kesonom so v debelini 40, 60 in 90 cm. Za konstruk- cijo je uporabljen beton C30/37. Slika 4. Armatura temeljne plošče (oktober 2021). Slika 5. Zasip za kesonom z izkopnim materialom (februar 2022). OBVOZNICA KIDRIČEVO – PODVOZ KIDRIČEVO S PRIKLJUČNIM KESONOM Fotoreportaža