O motornem kolesu . DIjekj angleikib univerz v Osfordu in Cambridgu so svetovno znani zaradi svo-jih vsakoletnih veslaških tekem. Obe uni verzi pa se vsako lcto merita gymkhana« je in-dijskega izvorfl. Trije angleŠki motociklisti so startali v Limi, glavnem mestu Peruja, za neko gor-sko vožnjo v višini 4500 metrov. Navzlic slabemu in skalovitemu terenu so 200 kilo- metrov dolgo in naporno vožnjo prtrstali srečno brez vsake nezgode. Na vsem svetu je danes približno 3 mi lijone motornih koles. Italija z 42 mtlijoni prebivalcev jih ima 130.000. Svica, ki ima U 4 mtUjone Ijudi. pa y}\ ima uradno ^*-beleženih 50.000. V Avstriji jih imajo 44-000, na Istandiji 100 in v Albaniji samo 20. Petnajst hitrostnih rekordov na eni sami vožnji je dosegei Anglež Guthrie. Potolkel je na motorju s 500 kubičnih centimetrov vsebine 5 hitrostnih svetovnih rckordov in ker velja po pravilib teh pei najboljših La-sov tudi za kategorijo 730 cm1 in 1000 cm3, zoaža to 3 X 5 =¦ 15 rekordov. FraDCOski športniki so povzeli ekspedicijo na motornih kolesih iz Južne Afrike v Se verno Afriko. Start je bil v mestu Kap-stadtu in Šele po 64 dnevih doživljajev polne vožnjc so dospcli predrzni xaz»i\ v Kairo, glavno mesto Egipta. Vožnjo okoti sveta z motorn*fm kole-som je napravil amerikanski dijak Robert E. Fulton. To dolgo turo je priČel v Ame-riki, prevozil je vso Evropo in prišel preko Perzije in Beludčistana v Indijo in Vztod-no Azijo, kjer se je vkrcal na ladjo, da se odpelje na svoje izhodiŠČe, v Ameriko. 243