Za izobrazbo kadrov v Beogradu skoraj milijardo dinarjev Z naglim razvojem beognajskega go-spodarstva, s poveeanjem in razširitvijo njegove proizvodnje, s specializaeijo v dcJitvi dela in vsakdaujo borbo za večjo protluktivnost se je niočno vplivalo na tismeritev prosvetno izobraževalne poli-tike k žolanju in izobraževanju kadrov, ki bodo nosilci novega v proizvodnji. Ta aktivnost, ki ji bodo znatno materialno pomagala sredstva sklada za kadre, bo vplivala na liitrcjše re.ševanje gospodar-skili in drugih komuualnili problemov v Beogradu, a delno tudi v drugih. krajih. V niinulih letih je bila osnovna karak-teristika šklada za kadre, da se je pri-spevek gospodarskih organizacij konccn-triral pri nstreznih republiških in zveznih ' zbornicah in zdmženjih. Taka centraliza-cija sredstev sklada ,je v določeni meri vplivala ludi na njihovo razdelitev. -To se je pokazalo v neenakomernem trošenju skludov. Nekatere veje z večjimi dohodkr so dajale iz sklada vcčjo pomoe svojemu slrokovnemu šolstvn, a tiste veje, ki so v -razmerju do Stevila šol in kadrov, ki jih šolajo, imele slabše dohodke, so bile v tpžavnejšem položaju. Medtem ko so prvim ostajala večja srcdstva neporab-Ijena (trgovinska zbornica na primer lani ni porabila več sto milijonov dtn), neka-tere drugt; zboruice (na 'prinier industrij-, ska), ki ima jo več šol in večje potrebe po karlrih. pa niso mogle vložiti v te uamcne Iudi najiainiinalnejša sredstva. Zalo so se tudi kadri. ki še šolajo in izobražujejo v posaineznih vojah, znašli v neenakih raz-merah. Upravičena je težnja posanieznih zbornic, da spodbujujo. izobrazevanje ka-drov v tistih strokah, kjor ni zadostnega interesa, kakor so na prinier trgovinski in gradbinski kadri. Upoštevati pa je tre-ba. da so sc sredstva na eni strani inprda iiidi (ralila (neka zbornjca je na primor doliralu ncko ckskurzijo z 1,500.000 dih), nekuture strokovne Sole industrijskih go-spodarskih vej pa niso imele niti najos-novncjših sredstev za redno vzdrževanje pouka. Zato je bil s predpisi, ki so začeli veljati prcd nekaj meseci, način razde-litvc usklajfen z osnovnimi težnjami sploš-nega razvoja. Dohodki sklada Od lefošiijpga načina pobirauja sred-stev za sklad in tro-senja. bo imelo beo-grajsko gospodarstvo večje koristi kakor pretckla lcta. Po planu bo beograjsko go-spodarstvo- vplačalo letos v sklad za ka-tlre nad 800 milijonov din prispevkov: in-dustrijska podjetja sodelujejo s 44°/o, trgovina z 2O°/o, obrt s približno 6«/o itd. Pri pobiranju sredstev za sklad od go-spodarskih organizacij je kontrola ure-jena prcdvsem z instrumenti banke, med-tom ko pri pobiranju sredstev od zaseb-nikov ni vzpostavljena popolna kontrola. PrepuSčena je davčnim organoin, ki lah-ko delajo to tndi inimogrede. Potrebno je, da sredstva, ki so določena za ta sklad. 8 stran 22. IX. 195» NASa SKUPNOST tudi vanj pridejo in zato bi morali tudi v zasebnem sektorju nekaj ukreniti, da bi se uredila redna in ue samo občasua kon-trola. Ne bi snaeli dovoliti, da se posamez-ni privatniki zaradi pomaiijkanja kon-trole izmikajo vplačevanju v ta sklad, ker služijo ujegova sredstvu vsemu gospo-darstvu. Kar se tiče frošenja sklada, se postavlja vprašanje, ali se v Beogradu pravilno trosi. Poudariti moraiuo, da teli sredstev ni raogoče nporabljati po načelu — večja dodelitev tisti gospoclarski veji, ki daje tudi večji prispevek, ker bi v takem pri-rneru prišle omcnjene sslabosti znova do veljave. V razdelitvi sredstev v Beogradu se je izhajalo iz sedanjega stanja v stro-kovnem Solstvu in izobraževanju razpo-ložljivili kadrov. Iz programa za trošenje sklada za to in prihodnje leto je razvid-no, da v tem pogledu še vedno ni daljno-sežnih perspektiv. Položaj je tak, da se je nujno treba lotiti povcčanja strokovnega šolstva kakor tudi dviga izobraževalne ravni sedanjega kadra v gospodarstvu. Vsekakor bi bilo potrebno ob izdelavj dol-goročnejšega programa za potrošnjo sred-stev poprej analizirati potrcbe beograj-skoga gospodarstva po kadrih, ki bi jih bilo morda treba