KATOLIŠK GKRKVEN LIST. »Danica« izhaja vsak petek na celi poli in velja po poŠti za celo leto 7 kron, za pol leta .'i krene f O vinarjev, za fetrt leta 2 kroni. V tiskarni sprejemana za celo leto6 kron. za 1 . leta 3 kione. za 14 leta 1 krono 60 vin., akt. l»i bil petek praznik, izide »Danica« dar poprej. Tečaj LIV. V Ljubljani, 13. septembra 1901. Ust 37. Lauda Sion . . . Hvali Sion bogatirja, Hvali vodca in pastirja, Slavo poj mu v enomer. Čem bolj moreš, tem bolj slavi, Saj njegovi veličavi Ni primera ga nigder. Nudi divna se prilika: Tu predstavlja ti se dika, Kruh živenja večnega. V njem se vpričo dvanajsterih Dal na zadnjem je večeri Hristos sebe samega. Slavo pevaj krepkoglasno. Radost pevaj si prejasno, Duha vladaj vzvišanje. Danes namreč dan se slavi, Ko ti vprvič dušo zdravi To nebeško vravnanje. Ti večerje redi novi, Nove pashe ti darovi So starini vzeli moč. Nova doba nam nastopa, Pred resnico tma ustopa, Luč razsvita mrklo noč. Kar teda je Hrist naredil, In do konca dnij odredil, Da mu dela se v spomin. Za povelje to raz vneta Ti poklanja cerkev sveta Kruh in vino, Božji sin! Nauk resnice se nam dava: Kruh v telo se prominjava, Vino v pravo Božjo kri. Kar ne vidiš, kar ne pojmeš, Krepkoj veroj čisto dojmeš, Vse ti vera utrdi. Nerazrušen, nerazdvojen, Vedno ves, a nerazpojen Vživan biva v celosti. Na tisoče njih ga vživa. Vsakdo vendar ga dobiva Brez utržka v vkupnosti. Naj se tudi v kosce lama, V vsakem kosci svetost sama Biva kakor v vkupnosti. Le podoba se prominja. A svetosti ne izginja Čisto nič od celosti. Res, podobi ste inaki, A ne v bistvu, nego v znaki, (rder izjetnost ima hram. Toli v kruhu, v tem živilu, Koli v vinu. v rajskem pilu, Tajno biva Hristos sam. Dobri, zli pred mizo hode, V razno stran pa hodi včde. Tem v živenje, onim v smrt. Pojmeš tore to razliko, Kako vživaj večno diko, Da ti raj ne bo zaprt? Rajskih duhov jed izbrana, Ti si tudi jed zemljana, Njega dični si udel. V janjci Izak-darnem, v mani Razodeta, ti ga hrani Vseh peklenskih ljutih strel. Ti pastire, kruh nebeški, Pasi, čuvaj rod človeški V tej dolini žalosti. Po živenja trdi zmedi, Samodržce! ti ga vzvedi Na nebeške radosti. Matvej Andrtjevič. Mladinina bisernica. Dalj*-. Čistost, blainnvana po cerkvenih učenikih. Neumorno slave čistost sv. očetje, cerkveni pisatelji in učitelji duhovnega življenja. Te-le so l'ertuli;anove slavilne liesede o čistosti: -Čistost j«* vrliimee vseli čednostij: ona diči telo. diči dušo in diei eele 1*0.love. ( istost je temelj, na kateri se dviga p siopje svetosti. Ta čednost je si«*»T leika in malokje l»rez prenehljaja cvetoča: a popolnoma pa zatrta na tem svetu ni. Bodisi. da se je ohranila po srečni naravi ali po o>tiem sainozafajevaiiju 111 po čuječnosti. bodici. da jmmI čistost, ti > vet išče božje, ti prebivališče sv. I Miha! O ei>t"-i. ti diagoceni biser, ki si večini prikrit, in !e inkat«-rmkom dosegljiv! n zatajevanje, veselje l»«»'ju — kako visoko so te cenili svetniki! Skrivnostno sieer 111 nepoznano posvet-niakom. tcmboij pa znano onim. ki so tebe vredni! < > 1 i» >t. ti zam« res uteči peklu 111 večni smrti na tvoje j»et< obesi neumrljivost! O z:»?ajevanje ti. veselje prop.kov. ti eatost. ti ž:v!j nje angel jev. ti kine svetili ljudij. Blagor mu. ki te ima — blagor mu. ki se v p<.trjwžljivosti s teboj zaroči! Po kratkem boju tega življei.ja prejme radi tebe obilo plačilo. Blagor mu. k; si je znal tu odreči, nebeški Jeruzalem bo njegova domovina: v družb.. angeljev prestoli iu s svetimi pnu-oki in aj»"^loli m* /.veseli večnega miru !'