Naš čas se bliža! (Dopig iz najinlajših učiteljskih krogov.) če smo se skupno vzgojevali in vzgojili, je oaSa dolžnost tudi, da skupno delamo v smislu zažrtanih potov! Ueiteljisžni vestnik v ,,Ue. Tov." št. 2. t. 1. Mogočno je zadonel glas trombe, in nestvor, ki bi rad požrl napredek uaše šole in učiteljstva, je iztegoil svoje kremplje po bodočnosti našega šolstva: zahotelo se mu je po učiteljskem naraščaju, po naših učiteljiščnikih. Svojo onemoglost kaže nestvor sam s tem, da si hoče najeti priganjača, ki naj bi mu delal kalno vodo, ? kateri naj bi on gospodaril. Sam je namreč nozmožeD, onemogel, za vsako delo : Mipakličemo klerikalnimskobcem: Spr ejemarao tudi javen boj, ki ste ga pričeli! Svobodna k o d k u renct! čigar zmaga — tega bod o č n o s t! Napredni učiteljski naraščaj! — Mogoče nas ne loči oiti več leto, raogoče nas loči le nekoliko mesece?, ko bo potreba stopiti na plan innani bo pričeti brezobziren in najradikalnejši boj zoper one, ki ga shinavskimiokrožnicami pričenjajo in nam ga napovedujejo. Kar je dovoljeno Djira, je dovoljeno nam in brezobziruo bomo čuvali te svoje pravice! Tovariši, tovarišice! — Niso še usahnile ideje, ni še zatnrl v nas ogenj, nismo še pozabili svojih nalog in svojih dolžnosti! Vestuo smo čimli nad svojimi smotri, gojili svoja stremljenja in ako se nismo do danes žo javno sestali, ako se nismo še do danas javno oglasili: storili smo to zaradi tega, ker nam se ni pokazala potreba in ker srao si bili v svesti vzgojeuih sil. Svojo pot smo vestno nadaljevali in po njej bomo vztrajno korakali vbodoče! \Toda dnevi kažejo, da Dain bo potreba prej rie^o mislimo stopiti tesno skupaj, d a z d r u-^| mo vse moči, ki smo jih d o s qtii a j 1 e v e ž b a 1 i. iBokazati bo potreba grobokopom sloveuskega učiteljstva in šolstva, da ueiteljska mladina ni oni faktor, s katerim bi razni juristi slepomišili; da oua ni oni faktor, ki mu naj bi razni Bkrščanskornisleči" pedagogi določali smotre in pota, ker mladina se jih bolje zaveda sama, Dego se ti ..pedagogi" zavedajo sebe. Učitelj sku mladina ni oni faktor, ki na.j bi se dal organizovati v svrho stanovskega razdorain ki naj biodobravalbrezglavo stanovsko politiko — 6e josploh znamo politikoimenovati — naših ^krščansko-mis 1 e 6 i h" t o v a r i š e v. Da je temu tako, srao porok rai! In kakor mogočno je odmeval glas učiteljstvu pogubne trombe, tako zamolkel bo njega odmev. In raogoče, še preden oni prično svoje napovedano delo, jih mi s eim presenetimo, po čimer bodo lahko spoznali, da oni niso sposobni izvesti tega, kar so se namenili, in da tla za njih ideje n i s o godna. Korak, ki ga je napravilo rDruštTO krščanskomislečega učiteljstva" na Goriškem, da se je spravilo na organizo?an.je učiteljiščuikov, je tako predrzen, kakor bo pogubonosen zanje; ker v tem trenotku, kakorhitro se naš naraščaj natančneje seznani s temi ,pedagogi" — bo koaec vsemu slepomišenju ! D o b r o je, da spoznamo duha! Obračamo se pa do vsega naprednega učiteljskega naraščaja in ga opozarjamo, da se naš čas bliža in naj se vsakdo pripravi, da botedaj, ko napoči dannašega dela, korakal i nami. Ne bomo razkladali svojih namenov, ker se v petih mesecih jasno pokaže slika naših načrtov. Dotlej pa : Pazite, konzuli, na Daše postojanke!