GLASILO DEL. SKUPNOSTI ELAN TOVARNE ŠPORTNEGA ORODJA BEGUNJE NA GORENJSKEM elan naša smučina LETNIK 17 ŠTEVILKA 5 15. MAJ 1978 Jadrnica 707 je zaplavala Po dolgotrajnem mukotrpnem delu je končno Elanova »družinska kabinska jadrnica« KLAN 707 le prišla v dotik s svojim elementom, t. j. morsko slano vodo v privezu Jaht kluba Uljanik v Puli. Da je bilo delo dolgotrajno, ni treba posebej poudarjati, ker sta od dejanske ideje odnosno začetka izdelave načrtov pa do splovitve potekli celi dve leti. Ocena, ali je to dolgo ali kratko, je relativna, kot je vsaka podobna ocena. Poznavalci menijo, da čas, ki smo ga porabili, da smo prišli do svoje lastne jadrnice, od prve risbe na papirju pa do splovitve — 18.ni predolg. Miha Pretnar — oče nove jadrnice, je porabil eno leto časa v snovanju in konstruiranju osnovnih elementov, ob tem, da je opravljal še vrsto drugih zadolžitev rednega operativnega značaja. Kot konstrukte!' je Miha svojo nalogo opravil zelo dobro, saj so modelarji tekom dela sproti lahko ugotavljali, kako natančno je projektiral posamezne detajle in kako je celotna konstrukcija vsklajena. Jasno, da je pri samem delu prototipa prihajalo do nekaterih manjših sprememb, predvsem na pobudo samih modelarjev, ki so v naravnem merilu lahko nekatere stvari laže presojali kot Miha za konstruktersko desko. Kljub želji in poskusom, da bi celotni projekt maksimalno kontrolirali v izvedbi po narejenem mrežnem planu, realizacija ni potekala po zasnovi. Dejstvo je, da je mrežni plan bil slab, saj zaradi pomanjkanja izkušenj s tozadevnimi deli ocene trajanja posameznih aktivnosti niso bile take kot so dejansko trajale. Posledica tega je, da je celotni projekt realiziran z zamudo. Vsekakor je delo na novi jadrnici ena velika izkušnja več, ker vsi do sedaj narejeni projekti na področju plastike niso niti približno primerljivi (Nadaljevanje na 2. strani) Jadrnica 707 je zaplavala Jadrnica 707 na prvi testni vožnji, ki jo je odlično prestala. (Nadaljevanje s 1. strani) z zahtevnostjo in časovno zamudnostjo tega. Vsi, ki smo karkoli in kakorkoli prispevali k jadrnici, smo z veliko nestrpnostjo zasledovali postopno realizacijo projekta, se veselili vsakega vidnejšega koraka naprej, dokler na koncu zadovoljstvo le ni doseglo vrhunca, ko smo uspešno splovili jadrnico od Miha Pretnarja, Perkoviča, Petermana, Polončiča, električarja Mraka, Anice Kemperle, Tatjane .Justin, Lazarja, mene ter direktorja (ki je pristal na poslovno tveganje, s tem ko smo se odločili za lastno konstruiranje). Vsi smo težko pričakovali rezultate testiranja in se z velikim zadovoljstvom oddahnili, ko so prišle prve nadvse ugodne novice, da je jadrnica odlično prestala ognjeni krst na prvem testnem križarjenju. Samo testiranje je potekalo v dokaj čudnih okoliščinah, že transport jadrnice, ki je nekoliko prevelika in v naši »vpregi« nekoliko predolga za normalni transport po naših cestah, je zahteval posebno akcijo. Miro Klinar je bil zadolžen, da reši problem transporta jadrnice v Pulo, kar je z vso resnostjo tudi realiziral in razen manjšega za-petljaja v Kranju je celotna ekspedicija srečno prispela v Pulo. V marini Jaht kluba Uljanik se je zbrala mala gruča domačinov — radovednežev, ki so želeli videti, kako se bo obnašala naša barka pri prvem stiku s svojim elementom. Vsi navzoči so bili presenečeni, ko so barko spustili v morje in je že v prvem trenutku zavzela tisti položaj, kate- rega je konstruktor določil. Torej, prvi korak je bil uspešen. Naslednji koraki pa tudi. Od testiranja je bilo prvo na programu križarjenje okoli Pulja, ki se je vseeno končalo z obiskom Poreča in prve nočitve v Poreču, Kljub temu, da Miha Pretnar - kapetan, ni imel morja vajene posadke, saj sta mu pomagala Janez Mulej in Darko Globevnik, je jadranje v ugodnih pogojih potekalo brez posebnosti. Za dalje križarjenje, ki je bilo v programu, je Miha dobil novo posadko — Pavel Potočnik, Peter Gaperšič in za prvo etapo Ivan Milatovič, so se zadeve lotili nadvse resno. Izdelali so natančen načrt testiranja jadrnice kot tudi maršruto. Zaradi slabih vremenskih pogojev se maršrute niso mogli v celoti držati, vendar so kljub temu prejadrali v vseh mogočih vetrovih ca. 300 morskih milj. Obiskali so Unije, Mali Lošinj, Hab, Cres in Tunjarico, katera se jim je vtisnila v spomin zaradi tega, ker niso mogli nekaj dni iz zaliva. Vreme je pokvarilo zaključek testiranja, kot tudi predstavitev jadrnice italijanskemu kupcu, tako da je prvo prišlo do tiskovne konference z domačimi novinarji, ki je bila v Pulju, zatem šele testiranje, ki ga je opravil italijanski kupec z urednikom italijanske revije MARE 2000. Če pozabimo vse laskave ocene, ki so jih o jadrnici izrekli naši »pomorščaki«, pa ne moremo mimo nevtralne ocene urednika te revije, ki je jadrnico 707 ocenil z najvišjimi možnimi ocenami ter ji prerokoval izredno uspešno prodajo Jadrnica 707 v pristanu v kristalno čistem Jadranu na italijanskem trgu. Kot zanimivost navajam, da smo praktično prodali že vnaprej vse jadrnice, ki jih mislimo tekom meseca maja narediti, samo na osnovi ocen nekaterih poznavalcev jadrnic, ki so jo videli le na suhem, ne da bi sploh vedeli še za izide testiranja. Vsekakor je bilo to izredno zaupanje v uspelo konstrukcijo Miha Pretnarja in v najzahtevnejši izdelek našega TOZD Plastika, ki si je z osvojitvijo proizvodnje jadrni- ce 707 odprl vrata v ekskluziv-nejšo kategorijo proizvajalcev fiberglas čolnov. Še enkrat moram poudariti izredno zaslugo vseh že naštetih, da se je projekt uspešno realiziral, ob tem pa moram izreči vse priznanje tudi požrtvovalnim delavcem pomožnega obrata, ki so z velikim razumevanjem v kratkih rokih realizirali vse naloge, ki so bile postavljene pred njih. Peter Petriček Na tiskovni konferenci so naši strokovnjaki podrobno okarakterizirali lastnosti nove jadrnice 707 i