* Sv. ('ipiiian pa travi: ..Sramožljivost dela telo častitljivo, diči nravi'« st. posvečuje eele rodove. < i>t.'št ne potreKuj • noln'iiega okraska. — sama sebi je največji kras Ona je. ki nas dela pa 11111 je meglen ves svet. Čistost sama ob sobi časti vredna. Sv. pismo imenuje čistost naravnost svetost. ..To je namreč volja božja, vaše posvečenje, da se zdržite nečistovanja. da vsak izmed vas ve svoje telo obraniti v svetosti in časti. Zakaj Bog nas ni poklical k nečistosti, ampak k svetosti.'* (I. Tini. 4. .'i). Kdo je čist? Cist je oni. ki z vso močjo svoje volje beži pred tem. k čemur ga naganja poželenje. Cist je. kdor se popolnoma vede po modri Stvarnikovi volji in pusti duha gospodovati nad mesom. ("ist je. kdor ve svoje misli in želje, svoje oko in uho, svoja usta in svojo roko — vsa svoja dejanja, vsa notranja in vnanja čutila, vse ude svojega telesa prav voditi ! Kdor jih ne pusti v službi mesenega gospodova. kdor živi v telesu kolikor mogoče breztelesno. < ist si. mladenič, ako se ustavljaš vsakemu hudemu nagnjenju, ako nikdar ne privoliš me-seii'inu poželenju, nikdar ne soglašaš z nizkotnim človekom v sebi samem, nego kot trden, mogočen svetilnik sredi razburkanega morja po konci stojiš in vsepovsod luč razširjajoč junaško odbijaš valovje strastja ter vstrajno krotiš besneče viharja slabega poželenja. Pa misliš sam pri sebi: „Tega ne morem storiti, to presega moje moči." Ne tako. mladenič. Toliko jih je bilo, ki so zamogli, zakaj bi ne tudi ti? Ne bodeš sam, s teboj je mogočna pomoč milosti božje. Ako pa ti je to res težavno, ako se ti zdi, da presega tvoje moči, potem premotri vzvišenost, krasoto čistosti - te čednosti, ki nas enači z Njim. ki je „Gospod je Duh; kjer je pa Gospodov Duh, tam je prostost" (2. Kor. 3, 17) — Bog sam, nestvarjeni duh, najčistejši duh. $ V ameriškem mestu St. Charles, v pokrajini Marvland, je umrl v misijonskem semenišču lH. decembra 18<>o. leta mladenič, ki se je tu čednostnim življenjem pripravljal na svoj misijonski poklic. A njegova lepa mladost je dobila svoje pravo priznanje šele tedaj, ko je zapazil zavod sani, t. j. učitelji in gojenci, kaj so bili izgubili. Ivan Kostello je bilo gojenčevo ime. Kojen 4. oktobra 1S4<» v mestu Shenectadv je bil 1863. leta sprejet v omenjeno semenišče. Ze kot mal otrok se je odlikoval po pobož-nostneni, prav angel js ko čistem življenju. A pri vsem tem nikakor ni bil zamišljenik-pustež. Z veseljem se ;e udeleževal nedolžnih igra. V zavodu se je rad gibal v družbi svojih tovarišev, ki so bili vsi srečni v njega bližini. Bil je do vsakega prijazen: slehernik je želel biti v bližini mlademu svetniku." kakor so ga že takrat navadno imenovali. Iz sledečega pisma je razvidno, kak da je bil prvi njegov vtis do mladeniča mu sojetnika. Pisal je to pismo zavodu olj Ivanovi smrti, izražajoč globoko sožalje vsled izgube tega vrlega nedolžiiika. -— ..Med počitnicami 1. 18<»4. me zagleda na ulici mesta Al-banv prijatelj in me veselo pozdravi: ..Franc! danes sem videl sv. Alojzija!" „Tako\u mu odgovorim, „si li bil v nebesih?" „Tega ne." je bil njegov odgovor, ..a nebeško bitje se je prikazalo na zemlji." Začel mi je na to pripovedovati o mladeniču Kostellu. kje in kedaj sta se videla. Kostelo je namreč preživljal med počitnicami nekaj dnij pri tem mojem prijatelju. — Ker me je slednjič že prej večkrat povabil na svoj dom, porabil sem to ugodno priliko; Šel sem z njim in kmalu stal pred njegovim mladim gostom. Očarala me je njegova ljubezniva prikazen. Svetost, nebeški mir in veselje se je odsvitalo iz njegovega obraza. Moj P»og. ko bi hotel kmalu sopet priti tisti srečni dan, da bi se vrnili oni srečni trenutki, ki sem je preživel v družbi tega nedolžnega mladeniča ! — Sešla sva se potem še večkrat in na več krajih. Slednjič sem dosegel, da je ostal nekokrat v moji rojstni hiši nekoliko dni. Poznani mnogo duhovnikov, razne redovnike poznam: a priznati moram, da tako čiste duše, tacega nadzemskega stremljenja pri nikomer še nisem videl, kot na tem mladeniču." i! * Torej vidiš, kako razpošilja luč svoje žarke na vse strani. Vidiš, kako čista duša s svojim žarom prodira časih celo svojo telesno ograjo in daleč v svet razpošil ja svojih žarkov. < > ls»di tudi ti taka svetla luč — sebi in drugim. L /'. (Dalj«- prihnlDji<\) In cruce salus — v križu izveličanje. i^K prazniku p«.viharja sv Krita, 14. septonnl.ia ) Na Golgati vidimo postavljen 1« st n križ, znamenje sramote in /uničevanja. In On. ki je prišel v ponižnosti v svoje in katerega njegovi niso sprejel', (»n „mož bolečin" Iz. ."».'». ."». življenje. To je krščanstva čud« ž: kr žu izvel čanje." Tam skoz« .leiuzabinska mestna vrata hite Oosp< dovi učenci: nal< g. ki so ga prejeli <»d zgoraj: \elja vsemu svetu: oni hiti.o. da done-sejo rešenje v sem li svetu. .lagnjeta mi — poslana med volkove: resni, mučeni možic s«». ki trpe preganjanje radi Jezusovega imenu, jagnjeta so. ki i aj lndo zaklana. i!a | m • r i(l i j <» poslanstvo, ki so je prejeli iz neba. Pa O« spi d zre na njih irzkost. on izvoli štabe posode, da ob njih pokaže nebeško svojo im e. Beseda Križanega premaga s\et in ga ukroti. Neznatni (>alilcj<*i d«»-našajo zaklade odrešilna: iz njih niincinške krvi se dvigajo krščanske države. Ves svet je prenovljen in mučeiiiška smrt Oospodovih učencev postane vstajanje mnogih v Izraelu. Zopet tu veliki čudež: ,,V križu izveličanje." Kakor naj se delo odrešenja v cerkvi božji n*dal,uje in dopolnuje. tako tudi skrivnost sv. Križa. I >o konca sveta mora izločevati stoletje stoletju veliki čudež, da je svet ua križu odrešen. Gospod je namreč ustanovil cerkev, da po njej vesoljnemu svetu razliva blagoslov, ki rosi iz smrti na križu. Postala je vidno telo, kateremu glava je Krist *am. Po tem čudotvornem telesu svoje cerkve daje on skrivnostne nauke svojega razodenia, deli darove odrešenja: v tem telesu bode tudi živel ra zemlji do konca časov, da dan za dnem obnav lja one čudeže, po katerih slepi spregledujejo, liromci hodijo, gobovi se oči-ščujejo, gluhi sluh zadobivajo, mrtvi vstajajo in se ubogim evangelij oznanuje." (Luk. 7, 22.) Ker tako govori On svojim učencem: ^Prosil bom Očeta, da Vam pošlje drugega Tolažnika, Duha resnice, da ostane vedno pri vas." (Iv. 14, | lkrivnostne nauke sv. Križa, premalo iiio pota tiospodova in Njegovih svetnikov. primimo za orožje krščanskega zatajevan a n rabimo je sami na sobi. ..Nebeško kraljestvo >1«» trpi in le tist.. ki silo rabijo, je potegnejo na-«*/* Mat. 1U. 24 . Ako se bomo tu zatajevali, ako s Kr.stom križ nosili, pripravili bomo na ono nebeško veselo večerjo, h kateri nas \abi Krist > križ*m v rokah, govoreč: ..1'rd't*- k meni vsi!" Pojdimo za njim: a če iril L. /'. Na praznik povišanja sv. Križa. (14. septembra, s Ponižal sem visoko drevo, povikšal nizko, usušil sem zeleno drevo in ozelenil suho. (Eceh. 17. 24.i Ali ne merijo lete besede prorokove na naš padec in na naše odrešenje? Visoko zeleno drevo je drevo spoznanja dobrega in slabega, na katero je stegnila Eva svojo drzno roko meneč, da postane Bogu jed-naka. Nizko suho drevo pa je les križa, na ka- terem steguje svoje roke Krist. Tam nas je Adam pogubil, tu nas rešil Krist. Po vseh pravici je torej gospod zaprl vrata sv. raja, usušil zeleno visoko drevo in ga končal v ve-8olinem potopu. Drevo, suho, nizko pa je gospod povikšal in je postavil nam vsem v odrešenje. Zvedo naj to vsa drevesa (Ez. 17. 24), zvedo vsi verniki. Kes gospod je storil po svojih besedah in povikšal sramotni les križa, visoko, visoko, da po njem pridemo v nebo. Prej les sramote — zdai les časti. Strašno sramotna je bila kazen smrti na križu. Le najhujši hudodelci, uporniki proti državi. zavratni zarotniki, najhujši bogoskrunci so prišli v to kazen. S studom se je obrnil vsak od mesta, kjer je stal križ zasajen. Judje so se sramovali znamenja — a suho drevo je po nebeški moči Križanega o z e 1 e n e 1 o in z zaupanjem 'ni veseljem se oziramo sedaj na nje. Kako ponosni smo mi verniki nanj. Poslušajmo le sv. Pavla: Jaz pa, Bog varuj, da bi se z drugi m hvalil kako r s kri ž e m Gospoda našega Jezusa Kr«sta. (Gal. 14.) Judje znamenj iš« ejo. Grki modrosti hočejo, ni i pa ozna-iiujemo Krista križanega, ki je Judom v pohujšanje, narodom nespamet. poklicanim — izvoljenim pa oznanil jemo Kristovo moč in modrost. Krista križanega. (1. Kor. 22—24 ) Rimljani so ponosni na svoje puščice. Grki na svojo zgovornost, apostol pa je ponosen na Krista križanega. Ponosni pa moramo biti nanj i mi. Tudi nam je Gospod odprl na svetem Križu bogat studenec, čegar obilice smo vsi deležni (Iv. 1. Dii. To znamenje je zmagalno znamenje, v katerem je zmagan satan in porušeno njegovo kraljestvo. To znamenje je po sv. Avguštinu kamen, ki je končal predpodobnega Goliata, to je znamenje ki je nosi na čelu jasno zarisano vsak kristijan, pred katerim beži zalezujoči hudobni duh. Kako ga je visoko čislal sv. Andrej, kako je želel na njem končati svoje življenje, da prosil je Boga za to milost, da bi prinesel Bogu zadnjo žrtev na onem žrtveniku, na katerem je veliki duhovnik novega zakona žrtvoval svoj sveti odrešilni dar. Nanj moramo biti ponosni i mi. Saj je križ ona prepodobna Jakobova lestvica (Gen. 28i po katerej se je prišlo v sveti raj. Moze-sova bronasta kača je križa predpodoba in pa na njem visečega Odrešenika. Vsi v njo zaupno gledajoči so bili ozdravljeni in so dobili telesno zdravje. Križ-drevo odrešenja pa, na katerem je visel Krist, v tega se zaupno obračajo grešniki in zadobe dušno zdravje. Križ je res povikšan po Gospodu. V sodnji (lan se bo najslovesneje pokazal na nebu, izrekel sodbo, v padec mnogim, mnogim v vstajenje, v radost izvoljenim v strah zavrženim. I)a pa nam bode križ v tolažbi kedaj, se zdaj zaupno zatekajmo k njemu, zdaj ga častimo, zdaj poveličujmo. K temu nas opominja svetopisemski modrijan: Poslušajte, sinovi, njegov glas: primite se ga — povišal te bo, s častjo te bo obdal, kadar ga bodeš objel. (Preg. 4. 8). Da posluša jmo glas križanega Jezusa, po-primimo se naukov sv. Križa. < astinio. p »Ijub-ljajmo. povikšujmo sv. Križ, da na* povikša dan obiskanja in nas kakor goreči steber pripelje iz dežele nadlog v obljubljeno deželo — k njemu, ki nas neprenehoma vabi k sebi, k: nam kaže na odrešenje v križu: Kdor tega najde, najde življenje in usmiljenj« pri Bogu. \ F. Na praznik Marijinega imena. (Letos 15. septembra). In Devici je bilo im^ Ma-r:|a. ( Luk. t 17.) Kar pravi sv. pismo o presvetem imenu Jezusovem: „ Tvoje ime je izlito veselje.*4 to po vsej pravici rabijo cerkveni učeniki pri presv. imenu .Marija. Tudi ime Marija, pravi sv. Epifanij. je izlito olj«', v katerem se ozdravljajo vse dušne in telesne rane, kar je olje. kar hladeči balzam pri telesnih ranah, to je Marija v vseh bolestnih ranah našega življenja: ona je naša tolažba v življenju in ob smrtni uri. I m e M a r i j a - t o 1 a ž i 1 n o ime v življenju. Življenje naše je potovanje v hišo večnosti; pa to potovanje .ie polno nevarnostij. težav in bridko-stij. saj gremo skozi dolino solz na Si j on sreče — v nebeški Jeruzalem. In kdo je v stanu našteti vsa trpljenja. s katerimi je napolnjeno naše življenje; zakaj resnične so besede, ki jih je govoril svetopisemski trpin J ob: Človek od žene rojen, le kraiek čas živi, a je napolnjen z mnogimi nadlogami (Jol>. 14. 1.) — A to naj nas ne straši: Marija je naša tolažba v trpljenju. Marija je tolažnica žalostnih — ona je naša najboljša mati; kako bi torej zamogla pozabiti svojih otrok. V vseh potrebah in nadlogah, ki tarejo bolno naše srce, nam stoji Marija na strani, saj pravi sv. Alfonzij Ligvorijan tako jasno, da ako kdaj težavna misel prinese v srce grenkost, samo ime Marija prežene vso bridkost. — Marija — pomoč kristijanov! Meso. svet, satan nam napravija vse skušnjave, bridkosti, trpljenja, a misel na Marijo nam pripravi tolažbo. Zato pravi sv. Bernard: „Če se vzdignejo viharji, misli na Marijo, kliči Marijo na pomoč: če te ona drži, padel ne boš. Ona nas varuje pred obupom, njeno ime nas čuva. da ne te-lebimo že tu na zemlji v osodepolni propad: 0e si radi velikosti g r e h o v v e s prestrašen, če zmešan radi hude vesti, če se treseš pred ostro sodbo božjo in če se začenjaš uda i a ti obupu, kliči ime Marija, varovalo te bo to iiue in sprosilo za te in srečno prideš do milosti božje-, Marija — tolažba umirajočih! Strašna je smrtna ura! Narava naša se upira ločitvi dsne in telesa in to pouzroča nepoznane bolesti; negotova večnost; izkušnjave hudobnega duha. ki se v tem odločilnem trenutku postote, kam se l»odemo obrnili v tem boju. na koga stavili svoje upanje? Kam zapuščajoč svet. čakajoč ostre sodbe njega, ki sodi po pravici in po svoji resnici (Ps. !♦"», 1.1). pred katero so se tresli svetniki? Svetniki in mi! Vzroka imamo dovolj bati se božjega Sodnika. Vendar inu* Marija je tukaj naša tolažba; saj je to ime nje. ki je mati navt in mati našega sodnika. Ona bo za na> prosila in mu bo svoje bolečine stavila pred oči in ga opominjevala trpljenja, ki je je imel pretrpeti za izveličanje naših duš. In če j«' ona z nami. kdo bode zoper nas! .Ako se treseš strahu pred božjo sodbo iu se začiifš povezovati v brezduo žalosti, obupa. mi>li na njo, kli- i na pomoč in boš rešen." Sv. Bernard). Ime Marije je torej naša tolažba ob >mrtui u i. zato sv. cerkev to ime tako pogosto poklada na ;»•/ . umirajočim. X imenom .I» zus in Maiija na j«ziku -umirali v. B-.naven-tura: ^častitljivo in prečudno je tvoj«* ime «• Mar a' Zakaj ti^ti. ki ga kličejo na pomoč. >«• ne !»• ob smrtni uri; pri kliniee. p?i m u vse upanje življenja in čednosti. Pri lite k meni v-in nasitite se mojega sadu. Kdor mene p<»>!u>a. I-osramočen, kateri v meni delajo, ne grešijo: kat»n mene oznanjujejo bodo imeli večno življenje.- »Sir. 24. —32) — Slušajmo glas njen. >e«laj v ž i vi jen u. da bomi> zamogli ob uri smrti zaupno govoriti > kraljevim pevcem: rV te sem zaupal, vekomaj ne bom osram««en!' L. I'. Rim, stolica papeževa: Rim, glavno mesto italijanskega kraljestva. Časnikar Avgust .) St. KoraoliJ. Skrb za delavske stanove. Osnovanje katoliikih ljudskih knjižnic. 17.) St. Hildegarda. Pobožno zaupanje na pri prošnje svetnikov. Katoliška vzgojevališča. 18) St. Josip Kuportlnski. Goreče češčenje sv. Alfonza v spravo za žalitve nasprotnikov. MladeniSka društva Bolniki. 19.) Sv. JanuTarlJ. Katoliški misijoni na Kitajskem. Sloga in edinost med francoskimi katoličani. Duhovne vaje za dijake. Družinske matere. N. Raznoterosti. Sv. Alfonzija Ligvorijana, cerkvenega učenika in ustanovitelja reda redemptoristov praznik se je letos na več krajih prav slovesno obhajal. Znano je, da so razni odpadniki razvpili njegova slovstvena dela. V tem se je posebno odlikoval neki Grassman, ki je pretečeni teden umrl in pa vsenemški poslanci v našem državnem zboru. — V Monakovem je bila ob Alfonzovem spravna služba božja, katere se je vdele-žilo nad 4000 katoliških mož z 36 društvenimi zastavami. Enaka slavnost se je vršila tudi v Inomostu in drugod. Kapelan Josip Potoku r. Šolski bratje, kojih začetnik je blaženi Ivan de la Salle, imajo v različnih deželah 20.800 udov in uče v 1642 šolah 272.000 učencev. — In vender se najdejo, ki trdijo, da bi bila katoliška cerkev sovražna omiki! — Kap. J P. V Rimu je umrl te dni velik nasprotnik cerkve in papeštva Crispi. Bil je prostozidar in vse prigovarjanje domačih in nekaterih njegovih prijateljev, da naj se da prevideti s sv. zakramenti za umirajoče, je bilo brezuspešno. Umrl je brez njih. Umirajočemu mu je njegova hči potisnila v roko križ. — Bil je dvakrat minister, trozveza je njegovo delo. Poraz Lahov v Abesiniji, kjer je bil potolčen nedavno umrli general Baratieri, je bil tudi njegov poraz. — Njegovo truplo so pokopali v mestu Palermo. — Pape-štvo pa je preživelo tudi tega sovražnika, ki se imenuje „laški Bismark/ — Kap. J. P: Na Španskem se že dalj časa ponavljajo izgredi proti samostanom in duhovnikom. Vse to sovražno gibanje vodijo prostozidarji, izvršuje je pa poulična druhal. Tudi veri nasprotni listi priznavajo sedaj, da špansko ljudstvo ne odobrava teh izgredov in da najstrožje obsoja počenjanje podkupljene svojati. Kap. J. P. Na ka] naj bi ljudje bolj pazili, kadar pristopajo k sv. obhajilu? Često se opaža in čast. duhovniki se pritožujejo, da verniki, ko pristopajo k sv. obhajilu, premalo pazijo na to, da bi mašniku kolikor mogoče olajšali njegovo delo, ki že itak potrebuje velike pozornosti. Naj bi obhajanci vselej dvignili glavo; odpirali usta zadosti; naj bi dali na jeziku dovolj prostora in naj bi potem ne hipoma in kar hlastno umaknili jezika ker zgodilo se je že, da je pala na tla presv. hostija, ki se jezika še ni bila prijela dovolj. Morebiti bi ne škodilo ljudem tega sempatje tudi raz prižnice povedati! Practicus. Listek. Za duhovne vaje pri oo. jezuitih v Ljubljani od 9. do 13. septembra je znamovano prišlecev že polno število. A tudi od 23.—27. t. m. bode še tretiji obrok privatnih duhovnih vaj istotam. Kdor čč. gosp. duhovnikov misli na-nje, oglasi naj se vsaj 8 dni poprej. i Začetek vajam pa je vsakokrat ob 6. uri zvečer. Odgovorni urednik Tomo Zupan. Tiskarji in založniki Jožef Blasnikovi nasledniki v Ljubljani.